Uitgerekend tweede helft september 2021

24-01-2021 09:33 255 berichten
Hallo dames. Afgelopen week had ik een positieve test in handen en ben volgens mijn eigen berekening eind september uitgerekend.
Wie is er ook in de 2e helft sept 21 uitgerekend en vind het leuk hier samen te schrijven?

Wil je in de tabel, dan even een duidelijke regel/stukje maken met welke gegevens je erin wil hebben :) Dan pas ik het aan wanneer ik fut heb ;)
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumEcho datumHartje
Peer_9228/301e26/915/2
Ananee ?/??e?/9? :heart:
Lou2020 35 1e28/94/3
Vrieskast33/372e28/916/2
bam_1984 36 3e 28/9 15/2
Sasja90 ?/??e?/9?
Noni90 30 3e30/922/2
?? ? ?e?/9 ?
Kikkerdansje?/??e
? /9
?/2
Choco_Pie? ?e?/9?/2
Chel0912 ?/??e?/9?
Neoflux ?/??e?/9?
anoniem_6560e3760f5ca wijzigde dit bericht op 30-01-2021 16:58
Reden: tabel gewijzigd
75.25% gewijzigd
Even snel een klein berichtje tussendoor: we krijgen een zoontje :heart:

Gelukkig geen brca zorgen meer :-D
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat fijn neoflux!!! :heart:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa neoflux wat ontzettend fijn!!

(Oke ik hoor niet meer in dit topic thuis, maar ehh ik ben al begonnen met meeleven, dus lees toch nog even mee :hyper: )
Alle reacties Link kopieren
Wat een opluchting neoflux, gefeliciteerd!

Hier van de week een goede termijn echo gehad, we zagen zelfs wat armpjes en beentjes bewegen :love:.

Zwangerboxen doe ik ook niet aan, vanwege de reclame en omdat ze dan contact met je op kunnen nemen. Dat koffertje klinkt wel heel leuk. We hebben de vk nog niet live gezien. Misschien komt het nog.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn neoflux!
Een jongetje is heel leuk :flirting:

Hier nog iets meer dan een week tot de termijnecho en ik vind de tijd zo langzaam gaan!
Ik voel me ook nog steeds niet zwanger en heb behalve vermoeidheid en wat meer hoofdpijn nauwelijks symptomen.

Ananee jullie mogen morgen voor de termijn echo toch? Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Tijdje forum links laten liggen vanwege vermoeidheid :P maar ik ga weer een poging wagen.

neoflux wat een opluchting dat jullie een jongen krijgen :cheer2: geen zorgen meer over dat gen. Jeetje, ben blij voor jullie. En wat bijzonder om het geslacht nu al te weten :heart:

Wat fijn die goede termijnecho Kikkerdansje! Lijkt me zo bijzonder :heart:

Hier de echo vervroegd. Ze konden het best inschatten hoe ver ik ben tussen de 10 en 11 weken zeiden ze. Bij de 13 weken weer een afspraak bij de verloskundige en dan gaan we al naar het hartje luisteren :heart: dus dan hoef ik niet zo'n grote periode te overbruggen (de reden waarom ik de echo zo laat mogelijk wilde). Nu as donderdag al! Voor mij vliegt de tijd eigenlijk. Ben zo moe en met corona weinig te beleven dus de wereld gaat een beetje langs me heen.

Ik hoop dat jullie klachten snel minder worden. Ik kijk echt uit naar meer energie. M'n werk is echt overleven nu. (Beetje overdreven maar soms voelt het wel zo)
Alle reacties Link kopieren
*scrollt even een pagina terug*

Noni wat een cadeautje zeg! 4 weken verder en 4 weken minder in die spannende periode. Geniet ervan :heart:

Zwangerschapsboxen heb ik me nog niet in verdiept. Het moet denk ik nog even landen dat deze zwangerschap misschien echt goed gaat en we een kindje gaan krijgen. We vertellen het nu langzamerhand wel aan steeds meer mensen, dat zorgt ook wel dat het besef komt.
Oh Neoflux wat een heerlijk nieuws! Nu gaan proberen te genieten.

Noni wat fijn dat je eigenlijk al veel verder bent. Ook wel gek lijkt me.

Oh heerlijk kikkerdansje!

Woezel en Pip heb ik bij de eerste niet gehad en nu vertelde de vk dat ze leveringsproblemen hadden, dus nu had ze geen koffertje.

Ik ben meteen bij de intake overgenomen door de gyn doordat mijn eerste te vroeg geboren is. Krijg daardoor extra controles, alles alleen. Dat vond ik wel even slikken. Zaten ook allemaal vrouwen die hoogzwanger waren in de wachtkamer, allen alleen. Echt zo jammer dat alleen met 12 en 20 weken je partner mee mag.
Hoe ervaren jullie dit?

O enne nog steeds veel moe en misselijk, dus vandaar even weinig actief hier. Ga vaak tegelijk met mijn peuter slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom later op jullie terug, Frozen.. idd vandaag de termijn. Ik ben bijna een week vooruit gezet!!
Whoop whoop
UD is 16/9

Zo gaaf om alles te zien, echt een mensje met vingers :flirting:
Verloskundige denkt op basis van NUB een meisje.. leukleuk. Maar over 4 weke weer een echo en dan zien we het!

Oh en Neo, gefeliciteerd met dit nieuws, stukje minder zorgen!

Tot zover de egopost
Een baksteen is nooit alleen
Wat een geweldig nieuws Neoflux, dat is een hele zorg minder voor jullie. Nu lekker genieten van de zwangerschap!
Gister heb ik mijn eerste controle gehad bij de verloskundige. Onderweg naar de verloskundige heb ik op een veldje staan kotsen :sick: Dat was wel een heel naar momentje voor mij.

Tijdens de controle heeft de verloskundige geprobeerd om naar het hartje te luisteren, maar het was nog vroeg. Na lang zoeken was er kort en heel erg in de verte het hartje te horen. Daarna was het hartje niet meer te vinden. Dit had te maken met de ligging van de baby, het apparaat kan er dan niet goed bij.

Over 3 weken mag ik echt naar het hartje luisteren met partner erbij.
Vrieskast schreef:
01-03-2021 21:46

Ik ben meteen bij de intake overgenomen door de gyn doordat mijn eerste te vroeg geboren is. Krijg daardoor extra controles, alles alleen. Dat vond ik wel even slikken. Zaten ook allemaal vrouwen die hoogzwanger waren in de wachtkamer, allen alleen. Echt zo jammer dat alleen met 12 en 20 weken je partner mee mag.
Hoe ervaren jullie dit?

O enne nog steeds veel moe en misselijk, dus vandaar even weinig actief hier. Ga vaak tegelijk met mijn peuter slapen.
Snap wel dat het even slikken is, maar nu wordt wel je baby beter in de gaten gehouden en dat heeft alleen maar voordelen.

Ik vind het nog niet echt een ramp dat mijn partner niet overal bij mag zijn, maar snap wel dat het voor jou anders is aangezien je meer controles hebt. Door dat ik mij zo beroerd voel beleef ik ook alles anders, ik word nog niet echt vrolijk van echo's en controles.

Wel fijn dat je tegelijk met je peuter kan slapen, heb je toch een goed rustmoment. Onze dreumes slaapt niet meer overdag.
Alle reacties Link kopieren
Noni, je blijft toch wel gewoon lekker meeschrijven hier?
Maakt toch niet uit dat je iets eerder bent uitgerekend.. tenzij je natuurlijk zelf meer aansluiting vindt in een ander topic, zie ik geen reden om niet meer te schrijven :)

Kikkerdansje, gefeliciteerd met de termijnecho! Wat is jouw UD geworden?

Frozen, fijn dat je niet echt enorme klachten hebt! Al lijkt me het ook vreemd om het gevoel te hebben dat je niet zeker weet of je zwanger bent. Op de buik na toch?
Ik deel niet het gevoel dat de tijd kruipt Ik vind het vrij snel gaan. Maar ja, drukke periode op het werk. Dat scheelt ook. Ik kan niet thuiswerken dus het is echt de deur uit en door met alles. Vriend heeft zijn vrije dag gewisseld en daardoor zijn we het hele schema met routine kwijt..das ook wennen en voor je het weet is het maandag en weten we weer niet wat we moeten eten omdat we boodschappen zijn vergeten oeps..

Peer, fijn dat de afspraak vervroegd is! En dan daarna lekker hartje luisteren.. Wanneer begin je met je nieuwe baan?

Vrieskist,had je verwacht dat je al overgenomen zou worden door de gyn?
Hoe veel te vroeg was je oudste? Er is neem ik aan nu aanleiding om te denken dat het weer gebeurt. (kennis had nr1 bij 35 weken en nr2 was 42 weken).
Alles alleen doen is wel saai. Ik hoorde dat vaker. Gelukkig is dat hier niet.
Bizar he, alle zwangere vrouwen die dan binnen hun partner mogen videobellen "om niets te missen" Toch vreemd en je mist toch veel.
Collega van me mocht ook niet met partner naar echo's, dat hebben wij gelukkig wel. En op bepaalde dagen mag zelfs de kleine meid mee.
Ik zelf deed alle gewone afspraken al alleen, alleen de bijzondere dan ging vriend mee. Nu heb ik alleen maar echo's.
Moet je nu ook vaker of toch nog om de 4 weken?

Slapen overdag zit er hier ook niet in, dames die dat wel kunnen: geniet er van!!!!!!

Sasja, fijn dat je wel het hartje hebt gehoord. Is nog vrij vroeg om te kunnen horen, dus mooi dat het lukte! Overgeven is vervelend, maar ... laten we hopen dat het snel voorbij is!Herken je iets van de 1e zwangerschap?
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ananee Ja was het eigenlijk wel van plan, hier ben ik al mee aan het leven met de mensen die meeschrijven :hyper: .

Bij de praktijk waar ik zit mag de partner mee bij de vitaliteitsecho, de termijnecho en de 20-weken echo. Andere afspraken alleen. Voor mij geen probleem omdat het ons derde kind is. Als het ons eerste kind zou zijn, zou ik het denk ik vervelender gevonden hebben (en mijn man ook omdat hij het ook leuk vindt om alles helemaal mee te krijgen).

De tijd vind ik ook snel gaan. Ik ben veel minder bezig met de zwangerschap dan de eerste keer, en toen ik vanochtend hoorde dat de 20 weken echo al over anderhalve maand is schrok ik even en dacht: 'oh god dan ben ik al bijna op de helft, en dan duurt het nog maar zo kort tot ik weer moet bevallen, en we moeten nog een nieuwe auto regelen!!!!' Terwijl de tijd echt voorbij kroop de eerste keer.

Hier heeft mijn man toevallig ook zijn roostervrije dag (of papadag... :facepalm: ) gewisseld, dus ook hier loopt het nog wat in de soep met boodschappen/koken etc. Achja, afhaalpizza is ook lekker. Nu heb ik zin om voor vanavond pizza te bestellen. New York pizza, 2e pizza 2 euro zag ik net in mijn mail.

Vrieskast zou jij de tabel nog eens kunnen updaten? Volgens mij zijn er al heel veel kloppende hartjes bij, en aangepaste uitgerekende data!

Binnenkort alweer bloed prikken (help). Is iedereen hier van plan om de NIPT te doen? En met of zonder nevenbevindingen? Willen jullie ook het geslacht van tevoren weten?

Verder vroeg ik me af of iemand weet waar je leuke zwangerschapskleding kan kopen. Het lijkt alsof alles wat ik tegenkom vormeloze zakken zijn, of standaard een strik om de buik hebben. Vind het echt lastig! Heb echt wel wat nieuwe spullen nodig. Zoek gewoon dingen die leuk staan bij een 30 jarige, zonder dat het suf wordt.
noni90 wijzigde dit bericht op 02-03-2021 22:57
Reden: Toevoeging
9.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan niet voor de nipt, zolang geduurd voor we zwanger werden, dus alles is welkom <3. Daarnaast denk ik dat ik er alleen maar meer stress door krijg. We gaan wel de 20 weken echo laten doen, dat is voor ons voldoende.

Wel willen we het geslacht van te voren weten. Niet omdat ik dan ineens veel roze of blauw ga halen, maar o.a. met de naam wel fijn.

Ik vind de tijd maar langzaam gaan. Ik heb 11 maart de termijnecho en wil gewoon graag weten dat het nog steeds goed zit. Hoor nog zoveel verhalen dat het toch nog mis is :(. Vanaf dan wil ik het echt gaan delen en hoop ik dat het meer echt gaat voelen.
Is er nog een plekje over om mee te lezen en schrijven? Ik ben 26 september uitgerekend van nummer 2. We hebben al een dochter van 3 jaar.
Ja wij laten de NIPT ook doen, met nevenbevindingen. Mijn nichtje had net openbaar de zwangerschap aangekondigd en toen bleek uit de NIPT patau te komen. Kindje is dan niet levensvatbaar en toen moesten ze afbreken. Verschrikkelijk, ik wacht dus zelf ook de uitkomst van de NIPT af voordat we het aankondigen, hoe klein de kans op zoiets ook is.

Ik merk dat ik weinig last van misselijkheid had maar dat dit nu pas komt sinds twee dagen. Is dat niet heel gek met 10w4? Normaal zou je verwachten dat kwalen dan af beginnen te nemen en niet ineens opduiken :P

Welkom Tasmin!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Tasmin!

Ik had bij de eerste ook pas later de misselijkheid, rond 10/11 weken. Bij de tweede had ik het iets eerder, met 8/9 weken en nu had ik het al met 6 weken. Het komt nu met vlagen maar het ergste is gelukkig wel voorbij geloof ik *klopt af

Ik doe ook de nipt (met nevenbevindingen) denk ik.. lastig wel. Ik wil het iig wel weten als er afwijkingen zijn, zodat ik zelf een keuze kan maken (als er een keuze is).

24 maart heb ik de geslachtsbepaling, ben heel benieuwd!!

Hoe gaat het verder met iedereen?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Ananee schreef:
02-03-2021 16:09

Sasja, fijn dat je wel het hartje hebt gehoord. Is nog vrij vroeg om te kunnen horen, dus mooi dat het lukte! Overgeven is vervelend, maar ... laten we hopen dat het snel voorbij is!Herken je iets van de 1e zwangerschap?
Eerste zwangerschap ook veel misselijk geweest, nam in het 2e trimester af. Ik hoefde toen niet te spugen (behalve met tandenpoetsen) en ik kon de misselijkheid onder controle houden door op een zuurtje te zuigen. Nu helpt niks en spuug ik ook meestal 1-2 per dag.

Welkom Tasmin in de groep!
Wow Ananee wat fijn dat je echo weer goed was en je alweer een week verder blijkt. Benieuwd wat ze over 4 weken zeggen over het geslacht.

Sasja ai wat naar dat je zo misselijk bent. Wat heerlijk dat je het hartje gehoord hebt.

Nee peuter slaapt s middags ook niet meer. Meestal leg ik hem s avonds op bed en ga meteen daarna zelf ook slapen. Is meestal rond 20/2030. Erg vroeg voor mijn doen, maar heb het nodig.

controles zelf vind ik niet slikken, ben er heel blij mee juist.
Ook blij dat ik door de gyn ben overgenomen, wilde ik zelf op aansturen als het niet voorgesteld werd. Maar bij mijn vk word je standaard bij een vroeggeboorte voor 34 weken door gyn overgenomen, mijn zoon werd voor 34 weken geboren.

Vind het alleen in die wachtkamer wél slikken. En de controle zelf ook, ook omdat het bij een controle foute boel kan zijn en dan zit ik daar in mn eentje. Niet tof. De vorige vroeggeboorte heeft er heel hard ingehakt en maakt deze zwangerschap anders (spannend). Dat beleef ik graag met mn partner.
Maar het is nu even niet anders.

Welkom Tasmin!

Ik zal proberen deze week de tabel te updaten (zit nu op telefoon). Zijn ook schrijfsters bijgekomen inderdaad en info.
Hoi! :hello:
Mag ik meeschrijven? Ik ben 31 jaar oud en op 22 september uitgerekend.

Ik kom net van de verloskundige en ben nu iets meer dan 11 weken zwanger :heart: Kreeg weer een brok in mijn keel bij het zien van de echo. Het is een heel bewegelijk wezentje en zo hard gegroeid weer! Vanwege de medische voorgeschiedenis was dit al de 4e echo.

Net bloed laten prikken voor het bloedonderzoek en de NIPT.

Hoe snel kregen jullie de uitslag? En hebben jullie het al verteld aan familie en vrienden? Wij wachten tot we de uitslag van de NIPT binnen hebben.
Hier gaat het gelukkig ietsje beter. Ik ben vrolijker en energieker en heb al 5 dagen niet over gegeven. Nog steeds misselijk, maar het wordt duidelijk minder.

Ik ga waarschijnlijk morgen de NIPT doen. De vorige keer had ik redelijk vlug de uitslag. Na (een goede) NIPT uitslag mag de hele wereld het weten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Tasmin!

En Welkom Neerlandicus!

Fijn Sasja dat het wat beter gaat.

Verder is het hier stil! Voelt iedereen zich nog ok?

Hier weet bijna iedereen het inmiddels, NIPT zien we dan wel weer.
De miskraam ben ik ook heel open over geweest en dat maakt het fijn want je praat er makkelijk over.
In elk geval vorige week de NIPT laten prikken, ben benieuwd wanneer de uitslag er is. Was in elk geval de laatste, dus kon het bloed gelijk mee naar het Lab die wat later was om op te halen. Kwam mooi uit :)

Sinds het weekend gaat het wat beter met de misselijkheid, maar gisteravond kwam al het eten er uit. Vandaag voel ik me zo slap! En heel veel gesprekken voor het werk deze week. Bah. Vooral tegen de avond kijk ik op. Gelukkig weten de kinderen het allemaal, de ouders neem ik aan daardoor ook. Maar het is zo aso om te eten tijdens het gesprek (het is ook online).

De kleine weet nu ook dat er een broertje of zusje op komst is. Dan begint ze uit het niets de baby te kietelen haha

Verder aan het kijken om een weekendje weg te gaan met elkaar. Ik voel me wat beter, dus dan is het ook leuker. Maar waar heen? Ik kan niet wachten tot de Efteling open is en we daar heen kunnen met een huisje.
Verder is het zo saai.... herkennen jullie wellicht wel.. maken niets mee!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden!

Hier alles oké en weinig nieuws te melden. Morgen termijnecho en dan gaat het nieuws hier ook “de wijde wereld” in.

Ik voel me prima sinds een week ofzo, wat me ook weer angstig maakt maar ik ga er maar vanuit dat alles goed is.

Hopelijk gaat alles goed bij iedereen :heart:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meeschrijvers!

En wat fijn dat het goed gaat met iedereen en er tot nu toe zoveel goede echo's voorbij komen.

Ik heb donderdag een goede echo gehad, zo bijzonder. Een neusje, armpjes en beentjes en door de baarmoeder bewegen. Wat een geluk! Ik ben 25 september uitgerekend.

Ik merk dat ik het nog moeilijk vind om regelmatig te schrijven. Ben nog steeds erg moe. Ben zaterdag flauwgevallen op de wc. Met m'n hoofd op de tegels gevallen. Vriend was gelukkig thuis, beiden wel flink geschrokken. Heb nog steeds last van m'n hoofd en heb sinds gister opeens ook blauwe ogen dus ik zie er niet uit. Gister voelde ik me weer slap en flauw en was bang dat het weer ging gebeuren. Heb flink last van de hormonen want kan weinig meer relativeren en begin bij het minste te huilen.

Ik vind het dus wel lastig :P en wacht erop dat ik me weer beter ga voelen en meer energie krijg. Gister geprikt, ben benieuwd of ik misschien bloedarmoede heb. Ook voor de nipt, toch benieuwd naar het resultaat! Laten jullie ook die nipt doen en met of zonder nevenbevindingen? Hier met nevenbevindingen, ook wel spannend bij een vage uitslag.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, het gaat gewoon niet helemaal top.

Komende twee weken zijn voor mij wel spannend (nipt uitslag en over 2 weken hartje luisteren) en hoop er daarna wat meer van te kunnen genieten en het echt aan iedereen te vertellen! De miskraam heeft toch wel z'n sporen achtergelaten.

Hebben jullie een pretecho geboekt? Wij wel, begin maart. Zo leuk dat dat weer kan! bam volgens mij jij super vroeg toch? Kunnen ze het dan al zien? Succes en veel plezier bij de termijnecho!

Zouden jullie het leuk vinden om op termijn op een andere manier contact te houden? Via Whatsapp oid? Ik merk dat ik hier juist wat meer de kleinere dingen zou willen delen en dat ik het forum daar voor mij niet zo werkt :) misschien op termijn wat foto's enzo. Als jullie het forum prettiger vinden is dat ook helemaal prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven