Uitgerekend tweede helft van november 2019

12-03-2019 20:56 389 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Hier op 9 dpo een positieve zw test gehad en vandaag ben ik dan ook precies 4 weken zwanger.
Door een eerdere miskraam en missed abortion heb ik veel behoefte om het van mij af te schrijven en hopelijk straks ook leuke dingen te kunnen delen.

Meer dames die willen meeschrijven?

Ik ben 19 november volgens mijn berekening uitgeteld nu. Bewust gekozen voor een topic voor tweede helft van november, zodat het groepje niet te groot wordt.



Van jullie hebben we al lang niks gehoord: Mosredna. Lotus87, Geertje_, mollyk, budgy86, Minke19842019
Jullie zijn uit de tabel gehaald voor het overzicht. Voel je welkom om weer mee te schrijven.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Echo J/M/? Bijzonderheden
Mamavaneenboefje 29/30 2 15-11-2019 ? - -
Nikkinikki84 35/31 1 16-11-2019 27-5 - -
vicky*bloom 34/33 1 17-11-2019 ? - -
Loes123456 29/31 3 17-11-2019 22-5 O -
lenthe_ 32/34 1 18-11-2019 1-6 Mk januari '19
xLau 27/28 1 18-11-2019 21-5 M? mk 4w5d (8-2018) & MA 10w4d (12-2018)
Alatariël 27/41 1 18-11-2019 ? J -
Loes23 26/? 2 23-11-2019 ? J -
Sannts 32/32 1 29-11-2019 20-5 - -


tozie :hug: KirstenvdVeen :hug: Vavavoem :hug: Lin-1978 :hug: Mama-nurse :hug:
xlau wijzigde dit bericht op 20-05-2019 12:32
67.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn xLau!

@Alatariel hoe gaat het met je misselijkheid?

Hier was de echo ook goed! Wat bijzonder om het hartje te zien kloppen!! Ze dachten wel dat ik iets minder lang zwanger ben dan ik dacht. Ze berekende nu dat ik 3 december uitgerekend ben maar dat kan uiteraard nog veranderen. Omdat ik blijkbaar nu net 7 weken ben mag ik op 6-5 een keertje extra langskomen voor een echo om te kijken. Twee weken daarna voor de termijnecho.

Ik hoop dat ik dan weer in de november zit anders moet ik naar een ander topic ;)

Hoe gaat het met de rest?
Wat fijn weer goede echo's :-D

Alatariel jeetje wat heftig zeg dat je zo ziek bent. We duimen hier dat je je snel beter voelt en kunt gaan genieten! :hug:

Hier ook zoo ontzettend moe steeds. Ik hoop echt dat het snel over gaat. Lees hier dat er meer zo moe zijn. Hopelijk knappen we op in het zonnetje dit weekend :sun:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Sannts!
En je blijft natuurlijk gewoon in dit topic meeschrijven ;) Voor het zelfde geldt beval je 2 weken eerder ;)
Fijn om te horen dat jullie echo's goed waren!

Ik ben vandaag ziek thuisgebleven, hele dag aan het spugen geweest. Snap niet zo goed waarom het nu zo ineens ontspoort :(
Hey allemaal!

Zo, ik ben vandaag weer thuis, lekker opgefrist. Laat ons hopen dat de ziekenhuisopnames nu achter de rug zijn, tot november wanneer ik met een heerlijk beebje naar huis mag keren!
Ik heb het echt moeilijk gehad toen ik net opgenomen was. Heb de eerste 2 dagen nonstop gehuild. Huilen en spugen: zeer fijne, hormonale dagen. Soms voel ik mij alsof ik nu als 's werelds slechtste moeder ben. Want zo veel vrouwen zijn zwanger en zijn misselijk en ziek, maar zij kunnen het om zonder ziekenhuis hun kindje te dragen en ik niet. Ondertussen is het weer beter, maar sommige dagen zijn toch zwaar. Zelfs nu ik weer uit het ziekenhuis ben, voel ik me nog steeds niet tiptop. Ik mis het om gewoon lekker uit eten te kunnen gaan... Ik tel de weken af tot ik aan week 12 - 14 aangekomen ben, hopelijk keert de rust dan terug in mijn leven.
Nuhja, nog even het goede nieuws: het kindje ziet er heel gezond uit, ik heb zo'n mooie echo foto gekregen! Het lijkt wel een gummibeertje! Als ik daar naar kijk, voel ik me vaak weer wat beter :-)

Hoe gaat het nog met de rest?
Loes vervelend dat je zo ziek bent! Hoe gaat het vandaag? Let je wel op dat je naar het ziekenhuis gaat zodra je 24 uur niets kan binnenhouden? Volgens mij zit je nu rond de 9 weken, toch? Op week 9 en 10 hebben je hormonen een piek, waardoor ook je misselijkheid helaas een toppunt bereikt. Dit kan verklaren waarom je je nu plots nog beroerder voelt. Sterkte meid!! Ik weet als geen ander hoe slopend het kan zijn!

Sannts, blijf jij maar lekker gezellig met ons meeschrijven. Misschien zit je je volgende echo weer net in november, en zoals Lau zegt: je bevalt misschien toch wat te vroeg ;-)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je weer terug bent Alatariel! En geen zorgen.. ik hoef niet eens te overgeven en loop al de hele dag als een zombie rond. Ben echt niet vooruit te branden.

Sinds gister ineens diarree en veel maagpijn bij veel dingen die ik eet.

Ik voel mij het beste als ik slaap 's nachts en 's ochtends wakker wordt. Heel tegenstrijdig met de 'ochtendmisselijkheid' van de meeste mensen.

Hier ook al echt een dik mopje op de echo. Hij/zij leek zo groot, maar is pas 25 mm haha.

Nog een paar weken en dan zijn we de kritieke periode voorbij :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Haha fijn dat ik mag blijven ;).

Wat heerlijk dat je weer thuis bent Alatariël. Maak je idd geen zorgen, je hebt echt gewoon enorme pech dat je zo reageert op hcg.

Vervelend @ xLau, hopelijk knap je ook snel een beetje op. Hopelijk verdwijnen alle nare klachten na de 12 weken.

Regelmatig kijk ik nog op de echo. Ik vind het nog steeds zo bizar dat dit groeit in mijn buik :)
Vervelend zeg dat sommige zo ziek zijn. Ik had dat bij mijn andere twee zwangerschappen ook en was soms zo gesloopt van het spugen. Medicijnen hebben mij toen wel geholpen dus mochten jullie die nog niet gebruiken zou ik de verloskundige hiernaar vragen.

Deze zwangerschap is zo anders! Lau ik voel me dus ook snachts/sochtends het best! En dan in de loop van de dag neemt die enorme vermoeidheid weer toe. Slaap ook best onrustig de laatste weken maar slaap wel veel uren.

Ik ben echt zo benieuwd naar de echo vrijdag! Zou dan 10 weken en 3 dagen zijn ongeveer! Zo'n echo is altijd fijn om de kwaaltjes even te vergeten vind ik!

Fijne zonnige paasdagen dames!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier? Hoe zijn de kwalen? Zijn er al termijnecho's gepland?
Ik heb donderdag mijn termijnecho. Zou dan denk ik 10+3 zijn, maar dat is volgens de vk goed en dan zou ik de kritische fase voorbij zijn!
Afgelopen vrijdag nog een extra echo gehad, want er was een vk in opleiding die proefpersonen nodig had. Was weer leuk!
De kwalen vallen me mee. Vooral slecht en onrustig slapen (en nachtmerries) en weinig eetlust
Alle reacties Link kopieren
Hier ook met vlagen heel brak en moe.
Ik heb morgen een pretecho gepland om 11.15. Wil toch even tussendoor nog een keer kijken of alles wel goed zit!
Leuk Lau, hoe was je echo?

Hier vrijdag de termijnecho. Ik ben dan als het goed is ook 10+3. Heb er wel zin in! zoveel meer te zien dan op die eerste echo :)

Hier ook echt enorm dromen en er tussendoor wakker van liggen. Raar zeg die kwalen. En ook best wel last van droge huid/jeuk. Dat had ik bij de zwangerschap van mijn zoontje ook. Voel me nu wel wat beter na een zonnig paasweekend dus hoop dat de ergste vermoeidheid voorbij is. Vandaag precies 10 weken.
Alle reacties Link kopieren
Alles was goed. Ben vandaag 9w6d, maar officiële termijnecho is 29 april.

Op welk termijn had je vorige keer de echo Loes123456? Zo leuk om dan kindje zien te bewegen nu =)

Hier neemt de misselijkheid een beetje af, maar meer hoofdpijn/brak gevoel vanaf de middag t/m avond.
De vorige echo was 8 april. Dus alweer bijna 3 weken geleden dan! Krijg al een beetje een buikje ook trouwens. Gaat zo snel bij de derde O_O
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn xLau! Zo bijzonder! En spannend Loes, gelukkig is het al bijna vrijdag :)
Ik voel me juist een stuk slechter dan afgelopen week, ik ben erg duizelig en heb vandaag al zo vaak overgegeven en daar wordt je direct zo gammel van. Het stomme (of fijne haha) is dat ik wel goede eetlust heb, maar dat is wat betreft overgeven niet zo geschikt :sick: Ik ben ook totaal opgeblazen trouwens, heeft iemand anders dat ook? Haha, wat een klaagzang. Hoe gaat het met de rest?
Mijn buik begint ook al best te groeien! Ben vandaag 10w+3 en heb donderdag de termijnecho. Ik voel me juist steeds wat beter, de misselijkheid daar heb ik nu vooral s avonds nog last van en de moeheid treedt eind van de middag pas weer op. Ook heb ik amper eetlust, doen mn borsten ineens weer veel pijn, slaap ik s nachts onrustig en droom ik veel. Mijn huid is ook wat droger en dan vooral mijn tepels. Wat een geklaag, maar voel me al stukker beter dan de afgelopen weken haha

Ohja als ik droom over de baby dan droom ik telkens over een “haar”. Zo benieuwd of dit zal gaan kloppen. Hebben jullie ook een voorgevoel?
Hey allemaal!

Fijn te lezen dat sommigen zich toch weer stilaan wat beter voelen, ik begin stiekem ook te hopen dat het ergste voorbij is. Ik heb nog zeer weinig eetlust, hoewel mijn maag wel vaak knort van de honger. Maar doorgaans blijft eten er voorlopig tenminste in, alleen als ik te lang wacht met eten ga ik toch weer spugen. Vind het nu vooral ook moeilijk om na een maand brak in bed te liggen toch ook weer wat te gaan proberen functioneren, ik ben toch snel moe en de aandacht voor het werk is ver te zoeken. Ik had het werk ook reeds ingelicht, aangezien ik toch al 2 ziekenhuisopnames erop heb zitten, en zij reageerden echt zo onwijs lief! Mag zo vaak als mogelijk van thuis werken en een deel van mijn verplichtingen zijn doorgeschoven naar collega's, zodat ik veel rust kan nemen en kan luisteren naar mijn eigen lichaam. Ben ik zo dankbaar voor!

Zoals ik het hoor hebben enkele morgen nog weer een echo, wat fijn en spannend weer! Ik ben nu normaal 10 + 3 ongeveer en mijn volgende echo is pas de 12w echo + NIPT op 8 mei :-) Anderzijds vind ik het wel prima zo, even rust tussen de echo's. Ik merk dat ik vaak erg gestresseerd loop door de echo's en dan ook weer erg ziek word, dus ik vind het best oké om nu even struisvogeltechniek toe te passen en lekker kop in't zand te gaan geloven dat het wel oké is en zal blijven :hyper:

Ook hier begint buikje stilaan te groeien, trouwens! Door alle spugen al wel zeker 4 - 5 kilo afgevallen, maar TOCH zie ik regelmatig een bultje piepen. Kijk er zo naar uit! :flirting:

Succes voor alle echo's komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om te horen dat je wat opknapt Alatariël! Fijn dat je zo lief reageren op je werk! Dat scheelt ook wel een boel stress denk ik.

Hier gaat alles goed, van het weekend sloeg de vermoeidheid wel ineens even toe maar ook dat gaat weer z’n gangetje.

Succes iedereen met de echo’s morgen!
Wat fijn Alatariel! Hopelijk heb je het ergste gehad en gaat het nu alleen maar beter. En super van je werk. Dat heb je waarschijnlijk ook zelf verdiend door altijd hard te werken ;)

Hier wat vitamine D tekort dus vandaar dat ik zo moe was waarschijnlijk. Slik nu extra vitamine D en het gaat al wat beter.

Vanmiddag de echo! Heb er zin in en ben echt heel benieuwd! Hier trouwens echt het gevoel dat het een jongen is. We willen het een verrassing houden maar ik zal raar kijken wanneer er een meisje geboren word haha. Hebben nu al een jongen en meisje en het maakt me verder echt niets uit!
Wat fijn dat je je wat beter voelt alatariel! Ik hoop dat je gauw van je klachten afbent.

Ik heb gisteren de termijnecho gehad. Alles was goed en mijn uitgerekende datum is vastgezet op 15 november. Volgende week moet ik alleen nog de bloedafnames doen voor o.a. de nipt
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn mamavaneenboefje! Hoe voel je je? Nog steeds hetzelfde voorgevoel voor een meisje?

Heel veel succes en plezier bij je echo vanmiddag Loes! Zo benieuwd! Zijn er nog anderen met echo's vandaag?

En hoe is het met jou Lenthe?

Ik voel me gelukkig weer veel beter, ik ben ook vrij slecht in overgeven (is dat iets, zijn sommigen daar goed in?) - ik voel me echt na 1x overgeven al zo zwakjes en gammel. Hoe dan ook, ik hou goede moed! Nog een weekje tot de termijnecho.. Gelukkig veel leuke plannen om de tijd sneller te laten gaan en hopelijk voldoende fitheid daarvoor!

Hoe is het met de rest? Vieren jullie koningsdag? Wij altijd wel, maar een deel van onze vrienden en natuurlijk vrienden van vrienden die we gaan tegenkomen weten het nog niet, dus we zijn nog een list aan het verzinnen.

Alatariël, wat fijn van je werk zeg. Dat scheelt zoveel onzinnige stress en het is zoveel beter als je gewoon naar je lichaam kan luisteren en rustig aan kan doen! Hoe voel je je nu?
Alle reacties Link kopieren
Fijn Alatariel dat je weer terug bent! En wat een lieve collega's <3

Laat je weten hoe je echo ging Loes123456?

Fijn Mamavaneenboefje! Weer een mijlpaal voorbij =)

Lenthe_ hoe was je echo gister?

Vicky: Hier geen koningsdag. Wij gaan klussen in huis. Geef er zelf ook niet veel om.

Vandaag een super onzeker dagje weer. Heb veel last van mn bekken ineens. Had ik vorige keer ook rond de tijd dat het mis is gegaan.
Verder wat meer buikkrampjes.
VK net gebeld, maar ze hadden vandaag geen spreekuur en omdat ik geen bloedverlies had zag ze er niks ernstigs in.
Nu dus vol spanning wachten tot maandag.
Hier een goede echo gehad en uitgerekende datum is vastgesteld op 17 november! Zoo bijzonder weer :heart: ook het hartje horen kloppen.

Vervelend Lau dat je zo onzeker bent! Hoop dat je dit weekend genoeg afleiding hebt!

Fijn mamavaneenboefje bij jou ook alles goed! Zo bijzonder allemaal

Fijn dat je weer wat fitter bent vicky. Hier ook geen konibgsdag plannen aangezien het echt slecht weer wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Loes!! Ook nog 2 daagjes vooruit, heerlijk.

Ik mag zo toch naar vk. Ze heeft wat dingen verplaatst.
xLau, lieverd, hoe is het gegaan??
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies:)

Even niet geschreven..
Druk met de jongens die vakantie hebben.. en sinds gister zitten we op de camping met de caravan.. wat een prutweer o_o ..
Misselijkheid heb ik bijna niet meer..
Moet wel goed opletten regelmatig te eten want anders ben ik zo slap.. dinsdag eindelijk de eerste echo en ben zoo benieuwd! Kan Mn spijkerbroeken al niet meer aan dus ben benieuwd of het komt omdat het de derde is of dat er misschien meer in zitten :-P
Fijn dat de meesten zich wat beter gaan voelen!

Ik heb geen bereik op de camping dus weet niet of ik dinsdag na de echo meteen wat kan laten weten🙈

Fijne koningsdag allemaal😘

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven