Uitgerekend tweede helft van november 2019

12-03-2019 20:56 389 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Hier op 9 dpo een positieve zw test gehad en vandaag ben ik dan ook precies 4 weken zwanger.
Door een eerdere miskraam en missed abortion heb ik veel behoefte om het van mij af te schrijven en hopelijk straks ook leuke dingen te kunnen delen.

Meer dames die willen meeschrijven?

Ik ben 19 november volgens mijn berekening uitgeteld nu. Bewust gekozen voor een topic voor tweede helft van november, zodat het groepje niet te groot wordt.



Van jullie hebben we al lang niks gehoord: Mosredna. Lotus87, Geertje_, mollyk, budgy86, Minke19842019
Jullie zijn uit de tabel gehaald voor het overzicht. Voel je welkom om weer mee te schrijven.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Echo J/M/? Bijzonderheden
Mamavaneenboefje 29/30 2 15-11-2019 ? - -
Nikkinikki84 35/31 1 16-11-2019 27-5 - -
vicky*bloom 34/33 1 17-11-2019 ? - -
Loes123456 29/31 3 17-11-2019 22-5 O -
lenthe_ 32/34 1 18-11-2019 1-6 Mk januari '19
xLau 27/28 1 18-11-2019 21-5 M? mk 4w5d (8-2018) & MA 10w4d (12-2018)
Alatariël 27/41 1 18-11-2019 ? J -
Loes23 26/? 2 23-11-2019 ? J -
Sannts 32/32 1 29-11-2019 20-5 - -


tozie :hug: KirstenvdVeen :hug: Vavavoem :hug: Lin-1978 :hug: Mama-nurse :hug:
xlau wijzigde dit bericht op 20-05-2019 12:32
67.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja😞
nee ook niet echt misschien een klein beetje weeig gevoel maar meer ook niet..
@xlau ja ben best wel onzeker.. maar hopelijk blijft het deze keer goed gaan.

@tozie zolang het bruin blijft schijnt het niet erg te zijn. Dat zei de verloskundig de vorige keer tegen mij.

@nikki hopelijk blijft het goed gaan!!
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Ik hoop voor jullie allemaal dat het goed gaat. Vriendin van mij had ook bloedverlies in de eerste weken; bleek een tweeling te zijn!

Gefeliciteerd Kirsten! Wat super fijn voor jullie dat het gelukt is.

Vanmorgen heb ik moeders voor moeders langs gehad en ga nu weer mijn best doen om zoveel mogelijk op te vangen. Ik vind het fijn om ook maar iets te kunnen doen voor de moeders waarbij het niet altijd zo vanzelf sprekend gaat.

Vandaag steeds wat buikpijn .. En moe.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Zou ik ook mee mogen schrijven? Uitgerekend naar eigen berekening 24 november:).

Ik heb al 2 kinderen van 3 en 2. Toch is het weer spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, fijn om jullie verhalen te lezen. Zo onzeker en spannend deze tijd, ik hoop op goeds voor iedereen. Ik zou graag meeschrijven als dat nog kan? Als ik het goed heb is mijn uitgerekende datum 16 november, maar het kan ook iets later zijn (onregelmatige cyclus en vrij laat een echt positieve test). Ik heb 10 april een echo, in het ziekenhuis ivm medicijnen die ik gebruik en/of moet gaan gebruiken. Succes met de onzekerheid iedereen!
Zoooo ons groepje groeit lekker!
Gefeliciteerd dames! Het is uiteraard nooit te laat om je aan te sluiten bij ons ;-)

@ Tozie Bruinverlies betekent echt ECHT niets... Ik snap dat je er ongerust van wordt, hormonaal als we nu eenmaal zijn, maar echt ik kan niet meer tellen hoeveel vrouwen ik hier al in paniek over bruinverlies heb horen praten en dat bleek helemaal NIETS te zijn! Hou moed lieve schat, in november heb je gewoon een mooie baby in je armen en ga je nog lachen om deze paniekmomentjes!

@ Kirsten Jij hebt er ook al een hele rit op zitten, zeg! Het is je van harte gegund! Hou je ons wel op de hoogte of je streepjes lekker oplopen?

@Nikki en @xLau Ik voel ook 99% van de tijd niets, en ik heb me ook al suf gegoogeld over borsten die plots geen pijn meer doen etc., maar we moeten ook eerlijk zijn: statistisch gezien kan het niet dat het bij iedereen van ons fout gaat en nu eenmaal niemand in ons groepje hier lijkt ook maar iets van verandering te voelen. Kunnen we niet gewoon aanvaarden dat dat ook wel iets perfect normaal kan zijn? ;-) Wie weet liggen we binnen 2 weken allemaal plat van misselijkheid en gaan we heimwee hebben naar deze weken waarin we heerlijk zwanger zijn zonder last. Ik zou zeggen: we houden ons sterk, richten ons vol positivisme naar onze aankomende echo's en laten in tussentijd lekker wat zonnestraaltjes op onze snoet vallen :sun: :bigkiss:

en @xLau ik merk zoooooo veel onzekerheid bij jou! Ik snap 100% waarom je je zo voelt, gezien je geschiedenis, maar deze keer heb je gewoon echt de loterij gewonnen en krijg je een pracht van een baby meid! Het is je zo ontzettend gegund en alles komt gewoon dik in orde! Geniet van je heerlijk pijnloze weken en droom gewoon van dat heerlijk rozige gezichtje dat je eind van het jaar kan kussen :flirting:

@ Geertje Wat mooi dat je dat doet! Hopelijk kan je vele moedertjes in spe helpen met jouw bijdrage!

@Lotus en @Vicky: welkom en heeeeeel erg gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
@Alatariel je hebt ook helemaal gelijk eigenlijk, bedankt voor je opbeurende berichtje helpt mij wel we kunnen nu niets doen dan afwachten en inderdaad ons niet gek laten maken kans blijft altijd groter dat het wél goed gaat! 🙏🏻

@lotus en @vicky gefeliciteerd!

@geertje wat goed dat je dat doet!
Alle reacties Link kopieren
Alatariël fijn jouw positieve woorden!

Welkom alle nieuwe schrijfsters.

Nikkinikki, ik heb tijdens mijn gehele eerste zwangerschap helemaal niks gevoeld! Van 8-10 weken wel echt extreem moe en zoals ik vd week al zei: echt hele minimale onbenullige dingen die eigenlijk niet eens opvallen. Maar verder helemaal niks! Ja, de baby die bewoog natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@ Tozie dankje voor je fijne berichtje, gezien m’n leeftijd maakt t me wat onzekerder, maar dat statistieken niet altijd opgaan is voor mij ook bewezen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Ladies!
Ik kom ook meekletsen☺️
Zondag 1e positieve test gehad..nu zwanger van ons 3e kindje! Volgens eigen berekening uitgerekend op 26 november.
Ik mag pas 30 april naar verloskundige voor intake en echo.. maar wat vind ik dat lang duren!! Nu last van menstruatie achtige buikpijn de hele dag.. Pff word je wel onzeker van..
Leuk om al jullie verhalen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd ook aan de nieuwe schrijvers!

Zou ik ook in het tabel mogen? :shame:
Leeftijd; 27 / 27
Kindje; 2e
UD; 15 nov
Echo; 12 april
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel in het tabel:)

Leeftijd: 28/30
Kindje: 3e
UD: 26 november
Echo: 30 april
Alle reacties Link kopieren
En ook hier net bruin bloedverlies, zonder buikpijn. Maar lees hier ook dat dus vaker gebeurd en niets hoef te zijn maar dacht wel nee!
@lotus/Vicky/mama-nurse gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

@alatariel ja klopt, is soms best moeilijk (geweest) omdat iedereen om je heen wel zwanger wordt en zelf niet. Maar we gaan positief door en hopelijk blijft dit goed gaan.

Ging vanmorgen lekker.. ik naar de wc doet de test het niet en natuurlijk de urine niet opgevangen.. nu bij de tweede keer plassen was er geen streepje te zien. Inmiddels ook een beetje bruinige afscheiding.. dus ben heel benieuwd hoe het morgen ochtend komt..
zonet nog is naar de vorige test gezien en daar staat toch echt een licht streepje dus dat kan niet ineens weg zijn lijkt mij. Hopelijk morgen een heldere streep..
Alle reacties Link kopieren
@Tozie: Hoe is het met jouw bruinverlies?

Welkom Lotus, vicky, mama-nurse

@Alatariel: Heb je het uitgerekend april topic gezien? van de 23 dames zijn er 11 ongeveer met miskraam geweest. :@@: Statistieken gingen hier niet echt op...
Ik ben inderdaad heel onzeker. Maar wil ook gewoon niet teveel hoop hebben.. dat kan alleen maar tegenvallen.

@Nikki: heeft bij jou het bruinverlies doorgezet? ik hoop zo dat het weer weg is =(

@KirstenvdVeen: jeetje wat spannend. Je NOD zou morgen pas zijn he? Het kan zijn doordat je niet met ochtendurine test. Maar innesteling kan natuurlijk ook mislukt zijn. Hoop het eerste voor je :redrose:

Hier voor als nog alles rustig.
Alle reacties Link kopieren
@Kirsten morgen gewoon nogmaals proberen met ochtendurine. Ik heb het ook eens gehad. Voor NOD getest, toen was het licht positief en de dagen erna geen streep meer. Pas een week later ongesteld. Er had dus wel iets gezeten, maar was al vroeg misgegaan.
Ditmaal na NOD licht positief en daarna dus wel mooi oplopend. Ik duim voor je.

Hier geen bruinverlies meer :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! En welkom nieuwe dames :)

Ik heb al even niet geschreven, zoonlief had buikgriep en ons ook aangestoken. Nu weer beter gelukkig maar wel erg moe, maar dat kan ook door de zwangerschap komen.

Ik lees nog mee en leef met jullie mee. Duim zo dat het voor iedereen goed blijft gaan en het bruinverlies niks betekend.

Hier woensdag de cb test gedaan en die gaf aan zwanger 2-3! Zo opgelucht. Vorige keer gaf die aan niet zwanger en later begon de miskraam. Heb donderdag een afspraak gemaakt met de vk en op 10 april hebben we de 1e echo. Stiekem baal ik omdat het zo ver weg lijkt en ik ook heel onzeker ben of er wel een hartje zal kloppen (heb wat vriendinnen in m’n naaste omgeving bij wie het bij de 1e echo mis bleek). Maar meer dan afwachten kan je ook niet doen. Behalve moe geen kwaaltjes. Drukkende gevoel wat ik op m’n buik had is ook weg en het liefst zou ik weer willen testen, maar wil mezelf ook niet gek maken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje die onzekerheid is zo rot, digitale steun voor iedereen die daar elke dag (zoooo lang duren sommige uren) mee worstelt. Ik heb zelf veel last (of nou ja, weinig last, wel stress) van een soort ongesteldheidsbuikpijn, en dan elke keer met kleine paniek in in je onderbroek kijken of je iets roods ziet. En heel de tijd je symptomen bestuderen.. :sherlock: Vervelend dat meer dat hebben, maar ook ergens fijn om te delen.

Voor in de tabel: ik ben 34, mijn vriend 33, kind nummer 1 :heart:

Hopelijk veel fijne dingen en afleiding dit weekend!
@xlau ik hoop inderdaad het eerste ook. Heb geen buikpijn of zo dus hoop dat het bruinverlies is van de innesteling. Ja het was sowieso 2 dagen voor de NOD. Zaterdagavond 9 maart had ik mijn ei sprong. Door de clomid (follikel rijper) voel ik mijn eitjes groeien, heb dan buikpijn bij mijn eierstok waar ze groeien. Zaterdag met het eten had ik nog buikpijn en om een uur of 8 was het weg.
Heb afgelopen donderdag getest dus dat was te vroeg.. maar kon de verleiding niet langer weerstaan aangezien ik altijd al op dag 10 na de eisprong al ongesteld wordt.

@tozie hoop dat dat nu niet het geval is. Hopelijk morgen beter nieuws!
Wat goed zeg dat het bruinverlies nu gestopt is bij jou!!

@budgy gelukkig zijn jullie weer wat opgeknapt! Dat drukkende gevoel op de buik had ik met mijn eerste zwangerschap ook alleen met week 4 en 5 toen ging het weg.

@vicky die krampen die je voelt is het groter worden van de baarmoeder.. dus niks ergs gelukkig!

Mijn leeftijd is trouwens 24 en die van mijn vriend 27
Alle reacties Link kopieren
Fijn alle berichten te lezen, bedankt voor het meeleven, het bruinverlies heeft gelukkig niet erger doorgezet.
Nu nog alleen een klein beetje hopelijk blijft het hierbij , m’n zusje had precies hetzelfde bij haar zwangerschap in dezelfde periode en echt een paar dagen en nu gelukkig een gezonde zoon, we wachten het af.
Na het weekend nog maar 4 dagen tot de eerst echo, jij ook @xLau aftellen 😊

@Tozie @xLau gelukkig bij jullie helemaal gestopt !
Hoi dames,

Kan ik nog meeschrijven?
Vorige week woensdag een positieve test! Vandaag mvm geweest en echt een knalstreep dus echt zwanger!
Het is ons derde kindje. Hebben al een zoon van 3 en een dochter van 1.
Hier begint sinds een paar dagen de vermoeidheid op te spelen maar verder geen symptomen. De vorige zwangerschappen was ik best misselijk en ik hoop zo dat me dat nu een beetje bespaard blijft.

Spannend voor sommige dames met dat bloedverlies! Ik heb dat bij de eerste zwangerschap ook gehad en er was niets aan de hand. Heb tussen mijn zoon en dochter wel twee miskramen gehad maar daar had ik ook nooit een knaltest.

Oja uitgerekende datum is 19 november!
Hoi dames,

Mag ik voorzichtig met jullie meeschrijven? Momenteel ben ik volgens eigen berekening 5+6 zwanger en is mijn uitgerekende datum 16-11. Wij zijn al vanaf juli 2017 bezig en de miskramenteller staat helaas al op 8. Dit wordt ons tweede kindje. Ik heb vanmiddag mijn eerste echo gehad (dit vanwege mijn vele miskramen en de buitenbaarmoederlijke zwangerschap) en het hartje klopte al! Zo ontzettend blij! Ik ben trouwens 29 en mijn vriend 30

Xlau ik zie dat jij ook uit het uitgerekend april groepje kwam die een miskraam heeft gehad. Ik was schreef ook mee in dat topic en had helaas ook slecht nieuws. Bizar dat de helft van dat topic een miskraam kreeg
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het niet goed, verloor gisteravond rood bloed en net zelfs vrij veel, maak me erg druk en ben erg verdrietig..
zo vervelend dat ik ook maandag pas vk kan bellen, wil eigenlijk dan gelijk langskomen en niet meer wachten tot donderdag, wil weten waar ik aan toe ben..
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie of je hiervoor het spoednummer mag bellen, mijn verloskundige-praktijk zit in het ziekenhuis weet niet of dat uit maakt. Anders wil ik over een paar uurtjes bellen en hoop ik maandag terecht te kunnen.
@ Nikki je mag hier wel gewoon voor bellen hoor!

Helaas is mijn test van vanochtend wit.. dus het is mis gegaan.. dus haal mij maar uit de tabel.

Heel veel succes met jullie zwangerschap en hopelijk gaat het bij jullie allemaal goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven