Uitgerekende datum eind november, wie ook?

15-03-2018 07:47 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 2 jaar proberen zwanger te worden en een miskraam vorig jaar, is het nu toch gelukt zwanger te worden!
Ik had me alweer voorbereid op weer een teleurstelling, maar ik was zo blij verrast gisteren toen ik niet ongesteld werd en mijn test meteen positief werd...!
Nu hopen dat het langer dan 7 weken blijft zitten en alles goed gaat.
ik heb nog niet echt ergens last van, gewoon van alles een beetje , beetje misselijk, beetje rug pijn, wat vaker plassen etc.

Weet ik eigenlijk ook niet of je dan ook nog de 10 weken echo krijgt. Als je er echt op gebrand bent om het te weten kunje de VK altijd even bellen en het vragen.

Ik vertel niemand iets tot ik de 12 weken gehad heb, dus ik zit het rustig uit. Nu weet nog niemand het (alleen mijn man natuurlijk).

Bij mij ligt het ook allemaal wat lastiger, ik heb ooit een zwaar ongeluk gehad waarna mij verteld is dat ik geen kinderen kon (mocht) krijgen. Echter is twee jaar geleden gebleken dat mijn lichaam zichzelf hersteld heeft waardoor het toch kon. Wij hebben dat toen tegen niemand verteld, dus mijn ouders en schoonouders denken ook nog steeds dat we geen kinderen zullen krijgen. Als het dus allemaal goed gaat wordt dit dus nogal een schrikmoment denk ik.
@elastigirl,

Ik begin nu weer last te krijgen van zwangerschapsischias, dit had ik bij mijn vorige zwangerschap ook maar dan vanaf week 24 tot een paar weken na mijn bevalling. Maar nu krijg ik er nu al last van! :0

Dit is een zenuwpijn die vanuit je onderrug komt en doorstraalt naar je bil en bovenbeen. Zijn van die pijnsteken/scheuten. Echt vervelend! Maar we nemen het voor lief natuurlijk :-)

Ja, eigenlijk heb je bij een "normale" zwangerschap alleen recht op de 12 en 20 weken echo. Veel verloskundige doen er rond de 8 weken ook eentje en declareren die dan bij de zorgverzekeraar als een medische echo (vaak krijg je zon medische echo alleen als je een bloeding hebt gehad). Ik weet dit van mijn verloskundige, maar ook omdat ik bij een zorgverzekeraar werk haha.

Wat voor werk doen jullie eigenlijk? (als jullie werken)
Ik werk 24-32 uur per week
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
@florence13,

Wauw, wat bijzonder dat je zwanger bent als jullie altijd is verteld dat het niet mogelijk was door je ongeluk! Ik ben heel benieuwd hoe je familie reageert als jullie het ze gaan vertellen! Ze zullen vast super blij zijn! :-)
♡Mirthe 21 april 2016
TrotseJongeMama schreef:
22-03-2018 08:22
@florence13,

Wauw, wat bijzonder dat je zwanger bent als jullie altijd is verteld dat het niet mogelijk was door je ongeluk! Ik ben heel benieuwd hoe je familie reageert als jullie het ze gaan vertellen! Ze zullen vast super blij zijn! :-)
weet ik eigenlijk niet, ik denk dat ze eerst schrikken, maar goed ik zie het wel.

Qua werk, ik ben onderzoeker, ik maak eigenlijk heel veel uren (40-60 per week) en wil graag zo veel mogelijk proberen te werken, manlief heeft geen problemen met huisvader worden.
Gefeliciteerd allemaal!

Ik heb vanmorgen positief getest!! Volgens eigen berekening 29 november uitgerekend. We hebben al een dochter van 2 :-)

Zit nu op werk en doe net alsof het een doodnormale dag is... terwijl ik het wel van de daken zou kunnen schreeuwen. M’n vriend helemaal bedusd achter gelaten. Hij moest even aan het idee wennen :-0 Maar heel blij natuurlijk.
@nina.dylan,

gefeliciteerd!!
Wanneer is je dochter 2 jaar geworden? Mijn dochter wordt volgende maand 2.
Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan straks met 2 kids. Vind het best spannend :-)
♡Mirthe 21 april 2016
Gefeliciteerd allemaal!!

Het lijkt mij leuk om mee te praten. Gisteravond een positieve test gehad! Ergens voelde het al aankomen doordat ik al een paar dagen last had van pijnlijke borsten. Normaal heb ik dat ook wel soms, maar nu is het extra pijnlijk. Toch is het allemaal zo onwerkelijk en ergens geloof ik het ook niet.
Hopelijk blijft het allemaal goed gaan, als dat zo is is het onze eerste. Zo spannend!

oh oh ik kom helemaal niet meer aan werken toe, ik blijf maar hier aan denken...
Haha, ik ben ook echt zo afwezig op werk de hele tijd. Ik probeer wel afleiding te vinden in werk en alledaagse dingen maar ik kom toch steeds weer terug bij mijn zwangerschap en of mijn symptomen er nog wel zijn. Gister een rustige dag, amar vandaag weer beetje hoofdpijn, honger en af en toe wat zeurderig gevoel in mijn buik.
TrotseJongeMama schreef:
22-03-2018 09:40
@nina.dylan,

gefeliciteerd!!
Wanneer is je dochter 2 jaar geworden? Mijn dochter wordt volgende maand 2.
Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan straks met 2 kids. Vind het best spannend :-)
Dank je wel! Jij ook gefeliciteerd. Vind het ook hartstikke spannend. Ze is in december 2 geworden dus als alles goed gaat, wordt ze grote zus vlak voor haar derde verjaardag.
@nina.dylan,
Leuk!!
♡Mirthe 21 april 2016
Gefeliciteerd allemaal!! Ik ga voor iedereen duimen dat de eerste echo's straks allemaal goed zijn.

Mag ik ook mee schrijven? Tot mijn eigen verbazing deze week een positieve test in mn hand. Nu wisselen blijdschap en spanning elkaar af. Morgen zal ik ivm met het type werk dat ik doe een collega in vertrouwen moeten nemen en het vertellen. Hopelijk verteld zij het dan aan niemand door tot de eerste echo, want het zou mij weleens mijn baan kunnen gaan kosten. Hopelijk kan ik na morgen echt blij gaan zijn en weer lekker slapen, als de eerste spanning over het werk eraf is.

26-11 is mijn berekende datum. Ik kan niet wachten tot de eerste echo om te weten of alles goed is. Nog niet zoveel kwaaltjes, behalve pijnlijke borsten en bijzonder sterke reuk, dus daardoor ook steeds een beetje aan t twijfelen of ik wel zwanger genoeg ben.

Komend weekend gaan we het de eerste familie vertellen. Nu al zin in.
@trotseJongeMama, ik ben leerkracht en werk 3 dagen.
@amy: gefeliciteerd ! Super leuk. Geen zorgen om de ontbrekende kwaaltjes maken hoor. Ik heb twee zwangerschappen nergens last van gehad.
@Nina: leuke leeftijd heeft je dochter straks als het kleintje geboren wordt. Maken ze het toch wat bewuster mee
@cadeautje: lastig he dat werken met een geheim haha
Gefeliciteerd allemaal ^^

Ik heb zelf gisteren positief getest. Helemaal verbaasd... eerste 'poging' en zoals het er nu naar uit ziet, gelijk raak.

Mijn vriend was aan het werk toen ik testte, en heb hem gebeld zodra het kon. Wel even gevraagd of hij op een niet al te drukke weg reed (hij zat in de auto toen ik belde, haha). Hij moest vooral lachen en een beetje in 'schok'.

Volgens mijn eigen berekening (waarvan ik vrij zeker ben, daar ik mijn eisprong altijd voel) ben ik 27 november uitgerekend. Ben nu vooral erg moe, beetje grieperig gevoel en sterke reuk ook. Oh, en weinig honger?

Het liefst schreeuw ik het nu al van de daken, maar hebben helaas in onze omgeving veel miskramen en geboortes van veel te vroeg geboren baby's meegemaakt. Ik heb het mijn beste vriendin verteld en ik denk wel dat we het onze naasten (ouders, broers/zussen etc.) komend weekend met Pasen gaan vertellen.

Tot die tijd hier maar lekker meelezen en van me afschrijven :)
Gefeliciteerd allemaal! Hier ook een positieve test vandaag :D Volgens mijn berekening 28 november uitgerekend. Zwanger van de tweede, onze dochter wordt in juni 2 jaar. Nog niet echt last van kwaaltjes, wel heel moe en borsten zijn flink gegroeid. Nog geen afspraak gemaakt bij de vk.

Ik zou graag met jullie mee willen schrijven.
Wauw veel geschreven! Word al een leuke groep zo!

Florence, fijn dat de datum staat en dat jullie wat eerder terecht kunnen. Bijzonder moment om straks hopelijk te kunnen vertellen dat jullie een kindje verwachten, zal inderdaad als een schok komen aangezien ze nog niet weten dat het mogelijk is. Maar achteraf vast blij verrast!

Vervelend lijkt mij dat jongemama! Die zenuwpijn, hoop dat het niet doorzet!

Gefeliciteerd nina! Leuk een kleine meid van 2. Spannend hoe ze straks op de kleine gaat reageren!

Ook voor jou gefeliciteerd mis skyra! Spannend he allemaal, fijn dat het zo snel is gelukt. Hier weet ook mijn beste vriendin het, verder nog niemand behalve mijn vriend uiteraard.

Gefeliciteerd appelgroen, ik had dat de eerste dagen ook! Gaat nu een weekje later veel beter.

Gefeliciteerd amy! Spannend! Waarom zou het jou je baan kunnen kosten als ik vragen mag?

Ik heb aanstaande dinsdag avond mijn eerste afspraak bij de verloskundige, mits ik dit kan regelen met werk. Ook komt maandag ochtend moeders voor moeders langs. eigenlijk te onzeker maar wil zo graag iets doen voor de meiden die ook niet makkelijk zwanger kunnen worden en die niet zoals ik met een haar aan de mm zijn ontglipt. 18 april dus echo bij gynaecoloog en met 7 weken bij de verloskundige.

Omdat ik al bij de gym liep krijg ik sowieso een echo daar. De vroege echo die ik had is puur door toeval, zou anders niet zo geplant zijn. De 7/8 weken echo krijg ik via de vk dat is de vitaliteitsecho. En daarna natuurlijk de termijn echo nog bij de vk rond de 12 weken. Echo op 18 april (9 weken) bij gyn is dus ook extra! Maar, mij hoor je niet klagen!

Leuke banen! Ik werk 36 uur. waarvan 1 weekend dag, vriend is het weekend en 1 door de weeks dag vrij en maakt 38 uur. Andere 3 dagen opvang/ouders. Eventueel ga ik terug naar 32 uur maar dat word eve sparren of dat mogelijk is. Ik ben namelijk leidinggevende.
Gefeliciteerd bloemetje!

Misschien kunnen we een tabel maken? Het word nu wel een grote groep! Dan is het wat makkelijker bij te houden!
Gefeliciteerd misskyra en bloemetje!

@lalameme: dat komt omdat ik op uitzendbasis werk (wel met intentie van het bedrijf om mij vast in dienst te nemen) in een functie die niet zo goed samen gaat met zwanger zijn. Ik ben dus bang dat mijn contract niet verlengd wordt, omdat ze nu nog heel makkelijk van me af kunnen.

Goed idee een tabel :)!
Goed plan, een tabel ;)

@TrotseJongeMama Ik werk in de zorg op een woongroep voor mensen met een beperking. Ik werk onregelmatig. Op dit moment werk ik 20 uur in de week, ik heb ouderschapsverlof opgenomen. Per september weer terug naar 28 uur.
Vandaag de afspraak ingepland voor de eerste echo, 1 mei!
Nou ik heb me ook aangemeld zojuist voor Moeders voor Moeders! :-)

Ik ben een echte koffieleut op mijn werk, ik probeer vanaf vandaag helemaal geen koffie meer te drinken omdat al die cafeïne helemaal niet goed is voor je kindje. Wel zwaar, maar heb het ervoor over!
♡Mirthe 21 april 2016
@trotsejongemama: wat goed dat je je voor mvm hebt opgegeven, ik ga me ook eens inlezen of ik dat kan gaan doen. Succes met het geen koffie drinken! Dat zal dan vast de nodige afkick verschijnselen geven, maar je weet waar je t voor doet :).

Super goed gesprek gehad op het werk en het zowel aan mn collega als baas verteld die heel positief reageerde. Nu kan ik weer relaxen en ben ik echt super blij!
Hoi allemaal,

Van harte gefeliciteerd allemaal!! Hier na ruim 1,5 jaar proberen en inmiddels een tijdje in de medische molen met onderzoeken een positieve test (eigenlijk vier positieve testen omdat we het niet kunnen geloven...).
Ik schrijf graag met jullie mee! Toevallig dat sommige anderen op dit forum ook al wat langer bezig waren.

Als het allemaal goed gaat, dan zal ik rond 29 nov uitgerekend zijn volgens mijn eigen berekening. We hebben het nog aan niemand verteld. Daar willen we ook nog even mee wachten, in ieder geval tot na de eerste echo, als we het zo lang voor ons kunnen houden. Tot nu toe voel ik me nog prima en alleen last van wat gevoeliger borsten en iets sneller moe dan anders.

Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven en ben er bang voor dat het alsnog misgaat. Uit de onderzoeken in het ziekenhuis bleken problemen met één en misschien beide eileiders, dus nu ben ik er bijvoorbeeld bang voor dat ik een buitenbaarmoedelijke zwangerschap heb. Mijn goede voornemen is om te proberen me niet te druk te maken en ervan te genieten!

Fijn weekend vast allemaal en hopelijk kunnen we hier alle ervaringen, zwangerschapskwaaltjes en gierende hormonen delen! :D
Wat een gezelligheid hier, leuk dat iedereen meeschrijft! Ik heb nu even weinig tijd en kan niet op iedereen persoonlijk reageren op dit moment.

Ik heb vorig jaar ook moeders voor moeders gedaan, maar ik associeer dit nu met mijn miskraam, dus ik doe het nu niet ook al help ik graag anderen met hun kinderwens. Ook weten mensen het in mijn omgeving niet en kan ik die flessen dan niet verstoppen, dus dat is nog een extra reden voor mij.

Ik heb veel last van maagzuur/misselijk en ben hierdoor vaak heel vroeg wakker en kan dan niet meer slapen....
Verder studeer ik deeltijd en ben werkzoekende op het moment, dus dat is nog even lastig! Je begint wel al een beetje een buikje te zien dus erg lang kan ik dat niet verbergen ben ik bang. Hopelijk geeft een bedrijf me de kans!
@elastigirl

Hopen dat je inderdaad een goed bedrijf treft (lees manager die verder denkt dan korte termijn...) Ik ben ook net bij een nieuwe werkgever begonnen. Als ik 12 weken zwanger ben, werk ik er een kleine 5 maanden. Ik probeer nu maar niet te ver vooruit te kijken... we zien wel hoe het loopt. Eigenlijk is as zondag pas m’n nod. Was vroeg met testen. Ik merk dat ik nog een beetje onzker ben. Er kan natuurlijk nog van alles mis gaan. Maar daar ga ik zeker niet van uit. Vanmorgen een mooi licht streepje op de gewone test van kruidvat..Joepie :cheer:

Ik ben trouwens officemanager en werk 24 uur per week.

Hoop dat we allemaal toenemende klachten hebben (maar ook weer niet te veel ;-) en mooie echo’s tegemoet gaan!
Vanaf welke week gaan jullie kraamzorg regelen? Bij mn dochter heb ik dat in de 11e week gedaan. Nou ga ik het na de echo doen. Je moet er vroeg bij zijn want NL heeft een tekort aan kraamverzorgers.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk allemaal?

En wie wil een tabel gaan maken?
♡Mirthe 21 april 2016

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven