Vakantie met schoonouders 28 weken zwanger
zondag 12 januari 2020 om 22:18
Hi allemaal,
Ik ben even heel erg benieuwd wat jullie mening is over het volgende:
Mijn schoonouders zijn dit jaar zoveel jaar getrouwd en willen met de hele familie een weekje naar een warm land in Europa in een vakantiehuis. Ik zou dan rond de 28/29 weken zwanger zijn.
Eerlijk gezegd heb ik er geen goed gevoel bij en ga denk ik ook zeggen dat wij niet mee gaan. Het is nog niet geboekt..
Maar ik kan de reactie nu al voorspellen. Mijn schoonmoeder en schoonzus zijn nogal dwingend en gaan het echt belachelijk of raar vinden. Ze zullen vast met allerlei redenen komen waarom ik best wel mee kan. En daardoor ga ik me weer rot voelen omdat ik me onder druk voel staan en dat geeft me stress.
Los van mijn schoonouders situatie, ben ik benieuwd of het überhaupt wel een goed idee is om op vakantie te gaan naar een warm land met 28 weken? Heb je tegen die tijd misschien allerlei klachten waardoor je toch niet echt geniet van zo’n vakantie? Ik wil eigenlijk gewoon wat meningen horen, misschien ben ik wel te voorzichtig en een zeur..
Ik ben even heel erg benieuwd wat jullie mening is over het volgende:
Mijn schoonouders zijn dit jaar zoveel jaar getrouwd en willen met de hele familie een weekje naar een warm land in Europa in een vakantiehuis. Ik zou dan rond de 28/29 weken zwanger zijn.
Eerlijk gezegd heb ik er geen goed gevoel bij en ga denk ik ook zeggen dat wij niet mee gaan. Het is nog niet geboekt..
Maar ik kan de reactie nu al voorspellen. Mijn schoonmoeder en schoonzus zijn nogal dwingend en gaan het echt belachelijk of raar vinden. Ze zullen vast met allerlei redenen komen waarom ik best wel mee kan. En daardoor ga ik me weer rot voelen omdat ik me onder druk voel staan en dat geeft me stress.
Los van mijn schoonouders situatie, ben ik benieuwd of het überhaupt wel een goed idee is om op vakantie te gaan naar een warm land met 28 weken? Heb je tegen die tijd misschien allerlei klachten waardoor je toch niet echt geniet van zo’n vakantie? Ik wil eigenlijk gewoon wat meningen horen, misschien ben ik wel te voorzichtig en een zeur..
zondag 12 januari 2020 om 22:23
zondag 12 januari 2020 om 22:24
Dat is echt door niemand te zeggen. De een huppelt met 28 weken nog een berg op, de ander wil alleen nog maar op de bank babykleertjes vouwen. En de derde heeft ineens problemen met bloeddruk en mag helemaal niet weg.
Op zich is een warm land geen probleem (in zuid Europa worden ook gewoon kinderen geboren), maar hoe jij je voelt bepaald alles.
Je weet het gewoon niet, dus het enige waar je op kan varen, is dat je het niet ziet zitten. Dan moet je het niet doen.
Als schoonmoeder moeilijk gaat doen, laat dan man het gesprek aangaan. Gewoon zeggen: helaas, ivm zwangerschap willen we komende zomer liever in Nederland blijven. Punt.
Op zich is een warm land geen probleem (in zuid Europa worden ook gewoon kinderen geboren), maar hoe jij je voelt bepaald alles.
Je weet het gewoon niet, dus het enige waar je op kan varen, is dat je het niet ziet zitten. Dan moet je het niet doen.
Als schoonmoeder moeilijk gaat doen, laat dan man het gesprek aangaan. Gewoon zeggen: helaas, ivm zwangerschap willen we komende zomer liever in Nederland blijven. Punt.
zondag 12 januari 2020 om 22:25
Daar zeg je zo wat, altijd heel goed kijken of je reisverzekering ook zwangerschapsgerelateerde zaken dekt. Dat is namelijk lang niet altijd zo, en dat zou heel vervelend zijn.Superuser2020 schreef: ↑12-01-2020 22:23Naar een plek met goede gezondheidszorg zou ik het niet zo’n punt vinden. Spanje, Italië, Canarische eilanden etc. maar Turkije en Egypte zouden voor mij afvallen. Zorg er daarnaast voor dat je goed verzekerd bent. Annulering, reis en zorg.
zondag 12 januari 2020 om 22:25
Je bent zwanger, niet ziek (tenzij er echt wat aan de hand is dan)
Als jij met je schoonfamilie niet lekker ligt moet je dit met je partner bespreken en grenzen stellen. En niet je zwangerschap als smoes gebruiken. Een volgende keer heb je dan geen smoes meer.
Als jij met je schoonfamilie niet lekker ligt moet je dit met je partner bespreken en grenzen stellen. En niet je zwangerschap als smoes gebruiken. Een volgende keer heb je dan geen smoes meer.
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 12 januari 2020 om 22:27
Als je een schoonfamilie hebt die dat accepteert ja. Als ze nu al zo dwingend zijn, en van het type: haar alles uit je dag, is dat ineens weer heel anders.
Waarom heb je er geen goed gevoel bij?
In mijn ogen is op vakantie gaan áltijd een goed idee. Overal op de wereld zijn vrouwen zwanger, ook in het land waar de vakantie heen gaat. Waarom zou jij daar dan niet zwanger kunnen zijn?
Of je tegen die tijd klachten hebt weet niemand. Maar ook daar valt wel een mouw aan te passen.
Het klinkt voor mij een beetje alsof je je zwangerschap gebruikt om niet met je schoonfamilie op vakantie te gaan. Is dat zo?
In mijn ogen is op vakantie gaan áltijd een goed idee. Overal op de wereld zijn vrouwen zwanger, ook in het land waar de vakantie heen gaat. Waarom zou jij daar dan niet zwanger kunnen zijn?
Of je tegen die tijd klachten hebt weet niemand. Maar ook daar valt wel een mouw aan te passen.
Het klinkt voor mij een beetje alsof je je zwangerschap gebruikt om niet met je schoonfamilie op vakantie te gaan. Is dat zo?
anoniem_64bacea9e89e1 wijzigde dit bericht op 12-01-2020 22:29
Reden: Typo
Reden: Typo
0.22% gewijzigd
Heerlijk met 32 weken op stedentrip naar Rome geweest. Tien dagen slenteren met man, zoon en dikke buik. Wel 10 dagen de tijd voor genomen dus maar zou niet weten waarom je met 28 weken Zwangerschap niet op vakantie zou kunnen. Smoesjes om niet met schoonfamilie op vakantie te hoeven, daar zal je wat langer op moeten broeden...
zondag 12 januari 2020 om 22:28
Helemaal eens. Natuurlijk kun je met 28 weken lekker een weekje naar de zon.
zondag 12 januari 2020 om 22:30
Dan laat je je man alles samen doen. Het komt allemaal zo ondankbaar over je krijgt een vakantie kado.