Vakantie met schoonouders 28 weken zwanger
zondag 12 januari 2020 om 22:18
Hi allemaal,
Ik ben even heel erg benieuwd wat jullie mening is over het volgende:
Mijn schoonouders zijn dit jaar zoveel jaar getrouwd en willen met de hele familie een weekje naar een warm land in Europa in een vakantiehuis. Ik zou dan rond de 28/29 weken zwanger zijn.
Eerlijk gezegd heb ik er geen goed gevoel bij en ga denk ik ook zeggen dat wij niet mee gaan. Het is nog niet geboekt..
Maar ik kan de reactie nu al voorspellen. Mijn schoonmoeder en schoonzus zijn nogal dwingend en gaan het echt belachelijk of raar vinden. Ze zullen vast met allerlei redenen komen waarom ik best wel mee kan. En daardoor ga ik me weer rot voelen omdat ik me onder druk voel staan en dat geeft me stress.
Los van mijn schoonouders situatie, ben ik benieuwd of het überhaupt wel een goed idee is om op vakantie te gaan naar een warm land met 28 weken? Heb je tegen die tijd misschien allerlei klachten waardoor je toch niet echt geniet van zo’n vakantie? Ik wil eigenlijk gewoon wat meningen horen, misschien ben ik wel te voorzichtig en een zeur..
Ik ben even heel erg benieuwd wat jullie mening is over het volgende:
Mijn schoonouders zijn dit jaar zoveel jaar getrouwd en willen met de hele familie een weekje naar een warm land in Europa in een vakantiehuis. Ik zou dan rond de 28/29 weken zwanger zijn.
Eerlijk gezegd heb ik er geen goed gevoel bij en ga denk ik ook zeggen dat wij niet mee gaan. Het is nog niet geboekt..
Maar ik kan de reactie nu al voorspellen. Mijn schoonmoeder en schoonzus zijn nogal dwingend en gaan het echt belachelijk of raar vinden. Ze zullen vast met allerlei redenen komen waarom ik best wel mee kan. En daardoor ga ik me weer rot voelen omdat ik me onder druk voel staan en dat geeft me stress.
Los van mijn schoonouders situatie, ben ik benieuwd of het überhaupt wel een goed idee is om op vakantie te gaan naar een warm land met 28 weken? Heb je tegen die tijd misschien allerlei klachten waardoor je toch niet echt geniet van zo’n vakantie? Ik wil eigenlijk gewoon wat meningen horen, misschien ben ik wel te voorzichtig en een zeur..
maandag 13 januari 2020 om 12:26
helemaal met je eens! Tenzij er 4 x per jaar dit soort familieweekenden/vakanties zijnsnoepzak schreef: ↑13-01-2020 07:12Ik merk dat veel mensen vinden dat je gewoon niet moet gaan als je geen zin hebt. Ik zit daar iets anders in. Als mijn man zo loopt te dralen als ik iets van mijn familie krijg aangeboden, dan vind ik dat echt mega irritant. Ik zou het als jouw vriend zijnde dan ook echt niet kunnen waarderen dat je zo moeilijk doet. Want tja, eerlijk gezegd vind ik wel een beetje dat je dat doet. Dat je dan praat over wij gaan niet mee, ipv ik niet en vriend wel, zou mij het gevoel geven dat je mij belemmerd iets met mijn fam te ondernemen en ik zou daar echt heel vervelend van worden. Maar ik ben jouw vriend niet. Zou je wel adviseren goed te peilen hoe hij erover denkt.
maandag 13 januari 2020 om 12:56
Ja, ik vind het alleen maar leuk voor mensen die het allemáál leuk vindenCheshire-cat schreef: ↑13-01-2020 12:23Omdat het heurt, want ja andere families doen het ook. Dat er vervolgens niemand op zit te wachten kan ze niets schelen.
Sommige mensen vinden het wel leuk.
Maar er worden regelmatig topics geopend door mensen die mee 'moeten', waarvan de ouders zich dus niet realiseren dat de (schoon)kinderen er niet op zitten te wachten, of waarvan de ouders het weinig interesseert of er iemand niets aan vindt, als ze maar in hun omgeving kunnen vertellen dat ze het hele gezin getrakteerd hebben op een vakantie. En dát snap ik niet. Of nou ja, ergens wel. Net als de oma-competitie is dit waarschijnlijk net zoiets: 'en wat doen júllie/jullie kinderen voor jullie 50-jarig huwelijk?' Een etentje bij de plaatselijke Chinees kom je niet meer mee weg of zo? Maar meerdere dagen weg met mensen die het misschien niet zo leuk vinden, denk je dan niet na van tevoren?
maandag 13 januari 2020 om 13:26
Wat een kwade bedoelingen worden er toch gelijk aan gehangen.Quincy2 schreef: ↑13-01-2020 12:56Ja, ik vind het alleen maar leuk voor mensen die het allemáál leuk vinden
Maar er worden regelmatig topics geopend door mensen die mee 'moeten', waarvan de ouders zich dus niet realiseren dat de (schoon)kinderen er niet op zitten te wachten, of waarvan de ouders het weinig interesseert of er iemand niets aan vindt, als ze maar in hun omgeving kunnen vertellen dat ze het hele gezin getrakteerd hebben op een vakantie. En dát snap ik niet. Of nou ja, ergens wel. Net als de oma-competitie is dit waarschijnlijk net zoiets: 'en wat doen júllie/jullie kinderen voor jullie 50-jarig huwelijk?' Een etentje bij de plaatselijke Chinees kom je niet meer mee weg of zo? Maar meerdere dagen weg met mensen die het misschien niet zo leuk vinden, denk je dan niet na van tevoren?
Ik denk dat veel ouders het oprecht leuk vinden om na tig jaar weer eens op vakantie te gaan met het oorspronkelijke gezin plus aanhang.
Dat heeft niks te maken met wat de buren doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 13 januari 2020 om 13:28
als ik jou was, ging ik opzoek naar leukere mensen om me heenQuincy2 schreef: ↑13-01-2020 12:56Ja, ik vind het alleen maar leuk voor mensen die het allemáál leuk vinden
maandag 13 januari 2020 om 13:35
Omdat ze dat waardevoller vinden dan datzelfde geld besteden aan één avond feesten waarschijnlijk. Zie het in mijn omgeving ook vaak gebeuren bij 25-jarig huwelijken dat er dan een mooie verre reis gemaakt wordt met de volwassen kinderen naar Zuid Afrika of Indonesie bijv.
maandag 13 januari 2020 om 13:36
maandag 13 januari 2020 om 13:38
maar op een forum lees je alleen de problemen
ik ken trouwens wel een opa&oma die minstens 1x per jaar met kinderen/schoonkinderen en kleinkinderen (al een enkel schoonkleinkind) een midweek weggaan.
Vinden ze allemaal leuk, maar die klitten toch al heel veel samen, alle verjaardagen etc
maandag 13 januari 2020 om 13:41
Ik heb nog regelmatig met mijn ouders gereisd nadat ik het huis uit ging. Scheelt dat we dezelfde ideeen over reizen hebben, dus veel willen zien, lekker eten en we laten elkaar ook nog 'ns vrij als een van ons iets anders wilde ondernemen/zien/doen.
maandag 13 januari 2020 om 13:45
Ja, dat is wel zo natuurlijk, alleen de problemen, maar ik vind het toch best wel vaak.lilalinda schreef: ↑13-01-2020 13:38maar op een forum lees je alleen de problemen
ik ken trouwens wel een opa&oma die minstens 1x per jaar met kinderen/schoonkinderen en kleinkinderen (al een enkel schoonkleinkind) een midweek weggaan.
Vinden ze allemaal leuk, maar die klitten toch al heel veel samen, alle verjaardagen etc
Mijn eigen familie deed het niet, maar mijn ouders hebben ook geen huwelijksjubileum gehaald, en mijn schoonouders hebben het wel eens geprobeerd. Hoewel ik toen nee heb gezegd, vroeg ik me wel af waarom dit ze leuk leek voor ons.
maandag 13 januari 2020 om 13:48
maandag 13 januari 2020 om 13:51
Echt niet ? Ik hoor het heel geregeld, hoor. Misschien ligt het ook een beetje aan de leeftijd en sociale kring : je moet wel aardig wat geld kunnen sparen en missen om met een paar volwassenen op vakantie te gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 13 januari 2020 om 13:53
Het ging ze om de pasgeboren baby die geshowd moest worden aan hun vakantievrienden, niet om ons gezelschap.blijfgewoonbianca schreef: ↑13-01-2020 13:48In de hoop dat jullie hen en elkaar net zo lief, leuk en gezellig vinden als zij dat van jullie vinden.
maandag 13 januari 2020 om 13:53
ik denk dat ze het een mooi kado aan hun familie vinden
en dat uit hun huwelijk, een gezin kwam, en dat waste aan, tot een familie en het is fijn, dat met elkaar te vieren?
Ik zou het (denk ik nu) best leuk vinden met mijn kinderen en hun aanhang weg te gaan ooit
maandag 13 januari 2020 om 14:03
Maar ik denk dat jij nog gezellig omgaat met je man? Mijn schoonvader snauwde mijn schoonmoeder alleen maar af. Dat is toch niet zo'n gezellige basis.lilalinda schreef: ↑13-01-2020 13:53ik denk dat ze het een mooi kado aan hun familie vinden
en dat uit hun huwelijk, een gezin kwam, en dat waste aan, tot een familie en het is fijn, dat met elkaar te vieren?
Ik zou het (denk ik nu) best leuk vinden met mijn kinderen en hun aanhang weg te gaan ooit
Wat ik in de toekomst leuk zou vinden, weet ik niet. Een van mijn kinderen heeft een hekel aan vakanties/reizen, dus daar zou ik zeker rekening mee houden. En mocht er iemand bijvoorbeeld zwanger zijn, willen worden, of net geweest zijn, dan zou ik daar toch ook rekening mee houden, in tegenstelling tot de twee recentste topics hier over dit onderwerp.
maandag 13 januari 2020 om 14:04
misschien ben ik wel te voorzichtig en een zeur..
Eh ja.
En later schrijf je dit , Ik kan de zwangerschap altijd gebruiken om niet met alle activiteiten mee te doen.
Hoe zou men hier nou op het idee komen dat jij gewoon geen zin hebt
Eh ja.
En later schrijf je dit , Ik kan de zwangerschap altijd gebruiken om niet met alle activiteiten mee te doen.
Hoe zou men hier nou op het idee komen dat jij gewoon geen zin hebt
anoniem_6376ce86e1bde wijzigde dit bericht op 13-01-2020 14:09
60.80% gewijzigd
maandag 13 januari 2020 om 14:05
Ik had van te voren waarschijnlijk gedacht dat ik met 28 weken nog wel weg had gekund, maar eenmaal zo ver had ik geen fit to fly verklaring meer gekregen.
Maar met 32 weken ben ik ook opgenomen en met 34 bevallen. En dat was een kwestie van enkele dagen, die we niet zagen aankomen!
Dus iedereen die zegt: met 28 weken kan nog makkelijk... dat weet je niet! In een land met mindere zorg had het met ons heel anders af kunnen lopen..
Maar met 32 weken ben ik ook opgenomen en met 34 bevallen. En dat was een kwestie van enkele dagen, die we niet zagen aankomen!
Dus iedereen die zegt: met 28 weken kan nog makkelijk... dat weet je niet! In een land met mindere zorg had het met ons heel anders af kunnen lopen..
maandag 13 januari 2020 om 14:10
je slaat nu een wel heel persoonlijke afslag inQuincy2 schreef: ↑13-01-2020 14:03Maar ik denk dat jij nog gezellig omgaat met je man? Mijn schoonvader snauwde mijn schoonmoeder alleen maar af. Dat is toch niet zo'n gezellige basis.
Wat ik in de toekomst leuk zou vinden, weet ik niet. Een van mijn kinderen heeft een hekel aan vakanties/reizen, dus daar zou ik zeker rekening mee houden. En mocht er iemand bijvoorbeeld zwanger zijn, willen worden, of net geweest zijn, dan zou ik daar toch ook rekening mee houden, in tegenstelling tot de twee recentste topics hier over dit onderwerp.
je hoeft van mij absoluut niet met je schoonouders op vakantie hoor
maandag 13 januari 2020 om 14:12
Dit! Ik had beide zwangerschappen met 28 weken zoveel bekkenpijn, dat ik echt niet meer op vakantie kon/wilde. Het is gewoon lastig te voorspellen hoe je je dan voelt.Janeway103 schreef: ↑13-01-2020 14:05Dus iedereen die zegt: met 28 weken kan nog makkelijk... dat weet je niet!
Wij zijn zelf wel heel vroeg in mijn zwangerschappen nog op vakantie geweest. Deze vakanties zijn beide keren last-minute geboekt, zodat we zeker wisten dat ik me er goed genoeg voor voelde.
maandag 13 januari 2020 om 14:27
Niet? Hier wel. Met stief, aangewaaid, pleeg en alles er op en er aan. Het liefst naar een all in ivm de kinderen
Heerlijk. Allemaal bij elkaar, niemand hoeft te koken en opa en oma kunnen het betalen dus voor de rest van ons een gratis vakantie.
Wij vinden elkaar gezellig en lief, dat zal een hoop schelen
maandag 13 januari 2020 om 14:35
Oh ik wel.
Mijn zus is nu al 2 of 3 keer met zijn gezin en mijn ouders op vakantie geweest naar Griekenland en Turkije. Als bedankje voor het oppassen enzo.
Wij gaan zelf weleens een weekendje weg met mijn schoonouders en schoonzus + zwager. Zo ongeveer 1 keer per 2 jaar ofzo.
Een hele week moet ik niet aan denken, met niemand eerlijk gezegd.
Wij gingen vroeger ook echt 15 jaar naar dezelfde camping. Daar stond nog meer familie: tante met haar gezin en opa en oma kwamen ook altijd een weekje over. Oom en tante staat er nog steeds, beide neven hebben er hun vrouw vandaan en staan er ook nog. Moet er zelf niet meer aan denken, maar het kan heel fijn zijn als je kleine kinderen hebt.
maandag 13 januari 2020 om 14:41
Los van het feit of je er zin in hebt of niet: zwanger op vakantie is een risico. Je weet nooit precies hoe het loopt en de situatie kan snel veranderen. Dat weet je nu nog niet.
Ik ben met 30 weken een lang weekend weggeweest, mijn eis was dat het in NL zou zijn, zodat we niet onverhoopt in een buitenlands ziekenhuis zouden belanden. We zijn naar de Veluwe geweest en dat was heerlijk. Maar we hebben amper iets ondernomen, omdat ik dat niet meer kon, het was vooral relaxen.
Ik ben met 30 weken een lang weekend weggeweest, mijn eis was dat het in NL zou zijn, zodat we niet onverhoopt in een buitenlands ziekenhuis zouden belanden. We zijn naar de Veluwe geweest en dat was heerlijk. Maar we hebben amper iets ondernomen, omdat ik dat niet meer kon, het was vooral relaxen.
maandag 13 januari 2020 om 14:44
Ik vind beiden dingen vreselijk. Een verplichte reis of zo'n feestavond. Maar goed ik vind een bruiloft niets bijzonders en jubilea zijn leuk voor de mensen zelf, graag bij hen zelf houden.redbulletje schreef: ↑13-01-2020 13:35Omdat ze dat waardevoller vinden dan datzelfde geld besteden aan één avond feesten waarschijnlijk. Zie het in mijn omgeving ook vaak gebeuren bij 25-jarig huwelijken dat er dan een mooie verre reis gemaakt wordt met de volwassen kinderen naar Zuid Afrika of Indonesie bijv.
Als je met het gezin op vakantie wil, vraag je dat. En nee moet dan ook gewoon prima zijn. Dat gevoel heeft TO niet en haar slappe partner ook niet.