Verhoogde leverwaardes

08-10-2018 14:02 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Vandaag ben ik 14,3 weken zwanger en ik werd vanmorgen gebeld door de assistente van de verloskundige over mijn bloeduitslagen. Het blijkt dat mijn leverwaardes wat verhoogd zijn en ivm eerdere zwangerschapshypertensie wil de gynaecoloog mij volgende week zien.

Er was op dat moment geen verloskundige beschikbaar om mij verder te helpen, dus ik moet wachten tot de controle van donderdag. Maar ja, nu maak ik me toch zorgen en ik wil liever niet gaan googlen.

Zou het bijvoorbeeld kunnen dat die leverwaardes verhoogd zijn door een hoge luchtweginfectie waar ik al twee weken vanaf probeer te komen?

Iemand ervaring hiermee (verhoogde leverwaarden)?
Bij mij was dit een teken van galstenen
newspaper schreef:
08-10-2018 14:09
Bij mij was dit een teken van galstenen
Ik heb al geen galblaas meer, wat me dus nog ongeruster maakt.
Is je urine gecontroleerd op eiwitten?
s-a-r-kast schreef:
08-10-2018 14:45
Is je urine gecontroleerd op eiwitten?
Nog niet. Dit was de standaard eerste trimester bloedscreening voor bloedgroep en rhesus enzo.

Ik heb verder geen hoge bloeddruk.
shala91 schreef:
08-10-2018 14:22
Ik heb al geen galblaas meer, wat me dus nog ongeruster maakt.
Betekend niet dat je nooit meer galstenen kan krijgen. Toevallig 2 collega's zonder galblaas maar beide opnieuw galstenen gekregen.
Tja, het gaat dan toch echt afwachten worden wat de gyn zegt.
1 ding wil ik je op het hart drukken: let goed op je lijf. Schuif pijn en andere klachten niet te snel onder de bank en benoem ze ook bij controles.

Het kan niks zijn, het kan van alles zijn.

Je wil zelf niet googlen, maar wij kunnen je natuurlijk ook niet gerust stellen omdat wij gewoon niet weten wat er aan de hand is.

Ik weet niet of je wilt horen waar het mij aan doet denken (maar dat is met 14 weken wel erg vroeg).
Even een update, to whom it may concern ;)

Vandaag op controle geweest en nu blijkt dat de assistente mij onnodig op stang heeft gejaagd.

Mijn leverwaardes LIJKEN iets verhoogd. Voor hetzelfde geld is dat voor mij ‘normaal’ of komt het juist omdat ik al geen galblaas meer heb. Maar omdat het een teken kan zijn voor weer hoge bloeddruk (niet eens per sé weer zwangerschapsvergiftiging) wil de gyn mij even zien.

Maar voor nu was mijn bloeddruk nog kneiterlaag (90/56)
Mijn leverwaardes waren ook te hoog en ik had zwangerschapsvergiftiging. Maar met een bloeddruk zoals die van jou lijkt me dat niet de oorzaak.
Fijn! Een hele geruststelling lijkt mij.
Ik ben dit topic even op gaan zoeken want ik moest er ineens aan denken.
Gelukkig dat je onder controle staat, want beter een keer teveel controleren dan te weinig!

Hopelijk is je bloeddruk nog steeds goed en de leverwaardes niet (meer) verhoogd.
s-a-r-kast schreef:
29-10-2018 16:55
Ik ben dit topic even op gaan zoeken want ik moest er ineens aan denken.
Gelukkig dat je onder controle staat, want beter een keer teveel controleren dan te weinig!

Hopelijk is je bloeddruk nog steeds goed en de leverwaardes niet (meer) verhoogd.
Ik ben inderdaad ondertussen in het ziekenhuis geweest en de gyn vond het een beeeetje overdreven dat ik er was. Gelukkig viel het allemaal mee.

Mijn alat (of asat, hoofd is een zeef door de zwangerschap) was 43 terwijl het eigenlijk tussen de 3 en de 34 hoort te zijn, en dat past wel bij een virusje of verkoudheid. En laat ik nou op het moment van prikken een enorme bijholteontsteking te pakken hebben gehad xD !

Dus de gyn maakte zich geen zorgen. Ze vond het leuk om even te horen hoe het was gegaan na de vorige bevalling en om even het hartje te laten horen, maar voor de bevalling hoef ik niet terug te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven