Verlaten door papa to be. Advies?
donderdag 30 januari 2020 om 17:29
Lieve meiden,
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
zaterdag 1 februari 2020 om 18:36
Waarom zorgt dit topic voor zo'n discussie?
Is het zo belangrijk om een "schuldige" aan te wijzen of te kiezen tussen goed of fout?
TO heeft besloten om het kindje te houden, dus vanwaar al die moeite doen om discussies te voeren met elkaar? Daar gaat het toch niet om in dit topic?
@ TO, gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan en het beste voor jullie!
Is het zo belangrijk om een "schuldige" aan te wijzen of te kiezen tussen goed of fout?
TO heeft besloten om het kindje te houden, dus vanwaar al die moeite doen om discussies te voeren met elkaar? Daar gaat het toch niet om in dit topic?
zaterdag 1 februari 2020 om 18:37
Leuk voor het kind ook, te weten dat pappa hem/haar eigenlijk niet wilde...RosesBird schreef: ↑01-02-2020 18:36Waarom zorgt dit topic voor zo'n discussie?![]()
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 1 februari 2020 om 18:53
Ik hoop dat de rechter dan ook in ogenschouw neemt dat de moeder mogelijkerwijze de vader misleid heeft in casu anticonceptie.icequeen2000 schreef: ↑01-02-2020 18:41hoop gewoon dat de mama to be de papa to be voor de rechtbank sleept voor eisen van allimentatie, vaders zien veel te gemakkelijk van hun verantwoordelijkheid af maar zij zijn wel de eerste tegen abortus.
Vrouwen hebben wat dat betreft namelijk de macht in handen. Geen man kan geslachtsgemeenschap met hen hebben als zij dat niet willen (behoudens verkrachting, maar daar gaat dit topic niet over). De vrouw heeft álle macht in handen: wel of niet de pil slikken, maar ook: wel of niet toestaan dat een man haar zonder condoom penetreert. Die mácht ligt gewoon bij de vrouw. Als een man zijn verantwoordelijkheid niet neemt door geen condoom te willen gebruiken, heeft de vrouw alsnog de macht in handen te bepalen dat er dan geen seks van komt. Dus ongewilde zwangerschap is niet nodig, want de vrouw bepaalt.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:55
Dit. Echt wat een oeverloos gezemel weer.justagirly schreef: ↑01-02-2020 18:23In reactie op Pejeka:
Wat heeft dat hier mee te maken?
Het is gegaan zoals het gegaan is, daar zijn ze allebei verantwoordelijk voor.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:03
Eens. Ik vind ook dat er door veel mensen (en al helemaal door veel mannen) te makkelijk word gedacht over abortus. Zie je ook in dit topic. Werkt plan A niet? Dan gewoon even plan B uitvoeren. Terwijl het een hele ingrijpende procedure is voor veel vrouwen.icequeen2000 schreef: ↑01-02-2020 18:41hoop gewoon dat de mama to be de papa to be voor de rechtbank sleept voor eisen van allimentatie, vaders zien veel te gemakkelijk van hun verantwoordelijkheid af maar zij zijn wel de eerste tegen abortus.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:05
Daaraan zouden dan man én vrouw moeten nadenken alvorens onbeschermde seks te hebben, lijkt me. Vooraf dus.Lachattenoir schreef: ↑01-02-2020 19:03Eens. Ik vind ook dat er door veel mensen (en al helemaal door veel mannen) te makkelijk word gedacht over abortus. Zie je ook in dit topic. Werkt plan A niet? Dan gewoon even plan B uitvoeren. Terwijl het een hele ingrijpende procedure is voor veel vrouwen.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:11
Als je niet beiden achter het houden van het ongelukje staat vind ik dat je als vrouw ook de ballen moet hebben om de man er niet mee op te zadelen. Een man voor 't gerecht dagen vind ik alleen prima als die instemde met 'n zwangerschap en de vrouw alsnog met kind in de steek laat.icequeen2000 schreef: ↑01-02-2020 18:41hoop gewoon dat de mama to be de papa to be voor de rechtbank sleept voor eisen van allimentatie, vaders zien veel te gemakkelijk van hun verantwoordelijkheid af maar zij zijn wel de eerste tegen abortus.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:12
Net of 'n bevalling een walk in the park is.... Dat is een stuk ingrijpender alles bij elkaar inclusief de jaren dat je verantwoordelijk bent voor verzorging/opvoeding van het kind.Lachattenoir schreef: ↑01-02-2020 19:03Eens. Ik vind ook dat er door veel mensen (en al helemaal door veel mannen) te makkelijk word gedacht over abortus. Zie je ook in dit topic. Werkt plan A niet? Dan gewoon even plan B uitvoeren. Terwijl het een hele ingrijpende procedure is voor veel vrouwen.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:17
En je moet de vrouwen de kost geven die een dergelijk "ongelukje" uitlokken omdat ze zelf moeder willen worden, de hormonen door hun lijf gieren, de eierstokken rammelen, en eigenlijk gewoon een willekeurige man "misbruiken" om hun wens te realiseren. Je zou ze de kost moeten geven...redbulletje schreef: ↑01-02-2020 19:11Als je niet beiden achter het houden van het ongelukje staat vind ik dat je als vrouw ook de ballen moet hebben om de man er niet mee op te zadelen. Een man voor 't gerecht dagen vind ik alleen prima als die instemde met 'n zwangerschap en de vrouw alsnog met kind in de steek laat.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:30
oh dat is makkelijk he alles de schuld op de vrouw steken, want de man die verantwoordelijk voor zaad spuiten die niet! toch ook raar dat in artikels ove verlaten babys dat ze altijd op zoek gaan naar de moeder maar nooit naar de vader!pejeka schreef: ↑01-02-2020 18:53Ik hoop dat de rechter dan ook in ogenschouw neemt dat de moeder mogelijkerwijze de vader misleid heeft in casu anticonceptie.
Vrouwen hebben wat dat betreft namelijk de macht in handen. Geen man kan geslachtsgemeenschap met hen hebben als zij dat niet willen (behoudens verkrachting, maar daar gaat dit topic niet over). De vrouw heeft álle macht in handen: wel of niet de pil slikken, maar ook: wel of niet toestaan dat een man haar zonder condoom penetreert. Die mácht ligt gewoon bij de vrouw. Als een man zijn verantwoordelijkheid niet neemt door geen condoom te willen gebruiken, heeft de vrouw alsnog de macht in handen te bepalen dat er dan geen seks van komt. Dus ongewilde zwangerschap is niet nodig, want de vrouw bepaalt.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:32
Als de man net zo verantwoordelijk is, heeft de man dus net zo veel keus of de baby wel of niet gehouden moet worden.icequeen2000 schreef: ↑01-02-2020 19:30oh dat is makkelijk he alles de schuld op de vrouw steken, want de man die verantwoordelijk voor zaad spuiten die niet! toch ook raar dat in artikels ove verlaten babys dat ze altijd op zoek gaan naar de moeder maar nooit naar de vader!
zaterdag 1 februari 2020 om 19:41
Waarom zou een rechter dat doen? Een rechter kiest de kant van het kind, wat elk helder denkende volwassene zou moeten doen. Dus de vader kan daar een potje staan janken met dat hij zo zielig is, dan verwijst de rechter hem naar een fijne psycholoog en mag hij alimentatie zien als een leermoment.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:48
zaterdag 1 februari 2020 om 20:02
Helaas werkt dat zo niet in de echte wereld. En dat weet de gemiddelde man meestal wel sinds de middelbare school. Dus als je absoluut geen kind wilt dan gebruik je ten allen tijden condooms. Als het condoom scheurt, dan heb je flinke pech en moet je leven met de gevolgen van een eventuele zwangerschap.
Wij vrouwen hebben meer "geluk" wij hebben zelfs na zulke pech nog de keuze voor een abortus. Wat absoluut niet voor iedere vrouw is weggelegd. Dus dan kiezen we of voor een abortus waarbij ze als je een beetje pech hebt en al te ver voor de pil bent, met je benen wijd een vruchtje uit je moet laten zuigen. Of we kiezen voor het uitdragen van de zwangerschap waarbij we 9 maanden ongemak hebben, een bevalling doorstaan en de grootste verantwoordelijkheid voor het kind krijgen de komende 18 jaar.
Arme mannen hoor. Een kind tegen je zin in opgedrongen krijgen, omdat je een condoom niet lekker vind zitten. Die mannen zullen het vast zwaar hebben met hun weekend regeling en hun alimentatie plicht.
zaterdag 1 februari 2020 om 20:12
dit is natuurlijk waar maar wordt ook misbruikt om mannen monddood te maken als het gaat om een levensingrijpende gebeurtenis zoals een kind krijgen. Niet dat een man je moet kunnen aanzetten tot abortus, maar tussen die twee is nog een heel gebied waarbinnen je als twee verantwoordelijke volwassenen kan praten over hoe met deze situatie om te gaan. Het gaat namelijk niet alleen over het lichaam van een vrouw het gaat over een derde persoon die er nog niet is en over alle andere betrokkenen zoals bijv. de vader en zijn familie.Suzan_1991 schreef: ↑01-02-2020 19:48Vreemde conclusie waarbij je ook nog eens totaal voorbij gaat aan het feit dat je niets te zeggen hebt over andermans lichaam.
zaterdag 1 februari 2020 om 20:25
Bedoel je niet voor abortus?icequeen2000 schreef: ↑01-02-2020 18:41hoop gewoon dat de mama to be de papa to be voor de rechtbank sleept voor eisen van allimentatie, vaders zien veel te gemakkelijk van hun verantwoordelijkheid af maar zij zijn wel de eerste tegen abortus.
zaterdag 1 februari 2020 om 20:42
Allereerst dank voor de (veelal) lieve, meedenkende en inzicht gevende adviezen!
Een condoom in combinatie met de pil was inderdaad de meest veilige optie geweest. Hebben we niet gedaan omdat ik dus aan de pil was en we ons beiden hebben laten testen voor we met elkaar het bed in doken.
Er zijn legio mannen en vrouwen die het bij alleen een condoom of een pil of spiraal houden en bij wie het altijd goed gaat. Geen seks is echt 100 procent betrouwbaar.
Ik slik de pil al mijn halve leven, ben hem niet vergeten oid. Heb hem ook niet stiekem door de plee gespoeld omdat ik keihard tikkende eierstokken had
Om eerlijk te zijn wist ik niet eens zeker of ik ooit kinderen wilde krijgen. Misschien ooit met de juiste partner en in een traditionele gezinsvorm. Ik was er niet actief over aan het nadenken iig.
Toen hij aangaf een abortus te willen ben ik erover gaan lezen, nadenken, afwegen. Alleen alles in mij zegt nee. Ik kan het niet en ik wil het niet. Daarmee geef ik hem inderdaad geen keuze. Het is kiezen tussen of hij verdriet of ik verdriet. Of ik doe een abortus en leef de rest van mijn leven met dat verdriet. Of ik houd dit kindje en hij heeft geen keuze. En ik heb heel egoistisch misschien voor mezelf gekozen.
Ik ben niet van plan hem om alimentatie te vragen. Het is mijn keuze om het kindje te houden. Financieel red ik het alleen. Heb een eigen huis en een goede baan.
Hij zal altijd een onderdeel uit mogen maken van het leven van zijn kindje wanneer hij dit wil. Ik ga hem niet meer contacten. Hij weet wanneer er afspraken staan bij de verloskundige en hij weet de uitgerekende datum.
Ik ben trouwens 32, hij 34.
Liefs
Een condoom in combinatie met de pil was inderdaad de meest veilige optie geweest. Hebben we niet gedaan omdat ik dus aan de pil was en we ons beiden hebben laten testen voor we met elkaar het bed in doken.
Er zijn legio mannen en vrouwen die het bij alleen een condoom of een pil of spiraal houden en bij wie het altijd goed gaat. Geen seks is echt 100 procent betrouwbaar.
Ik slik de pil al mijn halve leven, ben hem niet vergeten oid. Heb hem ook niet stiekem door de plee gespoeld omdat ik keihard tikkende eierstokken had
Toen hij aangaf een abortus te willen ben ik erover gaan lezen, nadenken, afwegen. Alleen alles in mij zegt nee. Ik kan het niet en ik wil het niet. Daarmee geef ik hem inderdaad geen keuze. Het is kiezen tussen of hij verdriet of ik verdriet. Of ik doe een abortus en leef de rest van mijn leven met dat verdriet. Of ik houd dit kindje en hij heeft geen keuze. En ik heb heel egoistisch misschien voor mezelf gekozen.
Ik ben niet van plan hem om alimentatie te vragen. Het is mijn keuze om het kindje te houden. Financieel red ik het alleen. Heb een eigen huis en een goede baan.
Hij zal altijd een onderdeel uit mogen maken van het leven van zijn kindje wanneer hij dit wil. Ik ga hem niet meer contacten. Hij weet wanneer er afspraken staan bij de verloskundige en hij weet de uitgerekende datum.
Ik ben trouwens 32, hij 34.
Liefs