Verwerken van miskraam - - ervaringen, steun, kletsen

18-09-2018 07:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

In verschillende topics komt naar voren dat er veel vrouwen zijn die een miskraam hebben gehad. Zijn er misschien vrouwen die hun ervaringen willen delen? Wat hielp voor jou? Of van zich af willen kletsen of steun zoeken?

Ikzelf hoop woensdag te horen dat ik schoon ben na een MA die een rollercoaster was. Ik wil niet alle andere topics overspoelen met mijn verse emoties, misschien is een nieuwe praatplek een betere optie :idee:.
Hoi Saqua, we kennen elkaar uit het uitgerekend in april topic. Ongelooflijk bij hoeveel van ons het mis is gegaan he :'( Helaas dus ook bij mij... Het is nog erg vers. Op dit moment ben ik in afwachting van de miskraam door cyotec. Het is voor ons nu de tweede MA in korte tijd. Op dit moment wordt ik nog overspoeld door verdriet en angst voor wat mij de komende uren te wachten staat. Op een later moment ben ik hopelijk beter in staat mijn verhaal te delen. Het lijkt me fijn om elkaar hier te steunen iig.
Hey

Gisteren mijn eerste 4 pillen cytotec ingenomen. Had het idee of ik een bevalling had. Gelukkig wel met diclofenac en paracetamol dus later nog wel kunnen slapen.
Vanmorgen de eerste stolsels verloren.... zit er dus nog midden in.
Ik moet volgende week terug naar het ziekenhuis.

Maar wat een rollercoaster. Eerste echo was goed, tweede echo geen hartslag meer te vinden maar wel 2 kleine frutsels en dit nogmaals bevestigd in het ziekenhuis.

Ik heb nog nooit zoveel gehuild in mijn leven denk ik. Mezelf al de schuld gegeven, boos op elke tienermoeder die ik rond zie lopen, de meest onlogische gedachtes gehad.

Merk dat de hormonen nu wel mijn lichaam uit gaan/zijn. Minder emotioneel en alles veel rationeler bekijken....

Anyway. Sterkte meiden x
Stippel, een dikke knuffel voor jou. Zo balen dat het ook bij jou is misgegaan. 9 van de 23 uit dat topic, vind het echt schrikbarend veel. Sterkte de komende tijd. Hoop idd dat we elkaar kunnen stenen als we het zwaar hebben.

Had van tevoren ook niet gedacht dat alles met die cytotec zo'n impact zou hebben. En hoe slecht je er door slaapt enzovoorts. Afgelopen twee weken voelen zo veel langer door alles wat er gebeurd is.
Meld me ook, ook uit het apriltopic. Vanavond klopte het hartje ineens niet meer. Zo te zien 2-4 dagen geleden gestopt, vorige week maandag klopte het nog, durfde ik er eindelijk in te geloven en was er volgens de verloskundige nog maar 2% kans dat het mis zou gaan.

Ik denk dat ik het eerst een week af wil wachten voor ik aan tabletten begin.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Lang gewacht of liever meteen tabletten?

Dikke knuffel, het is gewoon vet kak.😭
Sterkte allemaal!!

Hier ook uit het apriltopic. Bij mij is alles gelukkig al voorbij en is de cyclus weer op gang. Door de vroege miskraam is het lichamelijk hIer ook meegevallen. Lijkt me extra heftig als er al een kloppend hartje is gezien.
Ik schrik ook echt van het aantal miskramen van dat topic.
Sterkte allemaal! Wat verschrikkelijk en zo vers nog allemaal.

Hier ook uit het uitgerekend in mei topic ( ik zou 1 mei uitgerekend zijn) helaas was het vruchtje niet gegroeid en geen hartactie te zien. Ook ik heb afgelopen dinsdag 4 pillen cytotec ingebracht alleen deze hebben helaas (bijna) niks gedaan. Ik heb enkel een beetje gebloed gedurende de nacht, maar geen enkele stolsel verloren of krampen gehad. Vandaag ga ik voor de 2de keer 4 pillen cytotec inbrengen en ik hoop heel erg dat het gaat werken ik wil geen curretage :cry:
Dames, allemaal een hele dikke knuffel voor jullie.

Joopie, heftig is het allemaal he. Het is zowel lichamelijk als mentaal zwaar tegelijk. Hoe is het nu met je?

Jeetje Biekkie, ik ben een beetje stil van je verhaal. Het zag er zo goed voor je uit, kan 'm voorstellen dat het er mega inhakt.

Ik heb vanmorgen een pre-operatieve screening gehad. Medicijnen hebben te weinig gedaan dus moet toch snel curettage, ook omdat mijn hb nogal daalt. Hopelijk na volgende week dus echt er vanaf. Wilde zelf geen curettage maar het is niet anders, mijn lichaam wil het maar niet loslaten :facepalm:
Verdrietig meiden!

Ik schreef ook kort mee in het april topic. Ik schrik ook echt als ik zie hoeveel er daar een miskraam hebben.. Blijkt maar weer eens hoe bijzonder een zwangerschap is.

Omdat het hier al zo vroeg misging viel het hier, zowel lichamelijk als psychisch, wel mee. Heftige menstruatie die langer duurde dan normaal. Cyclus kwam daarna meteen weer op gang. Menstruatie die daarop volgde was ook heftiger dan normaal..

Iedereen heel veel sterkte! Hopelijk snel weer goed nieuws voor ons..
Saqua hoe is de curettage gegaan?

Ik zag al dat het april-topic een slagveld is. En Biekkie, jou ken ik van het ivf-topic, wat naar dat ik je hier moet treffen.

Hier ook een missed abortion. Eerste echo een kloppend hartje. Bij de tweede echo niet meer. Vruchtje is met negen weken gestopt met groeien.
Ik heb eerst een week afgewacht, toen cytotec. Helaas nog een keer cytotec gehad omdat het de eerste keer niet werkte. Maar ook na de tweede keer cytotec was het vruchtje nog niet weg. Ik ben daarom gecuretteerd. Helaas bleek gisteren met de nacontrole dat er nog steeds een stukje zit. Nu moet ik afwachten of het meekomt met de volgende menstruatie. Na die menstruatie weer controle. Als het dan nog niet weg is, opnieuw curettage.
Al met al heb ik nogal een vervelend verloop van alles. En ik wil al zo graag verder. We zijn al meee dan drie jaar bezig en nu was ik zwanger door icsi. Maar op dit moment sta ik met lege handen en moeten we weer een nieuwe icsi-poging doen.
Sterkte meiden, ik hoorde via een ander forum dat het in het april topic zoveel zwangerschappen mis zijn gegaan.

Hier in december een miskraam gehad. En wat mij heel erg heeft geholpen is om het te delen met de mensen om je heen. Daar moet je wel de persoon voor zijn, daar ben ik me bewust van. Maar probeer je alsjeblieft niet groot te houden als je mensen hebt bij wie je je ei kwijt kunt, bij mij was iedereen echt heel begaan en suggesties over een tweede kindje bleven daarna ook achterwege.

En wat mij ook opviel, was van hoeveel mensen om me heen ik kreeg te horen 'Ja bij ons toen ook' en dat geeft zoveel herkenning!

En mocht je je vruchtje verliezen en er niet direct afscheid van kunnen nemen... Een vriendinnetje van mij is verloskundige en die gaf destijds aan dat je het in koud water en in de koelkast nog een paar dagen kunt bewaren. Wij hebben dat destijds gedaan en het was heel fijn om er rustig over na te kunnen denken wat we ermee gingen doen.

Heel veel sterkte allemaal!
Zizo, wat naar dat het dan zelfs na de curettage nog niet klaar is. Dan heb je al de grote pech van een miskraam en dan verloopt dat ook nog eens megarot. Dikke knuffel voor jou.

Ik heb mijn curettage begin volgende week, hoop dat het daarna klaar is.

Deedee; ik heb het zelf best met wat mensen gedeeld. Ik wilde geen maskertje dragen en doen alsof alles goed was terwijl ik me klote voelde. Tuurlijk vertel je het niet tegen iedereen, maar mensen die dicht bij me stonden mochten het wel weten. Ik wil ook dat het taboe er af gaat. En dat mensen niet alleen dingen delen als het goedgaat. Zo veel mensen overkomt het maar er over praten doen we vaak niet. Daar wilde ik vanaf (ook les voor mezelf, was gewend om alles alleen op te lossen en daar moest ik vanaf). Liever zijn voor mezelf is ook mensen deelgenoot maken van mijn gevoelens.
Dames mij kennen jullie ook van het apriltopic.

Mijn miskraam heeft ongeveer een dikke week geduurd en is nu 2 dagen geleden gestopt. Ik had Maandag nog een echo en daar bleek nog een klein restweefsel te zitten maar die ben ik ondertussen ook al verloren want sindsdien bloed ik niet meer.

Ik vond het behoorlijk heftig, had de pijn ook flink onderschat (had gekozen voor de medicatie). Ik denk ik los dat wel op met een kruikje maar nee, tot huilen toe. Eerste dag na het inbrengen van de 4 tabletten veel pijn gehad maar amper bloedverlies, dag erna pas laat in de avond begon het te werken en was ik ook het vruchtzakje en vruchtje verloren. Ik heb deze samen met mijn vriend de volgende dag begraven bij onze vlinderstruik in de tuin.

Nu hebben mijn schoonouders mij en mijn vriend een steen cadeau gegeven met een gegraveerde vlinder erop. Deze willen we morgen bij ons vlinderstruikje leggen als aandenken. Dit zou mijn eerste kindje worden en het heeft erg veel impact op me gehad. Ik betrap mezelf erop dat ik mezelf telkens de schuld geef tereijl ik ook weet dat ik er niks aan kan doen. Vandaag jarig geweest maar in de ochtend en middag toen ik alleen was toch meerendeels met de miskraam bezig geweest. (Mijn geest slaat op hol als ik alleen ben) het feit dat ik vandaag 26 ben geworden en eigenlijk al vanaf mijn 23e met kinderen wou beginnen maar mijn medische achtergrond het niet toeliet vreet aan me.

Ik heb mijn familie en beste vrienden erover ingelicht en zij vangen me gelukkig goed op. Vriend en ik gaan aankomende week wel weer klussen want we willen dit zo graag.. zucht
Hoi meiden,

Wat een nare berichten en verdrietige berichten allemaal.
Ik kom uit het uitgerekend in mei topic en helaas is het dus bij mij ook mis gegaan. Wel volledig op natuurlijke wijze dus ik heb ook geen curretage gehad of tabletten moeten gebruiken.
Dat lijkt me voor jullie helemaal heftig, en zelfs nog heftiger wanneer je al een kloppend hartje hebt gezien en denkt nu kan het haast niet meer misgaan.

Het heeft mij enorm geholpen om er met een buurvrouw over te kunnen praten die hetzelfde heeft gehad. Zij begreep precies hoe ik me voelde en kon heel goed m’n jaloerse gevoel “waarom bij hun wel” beamen.
Ik vond t fijn om met iemand te kunnen praten die hetzelfde heeft meegemaakt
Hoe is het nu met jullie dames?

Lacer, heftig is het toch wel he? Zowel mentaal als lichamelijk krijg je toch een flinke opdonder.

Frozen star, welkom ook. Het delen hielp mij ook. Het is niet niks wat je meemaakt.

Ik heb begin van de week curettage gehad. Narcose was prima enzo maar ben toch nog wel snel moe. Ik vind het een bizar idee dat ik pas 3.5 week geleden te horen kreeg dat het kindje niet leefde. Er lijken maanden voorbij te zijn gegaan, zo veel is er gebeurd.

Ik heb nu wel goede hoop dat het nu over is want bloedverlies neemt nu af (na medicijnen bloedde ik nog veel te veel), dus ik hoop dat ik over 4 a 6 weken weer normaal ongesteld word. Ik lees dat veel dames nog testen doen maar dat wil ik niet. Iedere keer zo'n positieve test lijkt me te confronterend. Ik merk het wel als mijn menstruatie weer komt. Eerst even rust in de tent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven