Vriendin is zwanger maar wil geen kind

24-11-2017 14:12 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is er kort geleden achter gekomen dat ze zwanger is terwijl ze een implanon had.

Ze merkte het te laat dus abortus is niet meer mogelijk.

Ze weet niet wat ze moet doen, ze wil absoluut geen kind, haar vriend ook niet.

Ze wil het kind afstaan ter adoptie maar het schijnt dat dat in Nederland nogal lastig gaat.

Wat kan ze doen? Het kind houden is geen optie.
Nadiaah79 schreef:
31-01-2018 18:09
Vind het wel bijzonder, meneer wilde geen kinderen. Besloot op aandringen van familie en vrienden toch zijn dochter te bezoeken en besloot opeens dat hij haar zelf op wilde voeden.
Ik vind het niet 'bijzonder' (als in raar). Heb je zelf kinderen? Het echt zien en voelen van een klein wezentje dat van jou gemaakt is, dat echt jouw kind is doet meestal veel met een mens.
Het lijkt me idd niet de bedoeling dat de biologische moeder enige verantwoordelijkheid heeft, mocht vader iets overkomen. Hopenlijk kan 1 en ander idd zo geregeld worden dat vader alleen kan bepalen wat er zou moeten gebeuren, mocht hem iets overkomen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ze is vanmorgen met haar papa mee naar huis gegaan.
Wat een bizar topic zeg (volg het vanaf het begin). Is haar afkeer zo groot van kinderen dat ze haar relatie zelfs weggooit... zulke stelligheid kan toch niet gezond zijn.

Hoe gaat ze om met de omgeving? Lijkt mij dat je wel heel sterk in je schoenen moet staan om je staande te houden met al deze beslissingen.
Nadiaah79 schreef:
03-03-2018 18:27
Ze is vanmorgen met haar papa mee naar huis gegaan.
Wat fijn!
stokske schreef:
04-03-2018 07:32
Wat een bizar topic zeg (volg het vanaf het begin). Is haar afkeer zo groot van kinderen dat ze haar relatie zelfs weggooit... zulke stelligheid kan toch niet gezond zijn.

Hoe gaat ze om met de omgeving? Lijkt mij dat je wel heel sterk in je schoenen moet staan om je staande te houden met al deze beslissingen.
Zover als het kan gaat ze gewoon door met haar normale leven. Momenteel is ze op vakantie met 2 vriendinnen. Ze heeft duidelijk gemaakt dat ze geen ouderlijk gezag wil. Maar dat zal verder door de rechter behandeld moeten worden neem ik aan, maar denk dat die het niet zal afwijzen gezien ze geen contact met de baby wil.
Ik lees nu pas het vervolg. Wat fijn dat de kleine bij haar vader gaat opgroeien
Alle respect voor deze man. Ik hoop dat ze samen een mooi en gelukkig leven tegemoet gaan. En dan kan mevrouw wel boos zijn, dat hij zijn eigen kind boven haar verkiest, maar ik heb er alleen maar respect voor! Ik hoop dat het goed met ze gaat!
Wat een bizar verhaal. Respect voor de vader. Wil de moeder nog steeds niets van haar kind weten?
Ze wil er nog steeds niets van weten, heeft zich inmiddels ook laten steriliseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven