Vriendin is zwanger maar wil geen kind

24-11-2017 14:12 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is er kort geleden achter gekomen dat ze zwanger is terwijl ze een implanon had.

Ze merkte het te laat dus abortus is niet meer mogelijk.

Ze weet niet wat ze moet doen, ze wil absoluut geen kind, haar vriend ook niet.

Ze wil het kind afstaan ter adoptie maar het schijnt dat dat in Nederland nogal lastig gaat.

Wat kan ze doen? Het kind houden is geen optie.
April2018april schreef:
25-11-2017 16:37
Mwah ik ben het er wel beetje mee eens, dat het kinderachtige reactie is.
Ik wil ook niet dat mijn moeder dood gaat maar ooit zal ik er toch mee moeten omgaan. Zoals zoveel dingen in het leven. Als vrouw kan je nou eenmaal zwanger worden. Als volwassen vrouw moet je dan zorgen dat het kind goed terecht gaat komen, als je het zelf niet wil opvoeden. (Voorkomen was nog beter geweest maar goed) Maar de uitspraak: een hekel aan baby’s hebben en zelfs misselijk bij het idee te worden is een zeer kinderlijke reactie en ook ongepast op een situatie zoals deze. Totaal geen oplossing voor het probleem en dat zie ik wel als onvolwassen. Als ik dan lees dat iemand 35 is, vraag ik mij wel af hoe je dan de rest van je leven leeft en zie ik het inderdaad niet voor mij dat je een kind kan opvoeden.

Voor de rest, totaal ongeloofwaardig topic en mocht het wel waar zijn: adoptie kan wel in Nederland en anders zal je vriendin toch volwassen genoeg moeten zijn om als moeder geregistreerd te staan zodat het kind door een pleegouder verzorgt wordt want alleen roepen: nee nee nee ik wil niet, dat gaat nou eenmaal niet! Man oh man, wat een houding in het leven zeg!
Niks kinderachtig aan vind ik, maar mensen die kinderen leuk vinden zullen zoiets niet begrijpen. Ik geloof wel dat dit verhaal waar kan zijn, ken iemand die in dezelfde situatie zat, alleen zij is de baby verloren na 30 weken zwangerschap wat voor haar een enorme opluchting was gezien ze niets meer hoefde te regelen qua pleegzorg/adoptie.

Ik zou het zelf ook vreselijk vinden als ik zwanger zou raken, zou er ook absoluut niet voor willen zorgen. Dus ik begrijp die vriendin van TO helemaal. Hoop zoiets nooit mee te maken.
April2018april schreef:
25-11-2017 16:41
Ik heb respect voor iemands mening en het geen kinderen willen krijgen. Dat is elke vrouw (en man) haar (zijn) eigen keus. Maar jij bent wel keihard hoor! Een kind met 24 weken willen laten weghalen! Ik ben op dit moment bijna zoveel weken zwanger en elke dag voel ik haar in leven zijn. Schoppen, draaien en bewegen. Prima als je geen kinderen wil maar een beetje respect voor een leven is iets anders. Dat kan iemand best hebben ook al wil je zelf geen kinderen!
Prima dat jij je kind wil en dat misgun ik je toch niet? Ik gun echter n bewust kindvrije (of zelfs nog pubermeisje) dat ze niet zo'n -voor hen- horrorscenario hoeven meemaken en daardoor hun leven totaal ongewenst.voorgoed op zn kop staat.

Overigens waarom kan adoptie in NL niet? Lijkt me toch een stuk gunstiger dat Nederlandse adoptieouders gewoon een gezond NL kind kunnen adopteren ipv een probleemkind uit het buitenland.
Wat is er kinderachtig aan als je misselijk wordt van de gedachte dat je in eens ontdekt dat je bijna moet bevallen? Als je geen kinderen wil lijkt me dat terecht een zeer enge gedachte. Want abortus kan niet meer, je moet gaan bevallen (en niemand vindt dat leuk, maar het is al helemaal niet leuk als je helemaal geen kind wilde én er net achter komt dat je er eentje krijgt) en je wil zelf het kind niet op voeden, wat betekent dat een ander dat gaat doen. En dat betekent dat dat kind ooit te weten komt dat de bio moeder het niet wilde, wat gewoon erg pijnlijk is. Je weet nooit hoe dat nieuws wordt op gevat, sommigen malen er niet om en anderen betrekken dit enorm op hen zelf.

Dus ja, ik word misselijk van de gedachte, om dat de implicaties zo groot zijn voor iedere betrokkene.
redbulletje schreef:
25-11-2017 17:17
Prima dat jij je kind wil en dat misgun ik je toch niet? Ik gun echter n bewust kindvrije (of zelfs nog pubermeisje) dat ze niet zo'n -voor hen- horrorscenario hoeven meemaken en daardoor hun leven totaal ongewenst.voorgoed op zn kop staat.

Overigens waarom kan adoptie in NL niet? Lijkt me toch een stuk gunstiger dat Nederlandse adoptieouders gewoon een gezond NL kind kunnen adopteren ipv een probleemkind uit het buitenland.
Volgens mij kan adoptie van een Nederlands kind best, het komt alleen erg weinig voor dat een vrouw in Nederland haar kind afstaat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Adoptie in NL kan wel. Dat zei ik ook maar zolang de vriendin van TO niks regelt, gebeurd er ook niks. Dát is een kinderlijke manier om met een situatie om te gaan. Dat bedoel ik.
Alieda-1984 schreef:
25-11-2017 17:11
Niks kinderachtig aan vind ik, maar mensen die kinderen leuk vinden zullen zoiets niet begrijpen. Ik geloof wel dat dit verhaal waar kan zijn, ken iemand die in dezelfde situatie zat, alleen zij is de baby verloren na 30 weken zwangerschap wat voor haar een enorme opluchting was gezien ze niets meer hoefde te regelen qua pleegzorg/adoptie.

Ik zou het zelf ook vreselijk vinden als ik zwanger zou raken, zou er ook absoluut niet voor willen zorgen. Dus ik begrijp die vriendin van TO helemaal. Hoop zoiets nooit mee te maken.
Ik geloof ook wel dat zoiets waar kan zijn, maar dit verhaal geloof ik niet.

Ik bedoel absoluut niet te zeggen dat het niet willen van kinderen, kinderachtig is. Lees maar eens goed, dat zeg ik niet. Ik zeg dat de reactie op deze situatie kinderachtig is. Vriendin van TO moet dingen gaan regelen ipv kop in het zand steken met wat ze allemaal niet wil. Juist omdat dat de situatie kan verzachten.
strikjemetstippels schreef:
25-11-2017 17:17
Wat is er kinderachtig aan als je misselijk wordt van de gedachte dat je in eens ontdekt dat je bijna moet bevallen? Als je geen kinderen wil lijkt me dat terecht een zeer enge gedachte. Want abortus kan niet meer, je moet gaan bevallen (en niemand vindt dat leuk, maar het is al helemaal niet leuk als je helemaal geen kind wilde én er net achter komt dat je er eentje krijgt) en je wil zelf het kind niet op voeden, wat betekent dat een ander dat gaat doen. En dat betekent dat dat kind ooit te weten komt dat de bio moeder het niet wilde, wat gewoon erg pijnlijk is. Je weet nooit hoe dat nieuws wordt op gevat, sommigen malen er niet om en anderen betrekken dit enorm op hen zelf.

Dus ja, ik word misselijk van de gedachte, om dat de implicaties zo groot zijn voor iedere betrokkene.
Nee ze zei dat een baby in haar buik haar misselijk maakt. Niet de bevalling. Maar goed, dat kan ik op zich nog wel begrijpen maar de vriendin van TO zit al in deze situatie dus dan heeft die houding nu geen zin meer. Ze moet actie gaan ondernemen hoe ze het nu wil regelen. Ipv misselijk te worden en niks doen, dát is wat ik kinderachtig vind. We komen allemaal wel eens in situatie terecht waarin je niet wil zijn, maar dan moet je toch daar volwassen mee omgaan? Het gaat om een kind! Wat later een volwassen wordt, probeer minstens het goed te regelen!
April2018april schreef:
25-11-2017 18:18
Ik geloof ook wel dat zoiets waar kan zijn, maar dit verhaal geloof ik niet.

Ik bedoel absoluut niet te zeggen dat het niet willen van kinderen, kinderachtig is. Lees maar eens goed, dat zeg ik niet. Ik zeg dat de reactie op deze situatie kinderachtig is. Vriendin van TO moet dingen gaan regelen ipv kop in het zand steken met wat ze allemaal niet wil. Juist omdat dat de situatie kan verzachten.
Ze is er ook druk mee bezig nu om dingen uit te zoeken, heeft gisteren afspraken gemaakt met betrekking tot adoptie hoewel ze nog steeds ergens hoop dat de zwangerschap mis zal gaan, maar die kans is erg klein.
.
Enorme ruzie met familie ook nu omdat die niet willen dat ze het kind af gaat staan, ze vinden dat ze verplicht is er zelf voor te zorgen of ze wil of niet. Maar het is de keuze van haar en haar vriend, zij willen geen kind dus het wordt hoe dan ook afgestaan.
Mag ze misschien even van de schok bekomen? Ik zou ook reageren alsof er een terminale tumor in mn buik zat die ik niet eens meer zou mogen laten verwijderen. Dit is wel een #metoo in t kwadraat qua schending van haar hele zijn, zowel fysiek als mentaal.
Nadiaah79 schreef:
25-11-2017 19:01
Ze is er ook druk mee bezig nu om dingen uit te zoeken, heeft gisteren afspraken gemaakt met betrekking tot adoptie hoewel ze nog steeds ergens hoop dat de zwangerschap mis zal gaan, maar die kans is erg klein.
.
Enorme ruzie met familie ook nu omdat die niet willen dat ze het kind af gaat staan, ze vinden dat ze verplicht is er zelf voor te zorgen of ze wil of niet. Maar het is de keuze van haar en haar vriend, zij willen geen kind dus het wordt hoe dan ook afgestaan.
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:58
Reden: Verwijderd ivm ongepast
10.99% gewijzigd
redbulletje schreef:
25-11-2017 19:05
Lekker dan zo'n familie. Ben je mooi klaar mee.

Ik zou alles gaan eten, drinken, slikken en spuiten in de hoop op n miskraam denk ik.

Met het risico dat het kind gehandicapt ter wereld komt? Ik geloof niet dat zelfs jij dat een kind gunt.
April2018april schreef:
25-11-2017 18:21
Nee ze zei dat een baby in haar buik haar misselijk maakt. Niet de bevalling. Maar goed, dat kan ik op zich nog wel begrijpen maar de vriendin van TO zit al in deze situatie dus dan heeft die houding nu geen zin meer. Ze moet actie gaan ondernemen hoe ze het nu wil regelen. Ipv misselijk te worden en niks doen, dát is wat ik kinderachtig vind. We komen allemaal wel eens in situatie terecht waarin je niet wil zijn, maar dan moet je toch daar volwassen mee omgaan? Het gaat om een kind! Wat later een volwassen wordt, probeer minstens het goed te regelen!
Dát denk ik nou altijd bij TO's die oopsie-door-de-pil-per-ongeluk-expres zwanger raken en die het kind dan willen houden ondanks nul positieve omstandigheden en die menen dat een kind van de liefde kan leven.
April2018april schreef:
25-11-2017 18:21
Weet je zeker dat ze dat niet gewoon letterlijk bedoelt?
Zo veel zwangere vrouwen zijn misselijk.
redbulletje schreef:

Ik zou alles gaan eten, drinken, slikken en spuiten in de hoop op n miskraam denk ik.
:woa:
Dit is toch een grapje neem ik aan? Doe even normaal zeg! Ze is 28!!! Weken zwanger!! Ik heb vaak respect voor je standpunten in andere topics, maar dat ben je na dit topic echt voorgoed kwijt. Walgelijk mens ben je.
redbulletje schreef:

Een miskraam? Een met 28 weken doodgeboren kind bedoel je.
Je zou hopen, nee zelfs actief proberen om een doodgeboren kind te krijgen? Ben jij wel helemaal lekker in je kop?
Wow redbulletje, ik lees je altijd graag en vind je reacties vermakelijk, maar dit gaat echt veel en veel te ver.
strikjemetstippels schreef:
25-11-2017 11:56
LOL, iemand die hier iets zegt waar je het niet mee eens bent willen vermoorden om een paar woorden, zo kennen we de moreel verhevene weer.
Abortus was geen moord, toch?

En verder, team baby!
Als een volwassen 35-jarige vrouw getraumatiseerd raakt door een ongewenste zwangerschap van 28 weken dan heb ik daar idd weinig begrip voor. Die zou beter moeten weten.
anoniem_323693 wijzigde dit bericht op 25-11-2017 19:43
0.00% gewijzigd
Labalade schreef:
25-11-2017 19:28

En verder, team baby!
Als een volwassen 35-jarige vrouw getraumatiseerd raakt door een ongewenste zwangerschap van 28 weken dan heb ik daar idd weinig begrip voor. Die zou beter moeten weten.

Ik lees nergens dat ze getraumatiseerd is. Wel dat ze er erg van ontdaan is.

Vrouwen met een onvervulde kinderwens worden soms zelfs depressief, maar een vrouw die geen kinderen wil en toch zwanger is, moet maar beter weten. Ik denk dat je dan niet goed snapt hoe diep het gevoel zit als je echt geen kinderen wil.
nerdopviva schreef:
25-11-2017 19:35

Vrouwen met een onvervulde kinderwens worden soms zelfs depressief, maar een vrouw die geen kinderen wil en toch zwanger is, moet maar beter weten. Ik denk dat je dan niet goed snapt hoe diep het gevoel zit als je echt geen kinderen wil.
Dit!!
Voor mij zou het zelfs dat extra zetje tot zelfmoord kunnen zijn geweest.
nerdopviva schreef:

Jawel dat snap ik echt wel. Ik begrijp ook waarom vrouwen geen kinderen willen. Het was voor mijzelf ook niet vanzelfsprekend. Maar dit weet je van te voren en seks hebben kan een baby maken. Dat leer je al op de basisschool en als je het echt echt echt niet wil en uit TO kan ik opmaken dat ze beide voor 100% zeker wisten geen kinderen te willen, dan zou je daarvoor je verantwoordelijkheid moeten nemen en elke maand een zwangerschapstest doen voor de zekerheid, dan ben je er altijd op tijd bij. Ik vind het ook belachelijk dat een dokter geen sterilisatie doet bij jonge vrouwen als zij dit zo zeker weten maar tot die tijd moet je dan goed voor jezelf zorgen!

Nu zo reageren daar heeft ze gewoon niks aan en gaat het trauma alleen maar groter maken. Als je leiding neemt over wat er nu moet gebeuren, dan heb je het gevoel nog iets van controle te hebben over een situatie.
nerdopviva schreef:

Het gaat me verder niet om
die vriendin. Ze zal best een hele nare en ellendige periode hebben, en dat wens ik niemand toe. Maar ik raak geprikkeld door de imo zeer onsmakelijke opmerkingen van redbulletje, die ik ontzettend pijnlijk en shockerend vind. Maar goed, dat moet kunnen ofzo. Ik zit duidelijk in het verkeerde topic hier, dus ik ga weer andere dingen doen.
Labalade schreef:
25-11-2017 19:50
Het gaat me verder niet om
die vriendin. Ze zal best een hele nare en ellendige periode hebben, en dat wens ik niemand toe. Maar ik raak geprikkeld door de imo zeer onsmakelijke opmerkingen van redbulletje, die ik ontzettend pijnlijk en shockerend vind. Maar goed, dat moet kunnen ofzo. Ik zit duidelijk in het verkeerde topic hier, dus ik ga weer andere dingen doen!
Waarom zou ik geen recht hebben op mijn persoonlijk gevoel? Beter een taboe onderwerp van maken? Ik heb niet de illusie uniek te zijn.
redbulletje schreef:
25-11-2017 19:42
Dit!!
Voor mij zou het zelfs dat extra zetje tot zelfmoord kunnen zijn geweest.
Wat erg om dit te lezen! Ik begrijp nu wel waarom ik niks met jouw reacties kan. Hoe jij in het leven staat, is niks voor mij. Te dramatisch en te zwaar. Er gebeuren zovaak dingen in het leven wat je niet wil en wat super klote is maar zelfmoord als optie? Dacht het niet. Ik zoek naar oplossingen en een mogelijkheid om iets van het leven te maken. Erg zonde om zo in het leven te staan. Je sprak net over metoo. Nou zulke dingen heb ik ook meegemaakt. Zelfs dan moet je een manier vinden om iets van je leven te maken.

TO, succes voor je vriendin. Hopelijk kan ze iets ervan maken dat het een bladzijde is in haar leven en door kan gaan. En vindt ze een moeder voor de baby wat een baby een mooi leven geeft.
Labalade schreef:
25-11-2017 19:28

En verder, team baby!
Ah iemand van 40+ om leggen is het zelfde als abortus. Weer iets geleerd.

Ik ben 35 en als ik een implanon had of was gesteriliseerd, dus echt geen rekening had gehouden met zwangerschap, dan zou ik inderdaad er niet best aan toe zijn. Waar om zou je beter moeten weten? Wat is dat voor vreemde opmerking? Je bedoelt, vrouwen hebben nu een maal een baarmoeder, zo iets? Of ze had magisch in een roze wolk moeten zitten en daar aan kunnen weten dat ze zwanger was?

Ik gok maar hoor want ik heb echt geen flauw benul wat je nu precies probeert te zeggen. Wel kan ik op maken dat je meer gestoord over komt dan redbulletje, die feitelijk enkel zei of er niet in een ander land andere regelgeving gold.
redbulletje schreef:
25-11-2017 19:54
Waarom zou ik geen recht hebben op mijn persoonlijk gevoel? Beter een taboe onderwerp van maken? Ik heb niet de illusie uniek te zijn.
Het gaat er niet om dat jij geen recht op jouw gevoel mag hebben, of dat er een taboe zou zijn. Maar het gaat om de zeer kwetsende en shockerende woorden die je gebruikt om je mening te ventileren. En dat is niet nodig. Maar goed, ik lees aan reacties van anderen dat dit jouw huisstijl is, dus ik heb allang spijt dat ik überhaupt gereageerd heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven