Vroeggeboorte

20-08-2020 22:19 478 berichten
Hey iedereen, ik ben vandaag 24 weken, maar ben sinds afgelopen vrijdag opgenomen ivm pre eclampsie.

Ik wou graag verhalen van andere vrouwen horen hoe zij een vroeggeboorte en/of zwangerschapsvergiftiging hebben meegemaakt, hoe het is verlopen na de bevalling mentaal/fysiek/ en met de baby.

Ik lig nu in het maxima in Veldhoven. Ik weet dat helaas niet alles goed gaat bij zo’n vroege geboorte. Maar zou toch graag andere verhalen horen
Hoe is het vandaag gegaan, Kenzo?
Ik lees mee, heb geen tips voor je. Maar wil je heel veel sterkte wensen!
Dankje voor het vragen, zijn dus begonnen met bloeddrukverlagende medicijnen en met ijzertabletjes omdat mijn ijzer wat aan de lage kant was.

Klachten die ik nu heb zijn vooral hoofdpijn en buikpijn, maar niet ondraaglijk erg gelukkig. Hoeft vaak geen eens een paracetamol. Donderdag 25 weken alweer, gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Elke dag is er 1 kenzo! Fijn dat je je niet al te beroerd voelt.
Hoe gaat het mentaal?
Op naar week 25! Heb je een beetje n modus voor jezelf gevonden daar in het ziekenhuis? Lig je alleen op een kamer?
Alle reacties Link kopieren
Bijna 25 weken alweer!
Blijf nog maar een tijdje zitten kleintje :heart:
Ik lig gelukkig alleen in het ziekenhuis, Ofja op de kamer. Heb deze week alleen veel last van heimwee naar mijn eigen omgeving. Idd elke dag is er eentje.

Vandaag helemaal geen klachten en bloeddruk was netjes met de medicijnen en de bloedwaardes ook nogsteeds goed. Hopelijk kunnen we het nog paar weken rekken😁
Goedzo, ga maar door.
Je bent niet alleen hoor, het hele Vivaforum leeft en leest mee.... :there:
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
26-08-2020 15:22
Goedzo, ga maar door.
Je bent niet alleen hoor, het hele Vivaforum leeft en leest mee.... :there:

Elke dag is er weer een. Zet hem op! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Logisch vrouw! Het is ook allemaal, misschien wat spulletjes van huis om je kamer op te fleuren.
Fijn dat medisch gezien goed gaat. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar heel veel sterkte! Hopelijk blijft baby nog lekker even zitten.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Go girl!
Nog 1 nachtje en dan is er weer een mijlpaal bereikt. Lucht hier maar lekker je hart....het is ook allemaal geen kattenpis.
Alle reacties Link kopieren
Hou vol! We denken aan je ❤️
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met vroeggeboorte verder, maar wilde je veel sterkte wensen TO. Hopelijk blijft de kleine nog een tijdje zitten en blijft de medicatie goed (genoeg) werken!
Alle reacties Link kopieren
Bijna 25 weken!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg het hellp syndroom bij mn oudste. Uiteindelijk met een spoed keizersnede is ze geboren. Ze was prematuur, beide hebben we even heel slecht gelegen. Nu is het een 9 jarige pracht meid. Ze heeft op long problemen er niks aan overgehouden. Ikzelf heb middels therapie alles kunnen plaatsen.
Mia1981, met hoeveel weken kwam ze ter wereld?
Kan je een dekentje meenemen van thuis oid? Mijn moeder vond het maar saai en mocht alleen opstaan om naar de wc te gaan, dus zij heeft veel geborduurd en puzzels gemaakt in het ziekenhuis. Misschien een idee als je dat soort dingen leuk vindt.
Je doet het fantastisch! :)
Jaa mijn schoonmoeder heeft diamond painting besteld voor mij dus kan ik mee aan de slag.

Eiwitten waren wel gestegen alleen de bloedwaardes nogsteeds goed dus de eiwitten maakte verder ook niet uit. Ik voel me ook nog goed gelukkig dus ik ben benieuwd. Vandaag te horen gekregen dat met 25 weken de overlevingskansen 70% zijn ipv met 24 weken maar 50%. Vanaf 26 weken 80% en 27 weken nagenoeg bijna elk kindje zeiden ze hier. Wat ook wel fijn was om te horen. Ze beweegt ook goed en de hartfilmpjes zijn elke keer keurig
Alle reacties Link kopieren
Hoppa! De 25 weken gehaald.
Hou vol :lips:
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! Op naar de 26 weken!
Ah fijn dat je iets te doen hebt. Hopelijk gaat de tijd iets sneller daardoor. Op naar de volgende mijlpaal 26 weken :)
Jaa de arts verwacht wel gewoon dat ik de 26 weken haal gelukkig
Kenzoblitz2020 schreef:
28-08-2020 10:30
Jaa de arts verwacht wel gewoon dat ik de 26 weken haal gelukkig
Elke dag, elke week is er weer één :hug:
Alle reacties Link kopieren
Kenzoblitz2020 schreef:
27-08-2020 19:01
Vandaag te horen gekregen dat met 25 weken de overlevingskansen 70% zijn ipv met 24 weken maar 50%. Vanaf 26 weken 80% en 27 weken nagenoeg bijna elk kindje zeiden ze hier. Wat ook wel fijn was om te horen. Ze beweegt ook goed en de hartfilmpjes zijn elke keer keurig
Die percentages lopen mooi op en de 25 weken heb je al gehaald! Fijn dat de arts verwacht dat je de 26 weken ook wel gaat halen.
Ook prettig dat de kleine goed beweegt en dat de hartfilmpjes goed zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven