Vruchtbaarheidsbehandelingen en reizen

07-12-2018 10:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Gezien hier veel vrouwen zijn die vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan heb ik besloten om jullie hulp in te schakelen :)

Mijn vriend en ik weten sinds een aantal maanden dat wij niet op de natuurlijke weg kinderen kunnen krijgen. Het lijkt erop dat we Tese + icsi nodig hebben. Er vanuit gaande dat de Tese lukt hebben we dus nog een traject voor de boeg.

Nu zouden we eigenlijk ook nog een verre reis willen maken in het voorjaar. Ik denk dan aan zo’n drie weken weg. Uiteraard niet naar zika gebied. Maar nu vroeg ik mij af of het überhaupt realistisch is om hier over te denken? Of kan je eigenlijk helemaal niet weg tijdens zo’n traject?

Uiteraard is een reis geen eerste levensbehoefte, maar ik zou graag weten of dromen kan, of ik het beter uit mijn hoofd kan zetten.

Zijn er dames die hun ervaring willen delen en mij wat wijzer kunnen maken?
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de belangrijkste manier om een vruchtbaarheidstraject vol te kunnen houden, is ervoor te zorgen dat het niet allesbepalend wordt in je leven.
Dus gewoon doorgaan met bijvoorbeeld carrière maken of reizen.
Ik neem aan dat je nog niet precies weet hoe de planning wordt van jullie traject. In dat geval; reis boeken en het traject eromheen plannen. Dat kan echt wel (binnen grenzen uiteraard). Wellicht moet je dan een of twee maanden extra wachten, maar dat is overkombaar.
Je kunt altijd een pauze in je traject inlassen. Gewoon een maand of twee geen behandeling.

Zelf heb ik weleens vanuit Griekenland gebeld dat mijn cyclus begonnen was en een behandeling gestart omdat we na een dag al terug zouden vliegen. Veel langer zou ik niet doen want bij complicaties wil je gewoon naast je eigen arts lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je om dit te bespreken met het vruchtbaarheidscentrum? Je start ook niet direct met een traject. Eerst worden er vaak onderzoeken en metingen gedaan. Het daadwerkelijk starten kan je tot na je vakantie plannen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar twee weken naar Zuid-Afrika geweest. Het kan prima hoor. Je moet hoogstend een maandje of twee overslaan, maar mijn ervaring is dat er ook voldoende 'wachtmomenten' zijn in het traject. Ik zou je adviseren om juist op reis te gaan. Om het allemaal een beetje vol te houden, zijn dat toch de fijne dingen.
Alle reacties Link kopieren
Duufje schreef:
07-12-2018 10:32
Ik denk dat de belangrijkste manier om een vruchtbaarheidstraject vol te kunnen houden, is ervoor te zorgen dat het niet allesbepalend wordt in je leven.
Dus gewoon doorgaan met bijvoorbeeld carrière maken of reizen.
Dit is een heel verstandig advies. Mijn partner en ik hebben ook icsi en tese gedaan. Het kan een lang en spannend traject zijn, blijf vooral leuke dingen doen!
Alle reacties Link kopieren
Duufje schreef:
07-12-2018 10:32
Ik denk dat de belangrijkste manier om een vruchtbaarheidstraject vol te kunnen houden, is ervoor te zorgen dat het niet allesbepalend wordt in je leven.
Dus gewoon doorgaan met bijvoorbeeld carrière maken of reizen.
Ik neem aan dat je nog niet precies weet hoe de planning wordt van jullie traject. In dat geval; reis boeken en het traject eromheen plannen. Dat kan echt wel (binnen grenzen uiteraard). Wellicht moet je dan een of twee maanden extra wachten, maar dat is overkombaar.
Ja, ik denk dat je daar gelijk in hebt. Wij zetten ons leven ook niet op pauze, zo oriënteer ik me ook nog op een studie bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of ik het op kan brengen voor een reis de boel uit te stellen of te pauzeren. Maar misschien is dat inderdaad nodig om het vol te houden. Thanks voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
07-12-2018 10:37
Je kunt altijd een pauze in je traject inlassen. Gewoon een maand of twee geen behandeling.

Zelf heb ik weleens vanuit Griekenland gebeld dat mijn cyclus begonnen was en een behandeling gestart omdat we na een dag al terug zouden vliegen. Veel langer zou ik niet doen want bij complicaties wil je gewoon naast je eigen arts lijkt mij.
Ja dat kan natuurlijk ook. Maar dan moet je wel net geluk hebben met de timing. Ik kan me voorstellen dat pauze houden zo naar is in zo’n traject. Terwijl het misschien soms ook heel erg nodig is. Denk dat we daar nog achter moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
07-12-2018 10:47
Wat dacht je om dit te bespreken met het vruchtbaarheidscentrum? Je start ook niet direct met een traject. Eerst worden er vaak onderzoeken en metingen gedaan. Het daadwerkelijk starten kan je tot na je vakantie plannen.
Uiteraard ga ik dit bespreken. Maar ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. We zitten nu midden in de onderzoeken dus hoop rond het voorjaar te kunnen starten. Maar misschien dan iets later als we echt de reis voor willen laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
07-12-2018 10:54
Ik ben vorig jaar twee weken naar Zuid-Afrika geweest. Het kan prima hoor. Je moet hoogstend een maandje of twee overslaan, maar mijn ervaring is dat er ook voldoende 'wachtmomenten' zijn in het traject. Ik zou je adviseren om juist op reis te gaan. Om het allemaal een beetje vol te houden, zijn dat toch de fijne dingen.
Thanks voor het delen van je ervaring. Had jij gewoon van te voren geboekt? En afgewacht wat dit betekende voor je traject? Of last minute wanneer het het beste uit kwam?
Alle reacties Link kopieren
AaltjeR schreef:
07-12-2018 11:12
Dit is een heel verstandig advies. Mijn partner en ik hebben ook icsi en tese gedaan. Het kan een lang en spannend traject zijn, blijf vooral leuke dingen doen!
Thanks! Dat zal ik onthouden! Hoe is het bij jullie uiteindelijk afgelopen? Als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
LaCasa11 schreef:
07-12-2018 12:57
Thanks voor het delen van je ervaring. Had jij gewoon van te voren geboekt? En afgewacht wat dit betekende voor je traject? Of last minute wanneer het het beste uit kwam?
Ik heb ongeveer twee maanden van tevoren geboekt. Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik zelf toen in een verplichte pauze van 6 maanden zat, vanwege een foutgelopen zwangerschap en het herstellen daarvan. Maar mijn andere vakanties boek ik wel gewoon van tevoren en dan plan ik het traject voor zover mogelijk eromheen.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa11 schreef:
07-12-2018 12:58
Thanks! Dat zal ik onthouden! Hoe is het bij jullie uiteindelijk afgelopen? Als ik vragen mag?
Mijn partner heeft 2x een tese gehad en ik 2 keer ivf. De eerste keer icsi met bevroren zaad: 1 embryo en geen zwangerschap. De tweede keer verse tese en toen 6 embryo’s. Ik ben zwanger geworden bij de 6e terugplaatsing en heb nu een zoon van 6 maanden. Ik heb nu nog 1 embryo. Succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
07-12-2018 13:06
Ik heb ongeveer twee maanden van tevoren geboekt. Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik zelf toen in een verplichte pauze van 6 maanden zat, vanwege een foutgelopen zwangerschap en het herstellen daarvan. Maar mijn andere vakanties boek ik wel gewoon van tevoren en dan plan ik het traject voor zover mogelijk eromheen.
He wat verdrietige reden om pauze te moeten nemen! Ik hoop dat het nu weer beter met je gaat. Ik neem je ervaringen mee in onze keuze, thanks!
Alle reacties Link kopieren
AaltjeR schreef:
07-12-2018 13:55
Mijn partner heeft 2x een tese gehad en ik 2 keer ivf. De eerste keer icsi met bevroren zaad: 1 embryo en geen zwangerschap. De tweede keer verse tese en toen 6 embryo’s. Ik ben zwanger geworden bij de 6e terugplaatsing en heb nu een zoon van 6 maanden. Ik heb nu nog 1 embryo. Succes en sterkte!
Jeetje wat een proces hebben jullie gehad zeg! Kan me voorstellen dat dat geen makkelijke tijd was. Gelukkig wel met mooi resultaat, gefeliciteerd! Dat geeft hoop. Dankjewel.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa11 schreef:
07-12-2018 15:49
Jeetje wat een proces hebben jullie gehad zeg! Kan me voorstellen dat dat geen makkelijke tijd was. Gelukkig wel met mooi resultaat, gefeliciteerd! Dat geeft hoop. Dankjewel.
Ik wens jullie hetzelfde toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven