Waar heb jij je geboortekaartjes besteld?

23-07-2021 22:51 65 berichten
De titel says it all ;-D. Ik zie door de bomen het bos niet meer én pingpong heen en weer tussen dure kaartjes die ik prachtig vind (dik, grof papier of velours.. foliedruk..) en wat simpelere kaartjes die ook best leuk zijn. Ik vind het zoveel geld voor iets wat men slechts even neerzet.. Wij kennen veel mensen, ik schat dat we 100-125 kaartjes nodig hebben.

Help :proud:?!


Hoe zag het kaartje er ongeveer uit?
Zelf ontworpen of standaard?
Was je tevreden? Heb je spijt?
Wat heb je betaald voor hoeveel kaartjes?
Hoe ver van tevoren lag het ontwerp klaar?
Ben je all out gegaan of heb je je ingehouden?
En natuurlijk: waar heb je ze besteld?

Alvast bedankt :rose:!
Ik ga nu lekker slapen maar heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik vannacht ergens wel weer wakker geschopt wordt. Zal dan reageren :).

Met geluk wordt het morgen ochtend ;-D!
Alle reacties Link kopieren
Bij Mooiook. Wij hebben zelf een ontwerp gemaakt en heb eigenlijk niet zo naar de prijs gekeken. Maar wij sturen slechts een selectief groepje mensen een kaartje en vind een geboortekaart voor mij zelf en de kinderen wel blijvend en bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kaartjes waren 16+ jaar geleden en toen ben ik gewoon bij een drukkerij geweest waar ze allerlei boeken met voorbeeldkaartjes hadden.
Alle reacties Link kopieren
Foto. Je ontwerpt het zelf uit één foto, of een paar.
Bewerkingsprogramma kan gratis zijn.
Vakje erbij. Tekstje erin. Naam erbij.
En dan 100x laten afdrukken bij een zaak (profotonet) die netjes zonder witte randjes afdrukt.

Is niet veel goedkoper maar je weet wel zeker dat je gewoon betaalt wat het kost en niet de BabyBonus betaalt.

Ik googldte net even om te zien wat die gekheid nu moet kosten.
Allemaal wervende teksten op mooie drukkerijsites.
Vooral 'onvergetelijk' in relatie tot een kaartje vind ik belachelijk.
Mijn tip is: Neem het woord 'onvergetelijk' maar met een korreltje zout. Het kind is echt onvergetelijker dan het kaartje.

Laat je niet gek maken.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Een vriend heeft een tekening gemaakt op ons verzoek; die hebben we gebruik in ontwerp met behulp van Photoshop. Uiteindelijk voor redelijk goedkoop papier gegaan.. en niet heel uitgebreid verstuurd (50 ofzo). Hoefde liever ook niet teveel visite+ mensen gooien het toch snel weg (niet duurzaam). Nu gaan we denk ik voor papier waar zaadjes inzitten zodat je het ipv weggooien kan planten. We zijn destijds wel voor een redelijk duurzame drukker gegaan.
OhDeer schreef:
23-07-2021 23:00
Bij Mooiook. Wij hebben zelf een ontwerp gemaakt en heb eigenlijk niet zo naar de prijs gekeken. Maar wij sturen slechts een selectief groepje mensen een kaartje en vind een geboortekaart voor mij zelf en de kinderen wel blijvend en bijzonder.
Wij ook bij Mooiook. Hebben een standaard kaartje genomen en dingen aangepast maar we waren al snel tevreden. De hebben ook een hele goeie klantenservice en denken echt mee is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Kaartje2go! je kon je inschrijven voor een actie. Als je op de uitgerekende datum beviel kreeg je ze gratis. Dat gebeurde natuurlijk niet, maar kreeg wel korting.
Alle reacties Link kopieren
Het was trouwens gewoon een leuk kaartje, naar eigen wens kunnen maken maar niet over de top qua prijs. Ik had ook niet zo'n groot aantal denk maar 45 kaartjes hoor.
Alle reacties Link kopieren
Grootzus. Dat is een illustrator in Rotterdam. Haar stijl moet je aanspreken, wij vonden het geweldige kaartjes. Twee keer een standaardkaartje, maar wel kleur, lettertype en plaatsing van naam enzo aangepast, en enveloppen in een kleur gekozen. Prijs staat vooraf op de site, Grootzus reageert snel, accuraat en heel aardig.

Ik schatte zelf bij de eerste ongeveer 100 kaartjes nodig te hebben, maar na de geboorte schoten me toch nog mensen te binnen, plus mijn moeder wilde wat kaartjes extra (voor in een plakboek enzo), dus blij dat we er 125 besteld hadden.

Nog steeds (paar jaar verder) vind ik de kaartjes hartstikke leuk en ben ik blij dat we niet op de kosten zijn afgehaakt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden van die hele klassieke, met een stoffen strikje met mooi geschept papier.
Dat moet wel je stijl zijn, wij vonden en vinden het nog steeds prachtig, man en ik hadden ook dergelijke geboortekaartjes als baby dus beetje traditie.
Bij een drukker in Scheveningen laten doen die er zelfs een speciale website voor heeft met strikje op verschillende plekken, enkele kaart, dubbel etc.
Niet goedkoop maar wij vonden het het wel waard.
Alle reacties Link kopieren
wij wilden iets anders dan anders, dus houten kaartjes besteld. wel iets duurder maar wel een superleuke herinnering.

het is ook maar net waar je je geld aan wil uitgeven. wij hebben bijv geen gender reveal gedaan ;)

woodi yubi heet het als het goed is ;) proefkaartjes zijn gratis en we kregen ook nog een superleuke naamslinger van hout cadeau. nummer 2 komt in september hebben al 2 proefdrukjes besteld. en ze denken ook supergoed met je mee.
wat ook fijn was vooraf al de enveloppen zodat ik die kon schrijven ;)
en de kaartjes werden echt megasnel bezorgd bij ons.
Bij de oudste besteld uit een boek bij de drukker.

Bij de tweede hebben we op deze site een kaartje besteld van Ellabellaboem:

https://liefleukeneigen.nl/ellabellaboem

Bij de jongste hebben we op deze site zoiets besteld, aangepast aan ons gezin:

https://www.jakima.nl/geboortekaartjes- ... -bakfiets/

Van alledrie nooit spijt gehad. Paar maanden voor de uitgerekende datum iets uitgezocht en proefdruk besteld. Bij het laatste kaartje verschillende kleuren besteld om in het echt te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben grafisch vormgever en heb veel gelegenheidskaarten gemaakt. Bij een geboorte geeft ik het vaak als cadeau.

Het drukken kost niets meer. Als je een ontwerp laat maken zou ik het zelf laten drukken bij een online drukker. De kosten van het ontwerp zijn dan hoger maar de drukkosten trekken de kosten per kaar weer omlaag. Schrik dus niet van de kosten als je een kaartje wil laten ontwerpen.

Een tip wil ik je nog meegeven. Als de kaarten op de mat vallen is het over met de rust. Bij de eerste hebben we door feestdagen de kaarten pas een week later kunnen versturen en dat was eigenlijk perfect. De mensen die het moeten weten vertel je het toch wel. Je kan lekker even aan elkaar wennen. Toen de kaarten ontvangen waren bleef de telefoon maar gaan. De belangstelling is heel leuk maar die eerste dagen in kleine kring waren heerlijk.
Ontwerp laten maken bij een vormgever en naar lokale drukkerij gebracht. Uiteindelijk was het goedkoper én mooier dan die online sites.
Alle reacties Link kopieren
Geboortekaartjes.nl
Gewoon normaal papier, dubbele kaart. Niks speciaals, mensen gooien ze toch weg. Gewoon 1 gekozen van de site. Geel met een witte eivorm erop waarin een eendje stond. We hebben iets met (bad)eenden, dus deze was toepasselijk. Ook bewust iets gekozen wat voor beide geslachten kon, want dat wisten we nog niet. En het grappige is dat mijn ouders het geboortedorp hadden gemaakt met dus 3 eenden bij elkaar! Papa, mama en een kleintje met een roze sjaaltje. Ze had ook een blauwe gemaakt. Ik wist niets van dat bord en zij niet van ons kaartje. Vond dat erg leuk! En kaartje zou ik nu zo weer kiezen. Blijf hem mooi vinden :)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook voor mooi ook gegaan. We wilden een kaartje zoals bij de eerste (volgens mij was die via hipdesign) met zijn sterrenbeeld en kwamen toen op deze site. Het wordt ook gedrukt met milieuvriendelijke inkt en je kan voor groei papier kiezen. Niet gedaan overigens, we zijn voor een eco vezel gegaan. Het ontwerp was een standaard ontwerp met eigen aanpassingen.

We hadden ook een proefdruk bij een andere kaartjesmaker met folie enzo. Eco kaartjes pasten toch wat meer bij ons. Dus ik zou vooral kijken wat matcht met jullie wensen/waarden. Dus als dat All out is, zou ik dat lekker doen.

Voor ons was het overigens ook belangrijk dat zij de verzending zouden doen (wonen in het buitenland), dus daar hebben we ook nog naar gekeken.

Veel plezier met uitzoeken. :)
Alle reacties Link kopieren
Made for moments. Had er 70 nodig.

We hadden een 'normaal' kaartje die ik zelf nog wat heb aangepast. Geen foliedruk of iets dergelijks. Wel oud hollandspapier, gekleurde enveloppen en sluitstickers.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een kaartje zo goed als klaar staan bij kaartje2go. Toen beviel ik ineens ruim 6 weken te vroeg en waren onze gevoelens voor de baby zoveel meer en intenser dan we ons ooit hadden kunnen voorstellen. Dus in het ziekenhuis toch besloten dat het kaartje wat klaar stond het niet ging worden, het was te sober, we knalden uit elkaar van liefde en dankbaarheid.

We kwamen uit op Made for Moments, waar we een mooie enkele kaart zagen, die we hebben aan laten passen naar een dubbele kaart. Nog wat meer aanpassingen gedaan, twee ontwerpen samengevoegd en uiteindelijk hebben we daar een hele mooie foliedruk kaart besteld. En een paar maanden later hebben we daar ook onder uitnodigingen voor ons huwelijk besteld. Erg tevreden, ook met de service!
Alle reacties Link kopieren
Made for moments.

Je kan heeeel veel aanpassen op bijna elke kaart. De kleuren, lettertype, dichtheid, plaatje erbij voor de knipoog naar kaartje broer, silhouette erbij, regenboogje erbij op achterkant, van enkel naar dubbele kaart enz.

En veel keus voor enveloppen en papiersoort. (Als je 1 proefdruk besteld krijg je velletjes van alle beschikbare soorten en kleuren, dus meerdere proefdrukken hoeft niet)

Ik was erg tevreden.
..
Irregular_Choice schreef:
24-07-2021 00:34
Geboortekaartjes.nl
Gewoon normaal papier, dubbele kaart. Niks speciaals, mensen gooien ze toch weg. Gewoon 1 gekozen van de site. Geel met een witte eivorm erop waarin een eendje stond. We hebben iets met (bad)eenden, dus deze was toepasselijk. Ook bewust iets gekozen wat voor beide geslachten kon, want dat wisten we nog niet. En het grappige is dat mijn ouders het geboortedorp hadden gemaakt met dus 3 eenden bij elkaar! Papa, mama en een kleintje met een roze sjaaltje. Ze had ook een blauwe gemaakt. Ik wist niets van dat bord en zij niet van ons kaartje. Vond dat erg leuk! En kaartje zou ik nu zo weer kiezen. Blijf hem mooi vinden :)
Ik bewaar alle geboortekaartjes!
Heb je niks aan, maar misschien een optie. Ik heb een kaartje laten ontwerpen door iemand die we kende. (beide kaartjes van onze dochters trouwens door dezelfde persoon).

Ik had niet zo'n zin om een standaard kaartje aan te passen op zo'n site. En wilde heel graag luxe papier en foliedruk wat ik online prijzig vond. Uiteindelijk waren we dezelfde prijs kwijt maar dan wel een geheel door haar ontworpen kaartje met onze wensen erin verwerkt.

Kaartje voor onze 2e dochter heeft dezelfde stijl maar dan weer net ander kleurgebruik.

Inspiratie deed ik op via Pinterest.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste heb ik besteld op Poobies (heet nu PrettyOrange). Bij de tweede op hippe-geboortekaartjes.nl
Beide sites werken eigenlijk hetzelfde.

Bij de eerste heb ik een paar ontwerpen samengevoegd tot een nieuwe kaart (ik zag bij deze zwangerschap dat ze die nu ook al standaard kaart hadden ongeveer)
Bij de tweede heb ik een standaardkaart helemaal bewerkt tot iets dat wij zelf leuk vonden, qua achtergrondkleur en details.

Bij beide kregen we een heel setje met soorten papier. Ik heb bij beide zwangerschappen ook een proefdruk laten maken via kaartje2go, maar uiteindelijk waren bovengenoemde de mooiste opties. Ook daar krijg je een pakketje met de papiersoorten.

Enveloppen heb ik gewoon via bol.com besteld, dat scheelde wat, met name in verzendkosten.

Bij kaartje2go krijg je ze inderdaad gratis als je op de uitgerekende datum bevalt maar dan moet je je uiterlijk 3 weken van te voren aanmelden. Hadden wij niet gedaan dus dat was jammer, want ik ben op de uitgerekende datum bevallen haha. Maar het scheelde dat we bij de andere site het kaartje mooier vonden.
Wauw dames, super bedankt voor alle tips! Echt heel fijn om jullie ervaringen te lezen.

Onze stijl is vooral rustig, klassiek... voor een meisje had ik het zo geweten qua vormgeving ;-D. Maar we krijgen een mooie knul!

Ik ga al jullie suggesties eens rustig bij langs. Ik ken zelf helaas geen grafisch vormgevers, maar dat is natuurlijk zo opgelost met Google.


Tot nu toe heeft niemand echt bedragen genoemd, is het normaal om met enveloppen voor +/- 125 kaarten, exclusief verzending, op €500 uit te komen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden foliedruk, gekleurde envelop, dubbele kaart van 13x13cm, adresstickers, sluitzegels en hadden 50 stuks voor €235,-. De hebben volgens mij ook wel staffelkorting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven