Wachtbankje tussen ovulatie en menstruatie tweede kindje

14-01-2019 23:20 257 berichten
Nog meer meiden die op het spannende wachtbankje zitten? Ik heb ( denk ik) donderdag / vrijdag mijn eisprong gehad. We hebben al een dochter die net 3 is geworden. In eerste instantie gestopt met de pil in december ivm hoofdpijn en stemmingswisselings klachten. We twijfelen al een tijd om voor een tweede kindje te gaan.. maar nu ik de eisprong gevoeld heb en onveilige seks heb gehad een aantal keren ben ik toch wel gespannen.. we vinden het lastig om echt te zeggen: we gaan voor een tweede. En hebben dus gezegd tegen elkaar, we zien wel!! We zien veel ‘ beren op de berg’ voor een tweede.. met name omdat onze dochter zo ontzettend makkelijk is.. geen slapenloze nachten.. uitslaper tot 8:30-9:30.... nooit geen gedoe met dr.. zelfs niet als dreumes. Nergens aan zitten of opklimmen wat je toch vaak hoort.. ze is heel zelfstandig en vraagt heel weinig aandacht... wat een tweede zal doen weer je nooit, maar zien toch beetje beren op de weg, dat het dus het tegenovergestelde gaat zijn...🙈
Vraag me af of meer zulke beren op de weg zien of daar totaal niet over na denken... broertje of zusje zou wel ontzettend leuk zijn voor haar.
Ja je kan het voelen, ik heb het ook nooit gevoeld maar heb wel eens gehoord dat het voelt alsof je ongesteld moet worden en dan ongeveer een week voor je NOD. Dussss ja, hopen maar! Voel jij wat popje? Ik heb vorige maanden mij van alles in mijn hoofd gehaald, van buikpijn tot misselijk tot bijna overgeven dus ik geloof het allemaal niet zo. Mijn lichaam kan mij in ieder geval goed in de maling nemen. Ik dacht gisteren toen ik in bed lag dat ik een beetje een krampachtige buik had maar toen bedacht ik mij, heb na het eten nog wel onwijs nootjes met chocolade gegeten. Dus ja geduld, geduld, geduld, wat heb ik totaal niet heb.
Alle reacties Link kopieren
Hm oké. Dat wist ik niet. We wachten weer af. Die laatste lange lange week...dat geduld is zo vreselijk lastig.

Gek he, dat je dan denkt dit moet het echt zijn. Ik ben echt zwanger. Had ik een paar rondes terug ook. Toen was ik echt verbaasd dat het niet gelukt was.
Jaa die week is echt vreselijk he. Ik wist niet dat ik zo ongeduldig kon zijn.
Voel je nu nog wat dan Miss-elfje? Ik heb vandaag dus af en aan wel wat lichte ongesteldheidskrampjes. Maar heb ik dit echt of verbeeld ik mij dit haha
Erg toch he meiden..
ik voel nog niks..
Bij Mn eerste merkte ik duidelijk Mn innesteling.. had uurtje of 3,4 lang beetje drukkend, zeurend ongesteldheidsgevoel aan 1 kant van Mn onderbuik.. en in die zelfde uren werd ik steeds duizelig bij te snel opstaan of te snel omdraaien.. dat bleef aanhouden tot mn NOD. Ook wat rozig verlies bij afvegen gehad en toen dacht ik: dit kan bijna niet anders dan dat dit een innesteling is!! En ja hoor!! Dag na NOD positieve test. Al twijfelde ik wel want na die dag van die 3/4 uurtjes dat zeurende gevoel werd dat heftiger en ook in Mn rug. Alsof ik dus ongesteld ging worden.. maar kreeg ook een uitbraak van koortslippen..... ik dacht toen ook oké, Mn menstruatie komt eraan ik heb t mis. Maar niks was minder waar..
Hee meiden, hoe gaat het hier?? Ik ga op en neer, gister dacht ik ineens jaa misschien wel raak (nergens op gebaseerd, behalve wat krampachtige buik .. heb ik ook vaker gehad hoor) Nu denk ik weer van nee vast niet haha. Wel nog steeds die krampachtige buik hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lastig he. Die gedachtes die alle kanten op gaan. Moet zeggen dat ik t ju steeds minder hebbmaar van die eerste maanden proberen kan ik t me wel herinneren. Ik zit nu vooral aan de kant: he tis toch weer niet gelukt dus waarom hopen?
En op zich is t deze maand ook logisch. Allebei ziek rond eisprong. Dat is gewoon niet handig
Ben het even vergeten maar hoe lang zijn jullie dan al bezig Miss-elfje?
En heb je die buikpijn nog of is het over gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Die buikpijn van maandag was eigenlijk die avond al weg. Het was echt een paar uur (twee denk ik) en toen weg.

We zijn nu vanaf de zomer aan het proberen. Niet extreem lang Dus maar zoveel langer dan bij de eerste. Toen was ik de tweede maand zwanger. En de eerste telde voor mijn gevoel eigenlijk niet echt omdat Mn spiraal er precies uitging op de dag dat ik dacht een eisprong te hebben. Dus dat ei was voor mijn gevoel al een soort van verloren.
Alle reacties Link kopieren
Hier net ongesteld geworden. Balen dus!
Ahh dat is echt jammer Miss elfje. Hier ook het gevoel dat het niet lang gaat duren :-? . En bij jou popje?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, mag ik aansluiten? Ik zit nog niet op het wachtbankje, maar herken veel in jullie.

Ik heb een zoontje van 16 maanden en vorige keer was het dus de 1e ronde raak. Nu begonnen in januari, heb een vrij lange cyclus 30-35 dagen. Vanwege een etentje 4 dagen voor nod getest en volgens het forum positief (ik zag 2 lichte streepjes, bij zoon had ik meteen de cb gedaan en ruim na nod). Dus ik heb opgelet met eten en geen alcohol. 2 dagen na nod heb ik vol goede moed de cb test gedaan die duidelijk aangaf niet zwanger. Daarna nog een kV test en het streepje was inderdaad verdwenen. 1 dag later werd ik toch ongesteld. Het stomme is dat ik zo bang ben omdat het de 1e keer zo “makkelijk” ging dat het nu wel eens een lastig verhaal zal worden. Ik hoop vooral dat m’n cyclus niet van slag is (was eindelijk 3 maanden regelmatig, daarvoor was het zelfs 40-45 dagen). Dan verwacht ik volgend weekend m’n eisprong (en dan ben ik een weekend weg met vriendinnen) en neem dan weer op het wachtbankje plaats.

Ik had gehoopt er relaxed in te staan vanwege we hebben al een zoon, maar ik merk dat ik er toch weer veel mee bezig ben, de weken gaan echt heel langzaam voorbij en de zwangerschapsaankondigingen vliegen me om de oren (waar ik dan stiekem wat jaloers op ben).
Hoop dat ik hier m’n ei wat kwijt kan :)

Ik schrijf mee in een ander topic waar echt heel veel dames de 1e ronde zwanger waren, voelt nu een beetje als erachter aan hobbelen :)
Wat jammer miss elfje..
hier ook t idee dat ik morgen of overmorgen ongesteld ga worden. NOD is dinsdag. Heb zere tepels en hoofdpijn en soms licht zeurend gevoel in onderbuik.. dus ik verwacht weer Mn menstruatie..
welkom budgy86! Tuurlijk mag je mee schrijven! Gezellig! Snap dat je t fijn vind om ook in een ander topic te schrijven nu je een beetje ‘ achter loopt’ voor je gevoel...
hier ook om me heen behoorlijk wat zwangeren zeg..... lijkt dan alsof iedereen om je heen ineens zwanger is he...
Even korte update meiden. Moet naar Mn werk. Helaas ongesteld geworden vanmorgen..
Welkom Budgy86! Ja volgens mij waren wij ook alle drie bij de eerste heel snel zwanger en dan ga je er stiekem een beetje vanuit (denk ik). Of nou ja, je hoopt het in ieder geval haha. Ik had inderdaad ook gehoopt er relaxter in te staan. Nu is mijn dochter al ruim 3 en ik had eigenlijk al eerder willen beginnen maar vriend stond er eerder nog niet open voor en wij hebben ook net een verhuizing achter de rug dus was praktisch ook niet zo handig. Maar zoals je snapt, nu kan het voor mij niet snel genoeg gaan! Dus schrijf lekker mee!
Wel vreemd dat je eigenlijk eerst een positieve test had en daarna niet meer:-(. Hopelijk meer geluk komende maand!

Ohh popje, jij ook al. Jammer zeg. Nu ik nog pff. Ik heb nog steeds het ongesteldheidsgevoel maar ben het nog niet. Verwacht het vandaag of morgen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Miss elfje en popje! Op naar de volgende ronde.

Spannend debb! Ga duimen dat je niet ongesteld wordt :)
Kan me je gevoel goed voorstellen van te laat begonnen. Ik heb ook zo een stom gevoel van druk voor mezelf, qua leeftijd met zoon hebben we alle tijd, maar omdat man volgend jaar 40 wordt heb ik zo een gevoel van het moet dit jaar wel lukken. Ook heeft onze omgeving allemaal maar een korte tijd tussen de kinderen, dus heb ik zoiets dat “moet” ik ook. Terwijl ik zelf 4 jaar met m’n broertje scheel en dit altijd heel fijn heb gevonden en we echt een goede band hebben.

Van m’n verstand mag ik pas als het over een jaar niet gelukt is ervan balen. Maar m’n gevoel werkt helaas niet mee.
Ben aan het werk.. tot nu toe geen bloedverlies meer. Vanmorgen toen ik wakker werd veegde ik bloed af dus ik dacht daar is het.. maar tot nu toe niks meer.. afwachten dus wanneer het vandaag of morgen doorzet... of t was een innesteling hihihi.. maak mezelf beetje gek nu.
Ja stom he die druk die we op ons zelf leggen. Bij mij is het, krijgen ze dan wel een leuke band als er teveel tussen zit. Dus fijn te horen dat jij een goede band hebt met je 4 jarig jongere broertje. Nou duimen maar dat het voor jullie deze maand lukt. En voor ons allemaal!

Je maakt het weer spannend Popje. Breekt het normaal gesproken meteen bij jou door?
Nou zeg dat. Ja normaal wel.. dus dit is ff gek! Maja het lichaam is nou eenmaal gek. Vorige maand mega zere borsten en nu alleen gevoelige tepels. Heb wel zeurende buik en beetje rug. Dus verwacht dat t wel door gaat zetten eigenlijk.. komt t jou wel s voor dat je wat bloedverlies hebt en dan even niet en dat t later pas goed doorzet?
Uhm volgens mij heb ik dat niet gehad. Wat een Mindfuck weer he..
Ik heb zoiets van, ja als ik ongesteld ga worden doe dan maar nu meteen. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Alle reacties Link kopieren
O dat is dan toch weer hoopvol popje! Spannend zeg duim ook voor jou!

Ja die mindfuck is echt vervelend he en dat wachten ook :) Na de negatieve test was ik zo blij toen ik ongesteld werd, dan kan je tenminste weer verder.
Ja snap ik budgy86. Hier net toch weer wat licht bloed verlies. Dus de menstruatie nadert toch. Zal vannacht/ morgen wel doorzetten...
Oh balen zeg popje :nope:
Alle reacties Link kopieren
Welkom budget. Leuk dat je meeschrijft.

Ik heb dat ook vaak popje. Dat ik ‘s morgens denk oh ongesteld en dan vervolgens duurt het nog een dag. Maar wie weet is het een innesteling!

Hier zit er straks misschien wel vijf jaar tussen de eerste en tweede. Dat vind ik wel lastig, maar niks meer aan te doen. Ik wilde al wel weer zwanger worden toen dochter 1 was, maar man wilde pas vorig jaar. En nu denk ik soms, zijn we al te laat? Het was toen dochter 1 was echt niet de goede timing wat betreft lichamelijke klachten na zwangerschap maar qua gevoel wilde ik zeker wel weer.
Helaas.. ongesteld geworden..
Hier tzelfde miss elfje.. dochter is net 3 geworden maar nu ineens denk ik shit.. bij haar was t direct raak... dacht zo gaat t maanden duren...
Jammer zeg popje.
Ja ik ken die gedachten..
Ik zit op dag 29 nu, meestal 27/28 dagen. Dan denk ik ja, als je dan toch ongesteld word doe dan maar 27 dagen :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven