Wachtbankje tussen ovulatie en menstruatie tweede kindje

14-01-2019 23:20 257 berichten
Nog meer meiden die op het spannende wachtbankje zitten? Ik heb ( denk ik) donderdag / vrijdag mijn eisprong gehad. We hebben al een dochter die net 3 is geworden. In eerste instantie gestopt met de pil in december ivm hoofdpijn en stemmingswisselings klachten. We twijfelen al een tijd om voor een tweede kindje te gaan.. maar nu ik de eisprong gevoeld heb en onveilige seks heb gehad een aantal keren ben ik toch wel gespannen.. we vinden het lastig om echt te zeggen: we gaan voor een tweede. En hebben dus gezegd tegen elkaar, we zien wel!! We zien veel ‘ beren op de berg’ voor een tweede.. met name omdat onze dochter zo ontzettend makkelijk is.. geen slapenloze nachten.. uitslaper tot 8:30-9:30.... nooit geen gedoe met dr.. zelfs niet als dreumes. Nergens aan zitten of opklimmen wat je toch vaak hoort.. ze is heel zelfstandig en vraagt heel weinig aandacht... wat een tweede zal doen weer je nooit, maar zien toch beetje beren op de weg, dat het dus het tegenovergestelde gaat zijn...🙈
Vraag me af of meer zulke beren op de weg zien of daar totaal niet over na denken... broertje of zusje zou wel ontzettend leuk zijn voor haar.
Jaaaaa deb!!!!! Gefeliciteerd!!! :cheer2:
Zo leuk!!!!

@budgy.. pff hoop ook dat t gauw over is dat misselijke weeïge gevoel. Bah.
Spannend 7 juni!!!! Heb je zelf al een gevoel?
Ik denk dat wij weer wachten tot de 20 weken echo. Hebben we met onze dochter ook gedaan. Vond ergens de spanning om het niet te weten ook wel wat hebben tot week 20. Al ben ik natuurlijk ook wel erg nieuwsgierig. Nu al haha. En vandaag pas 7 weken. Laat eerst de eerste echo maar s goed zijn. Nog 2 weken geduld..
kan je zo vroeg al plopjes voelen?! Wauw bijzonder!!
Dankjewel meiden!
Trouwens ik doe net een clearblue, die geeft al 2-3 weken aan.
Alle reacties Link kopieren
Huh. Dat is gek. Toch vorige ronde raak??
Ja snap er niks van! Ik had vorige week dinsdag mijn eisprong, dat zie ik aan mijn temp. Hoe kan ik dan vandaag, op dag 25 al 2-3 weken zwanger zijn.
Ooo je zou haast zeggen dat het vorige maand al raak was!! Ik zou maandag anders de vk eens bellen..
of evt een weekend nog een test doen.. kijken wat die zegt..
Ja heb gebeld, ze zei dat het niet echt iets zegt, dat niet iedereen dezelfde hoeveelheid hormonen heeft.
He meiden,
Hoe gaat het met jullie?
Hier gaat t wel.. heb veel last van kwaaltjes.. had totaal nergens last van bij de eerste maar nu...... pfff.... word al misselijk van geur van bijv deo, wasverzachter, Mn dagcreme.. en vanavond onder t koken werd ik ook misselijk van die lucht en moest ik spugen... pff... ben ook overdags niet vooruit te branden op Mn werk. Heb gewoon brandende ogen....
heb ook geen lontje ipv kort lontje. Mn vriend zegt ook: je hebt geen hormonen maar demonen in je... hoop dat t snel allemaal beter mag gaan. Voel me echt bleehhh....
Vrijdag 8 weken ( denk ik) en woe 29ste eerste echo.. word wel spannend nu
hee popje, wat naar dat je je zo voelt zeg!
Is dit sinds kort of heb je het al even?
Hier (nog) nergens last van maar goed het is nog vroeg he.
Bij mijn eerste had ik in het begin wel al meer klachten dan nu.
Maar toen kreeg ik ook soort van griep en 38/39 koorts. Maar iig rond de positieve test had ik meer klachten dan nu.
Ik kan mij die extreme vermoeidheid nog onwijs goed herinneren, wat was dat erg, ik ging op een gegeven moment na werk eerst uurtje slapen en daarna pas koken, zo intens gapen op het werk dat ik echt dacht, iedereen ziet het aan mij.
Ook een paar keer overgegeven toen, volgens mij werd het rond 10/11 weken minder.

Zie je al wat aan je buik?
Ja het is zo anders als met de eerste. Heb t nu 2 weken denk. Voor Mn gevoel al een eeuwigheid.. hoop ook dat het snel beter word... moet zeggen dat ik vandaag een beter dagje had.
Mn buik is al wel ietsje meer opgezet.
Hoever ben jij nu denk je?
Ik volgens mijn berekening morgen 8 weken.
Hoe gaat het nu popje? Misselijkheid nog steeds zo heftig?
Ik ben nu 5 weken denk ik. Ik voel nog helemaal niks qua klachten, ben eventjes misselijk geweest en vroeg wakker maar nu helemaal niks meer.
Het is nl ook nog vroeg.
Andere meiden, hoe gaat het bij jullie?
He deb!
Het gaat wel.. wel veel misselijk, weeïg, kan weinig luchtjes verdragen.. zelfs dagcreme en shampoo word ik al misselijk van.. ik spuug weinig tot niet maar die misselijkheid belemmerd wel Mn dag.
We zijn gister bij de verloskundige geweest!!! Een mooi mini mensje met een mooi kloppend hartje gezien en ik was ( voor nu) 9 weken. Dat betekent 1-1-2020 uitgerekend .....
je hcg gaat pas rond week 6 omhoog dus de echte kwalen gaan dan pas komen vaak. Ik had met de eerste nergens last van. Maar nu... pfff... verloskundige zei gister dat dat veel voorkomt dat je bij een tweede ineens wel van alles krijgt omdat je lichaam het hormoon sneller en beter herkent en t dan vaak wel tot uiting komt....
Wauw prachtig nieuws popje! 9 weken alweer.
1-1 uitgerekend, nou grote kans dat hij/zij dan niet geboren word toch!

jammer nog steeds van die misselijkheid, ik hoop dat je er heel snel vanaf bent.
Bij mijn dochter had ik er ongeveer tot week 11/12 last van.

Ik gisteren met die warmte wel een beetje misselijk, de hele dag door.
Gelukkig vandaag weer minder last van. Maar wat je zegt, meestal beginnen de kwaaltjes pas vanaf 6 en daar zit ik nu ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal.
Dat is wel een mooie datum popje. Niet om echt te bevallen maar t staat mooi!
Vervelend dat je zo misselijk bent.

Hoe is het met jou deb? Wanneer heb je een echo?

Hier voel ik me sinds deze week een heel klein beetje beter. Heb nog wel alle medicatie nodig en hang voornamelijk op de bank maar niet de hele dag beroerd zijn is al een vooruitgang. Merk alleen dat ik dit ook lastig vind. Ik kan eigenlijk niks maar voel me wel echt een stuk beter dus wil zo graag. Ben inmiddels alweer twee maanden ziek thuis. Een hele tijd dus.
Hier gisteren toch misselijk geworden en overgegeven.
Werd er vanochtend ook mee wakker maar nu, na wat te hebben gegeten, gaat het wel weer.
Ik heb volgende week woensdag een echo.
Alle reacties Link kopieren
En popje, als de misselijkheid echt je dag overneemt kan je altijd om medicatie vragen bij de huisarts he! Niet te lang mee wachten als het nodig is. Soms kan het net dat kleine beetje zijn wat nodig is.
Jeetje Miss elfje, al 2 maanden thuis. Wat ontzettend naar voor jou! Gelukkig lijkt de medicatie wel iets te helpen. Maar snap zeker wel dat je gewoon weer iets wilt. Hopelijk kan dit snel. Hoe ver ben jij nu?

Hier gisterenavond iets minder misselijk maar toch nog net voordat ik ging slapen een kotsneiging maar niet gespuugd. Merk dat rustig aandoen wel helpt. Geen gehaast hier dus haha.
Naar he die misselijkheid.. ene dag denk ik : t word minder ! Maar de volgende dag is het er weer.. ik spuug eigenlijk niet... wel neigingen tot en dan komt er soms wat gal... ook echt te goor...
ben woensdag 11 weken alweer en dan ook termijnecho!
Voel jij je inmiddels al wat beter miss elfje?
En deb bij jou erger geworden? Hoop het niet...
Hee meiden,
Hier vanochtend kloppend hartje gezien, ben 7 weken. Ja de misselijkheid is wel naar, als ik blijf eten dan gaat het soms wel maar over het algemeen Blegh. Nu tenminste wel gezien waarvoor ik het doe!

Hoe laat heb je de termijnecho popje?
Alle reacties Link kopieren
Superfijn deb van het kloppend hartje!

Balen van die misselijkheid :( bij mij is het gelukkig rond week 12/13 weggetrokken en ik had het niet zo extreem. Ik had het lastiger met de vermoeidheid en ben zo blij dat ik nu niet meer constant moe ben.

Hier dit weekend 17 weken zwanger alweer! Afgelopen week de geslachtsecho gehad en we krijgen nog een jongetje! Superblij mee! Ik had het voorgevoel van een meisje, maar dat had ik bij zoon ook. Man zei van te voren al dan krijgen we dus weer een jongen :).
Hier dus al regelmatig beweging te voelen zo mooi! Alleen als ik dan een paar dagen niks voel ben ik zo onzeker, maar het schijnt normaal te zijn zeg ik dan maar als mantra :)
Ooo budgy gefeliciteerd en wat heerlijk om te lezen dat je al wat bewegingen voelt enzo.

Fijn deb dat je een goeie echo had!!

Ik heb gister om 14:45 de termijn echo gehad. Alles goed. Was lekker actief en de uitgerekende datum staat nu op 31-12.
Wat fijn popje!
Voel je je al iets beter??
Nee pfff nog steeds tzelfde..
Pffoew..
Hoe doen jullie dat met jullie kind? Ik heb behoorlijk veel moeite om normaal voor haar te kunnen zorgen.. en dat korte lontje..
Herken dat korte lontje heel erg.. als ze savonds op bed ligt of ik rij naar Mn werk dan voel ik me echt beetje kut en een gemene saggo moeder die alleen maar op haar zit te zeuren... ze doet niks verkeerds maar als ze niet snel genoeg naar me toe komt ofzo word ik al boos. Best zielig....
ze is gelukkig heel makkelijk , dus als ik de hele middag op de bank hang vermaakt zij zich wel door te spelen of door ook lekker op de bank te hangen en filmpjes te kijken. Daarmee mag ik echt in Mn handjes klappen..
daarom hebben we ook altijd wel twijfels gehad voor een tweede omdat het gewoon zo’n makkelijk lief en rustig meisje is. Nooit saggo, nog nooit een driftbui gehad, doet nooit iets wat niet mag... klinkt miss beetje zo van: jaja jou kind wel..... maar het is echt zo.
Blijft sochtends net zolang liggen tot 1 van ons haar gaat halen, ze speelt en kletst gewoon in bed, soms ga ik eerst ff douchen en dan pas naar haar toe. Ze slaapt altijd uit tot uur of 9:00 uur en gaat savonds mega makkelijk naar bed.
Het enige is dat ze beetje zeurpiet is met eten. Hihi. Maar mogen echt in onze handjes klappen met dit meisje. En houden dan ook wel ons hart vast voor de tweede haha.
Mijn dochter is gelukkig ook wel redelijk makkelijk, niet zo makkelijk als die van jou haha. Ik voelde mij ook schuldig omdat ik gisteren echt mij nergens toe kon zetten en snel boos en geïrriteerd was. We zijn vandaag dus met zn 3tjes naar de luchtmachtdagen geweest. Ik was beetje bang dat het niet zou lukken maar ik stond best goed op vanochtend en daarna nog sushi gaan eten. Ze was zo blij en lief. Ze bedankte ons voor de hele leuke, gezellige en mooie dag. Dus smelt!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven