Wachten met zwanger worden 2020-2021

12-05-2020 13:22 235 berichten
Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor forummers met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.

Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 6 maanden moet wachten (m.u.v. terugkerende schrijvers)
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)


De gegevens:
Gebruikersnaam: wachten_wachten
Wachtwoord: op aanvraag bij schrijfsters

Naam Leeftijden Geplande start Waarom wachten? Hoelang al?
Marquise 30/29 juli 2021 Huwelijk/werk >1jr
Honinginnetje 29/33 juli 2021 Werk/reis 1,5jr
Femke93 26/34 sept 2021 Werk/huwelijk 1,5jr
Lauren89 30/32 aug 2022 Werk .
Rougue__ 33/28 dec 2020 vriend ligt dwars ?
plek bijna 30 2022-2023 vriend nog niet klaar 3+ jaar
Ongeduldigaard 28/28 ergens in 2021 vriend nog niet klaar ?
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 19:17
20.80% gewijzigd
Happy new

Afbeelding

:cheer2:
Dat voor jullie het wachten snel mag gaan dames :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Kokoro, na zo lang wachten (ik 'ken' je nog van het allereerste wachten topic), hoop ik dat het straks na je bruiloft niet lang wachten is op een zwangerschap en een wolk van een baby!
Dank dames <3 ! Dat ik maar snel jullie achterna mag :D . Hoe gaat het nu met jullie?
Ik kan me vaag iets herinneren dat ik eerder in een dergelijk topic heb meegepost. Op dit moment zit het verlangen, en het verdriet, weer heel hoog. Daarom post ik graag mee.

Achtergrondinformatie: Ik heb al jaaaaren een sterke kinderwens. Mijn vriend is nog niet klaar voor een gezinsleven met veel verantwoordelijkheid en structuur. We zijn op dat vlak ook aardig verschillend. Zo schrijf ik hier op het forum meer in het consumindertopic en spaar ik voor een koophuis. In zijn ogen is een huis kopen iets voor 'later als je groot bent'. FYI, we zijn 28 en 29 jaar :P Dat koophuis kan wat mij betreft trouwens ook prima ná die baby. ;-D We wonen nu in een prima appartement.

In onze omgeving zijn er ook nog niet zoveel babies, maar nu de eerste vrienden van mijn kant zijn begonnen, is het verlangen sterker dan ooit. Ik merk ook dat dit mijn vriend al iets meer over de streep trekt, maar tegelijkertijd vergroot het voor hem ook de nadelen die er aan kinderen zitten.

Nouja, zoals je leest is het bij ons dus niet zozeer een kwestie van het eerst goed voor elkaar willen hebben of dat er een bepaalde reis gemaakt moet worden, maar meer dat mijn vriend er nog niet klaar voor is om zijn leven 180 graden om te gooien. Concrete data worden er dan ook nog niet genoemd.
anoniem_636eb44e639c8 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 17:18
76.07% gewijzigd
plek schreef:
12-05-2020 16:25
Op dit moment zit het verlangen, en het verdriet, weer heel hoog.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
12-05-2020 15:00
Dank dames <3 ! Dat ik maar snel jullie achterna mag :D . Hoe gaat het nu met jullie?
Hier alles goed! Twee gezonde dochters, eentje van 2,5 en eentje van 9,5 maanden. Pittig, maar leuk!

@plek, wat lastig zeg, hopelijk komen jullie toch snel tot elkaar in dit proces. Het wachten op je partner is hele andere koek dan een huis/vakantie ed. Daar kun je wat mee, met dit niet. :hug:
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Moge dit topic na jaren (semi-) serieus wachten eindelijk het topic zijn waar het wachten ophoud.
Long Long time ago had ik net een relatie met mijn nu man en begon het vrij snel te kriebelen, maar ik studeerde en was nog jong. Toen kreeg ik een baan en begonnen de kriebels serieuzer maar 2 begrafenissen, een verhuizing, bruiloft, huis kopen en een verbouwing en nu net nieuwe baan, maakten dat ik wel serieuze rammels had (met vlagen) maar er niks mee deed. Bovendien was man er initieel nog niet klaar voor, dat is bij hem van ooit in de verre toekomst naar binnenkort gegaan. Wat binnenkort dan is we zullen zien. Vandaag stond ik wel met zwangerschapsvitaminen in mijn hand, maar toch maar niet gekocht. Ik slik altijd een multivitaminen met magnesium als ik ongesteld ben (helpt mij tegen krampen) en die waren bijna op...

@plek, :hug: weet je vriend wat hij nodig heeft om er wel klaar voor te zijn?

@despter, leuk je weer even te zien/lezen. Hoe gaat het nu bij jou?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Plek; Wat lastig is dat toch he, als jij en je partner op zulke verschillende lijnen zitten. Hopelijk komt er voor jou snel meer duidelijkheid en verlicht dit topic de pijn die met de rammels mee kan komen.

Kokoro; Jij wacht al heel wat meer jaartjes dan die vier, kan mij nog herinneren hoe wij in contact zijn gekomen, nu bijna 4 jaar geleden en toen was jij ook al toch een jaar of 2 aan het wachten?

Neweve; Mannen zijn er denk ik pas echt klaar voor als de kleine geboren is, maar zie ze dat maar eens bij te brengen haha. Hopelijk is jouw binnenkort ook snel! Je zou eventueel wel met foliumzuur kunnen beginnen, kan nooit kwaad.



Ik zit nu bijna een week in mijn verlof, dus de laatste 6 weken (god dat hoop.ik toch, trek het echt niet langer te moeten xD) zijn aangebroken. Het is een zwangerschap geworden die je eigenlijk niet in je eentje moet hebben, gelukkig zijn mijn ouders zeeer betrokken en zijn er veel mensen die hulp aanbieden (en ik eigenwijs afsla).

Drie jaar geleden schreef ik hier mee en hoop zooo dat ook jullie dames snel dit topic achter je kunnen laten ❤

Zodra er nieuws is kom ik het melden
depster schreef:
12-05-2020 20:04
Kokoro; Jij wacht al heel wat meer jaartjes dan die vier, kan mij nog herinneren hoe wij in contact zijn gekomen, nu bijna 4 jaar geleden en toen was jij ook al toch een jaar of 2 aan het wachten?

Knip

Zodra er nieuws is kom ik het melden
Ja klopt hoor! Het eerste wachten topic is van 2012. Dus eigenlijk al 8 jaar. Ik had hetzelfde als Neweve. Heel snel in de nieuwe relatie begon het al te rammelen. Eigenlijk voor die relatie al. Ik heb ervoor gekozen >4 op te schrijven omdat ik toen afstudeerde en het eigenlijk, ergens, had gekund.

Ben heel benieuwd wanneer jouw kleintje zicht aandient <3! Ik wens je iig een heeeeeerlijk verlof toe!
plek schreef:
12-05-2020 16:25
Nouja, zoals je leest is het bij ons dus niet zozeer een kwestie van het eerst goed voor elkaar willen hebben of dat er een bepaalde reis gemaakt moet worden, maar meer dat mijn vriend er nog niet klaar voor is om zijn leven 180 graden om te gooien. Concrete data worden er dan ook nog niet genoemd.
Ik had je aanvullingen even gemist zonet. Wat is het moeilijk he, als het zó haaks staat. Misschien dat je wat kracht kunt putten uit het feit dat er hier meerdere mannen-van plots overstag gingen. Echt alsof er een knopje om ging. Ik hoop voor je dat het niet lang meer duurt :hug: .
Chantilly21_2 schreef:
12-05-2020 17:24
Hier alles goed! Twee gezonde dochters, eentje van 2,5 en eentje van 9,5 maanden. Pittig, maar leuk!
Ahhh zo fijn om te horen! Heb je nog wel eens her en der langs zien komen op het forum. Altijd een blij sprongetje als ik een wachten-naam herken en zie schrijven over haar kleintje(s).
neweve schreef:
12-05-2020 19:51
:hello:
Moge dit topic na jaren (semi-) serieus wachten eindelijk het topic zijn waar het wachten ophoud.
Ik hoop het met je mee :hello: !

Mijn verhaal is op sommige punten erg gelijkend aan het jouwe. Eerst nog te jong en studerend. Oh oh wat rammelde het toen gigantisch. Helemaal toen nichtje kwam en alle focus lag op baby's.

Vervolgens gaan werken in een loodzware baan. Suboptimale timing en ook vriend was er zeer zeker nog niet klaar voor.

Vervolgens verloofd in 2018 en toen wilde ik toch liever nog wel wachten tot we getrouwd waren. In de tussentijd kochten we een huis en ben ik van baan gewisseld. Nog steeds loodzwaar maar beter te doen.

Er zijn tijden geweest dat ik echt dacht dat ik het wachten niet meer vol zou houden. We wilden eigenlijk dat ik in een betaalde vervolgopleiding zou zitten, een koophuis hebben, flink wat spaargeld. Ik zag het gewoon allemaal niet meer gebeuren voor in 36e. En toch hebben we nu de belangrijkste dingen afgevinkt. Heel onwerkelijk, na 7.5 jaar!

Inmiddels hebben vrijwel al vriends vrienden kinderen, nichtje nr 2 is onderweg en hij wil dus ook. De knop ging echt ineens om. Mijn spiraal is er al uit en ik ben al aan het temperaturen geslagen om inzicht te krijgen. Ik wil straks geen maand verspillen.

Oh en ik heb de mama vitamine dus al wel in huis :proud: .
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
12-05-2020 20:54
Ik hoop het met je mee :hello: !

Mijn verhaal is op sommige punten erg gelijkend aan het jouwe. Eerst nog te jong en studerend. Oh oh wat rammelde het toen gigantisch.

Oh en ik heb de mama vitamine dus al wel in huis :proud: .
Dat rammelen ging gelukkig wel in golven anders was ik gillend gek geworden denk ik.

Het potje mamavitaminen lag in de kortingsbak maar er bleek geen korting op te zitten dus toen toch maar laten staan. Heb wel al testen in huis (gekregen van een vriendin die net een baby heeft (:hello: en dank je als je hier meeleest ;-) )

Manlief zei net; geef me nog een maandje bedenktijd en dan wie weet, toen ik grapte of ik morgen wel mijn nieuwe pilstrip moest starten. Overigens ben ik wel blij weer voorbij deze cyclusperiode te zijn, mijn snacklust is onuitputtelijk en ik sport ipv 3 keer maar 1 keer per week want mezelf motiveren om thuis aan de slag te gaan is lastig. (En ik mis de persoonlijke updates van t trainingsprogramma, de praatjes met mensen in t groepje of aan de koffietafel en de sauna....)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@depster wat spannend. En dan klopte mijn plaatje/herinnering bij jou toch. Ik duim op een soepele laatste weekjes.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Kokoro schreef:
12-05-2020 20:54
Ik hoop het met je mee :hello: !

Mijn verhaal is op sommige punten erg gelijkend aan het jouwe. Eerst nog te jong en studerend. Oh oh wat rammelde het toen gigantisch. Helemaal toen nichtje kwam en alle focus lag op baby's.

Vervolgens gaan werken in een loodzware baan. Suboptimale timing en ook vriend was er zeer zeker nog niet klaar voor.

Vervolgens verloofd in 2018 en toen wilde ik toch liever nog wel wachten tot we getrouwd waren. In de tussentijd kochten we een huis en ben ik van baan gewisseld. Nog steeds loodzwaar maar beter te doen.

Er zijn tijden geweest dat ik echt dacht dat ik het wachten niet meer vol zou houden. We wilden eigenlijk dat ik in een betaalde vervolgopleiding zou zitten, een koophuis hebben, flink wat spaargeld. Ik zag het gewoon allemaal niet meer gebeuren voor in 36e. En toch hebben we nu de belangrijkste dingen afgevinkt. Heel onwerkelijk, na 7.5 jaar!

Inmiddels hebben vrijwel al vriends vrienden kinderen, nichtje nr 2 is onderweg en hij wil dus ook. De knop ging echt ineens om. Mijn spiraal is er al uit en ik ben al aan het temperaturen geslagen om inzicht te krijgen. Ik wil straks geen maand verspillen.

Oh en ik heb de mama vitamine dus al wel in huis :proud: .
Maar wat maakt nu dan dat jullie er niet meteen voor gaan, als al die dingen op orde zijn? Het niet met een eventuele dikke buik willen trouwen of is het iets anders?

Heftig hoor, zoveel jaren wachten!
Kokoro schreef:
12-05-2020 20:46
Ik had je aanvullingen even gemist zonet. Wat is het moeilijk he, als het zó haaks staat. Misschien dat je wat kracht kunt putten uit het feit dat er hier meerdere mannen-van plots overstag gingen. Echt alsof er een knopje om ging. Ik hoop voor je dat het niet lang meer duurt :hug: .
Ja, ik weet ook wel dat dat knopje op den duur om zal gaan. Ik merk nu al dat hij steeds meer en meer er voor open lijkt te staan, er worden zelfs grapjes over gemaakt, waar het eerst een onderwerp was wat ik echt niet op tafel moest leggen haha.

Zoals het er nu voorstaat vermoed ik wel dat dat nog 2-3 jaar gaat duren. Ik probeer mezelf maar gewoon zo min mogelijk gek te maken door alles wat met babies en kinderen te maken heeft te negeren (zoals bepaalde televisieprogramma’s). :P

Hoe gaan jullie om met die rammels? Zijn er dingen die jullie negeren/ontwijken?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Ik wil ook weer graag meeschrijven. Ik schreef in het vorige topic mee, maar kon helemaal niet meer inloggen, dus een nieuw account aangemaakt. ;)

Er is het afgelopen jaar enorm veel gebeurt in ons leven op persoonlijk vlak. Hele leuke (we zijn verloofd!!!) en minder leuke (scheiding ouders en overlijden) dingen.

We hebben de afgelopen tijd veel gepraat over de kinderwens en we hadden al een plan. Na onze huwelijksreis in december dit jaar zouden we beginnen.. Ik was helemaal blij want eindelijk een concrete tijd waar ik naar toe kon leven. Maar toen kwam Corona om de hoek kijken en we hebben ons huwelijk met een jaar moeten uitstellen. :cry:

Aangezien ik absoluut niet hoogzwanger wil trouwen hebben we besloten om de wens nog een paar maanden uit te stellen. Zo'n 2.5 maand voor ons huwelijk gaan we beginnen.
Dit is dan ook prima te overzien en zo hoeft mijn jurk eventueel ook niet vermaakt te worden.

Hier heb ik ook wel vrede mee. Dit geeft me ook de tijd om (hopelijk) binnenkort promotie te maken en nog in mijn rol te groeien, voor je een jaar uit de roulatie bent.

Ik ben wel al een jaar gestopt met de pil en dat is wel heel fijn! Het heeft even geduurd, maar nu sinds een paar maanden ben ik ook regelmatig ongsteld. Dus dat is wel heel fijn.

Zo heel verhaal weer.
Alle reacties Link kopieren
plek schreef:
12-05-2020 22:36
Ja, ik weet ook wel dat dat knopje op den duur om zal gaan. Ik merk nu al dat hij steeds meer en meer er voor open lijkt te staan, er worden zelfs grapjes over gemaakt, waar het eerst een onderwerp was wat ik echt niet op tafel moest leggen haha.

Zoals het er nu voorstaat vermoed ik wel dat dat nog 2-3 jaar gaat duren. Ik probeer mezelf maar gewoon zo min mogelijk gek te maken door alles wat met babies en kinderen te maken heeft te negeren (zoals bepaalde televisieprogramma’s). :P

Hoe gaan jullie om met die rammels? Zijn er dingen die jullie negeren/ontwijken?
Zo'n lastige situatie! Hier precies hetzelfde verhaal. Ik mocht het woord baby (in wat voor context dan ook) eerst bijna niet in de mond nemen, want hij wilde er niets van weten. Nu is mijn aanstaand ook wel 2,5 jaar jonger dan ik.
Gelukkig kunnen we er nu wel gewoon over praten en maakt hij er ook grapjes over! Dus net als bij jou al een hele vooruitgang.

Wat maakt dat je denkt dat het nog 2-3 jaar duurt? Kan hij concreet maken waarom hij er nu nog niet klaar voor is en wat hij dan nog wil bereiken?
Het is inderdaad heel frustrerend als het nog zo uitzichtloos is.. vooral omdat het zo'n belangrijk deel van je leven is dat je wel afhankelijk bnt van de snelheid van de partner die er nog niet aan toe is..

Wat mij hielp was echt de tijd nemen om me te focussen op het werk, omdag ik ie tijd nu mooi kan gebruiken voor een cursus, projecten aannemen en hopelijk met een paar maanden een promotie maak.
Heb jij ook de mogelijkheid om je door te ontwikkelen op je werk, als je daar behoefte aan hebt natuurlijk. ;)
Dutchie-Abroad schreef:
13-05-2020 14:44
Zo heel verhaal weer.

Welkom terug! Wat een gebeurtenissen voor jullie de laatste tijd zeg. Gefeliciteerd met je verloving en balen van het uitstellen :( . Maar hey, een concrete datum!
plek schreef:
12-05-2020 22:36
Hoe gaan jullie om met die rammels? Zijn er dingen die jullie negeren/ontwijken?
Ik heb het heel erg over me heen laten komen. Soms waren ze rustig en soms was het zo overweldigend dat ik de leegte gewoon in mijn lijf kon voelen. Het was voor mij wel verstandig niet te close te zijn met kennissen die al wel bezig waren. Dat hielp écht niet.
plek schreef:
12-05-2020 22:31
Maar wat maakt nu dan dat jullie er niet meteen voor gaan, als al die dingen op orde zijn? Het niet met een eventuele dikke buik willen trouwen of is het iets anders?

Heftig hoor, zoveel jaren wachten!
Tjah, dat vraag ik me af en toe ook wel af ;-D . Maar dan bedenk ik me; wat zijn die 4 maanden op 8 jaar? Vriend en ik zijn bijna 2 jaar verloofd en hebben altijd geroepen op zijn moeder's eiland van herkomst te willen trouwen. Al jaren hebben we het over een feest op het strand, in de zwoele avondwind, met een stealdrumplayer. Ik wil die avond fijn in mijn jurk passen, een biertje of sangria kunnen drinken en nergens rekening mee hoeven houden. Zodra de dag voorbij is starten we. Al ziet het er momenteel naar uit dat wij de 17e trouwen en ik de 16e ovuleer :facepalm: .
neweve schreef:
12-05-2020 22:17
Het potje mamavitaminen lag in de kortingsbak maar er bleek geen korting op te zitten dus toen toch maar laten staan. Heb wel al testen in huis (gekregen van een vriendin die net een baby heeft (:hello: en dank je als je hier meeleest ;-) )

Manlief zei net; geef me nog een maandje bedenktijd en dan wie weet, toen ik grapte of ik morgen wel mijn nieuwe pilstrip moest starten. Overigens ben ik wel blij weer voorbij deze cyclusperiode te zijn, mijn snacklust is onuitputtelijk en ik sport ipv 3 keer maar 1 keer per week want mezelf motiveren om thuis aan de slag te gaan is lastig. (En ik mis de persoonlijke updates van t trainingsprogramma, de praatjes met mensen in t groepje of aan de koffietafel en de sauna....)
Ah ja, zonder korting zijn die krengen echt LOEIduur! Dan had ik ze ook laten liggen haha. Wilde je afvallen voor het zwanger worden? Of bedoel je meer dat je gewoon op gewicht wilt blijven?

Ik heb ook al testen in huis hoor! Ovulatietesten, zwangerschapstesten, hele mikmak :biggrin: .
Pfff ik zit een beetje op het forum te hangen en ik heb ineens zo enorm veel rammels. De groepjes openen voor deze zomer en ik wil ooook!

Tegelijkertijd wil ik heel graag on-zwanger trouwen. Maar men, die 4 maanden vallen toch ineens zwaar op mijn dak ofzo. Blegh.

Ja ik weet dat 4 maanden niks is, maar ik kan het gevoel even niet onderdrukken :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven