Wachten met zwanger worden 2020-2021

12-05-2020 13:22 235 berichten
Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor forummers met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.

Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 6 maanden moet wachten (m.u.v. terugkerende schrijvers)
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)


De gegevens:
Gebruikersnaam: wachten_wachten
Wachtwoord: op aanvraag bij schrijfsters

Naam Leeftijden Geplande start Waarom wachten? Hoelang al?
Marquise 30/29 juli 2021 Huwelijk/werk >1jr
Honinginnetje 29/33 juli 2021 Werk/reis 1,5jr
Femke93 26/34 sept 2021 Werk/huwelijk 1,5jr
Lauren89 30/32 aug 2022 Werk .
Rougue__ 33/28 dec 2020 vriend ligt dwars ?
plek bijna 30 2022-2023 vriend nog niet klaar 3+ jaar
Ongeduldigaard 28/28 ergens in 2021 vriend nog niet klaar ?
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 19:17
20.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
14-05-2020 15:17
Ah ja, zonder korting zijn die krengen echt LOEIduur! Dan had ik ze ook laten liggen haha. Wilde je afvallen voor het zwanger worden? Of bedoel je meer dat je gewoon op gewicht wilt blijven?

Ik heb ook al testen in huis hoor! Ovulatietesten, zwangerschapstesten, hele mikmak :biggrin: .
Nee niet afvallen, meer gewoon conditie behouden en sporten is fijn maar ik krijg mezelf niet altijd gemotiveerd.
Heb ik zag ze ook langskomen die groepjes. Een mega tease is het gewoon.

Rammels gingen hier de afgelopen jaren op en neer, daardoor was het vol te houden. Anders was ik nu vast gillend gek geworden.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ok, ik weet niet of dit nou wel zo handig is (en ik wil eigenlijk ook Kokoro niet voor de voeten lopen ;-D ) maar we wachten hier wel en de kinderwens is wel aanwezig. Ik ben momenteel wel heel blij niet zwanger te zijn of een kleintje te hebben.

Vriend en ik zijn 29 en 30 jaar oud, samenwonend en we zijn van plan om volgend jaar juli te trouwen. Dat staat nu wel een beetje op de tocht of dat niet een andere datum wordt. Ehm, het rammelt al even maar eerst toch wel wat zaken op pootjes hebben, zoals mijn net nieuwe werk. Ik heb een koperspiraal trouwens, dus die moet er ook nog uit.

Ik ga het risico met de tabel niet lopen (want ik ken dat) dus korte samenvatting:
Marquise, 30/29, juli 2021, Huwelijk/werk, ong. 1 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om het topic weer wat actiever te zien.

Welkom Marquise. Hebben jullie al een idee hoe jullie willen trouwen?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hi, dank je!

Ja, het idee is om een elopement te doen in Ierland en dan ooit ergens later een feest. We zouden normaal in maart naar Ierland gaan om al het nodige vast te leggen en toen kwam Corona. We kunnen wel wat vastleggen maar het is wel zo handig om het eerst in het echt te zien. Of om toch te besluiten het ergens ander te doen. Ons idee is dat het voor onszelf best een feestje mag worden. :)
Ha Marquise, ik heb steeds meer met je gemeen haha. Kan zo al 8 dingen benoemen! Ik ben ook frequent meelezer in een topic waar ik jou wel eens voorbij zie komen ;-D . Je loopt me zeker niet voor de voeten hoor!

Zou het voor jullie nog een optie zijn te elopen mét baby? Ik ben af en toe ook heel blij dat zo'n uk er niet al is.


Neweve, ik snap wat je bedoelt. Lijkt mij ook veel fijner om echt fit een zwangerschap in te gaan. Gezond ook!
Hi! :D

Nee, voor mij is dat geen optie. Ik ben in dat opzicht nog ouderwets; eerst trouwen, dan baby. Komt ook bij dat ik overweeg (nou ja, vooral wacht nu) om versneld een tweede studie te beginnen in een compleet ander vakgebied en we allebei nog vanalles qua werk en ook met zijn tweeën willen doen.

Ik weet dat niet alles planbaar is. Dat weet ik eigenijk vrij goed omdat ik al een miskraam van een ongeplande zwangerschap heb gehad (ook met deze vriend). Dat heeft ook de nodige stress opgeleverd dus ik wacht nu gewoon liever.
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik ben er ook weer!
Hoi Marquise, ik 'ken' jou ook uit een ander topic (samen met Kokoro) maar dit is mijn alternatieve nick omdat ik super herkenbaar ben bij mijn normale nick.
Niet dat mensen het zo niet kunnen terugleiden maar dan staat het in ieder geval niet in mijn loepje.
Al weet iedereen wel dat wij gaan beginnen na de bruiloft, het lijkt me leuk om met een 'zwanger worden'-groepje mee te schrijven en dan is het toch wel heel makkelijk in de gaten te houden voor mijn omgeving hoe de vlag er bij staat.

Als mijn bruiloft door was gegaan dan zouden wij nu ongeveer gaan beginnen (na de huwelijksreis denk ik) maar ik moet zeggen dat het nu helemaal niet rammelt. Ik denk dat het even genoeg is met de bruiloft en de onzekerheid daar dat ik even helemaal niet bezig ben met zwanger worden. Hopelijk komt de rammel tegen die tijd wel weer een beetje terug.
I'll be kept away
Hey Doctor,

Ik denk dat ik het weet, ondanks dat ik echt beroerd ben in mensen met een nickchange herkennen. :D

Ik denk dat het ook wel begrijpelijk is dat het gerammel er nu even niet is. Het zijn rare tijden, veel stress... Wat dat betreft ben ik blij dat het nu ook niet kan bij ons, zelfs als we ons als een stel bavianen gedragen.
Ha! Ik heb de tabel kunnen aanpassen en hij doet het nog ook.
Afbeelding
anoniem_207026 wijzigde dit bericht op 15-05-2020 18:12
Reden: En nu wel!
35.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu zit ik me af te vragen welke hobby ik mis zodat ik ook in het andere topic kan meeschrijven ;-)

@marquise, tabel ziet er hier ook goed uit!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Haha geen hobby hoor! Kan het niet bepaald een hobby noemen, een huwelijk plannen :rofl: !
Marquise schreef:
15-05-2020 18:11
Ha! Ik heb de tabel kunnen aanpassen en hij doet het nog ook.
Afbeelding
YASSSSS hahaha! Niet meer eenzaam in de tabel :yes:.
:proud: Mooi zo! Huwelijk plannen vind ik zeker nu geen hol aan, maar ik moet toegeven dat ik het topic ook niet altijd even leuk vond.

Enfin, ik bedenk net dat er nog een reden is dat ik pas na het huwelijk eraan wil beginnen: de eerste zwangerschap hebben we ontdekt omdat ik continu overal en nergens sliep. Natuurlijk duurt die ceremonie ook weer niet zo lang maar we willen er echt een leuke dag voor ons twee van maken. Ergens afgepeigerd op een zetel instorten en in slaap vallen, is niet helemaal mijn idee van leuke dag.
Hahaha sorry maar dat klinkt heel grappig. De bruid om 15u ergens ingestort slapend op een stoeltje ;-D .

Maar nee, ik snap je. Ik wil ook de focus op ons tweeën. Geen kindje in mn achterhoofd, lekkende borsten, veranderd lichaam. Nog even niet. Eerst trouwen.

En nee het topic was idd niet zo gezellig meer de laatste tijd. Heb geprobeerd er wat mee te doen maar het heeft weinig nut. Heb geen zin mijn plezier te laten verpesten.
Ja, dat dus. :D

Ik zie echt wel uit naar ukkie en, er vanuit gaande dat we nog in dit appartement zitten als ukkie er is, weet ik ook al ongeveer hoe we dat gaan doen qua 'babykamer' wat dus gewoon een hoek in onze slaapkamer wordt.

Eigenlijk hoop ik we dat we iets eerder een tof huis vinden, maar op zich heeft dat weer niet zo'n grote haast.
Alle reacties Link kopieren
Tof huis hier check, en toen gingen we verbouwen dus was het weer jiet het juiste moment... maar we zijn eindelijk klaar (op de plinten na ;-) )

Bruiloft plannen is inderdaad niet echt een hobby... Ik ben blij dat wij het klein hebben gehouden. Het vaststelt zich wel ieder jaar uit want vorig jaar midden in een verbouwing en dit jaar corona. Ach we doen wel een x jaar getrouwd feest.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag meeschrijven in dit topic. Mijn man (31) en ik (25) hebben al een zoontje van 2 jaar oud. We zijn enorm aan het twijfelen of we wel of geen tweede kindje willen. Als we de beslissing nu moesten maken, dan zou mij man nee zeggen en ik ja..

Mocht mijn man het echt niet willen dan houden we het hierbij. Maar ergens denken we allebei dat er in de toekomst misschien wel ruimte voor komt (lees: binnen 2-3 jaar). Maar waar wachten we precies op?

- Tot ons zoontje ouder is (een peuter en een baby lijkt mij heel pittig!)
- Tot ons zoontje naar de basisschool gaat (Dan heb ik overdag mijn handen vrij voor de tweede en geen dubbele kinderopvangkosten)
- Tot we een huis hebben gekocht (wonen nu gehuurd in een nieuwbouw eengezinswoning, maar mijn man wil graag een iets ruimer huis en tuin)

Het blijft dus nog een beetje spannend of en wanneer er dan een tweede zal komen, maar mijn eierstokken rammelen af en aan enorm!
Nu, dat is de grap eigenlijk hier wel: de bruiloft is bij ons klein. Maar in een ander land trouwen geeft wel wat andere dingen die ik in NL of BE niet zou hebben. Maar trouw ik in NL of BE, dan komt er familiegeneuzel. Dus ik neem het geregel van trouwen in het buitenland wel op de koop toe maar kunnen we nu wel een stuk minder door Covid 19.
Hoi Olive! Welkom!
Grappig, ik zou koters het liefst nog redelijk kort op elkaar hebben want minder maanden in de luiers. :D Ik heb nu ook al een doel voor de wasbare mondmaskers ná Covid-19.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zat al te zoeken naar een topic zoals deze, dus ik ben blij dat er een gestart is! Het is hier sinds kort heel erg aan het kriebelen en het is fijn om daar met anderen over te kunnen praten. Ik schrijf dus graag mee!
Ik heb een tijdelijk contract, maar die loopt tot eind dit jaar. Mijn man is zzp’er en ik vind het nu dus nog wat te onzeker allemaal, aan het einde van het jaar is er meer duidelijkheid en dat vind ik het wachten wel waard. Ik hoop heel hard dat mijn contract aan het einde van het jaar wordt omgezet naar vast. Mocht het dan een verlenging worden met een tijdelijk contract, dan denk ik dat we er alsnog voor gaan. Want ik weet niet of ik nog heel lang zal kunnen wachten.

Ik heb al heel lang een kinderwens, wat heel erg versterkt is door alle zwangeren en baby’s om me heen de laatste paar jaren. Mijn man wilde graag vader worden maar het hoefde voor hem nog niet heel snel. Totdat een vriend vader werd en hij het een en ander van dichtbij meemaakt. Nu wil hij vandaag nog vader worden dus dat is helemaal omgeslagen :-D

Het enige nog is dat wij deze zomer eigenlijk een grote reis wilden gaan maken. Dat is nu niet mogelijk natuurlijk. Nu zit ik dus in dilemma of we dat eerst nog willen doen voordat we aan plan Baby gaan beginnen..

Nu dat we een richtlijn hebben, heb ik steeds meer moeite met het wachten. Heel gek is dat!
Hoi Honinginnetje!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Marquise!

Ik lees dat je volgend jaar gaat trouwen, gefeliciteerd met de verloving! Wel heel vervelend dat het e.e.a. voor jullie nu wordt verschoven. Je hebt de bruiloft op een bepaalde manier voor ogen, dan is het helemaal niet leuk als dat wordt omgegooid. Het is wel je bruiloft, niet zomaar wat. Misschien kun je het zo zien: je kan extra lang genieten van de voorpret! Ik vond de verlovingsperiode een erg mooie tijd, en ergens vind ik het jammer dat het weer voorbij is. Maar toen ik er middenin zat was ik het op den duur wel zat en was ik blij dat ik het uiteindelijk allemaal kon overdragen aan de ceremoniemeester. En ik snap wel dat het ook extra moeilijk wordt om je plannen wat betreft het zwanger worden hierdoor worden opgeschoven. Ik was ook van het traditionele eerst trouwen, dan baby.

Morgen reageer ik nog even op de rest :)
Hi,
Ik heb het er op zich niet zo moeilijk mee want voor nu houden we het originele plan nog soort van aan, alleen op reis gaan naar Ierland is niet doorgegaan. Dat het gerammel zo op en af heel sterk zou zijn, had ik ook wel verwacht. Ik kan er eigenlijk mijn cyclus prima door volgen. :P

Voor nu is lekker wegdromen en wat details alvast opzoeken voor mij genoeg eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marquise,
Nou gelukkig om te horen! Wel jammer van de reis. Gaan jullie dat op een ander moment doen nu?

@plek, dat lijkt me heel lastig. Het is geen kwestie van ‘eerst verhuizen’ of ‘meer sparen’ waar je naartoe kan werken. Moeilijk zeg
@neweve, hoe zit het met jouw werk, ben je daar net begonnen? Als jouw man er opeens klaar voor zou zijn, zou je dan nog wat langer wachten omdat je net bij dit bedrijf zit? Voor mij speelt dit wel een rol, ook omdat vriend zijn inkomen wisselt dus ik wil dat het van mijn kant op zijn minst wat stabieler is. Aan de andere kant geeft zo’n nieuwe baan meer dan genoeg afleiding haha.

@Dutchie-Abroad, wat een jaar voor jou! Gefeliciteerd met de verloving. Hebben jullie alles alsnog goed kunnen regelen met de nieuwe datum voor de bruiloft?
@kokoro, jij wacht echt heel lang al. Maar nu is het bijna zover als ik je goed begrijp. En de laatste loodjes wegen altijd het zwaarst he.. Wat een heerlijk vooruitzicht, die bruiloft klinkt heel goed zoals je het omschrijft!
@thedoctor, ook gefeliciteerd met de verloving! Ik heb echt te doen met alle bruiden dit jaar zeg. Maar jullie dag zal vast ook heel mooi worden. En hoe dichterbij de bruiloft komt, hoe meer de rammels weer zullen komen.

Op dit moment zijn er 2 mensen dichtbij mij zwanger. Ik heb het altijd erg leuk gevonden om mee te praten over de zwangerschap, de baby vast te houden, het kindje op te zien groeien etc. maar nu ik er zelf voor mijn gevoel klaar voor ben en er ook voor wil gaan, voelt het toch anders. Mijn hart wil heel graag moeder worden en nu starten maar mijn verstand is anders.
honinginnetje schreef:
18-05-2020 21:53
@kokoro, jij wacht echt heel lang al. Maar nu is het bijna zover als ik je goed begrijp. En de laatste loodjes wegen altijd het zwaarst he.. Wat een heerlijk vooruitzicht, die bruiloft klinkt heel goed zoals je het omschrijft!

Op dit moment zijn er 2 mensen dichtbij mij zwanger. Ik heb het altijd erg leuk gevonden om mee te praten over de zwangerschap, de baby vast te houden, het kindje op te zien groeien etc. maar nu ik er zelf voor mijn gevoel klaar voor ben en er ook voor wil gaan, voelt het toch anders. Mijn hart wil heel graag moeder worden en nu starten maar mijn verstand is anders.
Welkom Honinginnetje! Onwijs leuke nick heb je :) .

Wat fijn dat jij en je partner er wel allebei echt klaar voor zijn. Dat is zo belangrijk. Mijn grootste frustratiepunt was altijd dat vriend er niet klaar voor was. Wat betreft je werk; ik denk dat het ideaal van 2 vaste banen in deze tijd echt niet perse meer het streven moet zijn. Als je een goede buffer achter de hand hebt kom je er wel! Wat betreft die reis; ja dat is lastig. Ik ben zelf nooit reislustig geweest, dus kan me daar niet zoveel bij voorstellen, maar kan me wél voorstellen dat je spijt krijgt van zoiets groots niet gedaan kunnen hebben. Is 1 jaartje uitstellen een optie?

Ja, ik wacht al n tijd. Vanaf 2016 had het i.p. gekund maar kwam het allemaal heel slecht uit en vriend wilde nog niet. Eind 2018 had het ook gekund, maar vroeg vriend me ten huwelijk en kochten we een nieuwbouwhuis en wilden we toch wachten tot we getrouwd waren. En nu is het dan bijjjjna zo ver. Ik heb nu steeds 2 rammelweken (voor eisprong) en 2 rustige weken (na eisprong). Alsof ik het idee heb dat we een kans weggooien :facepalm: . Zucht, nog maar 3 eieren weg te gooien en dan gaan we ze benutten :rofl: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven