Wachten met zwanger worden 2020-2021

12-05-2020 13:22 235 berichten
Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor forummers met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.

Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 6 maanden moet wachten (m.u.v. terugkerende schrijvers)
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)


De gegevens:
Gebruikersnaam: wachten_wachten
Wachtwoord: op aanvraag bij schrijfsters

Naam Leeftijden Geplande start Waarom wachten? Hoelang al?
Marquise 30/29 juli 2021 Huwelijk/werk >1jr
Honinginnetje 29/33 juli 2021 Werk/reis 1,5jr
Femke93 26/34 sept 2021 Werk/huwelijk 1,5jr
Lauren89 30/32 aug 2022 Werk .
Rougue__ 33/28 dec 2020 vriend ligt dwars ?
plek bijna 30 2022-2023 vriend nog niet klaar 3+ jaar
Ongeduldigaard 28/28 ergens in 2021 vriend nog niet klaar ?
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 19:17
20.80% gewijzigd
Marquise schreef:
29-05-2020 10:56
De vrienden in kwestie hadden uk ook iets aangetrokken dat wij destijds voor ze hadden gekocht (bewust op de groei) en dat maakt het toch nog net iets moeilijker. :biggrin:

Lodewijk vindt dat trouwens maar al te grappig om dan te beginnen koeren 'Ben je broeds? Ohhhh, jij bent broeds.' Ja, luldebehanger en dat is JOUW schuld.
Oh Lodewijk :rofl:. Wat een eikel. Met z'n gelijk ;-D .


Jaaa, die kleertjes, echt, ik kan er wel om smelten. Als ik zwanger ben koop ik het regenjasje en de laarsjes van le petit bateau. Een jaar of 4 geleden gezien, vriend en ik er beiden verliefd op, maar zó tering duur :D. Te verkrijgen voor baby, dreumes, peuter en kinderleeftijd.

https://www.petit-bateau.be/dw/image/v2 ... 680&sm=fit

https://media.s-bol.com/ROL0KozqNWBq/550x463.jpg

Afbeelding
Kokoro schreef:
29-05-2020 11:00
@Marquise
Alsin, je zou geen fertiliteitstraject op willen starten? Wel en niet lijkt me allebei heftig. Het is je vast gewoon gegund :) .
Ha, zijn we nog even oud ook. Grappig. Leuk dat je Lodewijk een naam geeft nu haha. Ik ben zelf wel zo'n vrouw van "Ik wil kinderen, met of zonder jou", maar vind het altijd iets moois en bijzonders hebben als mensen specifiek met hún partner die kinderwens hebben.
Klopt. Zowel Lodewijk en ik hebben daar professioneel mee te maken gehad (wel op twee totaal andere manieren) en ik zie er voor ons te veel nadelen in. Begrijp me niet verkeerd: dat is ieder zijn eigen keuze, voor ons is het alleen een 'nee'.

Het kan ook wel zijn omdat ikzelf met moeite ben ontstaan (geen fertiliteitstraject, wel tweede leg) en een ouder heb die later heeft gezegd 'Mijn leven was ook goed geweest zonder kinderen. Anders maar ook goed.' en zo sta ik er zelf ook in.
Kokoro schreef:
29-05-2020 11:03
Oh Lodewijk :rofl:. Wat een eikel. Met z'n gelijk ;-D .


Jaaa, die kleertjes, echt, ik kan er wel om smelten. Als ik zwanger ben koop ik het regenjasje en de laarsjes van le petit bateau. Een jaar of 4 geleden gezien, vriend en ik er beiden verliefd op, maar zó tering duur :D. Te verkrijgen voor baby, dreumes, peuter en kinderleeftijd.

https://www.petit-bateau.be/dw/image/v2 ... 680&sm=fit

https://media.s-bol.com/ROL0KozqNWBq/550x463.jpg

Afbeelding
Ik pak Lodewijk nog wel terug daarvoor.

:heart: Ik heb het meestal in de H&M dat ik ineens sta op de kinderafdeling sta.
Ik heb een vriendin die niets met kinderen heeft maar die al wel gelijk begon over hele outfits die ze zou kopen voor onze uk en mee zou nemen naar van die kindervoorstellingen en weet ik het allemaal. :mrgreen: Ik heb haar alvast vriendelijk verzocht om wel even te melden als ze uk op sleeptouw neemt.
Dubbel is nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Haha dat van die kleertjes herken ik heel erg.
Ik kocht eerst steeds dingen voor de kinderen van zus (2,5 jaar en 3 maanden) maar mag niet meer van vriend. Hij vindt sowieso dat ik altijd teveel dingen koop dus dat wordt echt een ding als ik zwanger ben en alles wil kopen :proud:

Ik was in de Swan winkel hier in de stad en die hebben zulke leuke baby en kinder kleding! Ik ga tegen die tijd echt mezelf tegenhouden om niet teveel tegelijk te kopen zodat ik zoiets kan kopen als ik het zie. En alleen praktische kados vragen want die zijn niet leuk om zelf te kopen :proud:

Morgen weer lekker met de nichtjes knuffelen :heart: ik hou echt van tante zijn :-)
I'll be kept away
Ik heb hier vorige week een lang bericht geplaatst, maar zie nu pas dat hij helemaal niet is doorgekomen. Dan maar opnieuw!

Leuk, een boel nieuwe schrijvers! Veel verlovingen/huwelijken ook hier. Wel echt balen voor de mensen waar Corona nu roet in het eten strooit @Dutchie-Abroad, @TheDoctor, @AloeVera.

@Dutchie-Abroad, gefeliciteerd met je verloving!

@Marquise, ook jij gefeliciteerd met je verloving. Ik had nog nooit van een elopement gehoord, dus dat moest ik even googlen. Zo leer je elke dag wat nieuws, haha :D

@Honinginnetje, wat zuur van je reis! Hopelijk kan dat over een tijdje weer. Zouden jullie het zien zitten om de reis dan volgend jaar te doen? Ik heb zelf trouwens ook een tijdelijk contract en geen uitzicht op vast. Eigen schuld ook wel, ben een beetje een jobhopper geweest afgelopen jaren. Snap ergens wel dat het je rust geeft als je een vast contract zou hebben, maar aan de andere kant sta ik er ook wel zo in als Kokoro. Als je een buffer hebt komt dat vast goed. Maar een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van je sector.

@TheDoctor, wat rot voor je vriendin. Ik herken je angst wel. Ik ben niet helemaal gezond, dus in mijn hoofd zit ergens die gedachte ‘oja dat zal ik vast ook hebben’. Maar goed, het heeft geen zin om ons daar nu druk over te maken, want we weten het toch niet :)

@Kokoro, wat lastig als er zoveel babies in je omgeving zijn! In mijn omgeving valt het nu even mee, maar wel veel babies wat ‘verder’ weg. Collega’s bijvoorbeeld, of kennissen. Aan de andere kant: nu je rammels biiiijna omgezet mogen/kunnen worden naar daden (haha), is het misschien ook juist wel leuk al die babies? Dan kun je veel meer denken in: ‘oh dat hebben wij straks ook!!’

@Neweve en @Dutchie-Abroad Mijn vriend heeft niet zozeer iets nodig of iets te bereiken, maar hij is er gewoon nog niet aan toe om zijn huidige leven compleet om te gooien. Hij wil nog genieten van de vrijheid die hij nu heeft. Hij houdt ervan om niet op de klok te moeten leven en heeft zijn leven daar ook naar ingericht. Hij kan zijn werktijden grotendeels zelf bepalen, hoeft niet op een bepaald tijdstip te stoppen als hij in een goede flow zit, kan spontaan met vrienden een biertje gaan drinken. Met een baby moet je dat soort dingen plannen en dat is iets waar hij erg tegenop ziet. Hij houdt ook erg van feestjes en festivals, nog meer dan ik, en hoe je het wendt of keert: dat wordt toch minder met kinderen. Je gaat niet elke keer een oppas inhuren. Dus ik begrijp hem heel goed. Zijn vrienden zijn er ook nog totaal niet mee bezig en dat zie ik de komende jaren ook nog niet gebeuren, dat helpt natuurlijk ook niet

Wat betreft die kinderwens: ik ben dus zo iemand die dat oergevoel al heel haar leven heeft. Ik heb altijd geweten dat ik moeder wilde worden en werd bij van die Ranking The Friends ook altijd als 1e genoemd als het om kinderen ging. Gek om te zien dat veel van die kennissen van toen me nu allang ingehaald hebben en al een baby hebben. Ik sluit me bij jou aan @Kokoro, ik vind het ook altijd mooi om te horen als iemand een kinderwens ontwikkelt nav hun partner. Bij mij klinkt het meer van: het gaat gebeuren, maakt niet uit met wie ;-D Nouja, nu overdrijf ik!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat er topics zoals deze bestaan! Ik pas niet in de tabel, omdat wij pas halverwege 2022 gaan beginnen, maar ik schrijf wel graag mee.

Bij ons (30/32) is na een hobbelige periode in de relatie nu de rust teruggekeerd. We hebben onze kinderwens ook heel duidelijk voor ogen. Financieel hebben we alles op orde, vaste contracten en een prima woning. Al zijn we wel opzoek naar ons “droomhuis” waarbij meer ruimte voor (hopelijk toekomstige) kinderen gewenst is.

Toch hebben wij besloten voorlopig te wachten, omdat mijn vriend binnen zijn huidige baan een ontzettend onregelmatige functie gaat krijgen. Dit is tijdelijk en voor hem een hele mooie uitdaging, maar niet te combineren met een zwangerschap of pasgeboren baby.
Dat zou wel kunnen als ik (tijdelijk) zou stoppen met mijn eveneens dynamische baan, maar dat wil ik niet.

Ondanks dat we allebei achter deze keuze staan merk ik dat mijn eierstokken alleen maar harder beginnen te rammelen.
Met vriendinnen kan ik er lastig over praten, omdat ze of in een hele andere fase zitten, of vinden dat we hier zelf bewust voor kiezen dus ook niet mogen klagen.
Ik hoop dat ik hier af en toe mijn ei kwijt kan ;) .
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dit topic en leuk/interessant om al jullie verhalen te lezen.
Ik zal ons even voorstellen: wij zijn een stel uit Eindhoven, ik ben 26 en vriend 34, ondertussen 6,5 jaar samen en we hadden onze bruiloft gepland op 20 juni maar nu uitgesteld naar september 2021 vanwege Corona.. Dit was wel een klap natuurlijk, maar we hebben in die zin geen haast en vieren liever de dag zoals we die voor ogen hadden. We bekijken het maar van de positieve kant en genieten nog een jaar langer van de voorbereidingen en kijken uit naar een nieuwe mooie datum :)
We hebben vrij snel in onze relatie al naar elkaar uitgesproken dat we een kinderwens hebben en denken er nu ongeveer 1,5 jaar serieus over na. In theorie zou een kindje heel erg welkom zijn; financieel zit het goed, we hebben een leuk huis met genoeg ruimte en we zouden er allebei best klaar voor zijn. In onze omgeving is echt een babyboom aan de gang, het begon vooral bij vrienden van m'n vriend want die hebben natuurlijk zeker de leeftijd, maar nu beginnen ook veel vriendinnen in mijn omgeving zwanger te worden of hebben al een kindje. Ook vriend z'n broer heeft een kindje met de 2e op komst en z'n zus is nu ook zwanger.
Het 'probleem' is vooral dat ik momenteel een promotie onderzoek doe van 4 jaar, ben nu net begonnen aan m'n laatste jaar en ik wil dit graag eerst afronden aangezien de laatste maanden best wel zwaar gaan zijn met proefschrift schrijven en verdedigen. Natuurlijk komt het nooit 100% uit om zwanger te zijn en een kindje te krijgen, maar ik krijg al spontaan stress bij het idee om een baby te hebben en ook nog een promotie onderzoek te moeten afronden. Dus we wachten tot daarna, dat voelt goed, maar wachten duurt zo lang! Ik verwacht in juni 2021 m'n onderzoek af te ronden, dan gaan we in september 2021 trouwen en vanaf najaar 2021 willen we gaan 'proberen'. Heel spannend en een heel leuk vooruitzicht. (Ik begin dan als 't goed is wel ook bij een nieuwe baan, maar daar valt vast een mouw aan te passen.) Bij mijn ouders ging het allemaal niet zo makkelijk (meer dan 8 jaar op mij gewacht en mijn zusje is geadopteerd) dus extra spannend maar ik heb goede hoop.
Leuk om hier mee te lezen af en toe eens een update te geven!
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Ik zal vanavond wat uitgebreider reageren.

@femke, ik zou zeker je boekje afronden maar tussen afronden en verdediging zit nog best veel tijd. (Die van mij is vorige maand verzonden naar de commissie, verdediging eind dit jaar). Gek genoeg is er veel tijd voor een kindje tijdens een promotie traject maar dat laatste jaar, en dan zeker de laatste maanden is echt druk... Al krijg je wel verlenging van je contract voor je verlof (vriendin heeft vlak voordat het laatste jaar startte een kindje gekregen). Het kan maar er gebeurd gewoon veel wat ook energie kost.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@neweve thanks voor je reactie! Jij komt dan idd net uit die drukke periode, leuk dat je ook een promotie hebt gedaan/doet! Bij ons zit er 2,5-3 maanden tussen boekje afronden en verdedigen dus dat is nog te overzien, en omdat we in september 2021 gaan trouwen lijkt ons voor die tijd toch niet zo'n handig plan, ook al zou het kunnen natuurlijk! Ik heb ook 1 collega die ook net voor haar eerste jaar een kindje krijgt, maar de combinatie baby en boekje afronden lijkt me echt heel zwaar en het kost idd dubbel energie! Dus dan maar wat meer geduld :)
neweve schreef:
03-06-2020 15:45
Welkom! Ik zal vanavond wat uitgebreider reageren.

@femke, ik zou zeker je boekje afronden maar tussen afronden en verdediging zit nog best veel tijd. (Die van mij is vorige maand verzonden naar de commissie, verdediging eind dit jaar). Gek genoeg is er veel tijd voor een kindje tijdens een promotie traject maar dat laatste jaar, en dan zeker de laatste maanden is echt druk... Al krijg je wel verlenging van je contract voor je verlof (vriendin heeft vlak voordat het laatste jaar startte een kindje gekregen). Het kan maar er gebeurd gewoon veel wat ook energie kost.
Wij niet. Erg he? De professor weigert dat, ondanks dat onze trajecten maar 3jr zijn. Ik ga einde van dit jaar ook mijn laatste jaar in en ik weiger nog langer uit te stellen :) .


Welkom nieuwe schrijfsters! Ook van mij volgt later wat uitgebreider bericht :D .
Alle reacties Link kopieren
@femke, wat balen dat jullie de bruiloft moesten verplaatsen. Wel goed om te lezen dat jullie er positief in staan en er gewoon volgend jaar wat moois van maken.
Ik herken wel wat je schrijft. Het klinkt bij jullie ook als een weloverwogen beslissing om te wachten.

Krijgen jullie door de babyboom in jullie omgeving zelf ook al vaak “de vraag”?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
03-06-2020 17:07
Wij niet. Erg he? De professor weigert dat, ondanks dat onze trajecten maar 3jr zijn. Ik ga einde van dit jaar ook mijn laatste jaar in en ik weiger nog langer uit te stellen :) .


Welkom nieuwe schrijfsters! Ook van mij volgt later wat uitgebreider bericht :D .
Ja bij ons ook alleen als je als oio bent aangesteld, als arts-onderzoeker is het afhankelijk van je promotor. Omdat ik op een technische afdeling zat was mijn promotor daar vrij makkelijk in (want iedereen gelijk (op de 3 ipv 4 jaar na dan (maar goed in die 3 jaar krijg je weer meer betaald).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Heel verhaal getypt *poef* vivaforumbug verhaal weg.

Dus nu toch maar mijn laptop opgestart.

@marquise, ik vind Lodewijk een goede naam. In een van de eerdere topics hadden de mannen ook namen maar toen wist ik op een gegeven moment niet meer wie nou bij kees/karel etc hoorde. Deze kan ik wel onthouden ;-)

@lauren, zijn jullie al echt op jacht naar een droomhuis of nog aan het oriënteren? Hoe is de markt in jullie regio/budget? Combineren met onregelmatig werk lijkt mij inderdaad wel lastig. Al zijn er ook genoeg verpleegkundigen/beveiligers/mariniers etc. die het ook voor elkaar krijgen. Maar zo denk ik soms over ieder 'wacht'-argument (mogelijk rammelen mijn eierstokken dan gewoon te hard).

Hier zit er minimaal 16 weken tussen inleveren boekje en verdediging. Bij mij zat daar ook nog de zomer tussenin en dan is de aula dicht... Maar inderdaad, als je toch al wacht tot na de verdediging/inleveren dan kunnen die paar maanden tot de bruiloft er ook nog wel bij.

@de vraag en oerrammels, ik rammel vooral sinds ik mijn huidige vriend/man ken. Daarvoor was het iets voor "later als ik groot ben.". De vraag kregen wij wel nadat we zijn gaan samenwonen, gek genoeg niet nadat we zijn getrouwd (of iedereen om ons heen is mee aan het aftellen (we zijn alweer bijna 2 jaar getrouwd)). Mijn vader heeft wel meerdere keren benoemd dat tijdens je promotie de ideale tijd is om kinderen te krijgen (want daarna wordt het alleen maar drukker en nu ben je nog flexibel). Tegelijkertijd kreeg hij al zijn kids pas ver na zijn promotie-traject.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@neweve, we zijn sinds deze maand wel echt op huizenjacht. We hebben daar gelukkig niet extreme haast bij. Ik denk dat we met ons budget en de overwaarde van een eerder verkochte woning prima gaan slagen. Er zijn al 2 kans hebbers voorbij gekomen, maar we zoeken nog even door.

Onregelmatig werken zijn we al gewend. We komen beide zo ongeveer uit de categorieën die jij benoemde. Alleen komt er komend jaar voor mijn vriend ook nog een buitenlandse uitdaging bij.
Er zou een grote kans zijn dat mijn vriend de zwangerschap, geboorte en een groot deel van het eerste jaar zou moeten missen.
We zijn best creatief en flexibel, maar voor nu is wachten toch de meest handige optie.
En ondertussen rammel ik gewoon lekker verder.

Wat grappig dat het advies van je vader haaks staat op zijn eigen keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er meerdere aio's in dit topic zijn! Wat gek dat sommigen geen verlenging krijgen bij een zwangerschap, bij ons is dat wel standaard en vind ik ook niet meer dan normaal eigenlijk.
@neweve, haha wat grappig dat je vader dat aangeeft dat je promotie traject de ideale tijd is om zwanger te worden maar dit zelf totaal niet heeft gedaan ;) Ik snap ergens zijn mening wel hoor, maar het is heel persoonlijk denk ik. Het laatste jaar is gewoon heel zwaar en ik krijg alleen al stress bij het idee. Maar als je het schrijven en verdedigen ziet zitten met een zwangere buik of kleine koter, dan denk ik dat het zeker niet gek is.
@Lauren89 ja heel erg balen, maar we kunnen het gelukkig ook redelijk makkelijk relativeren. Wel gek dat onze oorspronkelijke datum nu in de buurt komt.. Anders zouden we over 2,5 week getrouwd zijn :( We krijgen de vraag idd wel eens, veel mensen zeggen t vooral als grapje hoor, maar we zijn er ook altijd wel duidelijk in geweest dat we willen wachten tot na mijn promotie en dat snappen veel mensen wel.
plek schreef:
01-06-2020 01:08
@Kokoro, wat lastig als er zoveel babies in je omgeving zijn! In mijn omgeving valt het nu even mee, maar wel veel babies wat ‘verder’ weg. Collega’s bijvoorbeeld, of kennissen. Aan de andere kant: nu je rammels biiiijna omgezet mogen/kunnen worden naar daden (haha), is het misschien ook juist wel leuk al die babies? Dan kun je veel meer denken in: ‘oh dat hebben wij straks ook!!’

Wat betreft die kinderwens: ik ben dus zo iemand die dat oergevoel al heel haar leven heeft. Ik heb altijd geweten dat ik moeder wilde worden en werd bij van die Ranking The Friends ook altijd als 1e genoemd als het om kinderen ging. Gek om te zien dat veel van die kennissen van toen me nu allang ingehaald hebben en al een baby hebben. Ik sluit me bij jou aan @Kokoro, ik vind het ook altijd mooi om te horen als iemand een kinderwens ontwikkelt nav hun partner. Bij mij klinkt het meer van: het gaat gebeuren, maakt niet uit met wie ;-D Nouja, nu overdrijf ik!
Er is zelfs nóg een baby op komst :facepalm:. Mijn leuke buuf is 12 weken zwanger. Ik vind het stiekem wel een beetje jammer want had het héél graag tegelijk met haar gedaan :proud:. Op dit moment heb ik 9(!) mensen om me heen die zwanger of pasbevallen zijn. Ik ben wel een beetje bang dat wij straks qua kinderleeftijd precies geen aansluiting hebben. Dat zou niet moeten uitmaken natuurlijk, maar dat lijkt me toch wel jammer. Er gaan nu al groepjes van de 1e lichting met z'n allen naar de speeltuin enzo. Of nouja, buiten coronatijd.

Oh en bij mij is het ook zo hoor. Die kids komen er... Met wie was een 2e :rofl:!

Weetje, bij mannen weet je nooit hoe het gaat. Soms gaan ze ineens overstag. Alsof je een knopje indrukt. Hoop voor je dat hij niet al te lang op zich gaat laten wachten :) .
Lauren89 schreef:
01-06-2020 09:16
Wat fijn dat er topics zoals deze bestaan! Ik pas niet in de tabel, omdat wij pas halverwege 2022 gaan beginnen, maar ik schrijf wel graag mee.

Nee joh! Tuurlijk pas je in de tabel. Het jaartal erachter is meer om aan te geven dat dit een recenter topic is dan de vorige (2019).

Bij ons (30/32) is na een hobbelige periode in de relatie nu de rust teruggekeerd. We hebben onze kinderwens ook heel duidelijk voor ogen. Financieel hebben we alles op orde, vaste contracten en een prima woning. Al zijn we wel opzoek naar ons “droomhuis” waarbij meer ruimte voor (hopelijk toekomstige) kinderen gewenst is.

Toch hebben wij besloten voorlopig te wachten, omdat mijn vriend binnen zijn huidige baan een ontzettend onregelmatige functie gaat krijgen. Dit is tijdelijk en voor hem een hele mooie uitdaging, maar niet te combineren met een zwangerschap of pasgeboren baby.
Dat zou wel kunnen als ik (tijdelijk) zou stoppen met mijn eveneens dynamische baan, maar dat wil ik niet.

Ik zag in je volgende post het stukje over buitenland e.d. Heel begrijpelijk dat jullie dan wachten. Ik heb het bij een kennis van mij gezien. Zij woont met haar man in het buitenland maar zou in Nederland bevallen. Zij is extra vroeg gekomen i.v.m. corona, en nu net bevallen. Hij heeft de laatste maanden niet meegekregen en kon nu dus ook niet bij de bevalling zijn. Dat krijg je nooit meer terug.

Ondanks dat we allebei achter deze keuze staan merk ik dat mijn eierstokken alleen maar harder beginnen te rammelen.
Met vriendinnen kan ik er lastig over praten, omdat ze of in een hele andere fase zitten, of vinden dat we hier zelf bewust voor kiezen dus ook niet mogen klagen.
Ik hoop dat ik hier af en toe mijn ei kwijt kan ;) .
Flauw van je vriendinnen, die houding. Als wij écht hadden gewild hadden wij 3 jaar geleden er ook al voor kunnen gaan. Maar hoe sterk de wens ook was, ik ben niet iemand om zonder goede planning aan zoiets te beginnen. Ik geloof niet perse in 'het komt vanzelf goed'. Nee, ik maak de omstandigheden graag zó dat ik die kans zo groot mogelijk heb gemaakt.

En zeker mag je hier je ei kwijt! Gooi het er allemaal maar uit :cheer2: .
Femke93 schreef:
03-06-2020 15:34
Ik zal ons even voorstellen: wij zijn een stel uit Eindhoven, ik ben 26 en vriend 34, ondertussen 6,5 jaar samen en we hadden onze bruiloft gepland op 20 juni maar nu uitgesteld naar september 2021 vanwege Corona.. Dit was wel een klap natuurlijk, maar we hebben in die zin geen haast en vieren liever de dag zoals we die voor ogen hadden. We bekijken het maar van de positieve kant en genieten nog een jaar langer van de voorbereidingen en kijken uit naar een nieuwe mooie datum :)

Ahhh ja shit he. Kut Corona. Was je al lang verloofd? Wij hadden een 2-jarige verloving en ik zag 3 jaar echt niet zitten. Was het allemaal al geregeld?

We hebben vrij snel in onze relatie al naar elkaar uitgesproken dat we een kinderwens hebben en denken er nu ongeveer 1,5 jaar serieus over na. In theorie zou een kindje heel erg welkom zijn; financieel zit het goed, we hebben een leuk huis met genoeg ruimte en we zouden er allebei best klaar voor zijn. In onze omgeving is echt een babyboom aan de gang, het begon vooral bij vrienden van m'n vriend want die hebben natuurlijk zeker de leeftijd, maar nu beginnen ook veel vriendinnen in mijn omgeving zwanger te worden of hebben al een kindje. Ook vriend z'n broer heeft een kindje met de 2e op komst en z'n zus is nu ook zwanger.

Zo, das idd flink in de kinderen. Trek je dat een beetje? Of last van jaloerse gevoelens?

Het 'probleem' is vooral dat ik momenteel een promotie onderzoek doe van 4 jaar, ben nu net begonnen aan m'n laatste jaar en ik wil dit graag eerst afronden aangezien de laatste maanden best wel zwaar gaan zijn met proefschrift schrijven en verdedigen. Natuurlijk komt het nooit 100% uit om zwanger te zijn en een kindje te krijgen, maar ik krijg al spontaan stress bij het idee om een baby te hebben en ook nog een promotie onderzoek te moeten afronden. Dus we wachten tot daarna, dat voelt goed, maar wachten duurt zo lang! Ik verwacht in juni 2021 m'n onderzoek af te ronden, dan gaan we in september 2021 trouwen en vanaf najaar 2021 willen we gaan 'proberen'. Heel spannend en een heel leuk vooruitzicht. (Ik begin dan als 't goed is wel ook bij een nieuwe baan, maar daar valt vast een mouw aan te passen.) Bij mijn ouders ging het allemaal niet zo makkelijk (meer dan 8 jaar op mij gewacht en mijn zusje is geadopteerd) dus extra spannend maar ik heb goede hoop.
Wat ben je van plan te doen na je promotie? Weet je zeker dat het in promotie drukker is dan daarna? Voor mijn vakgebied is dat niet het geval.
neweve schreef:
03-06-2020 17:55
Ja bij ons ook alleen als je als oio bent aangesteld, als arts-onderzoeker is het afhankelijk van je promotor. Omdat ik op een technische afdeling zat was mijn promotor daar vrij makkelijk in (want iedereen gelijk (op de 3 ipv 4 jaar na dan (maar goed in die 3 jaar krijg je weer meer betaald).
(Niet quoten aub)
poef
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 10:20
47.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@kokoro, knuf. Promotie wise klinkt dat lastig. De verlenging voor oio staat in de cao umc, omdat onze afdeling een mix had van oio en aio heeft mijn promotor het gewoon voor iedereen gelijk getrokken.

Overigens wordt er vaak genoeg gegoocheld met geld. Ik kreeg wel 4 jaar maar parttime vanwege t hogere salaris. Ze schrokken wel een beetje toen ik me ook 'strikt' aan mijn uren hield. (Lees 4 dagen werkte, tuurlijk als het echt moest werkte ik die 5e dag (maar mijn weekenden waren heilig)).

Wat betreft mijn vader: die ontmoette mijn moeder pas halverwege zijn promotie. Dus ik vermoed dat dat ook een rol heeft gespeeld ;-).

Het is trouwens best raar nu ik gestart ben met foliumzuur, voelt echt wel serieus nu...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
En nog een opmerking: probeer de balans te vinden tussen het minimale doen nodig voor je boekje en alles doen wat in de opdracht staat. Ik had aan het eind nog 1 groot project, heb toen duidelijk aangegeven dat als we dit goed wilden doen dat ik meer tijd nodig had, en aangezien ik al genoeg papers had heb ik toen duidelijk uitgelegd waarom ik wilde afronden.
Ik heb een collega die iets vergelijkbaars had maar zij is nu al 4 maanden in eigen tijd aan de slag...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat er hier ook een topic voor is. Ik zou heel graag mee kletsen hier!:)
Even kort over mezelf: Ik ben net 26 en vriend is 32 en hoewel we beide graag voor een eerste kindje zouden gaan, willen we het liefst wat zaken afstrepen alvorens we de condooms links laten liggen ;)..
Ik wil niet teveel in details treden ivm herkenbaarheid, maar we wonen niet in Nederland en dit is dan ook de reden dat wij graag wat extra willen sparen, een groter appartement willen vinden en last but not least stoppen met roken. We willen een aantal maanden gestopt zijn met roken voordat we de stap gaan zetten (nu dag 3 van het stoppen met roken hihi/ schrijf hier ook over in een ander topic). Al met al gaan we ervan uit dat we onze kinderwens nog minstens een half jaar moeten uitstellen.. En ik heb het er best moeilijk mee :( Voornamelijk omdat ik een half jaar geleden een mk heb gehad bij 7 weken en het sindsdien echt wel is gaan rammelen. Ik heb dan ook echt respect voor alle vrouwen hier die geduld moeten opbrengen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat in te halen zie ik! En veel nieuwe schrijfsters erbij, welkom allemaal! :cheer2:

Kokoro dat regenjasje en die laarsjes zijn ontzettend schattig! Als ik zwanger ben zal ik denk ik ook helemaal los gaan, die kleine kleertjes zijn zo lief. Ik kan me moeilijk inhouden als ik kraamcadeautjes zoek.
Wow alweer een baby op komst in jouw omgeving! Dat maakt het er niet makkelijker op!

@ plek, wat balen dat je bericht niet is doorgekomen! Gelukkig is het nu goed gegaan. Ja erg jammer van de reis, maar ik heb toevallig vandaag de reisorganisatie gesproken om te vragen wat de vooruitzichten op dit moment zijn. Over een maand kunnen we waarschijnlijk alsnog alles vast gaan leggen. Voor volgend jaar moet het geen probleem zijn. Het feit dat dit dan geregeld gaat worden geeft mij ook het gevoel dat we steeds dichter bij een kindje komen. Omdat het nu dan geboekt kan worden en ik wat meer een ‘richtlijn’ heb. 1,5 jaar is niet zo lang inderdaad en nu weet ik dat we het dan ook echt kunnen gaan proberen. Ik ga het gewoon boeken, knoop doorgehakt.
Ik heb een periode hetzelfde gehad als jij, wat verschillende banen gehad. Vorig jaar wilde ik wel echt wat meer stabiliteit omdat het rammelen voor een kindje erg sterk werd. Helaas viel het bij dat bedrijf uiteindelijk erg tegen en moest het e.e.a. nog even wat langer wachten, ook de reis. Waar ik nu zit voelt het allemaal veel beter en heb ik echt het gevoel dat ik er voor kan gaan.
Erg jammer dat je vriend er nog niet klaar voor is, terwijl het gevoel bij jou wel heel sterk is. Dat lijkt me heel lastig, niet weten waar je aan toe bent.

@Lauren89, dat is ook typisch zeg, dan ben je er op alle vlakken helemaal klaar voor en zit je samen op 1 lijn, en dan komt er opeens zoiets tussendoor. Een kans die je niet wilt laten liggen. Erg moeilijk met die rammelende eierstokken haha en hoe dichterbij het komt, hoe harder ze gaan. Het is inderdaad fijn toch, dat je hier kan praten met anderen die ook moeten wachten en dus hetzelfde voelen. En inderdaad, ‘DE vraag’ de hele tijd. Na de bruiloft word je ermee doodgegooid. En iedereen vindt alles verdacht. Ik gaf aan dat ik meer ben gaan sporten omdat ik iets ben aangekomen dankzij corona, nou ik had kunnen weten dat dit gelijk gelinkt wordt aan een eventuele zwangerschap. Als je je iets minder voelt = zwanger. Gelukkig zitten we nu meer thuis en krijg je minder vaak met dit soort vragen te maken. Mensen zien niet wat voor drankje ik neem en dat ik wat vaker naar het toilet moet door alle thee die ik drink. Ideaal haha. En joh, kom gezellig erbij in de tabel!

@Femke, jij ook welkom :) Ik snap helemaal dat je eerst je promotie onderzoek wilt afronden. Het klinkt niet fijn om het te combineren met een zwangerschap vanwege alle drukte, dan liever zwanger met wat meer rust aan je hoofd toch! Spannend inderdaad he, als je dan een vooruitzicht hebt!! Maar je hebt in ieder geval meer dan genoeg afleiding!

Kokoro, ik kan mij erg vinden in jouw opmerking: ik ben niet iemand om zonder goede planning aan zoiets te beginnen. Ik geloof niet perse in 'het komt vanzelf goed'. Nee, ik maak de omstandigheden graag zó dat ik die kans zo groot mogelijk heb gemaakt.
Trouwens, het komt steeds dichterbij voor jou. Spannend!

@Neweve, wat spannend dat je bent begonnen met foliumzuur!

Ik merk dat ik er in mijn hoofd erg veel mee bezig ben. Zo heb ik online naar babykamers zitten kijken :-$ en valt mij alles wat er mee te maken heeft sneller op. Ik zie nu opeens overal de reclames van de kinderopvang hier in de buurt, ik zie overal moeders en oma's met kinderwagens en ik zie overal dingen in mijn huis die niet kindproof zijn. Ik ben de kasten in mijn hoofd aan het herinrichten voor als er straks allemaal speelgoed bij komt. :nut: hebben jullie dat ook veel erger dan eerst? Maar ergens vind ik het dan ook wel raar om nu opeens te weten wanneer we gaan beginnen, erg spannend en apart.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve en begripvolle reacties allemaal.
Dit is precies wat ik bij mijn vriendinnen mis.
Dat doet me echt heel goed.
Leuk dat ik ook in de tabel mag. Dat ga ik vanavond even regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven