Wachten met zwanger worden 2020-2021

12-05-2020 13:22 235 berichten
Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor forummers met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.

Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 6 maanden moet wachten (m.u.v. terugkerende schrijvers)
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)


De gegevens:
Gebruikersnaam: wachten_wachten
Wachtwoord: op aanvraag bij schrijfsters

Naam Leeftijden Geplande start Waarom wachten? Hoelang al?
Marquise 30/29 juli 2021 Huwelijk/werk >1jr
Honinginnetje 29/33 juli 2021 Werk/reis 1,5jr
Femke93 26/34 sept 2021 Werk/huwelijk 1,5jr
Lauren89 30/32 aug 2022 Werk .
Rougue__ 33/28 dec 2020 vriend ligt dwars ?
plek bijna 30 2022-2023 vriend nog niet klaar 3+ jaar
Ongeduldigaard 28/28 ergens in 2021 vriend nog niet klaar ?
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 19:17
20.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou het is zover, ik heb een 'zwanger worden'-topic aangemaakt, dat die dag nog eens zou komen!
Hopelijk komt het voor jullie ook gauw tot dat moment!
I'll be kept away
Goedemorgen! Durf hier eigenlijk bijna niet terug te komen. Zo enthousiast als ik begon mee te schrijven, zo stil ben ik nu al een hele poos. Zal zo uitleggen waarom, maar eerst eens op jullie reageren!

@Neweve, wat spannend!! Veel succes en plezier zullen we dan maar zeggen. En duimen dat het vlug raak is natuurlijk!

@Rouge, fijn dat je redelijk snel een nieuwe baan hebt kunnen vinden! Lijkt me toch behoorlijk stressvol in zo’n crisis. Fijn dat het bevalt!

@TheDoctor, wat leuk! Hopelijk is het snel raak :)

@kokoro, mogen we je al feliciteren met je huwelijk of moet het nog plaatsvinden? Indien het eerste, hoop ik dat je een geweldige dag hebt gehad!

Hier: Ik merkte dat ik er toch wel echt moeite mee had dat het voor sommigen al zo dichtbij leek te komen en in mijn omgeving zijn nu ook 2 vriendinnen zwanger van de tweede. Er was even te veel verdriet, want hier leek het nog zó ver weg. Maar, vriend en ik hebben best een goed gesprek gehad. Best lastig, want hij is niet zo’n prater zodra het over persoonlijke zaken gaat.
In plaats van de 4-5 jaar die ik in mijn hoofd had, hebben we nu uitgesproken dat we in 2022/2023 gaan beginnen. Duurt ook nog even, maar is voor mijn gevoel al zoveel beter te overzien! Heeft me veel lucht gegeven en ik merk dat ik nu ook veel blijer kan zijn voor mijn vriendinnen.
Wat betreft dat ‘alles voor elkaar hebben’. Dat vind ik een lastige. Want wanneer heb je het voor elkaar? Hoe zien jullie dan?

Wij gaan niet trouwen. Een koophuis zijn we wel mee bezig geweest, maar inmiddels nogal gedesillusioneerd door de woningmarkt. We hebben simpelweg te weinig geld voor de locatie die we willen. Wellicht over een paar jaar, want uiteindelijk zouden we wel graag groter wonen en een tuin hebben. Ik heb een contract op project-basis en dat loopt af in de periode waarin we willen beginnen. Vriend heeft een onregelmatig inkomen en ritme als zzp’er/freelancer, gaat daar wel iets in moeten verschuiven. We hebben nog geen gezamenlijk spaargeld, maar dat is wel iets waar ik werk van wil maken. Oh en geen familie in de buurt, dus kinderopvang wordt prijzig.

Ik vind het dan wel lastig om te bepalen of we ‘stom’ bezig zijn als we er in deze situatie aan beginnen. Hoe staan jullie daar tegenover?
anoniem_636eb44e639c8 wijzigde dit bericht op 01-10-2020 15:02
2.93% gewijzigd
@plek :hug: even een knuffel. Ik herken wat je schrijft, hoewel wij waarschijnlijk minder lang hoeven te wachten dan jij.

Wel steeds tegenslagen door corona, mijn studie loopt echt steeds meer vertraging op en de baan van mijn man is ook niet helemaal zeker. Geeft toch ook wel stress. Hoewel je natuurlijk nooit alles kan plannen, wordt het zo wel heel erg lastig, als de situatie steeds zo onzeker is en verandert.

Zo. Nu ga ik even de vorige posts doorlezen.
Ik merk trouwens dat als ik denk aan zwanger worden dT ik toch een soort spanning/kriebels krijg.
Hoewel op papier misschien alles goed en er klaar voor lijkt is het zo’n grote en definitieve stap. En als ik fantaseer denk ik ook vaak: “hier ben ik toch nog helemaal niet klaar voor/dit kan ik toch nooit”. Terwijl ik zelf wel al langer weet dat ik er klaar voor ben en er zin in heb. Herkennen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
@Plek ook een knuffel van mij :hug:

en ik herken ook wat je schrijft, zijn nu heel veel zwangere in mijn omgeving, ben ook pas nog tante geworden en in het begin was het bitterzoet maar inmiddels kan ik er wel van genieten ben echt dol op mijn nichtje. wij hebben ook geen koophuis, hebben wel gekeken maar heeft niet echt haast.
als ik een huis ga kopen wil ik iets groter dan nu en minstens 2 of 3 slaapkamers, maar of dat haalbaar in onze woonplaats. :-(

@nimbus mwah.. niet echt
Relax we're all crazy, it's not a competition
Hoe is het inmiddels met jullie?

Af en toe word ik wel echt helemaal gek van alle corona-gedoe. Niet alleen voor wbt zwanger worden, maar het heeft zo veel invloed op ons leven.
(Hopelijk komt er nu niet een hele corona-discussie! Maar ik baal gewoon even van alles)
Alle reacties Link kopieren
@ nimbus2020, af en toe even balen van alles moet kunnen toch. Het is ook best een onzekere tijd zo.

Ik merk dat ik hier niet zoveel schrijf, omdat het allemaal nog zo ellendig ver lijkt.
Heel veel (aankomende) baby’s in mijn omgeving maken het aan de ene kant heel leuk, maar aan de andere kant ook wel eens confronterend.
Ik kan oprecht geniet van andermans babygeluk, maar ik merk wel dat ik zelf af en toe behoorlijk ongeduldig kan worden.

Ach ja, toen ik de tabel invulde zou het nog langer dan 2 jaar wachten zijn. Inmiddels is 1 jaar en 10 maanden haha.
Alle reacties Link kopieren
@nimbus, ik wordt er ook knettergek van gaat nergens anders meer over op social en dan al die gekkies. weet soms ook niet meer wat je moet geloven.

@lauren ik ook
Relax we're all crazy, it's not a competition
Nimbus, ja herkenbaar. Ook hier heeft Corona veel impact op ons leven. Zowel sociaal, praktisch als financieel. Als we dit toch eens hadden geweten begin dit jaar, hè? Dan had ik dit jaar gewoon overgeslagen :P

Wij hebben overigens onlangs de babynamen al zo goed als uitgekozen. Gek hoe die prioriteiten liggen, aangezien het hier nog helemaal niet aan de orde is.
@plek: Ja, enorme impact. Als we dat eens allemaal vtv hadden geweten, hadden we sommige dingen echt wel anders gepland.
En het stomme is, dit gaat nog wel maanden aanhouden verwacht ik. Maar als het goed is dus wel begin 2021 klaar met studie (mocht corona niet al te veel roet meer in het eten gooien...). Voor mn gevoel kunnen we dan weer een beetje “gaan leven” en vooruit gaan kijken. Nu draait alles ook best om mijn studie..
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

hopelijk is er nog plaats voor mij in dit topic!
Even voorstellen: mijn vriend en ik zijn beiden 28 (bijna 29) en we komen maar niet overeen wanneer te beginnen aan kinderen. Voor mij mocht dit al gisteren ( :"-( ) maar hij spreekt nu van 'ergens eind volgend jaar'. Hij veronderstelt dan ook steeds dat het van de eerste keer raak is 'omdat dat bij onze ouders ook het geval was'. Mijns inziens een waardeloos argument en je kan er natuurlijk ook nooit vanuit gaan.

Ik ben wel al sinds maart dit jaar gestopt met de pil (na 11j, sindsdien uitsluitend met condoom) omdat ik het gewoon beu was en om mijn cyclus wat te leren kennen (misschien hebben er van jullie dit ook al gedaan?:)). Ik blijk een relatief onregelmatige cyclus te hebben (van 32-35d met hier en daar een uitschuiver van 40d) en ben om die reden eens op controle geweest bij de gynaecoloog enkele dagen geleden. Die stelde vast dat ik vermoedelijk PCOS heb, je zag duidelijk van die kleine extra blaasjes rond mijn eierstok o_o . Ik ben nochtans helemaal niet obees, maar het kan ook niet-obese vrouwen treffen helaas. Sinds dat nieuws heb ik natuurlijk schrik gepakt en mijn vriend is er nu ook niet meer 100% gerust in; verder heeft hij er nog niet veel over gezegd maar mijn stille hoop is dat hij nu beseft dat we iets vroeger zouden moeten beginnen; ik hoop ergens in mei volgend jaar :hyper: .

Ziezo, dat was mijn introductie:D. Zijn er hier nog mensen die al gestopt zijn met anticonceptie? :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je meeschrijft ongeduldigaard.
Hopelijk ondervindt je niet al te veel hinder van je PCOS.
Het lijkt me best lastig als je partner er nog niet klaar voor is.

Wat betreft je vraag over anticonceptie,
Ik slik voorlopig de pil nog door. Ik heb een lastige menstruatie en ik vind het fijn om deze zelf te kunnen sturen.
Ik denk dat ik een maand of 2 voordat we willen beginnen met proberen stop met de pil.
Alle reacties Link kopieren
De pil is inderdaad best wel handig, maar ook verraderlijk want door pilgebruik kan je PCOS niet diagnosticeren. Vorig jaar nam ik ook nog de pil en zei mijn gynaecoloog dat alles in orde was; sinds mijn pilstop hebben ze pas kunnen zien dat ik wat extra follikels heb.

Voor de geïnteresseerden onder ons; je kan PCOS 'herkennen' als je onregelmatig menstrueert (zonder pilgebruik uiteraard), last hebt van hormonale acne en via een echo kunnen ze dan extra follikels opmerken op je eierstokken. Mijn bloedtest wees wel uit dat het een milde vorm is dus ik denk dat mijn moeder dit ook heeft gehad want die had ook lange en onregelmatige cycli (ze is wel meteen zwanger geworden op 32-jarige leeftijd dus :thumbsup: ).

Ik kan mensen dus best wel aanraden om tijdig te stoppen met de pil, zo leer je je lichaam echt goed kennen!
Alle reacties Link kopieren
ik ben vorige maand onbewust gestopt met de pil, eind vorig jaar kreeg ik een ander recept omdat mijn huidige recept tijdelijk niet leverbaar was. maar van deze kreeg ik zware moodswings en vergat hem ook regelmatig :facepalm: twijfel of ik naar de apotheek zal gaan en vragen of ze mijn oude recept hebben of zal ik toch stoppen ... ze zeggen dat je minstens een jaar gestopt moet zijn als je zwanger wilt worden
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle dames op deze laatste pagina hebben een pb met het nieuwe ww.

X

Kokoro
Foutje
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, hoe gaat het met iedereen?

Plek, 2022/2023 is inderdaad een mooi vooruitzicht! Nog even en het is 2021. En dan is het nog maar een jaar. Je kunt dus na oud en nieuw een soort van gaan aftellen.

Nimbus, ik word nu ook gek van dat coronagedoe. Je loopt tegen steeds meer dingen aan die niet meer kunnen. Ook voel ik een bepaalde onrust, vanwege de negativiteit in het nieuws en alle spanningen tussen groepen mensen over corona, ik maak me daar echt zorgen over. Oh en over die gekke kriebels, die had ik in het begin wel ja. Toen we er nog maar net over gesproken hadden. Inmiddels heb ik steeds meer het gevoel dat het nu 'klopt' en we er echt klaar voor zijn. Kom je eigenlijk ook gezellig in de tabel erbij?

@Lauren89, jij bent ook begonnen met aftellen zie ik :high5: een jaar en wat maanden klinkt al veel beter he haha

Ongeduldigaard, tuurlijk kun je er nog bij :-] Wie weet gaat je vriend nu inderdaad anders denken over wanneer te beginnen. Ik ga in januari stoppen met de pil, inderdaad om mijn cyclus te leren kennen. En dan wil ik het net als Lauren89 2-3 maanden de tijd geven voordat we beginnen met proberen.

@Rouge, je hoeft niet een jaar gestopt te zijn met de pil gelukkig. Het verschilt echt per vrouw hoe snel de cyclus na het stoppen weer normaal is. Wat heb je uiteindelijk gekozen?
Alle reacties Link kopieren
Oke gelukkig nh ben nog steeds ''gestopt'' ga morgen even langs de apotheek en vragen.
tot nu toe valt het mee qua ongemakken tijdens mijn menstruatie.. en is het redelijk op tijd.
soms denk ik wat als ik nu zwanger wordt stiekem hoop ik het en soms denk ik misschien is het niet slim...
maar helaas zit ik er iedere keer net naast :rofl: :wtf: :mad:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker dat het meevalt allemaal en ook dat het redelijk op schema loopt. Ik hoop dat ik dat ook heb straks :-) kon je weer je oude recept krijgen? In principe kun je het ook zo laten en geen pil slikken, je cyclus loopt toch al redelijk normaal dus je kan alles ongeveer uitrekenen qua ovuleren, menstrueren.

Hahaha dus eigenlijk is het stiekem wel een teleurstelling als je ongesteld wordt. Je bent er heel erg klaar voor :-D hoe gaat het inmiddels met je vriend, hoe staat hij er nu in?
Alle reacties Link kopieren
ben nog steeds niet geweest :$ , super druk had laatst een gesprek met iemand over het plaatsen van een spiraal.. en zit er soms aan de denken omdat te doen... maar ik twijfel vreselijk!

een beetje wel :$ hihi, ja eigenlijk wel nh nog hetzelfde hebben het ook niet meer over. moet eerlijk zeggen dat ik nu ook druk ben met rijlessen wat best veel tijd in beslag neemt , wil denk ik eerst mijn rijbewijs halen voor ik zwanger wordt :lol:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie eigenlijk ook van plan om op preconceptie consult te gaan bij de gynaecoloog? Weet niet wat ze daar allemaal doen en weet ook dat niet iedereen dat nodig acht...
Alle reacties Link kopieren
@ Rouge
Lastige keuzes allemaal he. Ik hoor wel verschillende ervaringen over een spiraal. Bij de een werkt het prima maar bij de ander geeft het alleen maar meer problemen. Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat kiezen.
Fijn dat je nu wat afleiding hebt met je rijlessen, dat scheelt met wachten. Hopelijk trekt je vriend in de tussentijd wat bij.

@Ongeduldigaard
Ik denk niet dat ik daarheen ga, volgens mij is dat vooral als je een aandoening hebt die mogelijk erfelijk is?

Het wachten bevalt ( ;-) ) me hier steeds zwaarder. We hebben nu echt heel duidelijk een maand voor ogen en de tijd lijkt daardoor nog langzamer te gaan nu.
Alle reacties Link kopieren
ik wordt een beetje knetter van mezelf en mijn moeder...., opeens vandaag dacht ik, ik heb geen zin meer om te wachten.
maar dan ga ik weer doemdenken van nee, ik moet eerst mijn rijbewijs anders gaat het echt niet meer ben al zo ver blabla en straks als ik het tegen vriend zeg hebben weer heibel...

moeders die zei laatst dat ik er gewoon voor moet gaan en niet lang meer moeten wachten want ja je wordt toch ouder en wordt misschien niet zo makkelijk zwanger... :facepalm: zometeen duurt het nog 5 jaar

@ongeduldaard ik durf dat dus echt niet, ben doodsbang dat ik slecht nieuws krijg..

@honningetje mij nu dus ook :facepalm:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Rouge :hug:
Ik denk dat het heel erg zal helpen voor jou als je samen met je vriend een concreet doel kan stellen. Als je je rijbewijs hebt gehaald, dat jullie er dan voor gaan bijvoorbeeld. Of als je je theorie binnen hebt en het afrijden in zicht is. Zoiets. Volgens mij zei je dat hij wel wat had waar hij eerst verandering in wilde zien. Dan zou je dat als doel kunnen stellen als het niet te lang duurt. Ik denk dat als je een datum of doel hebt om naartoe te werken, dat je niet meer zo met de twijfels zit en je wat meer rust kan vinden. Ik snap je wel hoor, het is echt onwijs lastig allemaal.
Dit is een idee, hoop dat het iets zou helpen maar misschien denk je er anders over.

En ergens ben ik het er wel mee eens dat je niet te lang moet wachten. Wij vrouwen hebben wat dat betreft alweer best pech daarmee. Ik heb bij mijn man ook het argument 'mijn vruchtbaarheid :whip: ' nog even erbij gehaald een keer. Staan ze niet altijd bij stil en ze weten het ook niet.

Mannen hebben echt een zetje nodig soms :furious:

Oh trouwens, je kan nog wel een tijdje lessen denk ik terwijl je zwanger bent. Tot je echt een toeter krijgt. En rekening houden met langere wachttijden voor het afrijden en je theorie..
honinginnetje wijzigde dit bericht op 23-11-2020 19:42
Reden: Aanvulling
12.74% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven