Wachten met zwanger worden, wie ook?

27-12-2017 11:53 734 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inleiding (origineel post):

Er is ooit een topic geweest voor mensen die nog moeten/willen wachten met zwanger worden. Dat topic zag ik is helaas niet meer actief, dus begin ik een nieuw topic.

Zelf ben ik 31, nu net geen 1,5 jaar een relatie met mijn vriend (38). In mijn omgeving zijn veel vriendinnen bezig met zwanger worden of al zwanger. Sommigen zijn na een relatie van 1,5 jaar al gestopt met de pil. Dit vinden wij te snel en zijn van plan om begin 2019 voor kinderen te gaan na een reis van 3 maanden. Maar soms als ik vriendinnen met baby zie of zwanger begint het toch te kriebelen, is dat voor andere vrouwen herkenbaar?
Wie Wachten tot Waarom]
Missmadameoktober/november nieuwe baan en ander huis
meringue-123augustustrouwens
vivavogelaugustus/septemberhuis nog niet af
Steffie25september/oktober huis nog niet af
VietHseptembervakantie/financien
HartjeJynxjuni1e jaar halen
Bumblyseptemberafronden project vriend
Summernightseptember/oktokber?
Nijn5juli?
anoniem_286757 wijzigde dit bericht op 02-02-2018 09:55
Reden: 1e tabel toegevoegd 2e komt nog
38.07% gewijzigd
Roos1228 schreef:
14-01-2018 15:11
...Ik heb wel afgelopen december mijn Mirena-spiraaltje eruit laten halen om mijn cyclus op gang te laten komen. ...
Hoe lossen jullie dit in de tussentijd op? Ik heb het ook overwogen, maar zie nog niet een alternatief waar ik heel enthausiast van wordt voor dat halve jaar :(
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
14-01-2018 15:27
Hoe lossen jullie dit in de tussentijd op? Ik heb het ook overwogen, maar zie nog niet een alternatief waar ik heel enthausiast van wordt voor dat halve jaar :(
Ja sowieso is het 3 keer niks, maar wij gebruiken condooms. Heel gezellig. We zien nu ook geen ander alternatief. Ik heb wel aangegeven bij mijn vriend dat als hij de condooms eruit wil voor december hij dat maar moet aangeven. :-P

@Nijn5 Heb jij een spiraal? Bij mij lijkt m’n cyclus redelijk OK op gang te komen, mijne was al wel echt aan het uitwerken (>5 jaar gehad). Misschien kun je dan paar maanden voor start eruit halen?
Alle reacties Link kopieren
@ Steffi Leuk dat jullie ook willen beginnen! Jullie ook alles (huisje, werk enz) al een beetje op orde of springen jullie er onbevangen in?

@ Nijn Haha! Dat is denk ik de beste omschrijving idd 'later als ik groot ben'! Mijn vriend begon ook opeens over niet meer op stap kunnen gaan.. Terwijl we helemaal niet zo'n fanatieke stappers zijn. En af en toe een feestje moet toch zeker nog kunnen straks!

@Roos Dapper dat je de stap bewust maakt om wat af te gaan vallen. Is dat een keuze die je voor jezelf maakt of om een grotere kans te hebben op een zwangerschap? Of allebei natuurlijk :biggrin: .
Knap dat je alleen op condooms over gaat. Ik ben nog aan de pil. Maar ik denk dat als we hier afhankelijk waren van condooms, het wel eens sneller kon gaan dan 6 maanden. Niet zo'n fans van condooms hier!
Ik merk dat ik wat sneller op linkjes klik over zwangerschap en dergelijke. Echt boeken durf ik nog niet echt te lezen. Hebben we straks nog tijd zat voor tijdens het proberen en die 9 maanden daarna :P .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Hier ook in de wacht, zo'n 3 maanden geleden hadden we bedacht om in maart de pil de deur uit te doen, hoop op een regelmatige cyclus rond de zomer en dan willen we er rond juli echt voor gaan.

Ik heb niet echt het gevoel van de rammelende eierstokken tijdbom, misschien omdat ik heel realistisch nadenk over dat het niet alleen rozengeur is, maar ook slapeloze nachten :hihi:

Maar ik merk wel dat ik er steeds meer naar uit kijk, over op zoek en naartoe leef. Ik denk ook wel al soms over hoe gaan we het invullen qua opvang, werk, kamers in huis. Maar ik probeer er ook nog niet teveel over na te denken voor mocht het toch een tijd duren voor het lukt om zwanger te worden.

Las trouwens dat iemand zonder overleg met vriend de implanon wilt laten verwijderen, waarom zou je dat niet overleggen of heb ik het verkeerd gelezen?
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
@bumbly wij hebben in 2016 een huis gekocht en hebben allebei een vast contract. We zijn bezig met nog 1 grote klus in ons huis en dan is alles 'af'.
En die linkjes aanklikken over zwangerschap en dingen heb ik ook heel erg. :shame:
Wooow! Alles wat iedereen schtijft, is zo herkenbaar. Mijn man wordt steeds enthousiaster als hij aan een gezin denkt.

Wij gebruiken condooms. Mijn spiraal is er al langere tijd uit, omdat ik allerlei vage en psychologische klachten kreeg. Toen mijn spiraal eruit was, verdwenen die als sneeuw voor de zin.

Misschien een fijn vooruitzicht voor degene die de spiraal eruit laten halen: mijn cyclus was weer meteen regelmatig. Een bloeding na het eruit halen en daarna meteen alles zoals vanouds. Ik gebruik een app om mijn cyclus bij te houden. Lekker handig!

Vinden jullie ook een beetje spannend? Soms komt ineens de gedachte: straks is het echt! Het lijkt me zo bijzonder om zwanger te zijn.
@roos1228, wat knap dat je de keuze maakt om te gaan afvallen. Als je een doel voor ogen hebt, weet je waar je het voor doet.

Het wachten valt me overigens best zwaar. De kriebels zijn echt aanwezig. Het liefst ga ik er nu al voor.
Was jouw cyclus weer meteen op gang?
Alle reacties Link kopieren
MevrouwtjePeer schreef:
14-01-2018 20:30
Wooow! Alles wat iedereen schtijft, is zo herkenbaar. Mijn man wordt steeds enthousiaster als hij aan een gezin denkt.

Wij gebruiken condooms. Mijn spiraal is er al langere tijd uit, omdat ik allerlei vage en psychologische klachten kreeg. Toen mijn spiraal eruit was, verdwenen die als sneeuw voor de zin.

Misschien een fijn vooruitzicht voor degene die de spiraal eruit laten halen: mijn cyclus was weer meteen regelmatig. Een bloeding na het eruit halen en daarna meteen alles zoals vanouds. Ik gebruik een app om mijn cyclus bij te houden. Lekker handig!

Vinden jullie ook een beetje spannend? Soms komt ineens de gedachte: straks is het echt! Het lijkt me zo bijzonder om zwanger te zijn.
Fijn om te lezen dat je cyclus meteen weer regelmatig is geworden. Wat vervelend dat je zoveel klachten van de spiraal hebt gehad. Hoor het wel meer de laatste tijd!

Ja die gedachten is ook spannend eerst droom fantaseer je er over en dan word het binnenkort hopelijk werkelijkheid. Vooral 1jan dachten we het is niet meer over 2 jaar of volgend jaar het komt nu dichter bij!
Roos1228 schreef:
14-01-2018 15:31
Ja sowieso is het 3 keer niks, maar wij gebruiken condooms. Heel gezellig. We zien nu ook geen ander alternatief. Ik heb wel aangegeven bij mijn vriend dat als hij de condooms eruit wil voor december hij dat maar moet aangeven. :-P

@Nijn5 Heb jij een spiraal? Bij mij lijkt m’n cyclus redelijk OK op gang te komen, mijne was al wel echt aan het uitwerken (>5 jaar gehad). Misschien kun je dan paar maanden voor start eruit halen?
Mijn alternatief was dusook het spiraaltje nog even. Eigenlijk was hij in december "af", maar gezien onze plannen voor het komende jaar leek het me een beetje onzinnig om nog weer een nieuwe te laten zetten. In overleg met de huisarts daarom besloten deze nog maar even te laten zitten. Ik had niet echt zin om nog aan iets van de pil ofzo te beginnen en condooms vinden we ook allebei vreselijk.

Ik heb overigens al 15 jaar een Mirena-spiraal en ben dus ook al net zo lang eigenlijk niet meer echt ongesteld. Ik heb wel af en toe periodes dat ik met maandelijkse regelmaat een beetje bloedverlies (ongesteld kun je het niet noemen, tampon heeft amper zin) heb, maar nu ook alweer maanden niet. Ik heb dus ook geen idee hoe het met mijn cyclus zit, dus ik wil eigenlijk ook wel ergens tussen nu en de zomer dat ding eruit zodat ik weet hoe mijn lijf werkt en we dan in de zomer ook echt kunnen beginnen. Ik las toevallig laatst ergens iets over een nieuwe app (Natural Cycles) die met behulp van temperatuurmetingen en goede algoritmen zo goed kan voorspellen wanneer je vruchtbaar bent dat hij net zo veilig is als de pil. Dat leek me dus wel wat voor die maanden, kun je straks meteen goed beginnen. Maargoed, het duurt ook weer een paar maand waarschijnlijk voordat dat helemaal goed ingeregeld is, en dan zit je toch weer met condooms. Aan de andere kant, mocht het nu toch niet zo veilig blijken is dat ook niet heel erg ;-D
Alle reacties Link kopieren
MevrouwtjePeer schreef:
14-01-2018 20:30
Vinden jullie ook een beetje spannend? Soms komt ineens de gedachte: straks is het echt! Het lijkt me zo bijzonder om zwanger te zijn.
Echt wel! Laatst zei een vriendin toen ik een baby vast hield; Volgend jaar sta jij dr misschien ook wel zo bij. Toen schrok ik een klein beetje.. gut idd!

@Nijn Ik hoorde ook van die app. Moet ook heel betrouwbaar zijn als je juist wel zwanger wilt worden. De oprichters van die app hadden op twitter aangegeven dat ze nu juist wel gingen beginnen. Dit om twijfels over de betrouwbaarheid te voorkomen. Zij hadden meteen de eerste keer raak! Heb dr ook even over nagedacht, maar voor die paar maanden slik ik nog wel even de pil. Ben altijd heel regelmatig ongesteld geweest. Hopelijk herstelt zich dat weer snel na het stoppen. Toen ik m'n mirena dr uit liet halen, een aantal jaar geleden, werd ik ook netjes na een maand weer ongesteld. Laten we het hopen!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik weet dat dus echt totaal niet, ik was 14 toen ik voor het laatst natuurlijk ongesteld was. Daarom wil ik ook graag weten hoe moeder natuur werkt bij mij.

Ik ga die app serieus overwegen geloof ik. Ook al is het dan misschien eerst paar maand met condooms klooien.
Alle reacties Link kopieren
..
duizel wijzigde dit bericht op 18-02-2018 22:19
99.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bericht gewijzigd moest op beantwoorden klikken ging niet helemaal goed sorry!

Wat een heftig verhaal, logisch dat je die angst hebt voor een terugval. Misschien dat het je juist goed doet die baan? Denk er idd goed over na. en met de juiste ondersteuning voel jij je misschien wat zekerder.
anoniem_362564 wijzigde dit bericht op 15-01-2018 11:42
Reden: Verzoek
59.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lief steffI maar wil je de quote verwijderen? Ben bang dat mijn verhaal herkenbaar wordt.
@duizel, wat een heftig verhaal en wat moet dat een heftig zijn geweest. Wat zegt je gevoel nu?
Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor een terugval. Goede hulp en ondersteuning kan er misschien voor zorgen dat je twijfels voor een gedeelte weggaan. Heel veel sterkte in ieder geval :redrose:


Kan iemand nog iets meer vertellen over die app? Ik zal de grote vriend google ook eens raadplegen, want het klinkt wel interessant. :D
Alle reacties Link kopieren
Wat een bijzondere verhalen allemaal.. aantal ook herkenbaar.

Ik ben nu net 24 jaar oud, en heb zolang ik me herinner al een enorme kinderwens. Ik heb mezelf nooit 'carrière zien maken' als ik naar de toekomst keek. Ik zag vooral een 'mama'. Wel eentje die er graag een leuk baantje bij heeft trouwens. Waar ik vandaan kom worden de vrouwen rond hun 30e zwanger van hun eerste, gemiddeld. In de vriendengroep van mijn vriend (32) is dat ook zo. Ik durfde dus nooit echt te vertellen dat ik allang droom van moeder worden, al maakte ik er wel eens luchtig een grapje over. Mijn vriend wilde op zich wel graag kinderen (geen kids was ook goed geweest voor hem), maar zag dit pas gebeuren over een paar jaar.
Nu heb ik het geluk dat zijn beste vrienden nu allemaal of voor het eerst papa zijn geworden in het afgelopen jaar, of dat dit jaar worden. Het heeft heel wat kriebels bij hem losgemaakt. Hij wil nu zekerweten kinderen, en sprak zelfs uit dat hij er dit jaar aan zou willen beginnen met mij. Voor mij persoonlijk was dat een van de meest geweldige dingen die hij ooit tegen mij gezegd heeft. Zo fijn om te horen!! Wel willen we nog een aantal dingetjes op een rijtje zetten. Hebben net een nieuw huis gekocht, dus willen er nog wat meubels bij. Ik krijg in juni een vast contract dus daar willen we op wachten en we gaan nog op vakantie deze zomer. Ik denk dat we tijdens onze vakantie maar eens voor 't echie gaan haha. Tijd zat om te oefenen!

Ik lees graag mee met al jullie verhalen :bye:
Ik kwam dit artikel tegen:

https://www.trouw.nl/home/zij-doen-aan- ... ~af460873/

Hierdoor kwam ik op het idee. Ik ben ook gaan Googlen natuurlijk en kwam toen ook dit artikel tegen dat ik wel interessant vond:

http://www.businessinsider.com/birth-co ... ill-2017-2

De essentie ervan is geloof ik dat het een soort verbeterde methode is van iets dat al heel lang bestaat. En er zijn uiteraard veiligere en makkelijkere methodes. Maar mij lijkt het juist in deze situatie (waar betrouwbaarheid denk ik van minder belang is dan als je bijvoorbeeld 14 bent) dit een goed idee is.
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier keek uit naar het zwanger zijn, dan heb ik absoluut niet. Ik kijk uit naar het hebben van kinderen :). Het liefst zou ik het zwanger worden overslaan en de periode vooraf ook ivm hormonale migraine. Ergens vind ik het niet eerlijk dat je als vrouw een jaar lang (of langer) je leven "on hold" moeten zetten qua hobbies.

Maar het positieve: mijn vriend vindt het inmiddels prima dat begin april mijn staafje eruit gaat om te kijken hoe snel mijn cyclus op gang komt. Na 1 keer ongesteld te zijn geweest ga ik weer aan de pil of iets dergelijks om in het najaar of beging 2018 echt te beginnen.

Ik klink nog niet echt linkjes aan, dat doe ik wel als het zover is. Eerst heel druk met funda :). We willen dit jaar eerst een ander huis kopen. Nu nog in een appartement, maar het blijkt dat we echt veel meer kunnen betalen dan ik dacht. Dus we kunnen een "echt" huis betalen in een goede wijk :hyper: :yes: !

@duizel wat een heftig verhaal!

@mevrouwpeertje het kriebelt wel, maar ik geniet ook met volle teugen van alles wat ik nu nog wel kan en straks niet meer. Heb helaas veel hobbies die niet meer kunnen dus daar ga ik dit jaar mij extra op richten :)

Voor de rest iedereen welkom :)
Alle reacties Link kopieren
Ook weer bijgelezen.
Ik heb nu trouwens een koperspiraal. Heb een partij drama gehad met de mirena, vreselijk. Deze bleek later deze ook niet goed te zitten en kwam er zelf uit zetten. Toen wel even last van gehad voor alles weer op orde was. Nu de koperspiraal is echt een opluchting.

Zei tegen manlief over dat we volgend jaar mooi reisje willen maken en we daarna zouden kunnen gaan proberen. Dan zit je sowieso pas in 2020 dat kindje er is(als alles vlot mag lukken). Dat vond hij geloof ik wel goed haha.
Kunnen we eerst rustig onze dingen afwerken.

Ik zit ook al rond te kijken voor spullen, gewoon lekker neuzen :D

Sorry dat ik niet op iedereen apart reageer maar dat is lastig op de telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Nijn, ik hoor net op het nieuw (radio) dat er in Stockholm alarm is geslagen voor die app. Er zouden veel vrouwen toch ongewenst zwanger door raken. Misschien toch nog even goed inlezen! Of je wilt niet meer wachten, kan ook :jump: .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ja, ik ben even gaan Googlen nav jouw post. Een Zweeds ziekenhuis heeft de app gerapporteerd bij de Zweedse autoriteiten nav gebruiksters die zich bij dit ziekenhuis gemeld hebben voor een abortus. Om precies te zijn 37 bij een totaal van 668 vrouwen in totaal die voor abortus bij een Zweeds ziekenhuis kwamen. Dit was volgens hen omdat dit een nieuwe anticonceptiemethode is en omdat ze het belangrijk vonden dat de autoriteiten op de hoogte waren.

De reactie hierop van de app-ontwikkelaar was dat dit aantal zou kunnen kloppen omdat de app niet 100% veilig is. Dat hebben ze ook niet geclaimd.

De betrouwbaarheid in het voorkomen van zwangerschappen is 93%, vergelijkbaar met condooms. Van iedere 100 vrouwen die de app gebruiken in een jaar worden er dus gemiddeld 7 zwanger. En van iedere 500 dus 35 ;)

Anyway, volgens mij kan je uit dit verhaal zonder extra info niet de conclusie trekken dat het niet zo veilig is als wordt geclaimd, dan moet je eerst weten hoeveel gebruiksters er niet zwanger zijn geraakt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al een tijdje lees ik allerlei topics over zwanger worden en wachten met zwanger worden en nu werd het tijd om mee te gaan schrijven! Mijn vriend is 31 en ik ben 28, we zijn dit jaar 7 jaar samen. Mijn vriend had eigenlijk voor zijn 30e vader willen worden, maar gezien we wat tijd schelen wilde ik nog even wachten. Maar dat wachten wordt steeds meer wachten, want ik vind het doodeng om echt door te zetten. We hebben een leuk appartement waar we met een kindje prima nog een tijdje kunnen wonen, beiden een goede baan (al ben ik vorig jaar september van baan verandert omdat dat voor mijn gezondheid een stuk beter was en nu dus geen vast contract meer) en we hebben ontzettend veel mooie reizen gemaakt.

Ergens vind ik het heerlijk om dat samen te doen, gewoon te gaan en staan waar we willen en alleen de buurvrouw te vragen de vogel eten te geven als we weg zijn (haha). We hebben niet zo'n groot netwerk in de regio waar wij wonen (ouders en schoonouders wonen een uur en 2 uur rijden van ons vandaan), we werken beiden onregelmatig met dag/avond/nachtdiensten. Ik maak me van tevoren druk om dat soort dingen en durf daarom niet hardop te zeggen 'we gaan ervoor'.
Al ben ik wel gestopt met de pil vorig jaar september omdat ik graag wilde weten of ik na lange tijd pilgebruik weer een cyclus kreeg en die ligt ook nog een beetje overhoop.
Anderzijds... als er ergens een baby is moet ik altijd kijken en smelt ik. Mijn beste vriendin vertelde dat ze bezig is met zwanger worden en dat deed me ook heel wat. Ik heb weinig vrienden in dezelfde levensfase (wonen nog thuis, studeren nog). En in mijn kast heb ik stiekem schattige babykleertjes liggen, plus een pinterestbord vol babykamerideeën. Wat is er mis met mij!? :-?
Wat herkenbaar allemaal! Wij (ik bijna 25 en vriend 28) wachten tot na onze reis dit najaar, en daarna willen we er ook echt voor gaan. Mijn kinderwens is al jaren aanwezig, maar we wilden eerst zoveel mogelijk (voor zover dat kan) goed op orde hebben en het gevoel hebben dat we er echt klaar voor zijn. Afgelopen jaar een huis gekocht, we hebben beide een vaste baan etc, en voor mijn gevoel zijn we er nu wel echt klaar voor. Kan niet wachten tot het zover is, na onze reis, en we echt kunnen beginnen! Het kriebelt nu zo erg...

Ik ben trouwens al gestopt met de pil, ook omdat ik wilde zien of mijn cyclus op gang komt. Soms kan dat lang duren begreep ik (bij mij kwam direct m'n normale cyclus weer op gang). Tot die tijd gebruiken we ook maar condooms.

Toen ik het een tijdje geleden aan mijn vriend vroeg, zei hij dat hij graag binnen twee jaar voor een kindje wilde gaan. Na ons gesprek vorige maand spraken we dus af nog één verre reis te maken dit najaar, en dan gaan we het echt proberen. Zo spannend! Hij leeft er nu ook steeds meer naartoe merk ik. Ineens zie ik overal zwangere vrouwen en kinderwagens. Niet normaal meer haha. Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om al die verschillende verhalen te lezen. Zijn er meer mensen die een spiraal hebben verwijderd of dat dit jaar gaan doen? vind het namelijk best spannend als ik er over na denk.

@dreamer93 zo herkenbaar jou verhaal. Ook al zo lang een kinderwens maar wouden ook eerst alles op orde hebben zover dat mogelijk is. Fijn dat je cyclus meteen op gang is gekomen dat is per persoon verschillend. Hoop dat het bij mij ook snel op gang komt nadat mijn spiraal is verwijderd. Het kriebelt zo erg alsof nu alles wat met baby's en zwangerschap te maken heeft extra opvalt klinkt gek haha! :lol:
Gisteren hoorde ik ook een bericht op de radio over die app. Ik dacht nog: "dat kan geen toeval zijn, haha,"
Verder heb ik me er wel al een beetje in verdiept, maar ik weet niet of ik de discipline kam opbrengen om iedere dag op hetzelfde moment de temperatuur op te nemen. Zeker niet als als ik er voor moet opstaan.

Mijn man zei gisteren ineens dat hij het gehannes met condooms helemaal zat is en wil ze achterwege laten. We gaan er alleen op letten dat we het 'rustig' aan doen rondom mijn vruchtbare dagen. Geen garantie, maar we zullen het zien. Ineens word ik ook wel overvallen door gedachtes. Kan ik dit wel? Ben ik er wel echt aan toe? Straks is het toch raak, terwijl we dachten dat het misschien langer duurde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven