Wachten met zwanger worden, wie ook?

27-12-2017 11:53 734 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inleiding (origineel post):

Er is ooit een topic geweest voor mensen die nog moeten/willen wachten met zwanger worden. Dat topic zag ik is helaas niet meer actief, dus begin ik een nieuw topic.

Zelf ben ik 31, nu net geen 1,5 jaar een relatie met mijn vriend (38). In mijn omgeving zijn veel vriendinnen bezig met zwanger worden of al zwanger. Sommigen zijn na een relatie van 1,5 jaar al gestopt met de pil. Dit vinden wij te snel en zijn van plan om begin 2019 voor kinderen te gaan na een reis van 3 maanden. Maar soms als ik vriendinnen met baby zie of zwanger begint het toch te kriebelen, is dat voor andere vrouwen herkenbaar?
Wie Wachten tot Waarom]
Missmadameoktober/november nieuwe baan en ander huis
meringue-123augustustrouwens
vivavogelaugustus/septemberhuis nog niet af
Steffie25september/oktober huis nog niet af
VietHseptembervakantie/financien
HartjeJynxjuni1e jaar halen
Bumblyseptemberafronden project vriend
Summernightseptember/oktokber?
Nijn5juli?
anoniem_286757 wijzigde dit bericht op 02-02-2018 09:55
Reden: 1e tabel toegevoegd 2e komt nog
38.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aaah sterkte misspeertje! Houdt ons op de hoogte :hug: .

@Nijn succes met je nieuwe baan! Ben ook heel benieuwd hoe de app gaat bevallen.

@Vietje Zo leuk een pup! Onze hond is ondertussen alweer pup-af. Bij mij begon het door ons hondje extra te kriebelen. Toen was het voor mij heel duidelijk dat het niet lang meer hoefde te duren! Als ik mn vriend met onze hond zie dan smelt ik helemaal.. Oh die hormonen!
En dat uitslapen kun je met een puppy de eerste tijd ook wel vergeten. Kun je vast wennen ;-) .

Wij zijn beide 29 en zullen van de vrienden die het dichtste bij staan wss de eersten zijn. Ik heb wel wat oude stapvriendinnen met kleintjes, maar die zie ik maar een paar keer per jaar. Mijn groepje van 3 beste vriendinnen is nog alledrie hartstikke single (en al jaren). Zij zien het bij ons ook wel een beetje aankomen en weten ongeveer van onze plannen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zullen mensen het niet verwachten, pas na onze reis. Terwijl we nu in de zomer gaan beginnen. Alleen mijn ouders weten het, maar mijn moeder probeert mij er nog vanaf te krijgen, want ik ben totaal ongeschikt volgens haar (en mijn vriend nog meer) om kinderen op te voeden. Echt geweldig :lol:
missmadame schreef:
19-01-2018 10:04
Bij ons zullen mensen het niet verwachten, pas na onze reis. Terwijl we nu in de zomer gaan beginnen. Alleen mijn ouders weten het, maar mijn moeder probeert mij er nog vanaf te krijgen, want ik ben totaal ongeschikt volgens haar (en mijn vriend nog meer) om kinderen op te voeden. Echt geweldig :lol:
Meent ze dat echt? :O

Mijn moeder loopt juist te drammen dat ik niet te lang moet wachten, anders ben ik te oud.
anoniem_64fa238e4e6da wijzigde dit bericht op 19-01-2018 10:24
Reden: Aanvulling
10.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij ons wordt het totaal geen verrassing haha. De mensen die dicht bij ons staan weten allemaal dat wij het, na 7 jaar, de hoogste tijd vinden. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Oh MissMadame wat grof van je moeder! Totaal ongeschikt, ik geloof er niks van :biggrin: .

Onze ouders kunnen ook niet wachten. Gelukkig heb ik nog een oudere broer waar ze eerder wat verwachten. Dus ik heb nog redelijk rust. Mn vriend is enigst kind, dus zij staan wel te springen voor ons.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ach het is mijn moeder. Die vindt dat je als vrouw niet fulltime kunt blijven werken en ik ben niet goed in het huishouden dus dat vindt ze nogal wat. En wij denken nogal makkelijk over dat kinderen overal meekunnen en overal kunnen slapen. Ze gruwelt nog het meeste ervan dat als ik een dochter krijg haar vooral jongenskleren ga aantrekken (=geen roze).
missmadame schreef:
19-01-2018 11:04
Ach het is mijn moeder. Die vindt dat je als vrouw niet fulltime kunt blijven werken en ik ben niet goed in het huishouden dus dat vindt ze nogal wat. En wij denken nogal makkelijk over dat kinderen overal meekunnen en overal kunnen slapen. Ze gruwelt nog het meeste ervan dat als ik een dochter krijg haar vooral jongenskleren ga aantrekken (=geen roze).
Hier compleet het tegenovergestelde. Als ik ooit een dochter krijg wordt het waarschijnlijk een compleet roze glitterbom met alleen maar jurkjes en rokjes. Totdat ze uiteraard zelf kan bepalen wat ze aan wil. Ik riep tegen mijn vriend dat ik een jongetje ook in roze prinsessenjurkjes wilde gaan hijsen maar dat mocht dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, wat een grappige berichten..

Ik denk dat je zelf het beste weet of je er klaar voor bent en er voor wil gaan, ongeacht wat de omgeving ervan vindt. Al zou ik het zelf erg vervelend vinden als mensen dat tegen mij/ons zouden zeggen. Je hebt toch 't liefst dat ze achter je keuzes staan.

Mijn vriend stuurt zelf wel eens babyfoto's door, met de tekst 'Oh, kijk dan, zo zou onze *jongensnaam* er maar uitzien, hoe leuk!'
Dus hij doet af en toe mee met de gekte haha, heel leuk. We kijken er nu ook samen ontzettend naar uit. Maar eerst inderdaad onze pup opvoeden deze zomer! Dat wordt de eerste test :hyper:

Mijn familie weet van mijn kinderwens en dat ik altijd graag jong moeder heb willen worden, dus die zullen er niet heel erg van opkijken denk ik. Mijn zusjes zouden een gat in de lucht springen!
Stellen jullie de omgeving op de hoogte van de plannen?

Bij ons in de omgeving weet niemand dat wij er zo serieus mee bezig zijn. Het is echt iets tussen ons.

Als het goed is, krijg ik begin februari de uitslag van de scan. Hopelijk valt het mee!
Nee, niet concreet denk ik. Maar zoals ik al eerder zei zal niemand het bij ons als verassing zien denk ik.

Ik merk trouwens wel nu het allemaal een beetje uitgesproken is en er concretere plannen zijn ik er ook meer mee bezig ben. Zit ik ineens op vrijdagmiddag kinderwagenreviews te kijken op youtube en kinderkamerideeën op te doen op Pinterest :)
Alle reacties Link kopieren
Haha heel herkenbaar Nijn! Bij ons in de omgeving zullen ze niet verrast zijn, maar weten ze ook niet concreet van onze plannen. Heb me al een paar x echt moeten inhouden om het mijn beste vriendin niet te vertellen, aangezien die qua kinderwens exact hetzelfde is als ik.. maar wil het toch een beetje geheim houden nog.
Alle reacties Link kopieren
@MevrouwtjePeer: oh nee! Heel veel sterkte! Ik hoop dat er niks geks wordt gevonden! Duim voor je!

@Dreamer93: omdat ik zo wispelturig ben (volgens vriendlief) om de knoop ervoor te gaan door te hakken zoek ik inderdaad afleiding. Maar dan nu op dit forum. En nu kan ik het er toevallig met mijn beste vriendin over hebben. Versterkt onze band wel moet ik zeggen.

@Missmadame: leeftijd zegt wat dat betreft niets. Mijn nicht was 36 bij de eerste en die heeft toch 4 kinderen op de wereld gezet. Lekker levendig gezin! Overvallen worden door de hormonen is lastig! En dat je moeder dan nog even zegt dat je totaal ongeschikt bent voor het moederschap… auw!

@Steffi25: ik ga mijn omgeving dat niet vertellen. Zelfs m’n moeder niet al kent die mij echt door en door. Als het ooit zover is, is de verrassing des te leuker. Behalve dat mijn beste vriendin het weet, maar zij verraste me meer door te vertellen dat zij er ook mee bezig zijn. Dat had ik dan weer niet verwacht.

Maak me alleen druk om m’n cyclus. Die was mooi regelmatig na het stoppen met de pil en nu zijn we 40 dagen verder en nog niet ongesteld (en niet zwanger). Wij hebben wel wel eens over namen, ik heb een jongens en meisjesnaam bedacht en vriendlief vond ze meteen mooi. Hopelijk is het ons ooit gegund kindjes zo te mogen noemen. Pinterest knalt uit zijn voegen met leuke ideeën. En we hebben laatst even een berekening gemaakt als we willen verhuizen naar een eengezinswoning. Dit pakte een stuk voordeliger uit dan we dachten… Ik kan niet zo goed tegen alles tegelijk, maar misschien moet dat dan zo zijn.
In onze omgeving verwacht iedereen het wel denk ik. We zijn ruim 10 jaar samen en hebben net een huis gekocht. Na onze verre reis zou het dus niet onverwacht komen denk ik, maar we hebben het ook niet concreet gehad over onze plannen. En zoals Macy ook al zei is de verrassing des te leuker als het ooit zover is.

@Macy, hopelijk wordt je cyclus weer snel zoals het oude. En wat fijn dat de berekening voor jullie toekomstige huis positief uitpakte! Gaan jullie je nu ook inschrijven op woning(projecten) of toch even wachten?
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen bij min of meer alle dingen waarbij we samenkomen met familie of vrienden wel de opmerking over kinderen. Vooral toen we trouwden dachten de meeste dat we er gelijk voor zouden gaan.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Het geheim houden is altijd leuker. En het lijkt me leuk om het wel op een speciale manier te zeggen aan mijn ouders etc. Heb binnekort een baby shower van een vriendin.💟

Zouden jullie het leuk vinden als dat voor jou zelf word georganiseerd in de toekomst of zeg je nee niks voor mij.
💟💙
Alle reacties Link kopieren
@Steffi: dat lijkt mij dan juist weer hartstikke leuk! 1 keer een babyshower gehad van een nichtje, met lekkere hapjes en een paar creatieve activiteiten. Was heel gezellig!
Een van mijn vriendinnen vindt het een onzin trend, maar ik vind dat er altijd wel iets te vieren valt :)
@macy hopelijk herpakt je cyclus zich snel weer. Een lichaam kan soms gek doen zonder dat je er zelf iets aan kan doen. Wellicht zijn de zorgen voor niks.

Een babyshower lijkt me wel leuk, maar het hoeft niet per se. Tegenwoordig zijn de gender reveal party's helemaal in. Daar heb ik dan weer niks mee. Ik zou ook gewoon vertellen of het een jongen of een meisje zou zijn.
En jullie?
Van mij hoeft het allebei niet per se. We zouden wel gewoon vertellen of het een jongen of een meisje is, maar van mij hoeft dat niet via een gender reveal party. Tegen die tijd verzinnen we wel hoe we dat gaan vertellen :)
Een babyshower kan best leuk zijn denk ik. En ik zou het bekendmaken van de zwangerschap wel op een bijzondere/leuke manier willen doen!
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten ook nog even wachten tot ongeveer sept-oktober want dan is ons huis klaar.
Voelt ook een beetje gek al dat plannen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever geen babyshower, maar dat is in de familie van mijn vriend wel iets wat er “echt bijhoort”. Ik vind zo’n gender reveal met een taart wel erg leuk, misschien doen wij dat wel i.p.v. die babyshower.
Wij gaan in de zomer starten, ik denk juli of augustus. Zodra ik weet dat ik mijn propedeuse (bijna) heb...
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen hoe iedereen erover denkt. een baby shower lijkt me leuk als ze dat als verassing doen 😍 ( vooral heel gezellig) Om het geslacht bekend te maken zou ik niet een heel feestje geven. Maar t duurt nog een paar maandjes tot dat me spiraal eruit is. Aftellen!😉
Alle reacties Link kopieren
@indiaantje85 dat plannen klinkt soms ook best gek, bedoel uiteindelijk valt alleen te plannen wanneer je het gaat proberen en daarna is het afwachten. Leuk wij beginnen ook sept/okt.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze vriendinnengroep is een babyshower tot nou toe altijd een verassingsuitje. Lekker lunchen of een high-tea met een klein cadeautje. Dat lijkt me wel gezellig. Zo’n hele middag met gekke opdrachten lijkt me dan weer niks. Net als een genderreveal, daar zit toch verder niemand echt op te wachten? Neem dan zo’n gebakje mee als je op bezoek gaat ofzo. Een heel feestje vind ik wat overdreven.

Vandaag weer echt een kriebelmoment haha! Mn man zei tegen onze hond: “Kijk wat papa dat goed voor jou regelt”. Hij noemde zichzelf een Papa. Voor de eerste keer ever.. :love:
Lach hard, duik diep, kom terug..
Een genderrevealparty hoeft van mij sowieso niet zo, maar een babyshower eigenlijk ook niet. Maar ik ben ook nog nooit bij eentje geweest, dus misschien weet ik niet wat ik mis :) In mijn omgeving doet ook eigenlijk niemand dat.
Alle reacties Link kopieren
Haha, bij ons hebben ze tegenwoordig zelfs babyshowers voor de toekomstige papa. Wel alleen bij 't eerste kind. Het lijkt altijd meer op een soort 'drink-nu-je-nog-kan-feest'... Vrijgezellenfeest voor 't vaderschap. Het wordt echt altijd groot uitgepakt, waardoor de babyshower voor de vrouw/vriendin van de papa zowat in 't niet valt haha.

Ik zelf zou het geslacht van mijn baby op een leuke manier bekend maken, niet door bijvoorbeeld een appje in de groepsapp. Maar een heel feest hoeft niet van mij. Zou wel graag een babyshower willen, met de daarbij behorende spelletjes, hou van spelletjes :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven