Wachten tot zomer 2016 3.0

28-03-2017 10:06 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Swirls 27/29 Eerste 7 april 2018 PCOS
Zegeens 28/35 Eerste februari 2019 -
Sfietje 29/33 tweede 02-04-2019 -
Chantilly 30/30 tweede 24-07-2019 -
Juffert22 28/27 Eerste 14-09-2019 2,5 jaar geoefend; in traject gezeten, maar op natuurlijke wijze zwanger



Bevallen! :flirting:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bijzonderheden
Fleurdelis 27/27 Eerste :heart: ??-12-2016 bevallen van een zoon! :love:
MiAnoo 24/32 Eerste :heart: 01-02-2017 bevallen van een zoon! :love:
Huisjebeestjekindje 25/27 Eerste :heart: 14-02-2017 bevallen van een zoon! :love:
Whoopsadaisies 30/30 Eerste :heart: 15-04-2017 bevallen van een zoon! :love:
Gecko 30/30 Eerste :heart: 25-04-2017 bevallen van een zoon! :love:
Maisie 30/33 Eerste :heart: 13-05-2017 bevallen van een dochter! :love:
Sfietje89 27/31 Eerste :heart: 21-05-2017 bevallen van een zoon! :love:
Chocolientje 25/27 Tweede :heart: 20-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Knotje 27/26 Eerste :heart: 30-08-2017 bevallen van een dochter! :love:
Dekentje 24 Eerste :heart: 20-09-2017 bevallen van een dochter! :love:
Chantilly 28/29 Eerste :heart: 24-09-2017 bevallen van een dochter! :love:


Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:33
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahh Whoops, leuk om te lezen! Fijn dat alles goed gaat met jullie. Heerlijk dat je meteen lekker kon knuffelen met je zoontje! En nu lekker met z'n drietjes thuis genieten. Zo fijn! Wil je de naam delen met ons of liever niet? Ben wel nieuwsgierig



Wij vertrekken vanavond naar Oostenrijk. Ik heb er zin in! Lekker een weekje er tussenuit. Wel gek om m'n tas in te pakken zonder skispullen Maar ik heb genoeg boekjes ingepakt, dus ik zal me wel vermaken!
Alle reacties Link kopieren
Ooooh en Chantilly, ik ben zo benieuwd of jullie een jongen of meisje krijgen!
Wat klink je gelukkig en tevreden Whoops! Heerlijk! Nogmaals gefeliciteerd



Hier te horen gekregen dat we een meisje gaan krijgen Ik moet echt even wennen, ben dolgelukkig en ergens had ik wel de wens voor een meisje, maar een jochie was zeker zo welkom geweest. Al die tijd zo bezig geweest met die voorkeur uit mijn hoofd houden en me vooral instellen op een jochie, dat ik dat gewoon ben gaan geloven. En nu is het even omschakelen Maar, gelukkiger kan ik niet zijn, man ook niet, die het nu al heeft over zijn meissies
Alle reacties Link kopieren
Aaaah, wat leuk Chantilly, een meisje!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen whoops! Fijn dat alles goed gaat en je lekker kunt genieten.



Chantilly wat leuk een meisje! Gefeliciteerd



Knotje, fijne vakantie! Geniet ervan
Alle reacties Link kopieren
Wat tof chantilly, komt er toch wat meer roze in de tabel . Dat het even een beetje wennen is is wel begrijpelijk, je hebt al heel wat weken, al dan niet onbewust, een beeld gevormd in je hoofd. En wat aandoenlijk, 'zijn meissies' .



Hier is inmiddels de kraamweek alweer ten einde, de kraamhulp was er vandaag voor het laatst. Wat gaat het snel, hoe cliché ook. We hebben het klein gehouden, lekker rustig aan met naast de kraamhulp de grootouders, oom en tantes. Nu gaan we de eerste echte kraambezoekjes beginnen! De kleine is alweer boven zijn geboortegewicht, aan voeding geen gebrek (best maf hoe groot je borsten worden en hoe de melk er soms uit drupt ). Zelf gaat het ook iedere dag een beetje beter, vermoeidheid en de hechtingen zorgen ervoor dat ik het nog lekker rustig aan doe. Gelukkig is mn man ontzettend betrokken en zorgt hij goed voor ons! Had ook niet veel anders verwacht maar het is erg leuk om te zien .



Knot, fijne vakantie!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen Whoops! Klinkt alsof het allemaal goed gaat met jullie en wat fijn dat je man zo betrokken is. Hij zal wel trots zijn!



Chantilly, 'zijn meissies', wat schattig zeg!



Misschien hebben jullie al gemerkt dat ik de laatste tijd minder meeschrijf.

Zoals jullie weten zit er bij mij een medisch traject vast aan het zwanger worden en dat traject gaat vooralsnog niet van een leien dakje. Ik merk dan ook dat ik het steeds zwaarder vind worden om hier mee te blijven lezen. Nogmaals, ik ben ontzettend blij voor jullie, maar het drukt mij met m'n neus op de -niet zo fijne- feiten. Daarom zal ik meer afstand gaan nemen.



Ik zal af en toe updates plaatsen, blijf meelezen (wel minder vaak dan dat ik nu doe), want ik wil natuurlijk wel weten hoe het met jullie gaat, zeker omdat we al zo lang samen schrijven. En als ik zwanger ben dan horen jullie het natuurlijk ook! Maar voor nu zal ik dus minder tot niet meer actief meeschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Swirls

Ik blijf heel hard voor je duimen. Hoop voor je dat het je snel mee zit. Heel veel succes en sterkte met alles
Alle reacties Link kopieren
Thanks Sfietje! , gaat lastig voor me worden hoor, niet steeds dit topic te checken (zie hier het bewijs, haha), maar het is voor mezelf wel beter nu.
Alle reacties Link kopieren
Swirls, heel begrijpelijk, ik hoop voor je dat jullie wat rust vinden in dit hele traject, een uiteraard ook dat het jullie snel mee zit!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer terug van vakantie. Heerlijke week was het! Wel heel gek om in de sneeuw te zijn en niet te skiën, maar ik heb me toch goed vermaakt. Onze mini was wel erg rustig afgelopen week en dat gaf me soms toch best een onzeker gevoel. Maandag ga ik voor de zekerheid de verloskundige bellen om te vragen of onze afspraak kan worden verzet naar 3 mei ipv 10 mei. Wil toch even de bevestiging dat het allemaal goed is.



Chantilly, super leuk dat jullie het geslacht nu weten! Kun je lekker gericht gaan shoppen en nadenken over de naam! Hoe voel je je verder? Nog misselijk geweest of is dat over?



Whoops, hoe gaat het met jou en je kersverse mannetje?



Sfietje, hoe voel jij je? Al echt aan het aftellen nu? Nog genoeg afleiding?



Swirls, als je dit nog leest; dikke knuffel! Ik blijf voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
hey dames! Fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad Knotje. Heb je je afspraak bij de verloskundige laten verzetten? Hopelijk ben je snel gerustgesteld. Misschien heb je de afgelopen week ook meer tijd en rust gehad om de baby te voelen, ten opzichte van drukkere werkweken waarin je de baby minder voelt omdat je druk bezig bent?



Hier gaat alles goed . We hebben een fijne kraamweek gehad met goede kraamhulp en alleen bezoek van onze ouders en broer / zussen. Inmiddels komt er wat meer kraambezoek, erg leuk! We zijn al wat meer gewend aan al het voeden, troosten en verschonen, dat gaat al een stukje soepeler dan in de eerste dagen . En mijn man had een aantal dagen extra vrij genomen, dus ik was niet meteen alleen thuis toen de kraamhulp wegging, dat was erg fijn. Hij vond (en vindt!) het ook erg leuk om voor de kleine te zorgen. Ik ben inmiddels wel een stuk meer op de been, kan thuis weer van alles doen en stukjes met ons zoontje wandelen, alleen nog wel erg moe maar ja dat slaaptekort zal niet snel ingehaald worden, haha. Het gaat ook allemaal best snel (hoe cliche dat ook klinkt).
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je een heerlijke vakantie gehad hebt knot! Heb je vandaag je afspraak bij de verloskundige?



Whoops, zo leuk om te lezen fijn dat het zo goed gaat!



Hier is het pittig, maar gelukkig kan ik echt af gaan tellen. Ben nu 36 + 1. Bijna alles is klaar.

Met mij gaat het niet zo goed, ik word weer misselijker en moet bijna dagelijks overgeven. Hierdoor ben ik erg slap en veel kracht verloren. Ik kan niet eens meer zelf mijn haren wassen of, dat ik dan bijna flauwval :(. Dus daar bij helpt mijn man nu. Gelukkig ben ik er bijna en hopelijk wordt de baby wat eerder geboren. Kijk daar al zo naar uit



@ de rest, hoe gaat het met jullie?
Sterkte met de laatste lootjes Sfietje. Hopelijk komt hij/zij over 6 dagen (dat is toch de grens?).

Fijn dat het goed gaat Whoops

Is het nog gelukt met de afspraak verzetten Knotje? Fijn dat je wintersport leuk was. Wij hebben het dit jaar overgeslagen vanwege het huis.

Swirls Hopelijk heb je snel goed nieuws. Ik heb in mijn omgeving gezien hoe zwaar zo'n traject kan zijn, en vooral de onzekerheid iedere maand weer, maar ook dat dit het allemaal waard is zodra je een positieve test hebt.



Wij zijn inmiddels verhuisd. We leven nog wel veel uit dozen, maar het geeft heel veel rust om niet telkens heen en weer tussen de huizen te gaan en na het werk nog te moeten klussen. Nu doen we gewoon waar we zin in hebben. De banenjacht gaat nog steeds door.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister de 20 weken echo gehad en alles was goed met ons meisje!

Super blij mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:Teemo schreef op 03 mei 2017 @ 11:54:

Sterkte met de laatste lootjes Sfietje. Hopelijk komt hij/zij over 6 dagen (dat is toch de grens?).

Fijn dat het goed gaat Whoops

Is het nog gelukt met de afspraak verzetten Knotje? Fijn dat je wintersport leuk was. Wij hebben het dit jaar overgeslagen vanwege het huis.

Swirls Hopelijk heb je snel goed nieuws. Ik heb in mijn omgeving gezien hoe zwaar zo'n traject kan zijn, en vooral de onzekerheid iedere maand weer, maar ook dat dit het allemaal waard is zodra je een positieve test hebt.



Wij zijn inmiddels verhuisd. We leven nog wel veel uit dozen, maar het geeft heel veel rust om niet telkens heen en weer tussen de huizen te gaan en na het werk nog te moeten klussen. Nu doen we gewoon waar we zin in hebben. De banenjacht gaat nog steeds door.



Dank je wel Inderdaad over 6 dagen mag hij of zij komen.

Wat fijn dat jullie verhuisd zijn. Die dozen worden vanzelf uitgepakt toch? Heerlijk om nu weer echt je eigen plekje te hebben. Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dekentje!
Hier gaat alles goed Wel veel last van hoofdpijn de afgelopen dagen en ik merk dat mijn conditie achteruit holt.

En jeetje, er zit ineens echt een buik die het gewoon moeilijker maakt om mijn schoenen aan te doen! Zo idioot..

Oh en veel in de tuin werken en dan ook nog schoonmaken is niet leuk voor de rug en frummelina vindt het ook niet leuk



Nog 8 dagen tot de 20 weken echo ( al ben ik dan al ruim 21 weken, maar he, dat maakt niets uit!) en ik moet zeggen dat ik heerlijk relaxed ben op dit moment. Al zoveel echo's gehad waarop zoveel te zien was, dat ik me niet zo druk maak.



Teemo, wat fijn dat je nu verhuisd bent. Nu lekker het huis je eigen maken en die dozen uitpakken komt zoals Sfietje zegt, vanzelf wel



En Sfiet, nog even en je mag gewoon bevallen joh!



En wat fijn Dekentje, alles goed met jullie meisje
Alle reacties Link kopieren
Ik kon vandaag bij de verloskundige terecht. En het hartje klopt luid en duidelijk! En heb het idee dat ik onze mini nu ook weer heb gevoeld. Alleen het gevoel is anders dan een paar weken geleden, dus denk dat ik daar aan moest wennen en niet direct de link heb gelegd met de baby. Nu ik weer gerustgesteld ben, bedenk ik me dat het ook best logisch is dat het gevoel verandert. Mini wordt natuurlijk steeds groter, dus de bewegingen en het gevoel daarvan verandert daardoor natuurlijk ook. Schoonmoeder zei al; ja, de zorgen beginnen nu al. En dat merk ik ook echt. Ben de eerste 20 weken totaal niet onzeker geweest en nu ben ik steeds meer gewend aan het idee dat dit kleine frummeltje onze baby is en in september bij ons is, wil ik ook niet anders meer dan dit. Gelukkig ben ik nu weer helemaal blij en ga ik me concentreren op de bewegingen die ik voel en daarvan genieten en weer terug in m'n babybubbel! En volgende week mogen we alweer terug naar de vk, want dan stond de reguliere afspraak gepland en ze zei; die laten we gewoon staan, kun je lekker nog een keertje komen luisteren. Dus dat is ook wel fijn!



Teemo, wat fijn dat jullie nu lekker in jullie nieuwe huis zitten! Lekker op je gemak alles uitpakken en een plekje geven. En succes met je banenjacht! Heb je nog gesprekken gepland staan? Of weer druk met sollicitatiebrieven versturen?



Sfietje, ik hoop zo dat jullie mini je niet laat wachten tot na de 40 weken, maar gewoon lekker op tijd komt! Dan ben je er echt al bijna. Hou vol!



Dekentje, wat fijn dat alles goed gaat met jullie meisje! Hebben jullie al een naam? En alle spulletjes uitgezocht/besteld?



Haha heel herkenbaar, Chantilly! Ik kan m'n schoenen net aan doen en daarna moet ik weer een pauze nemen om m'n veters nog te strikken.



Voor als je toch nog meeleest, dikke knuffel voor jou Swirls! Ik blijf voor je duimen!!
Alle reacties Link kopieren
Knotje, fijn dat alles in orde was, die zorgen horen er inderdaad bij, maar fijn dat je snel terecht kon.



Dekentje, wat fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo! Voel je je goed?



Teemo gefeliciteerd met jullie huis en succes met de banenjacht, het zal wel een lekker drukke tijd zijn voor jullie!



Sfietje hoe gaat 't bij jou? Wat vervelend dat je je nog altijd zo misselijk voelt, beterschap!



Hier gaat alles goed, zoontje is alweer 3 weken oud en is meestal lekker tevreden. Soms blijft hij wat mopperig, maar dat lost zich soms weer op na een dikke boer of scheet . Ik probeer overdag nog even met 'm mee te dutten, de nachten zijn meestal wel ok maar wel gebroken natuurlijk. Met alle voedingen, wat boodschappen doen of nog een was draaien is de dag dan ook wel weer snel voorbij!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ja alles gaat goed hier! Heb nergens last van. Voel de kleine ook al goed bewegen

We hebben het kamertje al, alleen de aankleding moeten we nog doen. Daar ben ik nu mee bezig, om dat te bedenken, heb al wat ideeën. Ja wij hebben de naam ook al! Hadden we eigenlijk al steeds in ons hoofd en dat gaat hem dus ook worden!

En whoops, fijn dat het goed gaat met je zoontje!
Alle reacties Link kopieren
Fijn whoops dat het zo goed gaat!



Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden. Hier gaat het eigenlijk steeds slechter. Er is nog gekeken of ik weer opgenomen moest worden, maar dat hoefde gelukkig niet. Ik ben wel zo zwak dat ik bijna alleen nog maar in bed lig. Ik ben nu wel doorverwezen naar het ziekenhuis om een eventuele inleiding te gaan plannen, omdat het zo niet lang meer vol te houden is. Komende week hebben we daar een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Ach Sfietje, wat ontzettend vervelend dat het nu weer zoveel slechter gaat! Zie je op tegen een eventuele inleiding of sta je daar wel achter? Heftig zeg! Hopelijk heb je snel je kleintje in je armen en kun je eindelijk aansterken!



Wauw Whoops, alweer 3 weken! Wat gaat het hard zeg! Ook al veel kraambezoek gehad? Leuke cadeaus gekregen?



Dekentje, wat fijn dat het allemaal goed gaat en dat je al zoveel op orde hebt. Super leuk!



Hier gaat het ook prima. M'n zorgen zijn weer weg en voel me prima. Op het werk wordt het wel wat zwaarder, maar gelukkig willen alle peuters me graag helpen met dingen oprapen, dus daar maak ik graag gebruik van. Net een mooie luiertas besteld, op kosten van de aanstaande oma en lakentjes voor het wiegje en het ledikantje. Zo verzamelen we langzaamaan steeds meer spulletjes. Erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat! Zo leuk he die spulletjes wat lief dat de peuters je willen helpen.



Ik moet zeggen dat ik steeds meer vrede zou hebben met een inleiding. Het liefste beval ik zo natuurlijk mogelijk, maar mijn lijf is gewoon op en het enige wat ik nu eigenlijk wil, is niet meer ziek zijn. En kunnen herstellen.



Maar ik heb vandaag in ieder geval een mijlpaal bereikt, ik ben 37 weken de baby mag nu gewoon komen
Ah Sfiet, wat een mijlpaal zeg! Nog even en ik hoop zo dat je dan van al je lichamelijke ongemakken af bent



Knot, wat leuk he, al die spullen!

Whoops, wat gaat dat snel zeg.. Jullie knul alweer 3 weken oud!



Hier gaat alles goed, wel behoorlijk last gehad van mijn bekken de afgelopen dagen, maar dat heb ik zelf veroorzaakt. Ik moet echt minder gaan doen en wat meer rust pakken.



Controle bij de VK was weer goed, keurige bloeddruk, totaal 5 kilo aangekomen nu, wat gewoon netjes is volgens mij.

Nog wel iedere ochtend misselijk bij het opstaan, maar goed, dit is wel te doen verder!



Afgelopen dagen is man bezig geweest met het schilderen van de kamer van frummelina en het wordt zo mooi! Het moet in etappes, want we gebruiken verschillende kleuren, maar oh wat ben ik nu al verliefd op het kamertje

Volgende week vrijdag komen alle spullen binnen ( kinderkamer, kinderwagen, 2 boxen ( een voor mijn moeder, een voor onszelf), autostoel, een wieg en onze kinderstoel, die we van mijn oma hebben gekregen vorige week.



Twee handgemaaktde dekentjes zijn al binnen, een voor het wiegje, eentje voor het ledikantje en ik kon het niet laten.. Toch de luiertas van Joolz besteld Een rib uit je lijf, maar goed. Man wil daar nog wel mee lopen



Het idee van een meisje is volledig geland, beiden zijn we echt dolenthousiast. Man die steeds vaker over mijn buik wrijft, tegen haar praat.. En ik betrap mezelf erop dat ik toch wel erg vaak tegen haar praat als ik alleen zit, of even over mijn buik wrijf.



Als het goed is zijn we ook uit de naam. Beiden hadden we echt het 'Ja, dit is 'm!' gevoel. Nu zijn we aan het uitproberen of we de naam over een week nog steeds mooi vinden. Man heeft een geweldig mooie achternaam en deze voornaam zorgt voor een mooi geheel. Nu aan het nadenken over een tweede naam, wat man graag wil. Nou ja, keuze te over wat dat betreft Kan ik eindelijk los gaan met mijn lange, ouderwetse, kaknamen! :-D



Morgen de 20 weken echo, ik kijk er vooral naar uit! Denk dat ik wel wat gespannen ben morgenvroeg, maar tot nu toe lijkt alles perfect te zijn.



Verder op mijn werk mijn verlof ( zowel zwangerschapsverlof als ouderschapsverlof) besproken en alles is akkoord. Ook weer iets van mijn lijstje.

Kinderopvang is geregeld en ik ben al bezig met het inwerken van mijn vervangster

Nog 5 weken en we gaan op vakantie en daarna gaat het helemaal snel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven