Wachten tot zomer 2016 3.0
dinsdag 28 maart 2017 om 10:06
ZWANGER!!
Bevallen!
Kom je er niet uit, geef een gil!
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden |
| Swirls | 27/29 | Eerste | 7 april 2018 | PCOS |
| Zegeens | 28/35 | Eerste | februari 2019 | - |
| Sfietje | 29/33 | tweede | 02-04-2019 | - |
| Chantilly | 30/30 | tweede | 24-07-2019 | - |
| Juffert22 | 28/27 | Eerste | 14-09-2019 | 2,5 jaar geoefend; in traject gezeten, maar op natuurlijke wijze zwanger |
Bevallen!
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Bijzonderheden |
| Fleurdelis | 27/27 | Eerste | |
| MiAnoo | 24/32 | Eerste | |
| Huisjebeestjekindje | 25/27 | Eerste | |
| Whoopsadaisies | 30/30 | Eerste | |
| Gecko | 30/30 | Eerste | |
| Maisie | 30/33 | Eerste | |
| Sfietje89 | 27/31 | Eerste | |
| Chocolientje | 25/27 | Tweede | |
| Knotje | 27/26 | Eerste | |
| Dekentje | 24 | Eerste | |
| Chantilly | 28/29 | Eerste |
Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:33
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.45% gewijzigd
woensdag 31 mei 2017 om 13:15
Ik lees even bij en zie dat Sfiet ook mama is geworden, van harte gefeliciteerd!!❤
Goed om te lezen dat het goed gaat met jullie allemaal en dat de voorbereidingen voor de komst van de kleintjes lekker in volle gang zijn. Ook al schrijf ik niet meer actief mee, denk nog wel aan jullie!
Even een update met hoe het met mij gaat: Hier ga ik ronde 5 in. Ben nog steeds niet helemaal goed ingesteld op de Clomid. Ronde 4 zag er veelbelovend uit, had 2 mooie eitjes, maar helaas gisteren ongesteld geworden. Dus op naar de volgende ronde. We gaan met het ziekenhuis overleggen of we inseminatie kunnen toevoegen aan de behandeling... Ik heb het er moeilijk mee, maar ik bikkel door. Hoop me over niet al te lange tijd hier te kunnen melden met leuk nieuws.
Goed om te lezen dat het goed gaat met jullie allemaal en dat de voorbereidingen voor de komst van de kleintjes lekker in volle gang zijn. Ook al schrijf ik niet meer actief mee, denk nog wel aan jullie!
Even een update met hoe het met mij gaat: Hier ga ik ronde 5 in. Ben nog steeds niet helemaal goed ingesteld op de Clomid. Ronde 4 zag er veelbelovend uit, had 2 mooie eitjes, maar helaas gisteren ongesteld geworden. Dus op naar de volgende ronde. We gaan met het ziekenhuis overleggen of we inseminatie kunnen toevoegen aan de behandeling... Ik heb het er moeilijk mee, maar ik bikkel door. Hoop me over niet al te lange tijd hier te kunnen melden met leuk nieuws.
zaterdag 3 juni 2017 om 13:47
@Swirls: je klinkt sterk en optimistisch! Ik duim voor je dat je je inderdaad snel kan melden met goed nieuws. Hopelijk de volgende ronde ook weer mooie eitjes en wat meer mazzel!!
@Chantilly: ziet er erg mooi en stoer uit die kamer, leuk met dat hout.
Hier alles goed, van de week een avondje met man en vrienden naar een concert geweest. Mijn ouders pasten op, we hebben het allemaal naar onze zin gehad! Ik had alleen wat borstvoeding gelekt
, ondanks zoogcompressen, haha. Joys of motherhood
.
@Chantilly: ziet er erg mooi en stoer uit die kamer, leuk met dat hout.
Hier alles goed, van de week een avondje met man en vrienden naar een concert geweest. Mijn ouders pasten op, we hebben het allemaal naar onze zin gehad! Ik had alleen wat borstvoeding gelekt
happiness = reality - expectations
zaterdag 3 juni 2017 om 18:18
Swirls, wat fijn om even iets van jou te lezen! Jammer dat het nog niet is gelukt. Ik blijf voor je duimen!!
Haha, ojee Whoops! Dat hoort er ook bij natuurlijk!
Wel bijzonder de eerste keer van huis samen zonder baby lijkt me! Fijn dat jullie hebben genoten 
Chantilly, wat een mooi kamertje!
Heel leuk! Wij gaan morgen beginnen met schilderen! Heb er zin in! En dan komen over twee weken de meubels. Zo benieuwd! Ik was vandaag nog even in de winkel, had lakentjes etc. besteld, dus ben nog een keer gaan kijken bij het showmodel van onze babykamer. Nog steeds blij met onze keuze, dus laat maar komen! 
Verder gaat het wel goed hier. Voel me over het algemeen prima. Ik slaap helaas nog steeds niet echt geweldig en zeker met die hitte van de afgelopen week wordt dat niet beter. Maargoed, nu heb ik lekker weekend en geef ik mezelf genoeg rust.
Ook nog een leuk nieuwtje trouwens! Vriend en ik hebben besloten om nog voordat de baby is te gaan trouwen!
We moesten nog het een en ander regelen en wisten dat we ooit wel wilden trouwen, dus toen dachten we; waarom niet nu?! En dat hebben we dus even snel geregeld haha. We houden het heel klein met alleen onze gezinnen. Maar wel heel leuk!
Haha, ojee Whoops! Dat hoort er ook bij natuurlijk!
Chantilly, wat een mooi kamertje!
Verder gaat het wel goed hier. Voel me over het algemeen prima. Ik slaap helaas nog steeds niet echt geweldig en zeker met die hitte van de afgelopen week wordt dat niet beter. Maargoed, nu heb ik lekker weekend en geef ik mezelf genoeg rust.
Ook nog een leuk nieuwtje trouwens! Vriend en ik hebben besloten om nog voordat de baby is te gaan trouwen!
zondag 4 juni 2017 om 16:27
Swirls, dank je wel! Ik hoop dat jij ook snel goed nieuws hebt! Ik vind je super sterk in zo'n moeilijk traject. Heel veel respect!
Chantilly wat een mooi kamertje!
Whoops, lekker voor het eerst zo weg
Knotje, wat een leuk nieuws!
gefeliciteerd!
Hier gaat het goed! Zoon doet het heel goed. Hij houdt er alleen wel van om papa en mama s nachts wakker te houden
Maar hij is super lief en groeit volgens mij goed! Borstvoeding is goed op gang gekomen, dus dat is super fijn.
Met mij gaat het ook goed. Sinds deze week niet meer misselijk eigenlijk. Ben vol op aan het herstellen en dat gaat goed. Kan al weer lekker buiten wandelen
Chantilly wat een mooi kamertje!
Whoops, lekker voor het eerst zo weg
Knotje, wat een leuk nieuws!
Hier gaat het goed! Zoon doet het heel goed. Hij houdt er alleen wel van om papa en mama s nachts wakker te houden
Maar hij is super lief en groeit volgens mij goed! Borstvoeding is goed op gang gekomen, dus dat is super fijn.
Met mij gaat het ook goed. Sinds deze week niet meer misselijk eigenlijk. Ben vol op aan het herstellen en dat gaat goed. Kan al weer lekker buiten wandelen
woensdag 7 juni 2017 om 11:30
Ah wat leuk Knot! Gefeliciteerd! Al enig idee wanneer jullie gaan trouwen?
Wat fijn Sfiet, dat hij goed groeit en dat de BV goed op gang is gekomen.
Swirls, ik hoop zo dat je snel goed nieuws hebt. Slopend lijkt me het traject waar jullie doorheen moeten.
Hier gaat verder alles prima. Buik groeit goed, onze dame is mooi aan het bewegen en man kan zijn handen niet van de buik afhouden
Heel aandoenlijk!
Nog 7 dagen werken totaal en dan gaan we heerlijk naar de zon. Nog even genieten met z'n tweeen.
Kamertje maken we na onze vakantie dan af.
Overige spullen zijn zo goed als binnen, babyfoon, kinderwagen, maxicosi etc. Alles staat al. Kinderstoel staat ook al opgesteld en ik betrap mezelf erop dat ik iedere avond even naar de babykamer loop, een rondje maak en daarna heel tevreden in bed ga liggen
Oh en rondjes maken met de kinderwagen op de bovenverdieping heb ik ook al gedaan.. Best sneu, maar ik geniet er echt van
Wat fijn Sfiet, dat hij goed groeit en dat de BV goed op gang is gekomen.
Swirls, ik hoop zo dat je snel goed nieuws hebt. Slopend lijkt me het traject waar jullie doorheen moeten.
Hier gaat verder alles prima. Buik groeit goed, onze dame is mooi aan het bewegen en man kan zijn handen niet van de buik afhouden
Nog 7 dagen werken totaal en dan gaan we heerlijk naar de zon. Nog even genieten met z'n tweeen.
Kamertje maken we na onze vakantie dan af.
Overige spullen zijn zo goed als binnen, babyfoon, kinderwagen, maxicosi etc. Alles staat al. Kinderstoel staat ook al opgesteld en ik betrap mezelf erop dat ik iedere avond even naar de babykamer loop, een rondje maak en daarna heel tevreden in bed ga liggen
woensdag 7 juni 2017 om 13:25
Dankjewel, Sfietje en Chantilly!
We trouwen over 3 weken al! Dan zijn we 13 jaar samen, dus dat vonden we wel een mooi moment.
Sfietje, fijn dat het goed gaat met jullie! En zo fijn dat je eindelijk van die misselijkheid af bent en weer langzaam de oude wordt. Lekker genieten van je kleine man, heerlijk!
Fijn dat je bijna vakantie hebt, Chantilly! Heerlijk! Waar gingen jullie ook alweer naartoe? Heb het vast ergens gelezen, maar ik weet het niet meer.
En super leuk dat je al rondjes kan lopen met de kinderwagen. Ik ga dat ook vast en zeker doen als ie binnen is!
Duurt alleen nog even. De kinderwagen en het ledikantje komen half juli. De rest komt volgende week vrijdag!
Vriendlief (bijna man! hihi) is afgelopen weekend begonnen met schilderen. Straks nog één laagje erop en dan is het klaar! Het wordt echt heel leuk! Ben super blij met de kleur! En straks met de meubels erin en de muurstickers erbij is het helemaal zoals ik het in mijn hoofd had.
Vanmorgen controle gehad bij de verloskundige. Hartje klopte weer goed. Ze had ook nog even gevoeld of ze de ligging al kon bepalen, maar dat was nog lastig. Wel was duidelijk dat het ruggetje rechts ligt, maar dat had ik zelf ook al bedacht. Wel leuk om die bevestiging te krijgen. Over drie weken, dag na onze trouwdag, hebben we weer controle + echo. Dan weten we ook of mini nog steeds goed op schema ligt qua groei etc. Nu al zin om mini weer even te zien!
We hebben ook al gesproken over de bevalling. Toch wel fijn om het daar nu al over te hebben, al sta ik er nog vrij nuchter in. Ja, het zal pijn doen, maar hoe en wat verder. We zien het wel. Over een paar weken start ook m'n zwangerschapscursus, dus daar zal ik vast nog wat leren qua ademhalingstechnieken en dan zien we het wel in september.
Sfietje, fijn dat het goed gaat met jullie! En zo fijn dat je eindelijk van die misselijkheid af bent en weer langzaam de oude wordt. Lekker genieten van je kleine man, heerlijk!
Fijn dat je bijna vakantie hebt, Chantilly! Heerlijk! Waar gingen jullie ook alweer naartoe? Heb het vast ergens gelezen, maar ik weet het niet meer.
Vriendlief (bijna man! hihi) is afgelopen weekend begonnen met schilderen. Straks nog één laagje erop en dan is het klaar! Het wordt echt heel leuk! Ben super blij met de kleur! En straks met de meubels erin en de muurstickers erbij is het helemaal zoals ik het in mijn hoofd had.
Vanmorgen controle gehad bij de verloskundige. Hartje klopte weer goed. Ze had ook nog even gevoeld of ze de ligging al kon bepalen, maar dat was nog lastig. Wel was duidelijk dat het ruggetje rechts ligt, maar dat had ik zelf ook al bedacht. Wel leuk om die bevestiging te krijgen. Over drie weken, dag na onze trouwdag, hebben we weer controle + echo. Dan weten we ook of mini nog steeds goed op schema ligt qua groei etc. Nu al zin om mini weer even te zien!
vrijdag 9 juni 2017 om 18:47
Knotje wat leuk, gefeliciteerd! Mooi zeg, al 13 jaar samen en op die datum kunnen trouwen
. Fijn dat je een zwangerschapscursus gaat doen, klinkt alsof je goed voorbereid en 'open minded' bent!
Sfietje wat fijn dat het goed gaat, dat je eindelijk van je misselijkheid af bent en jullie zoontje het goed doet. Hoe is het nu met de vermoeidheid
?
Chantilly wat fijn, vakantie! En wat leuk dat je al zo van het kamertje en de kinderwagen kan genieten
.
Hier alles goed (mijn berichtgeving begint saai te worden, hehe). Sinds deze week zit er wat meer ritme in zijn voedingen en slaapjes, dat is toch wel prettig. Nog geen nachten doorslapen maar wel soms van bijvoorbeeld 11 tot half 6 of zo, dus dat is al heel wat! Dan slaap ik 's middags wel nog even bij. Niet te geloven dat ik eind van deze maand alweer aan het werk ga!!
Sfietje wat fijn dat het goed gaat, dat je eindelijk van je misselijkheid af bent en jullie zoontje het goed doet. Hoe is het nu met de vermoeidheid
Chantilly wat fijn, vakantie! En wat leuk dat je al zo van het kamertje en de kinderwagen kan genieten
Hier alles goed (mijn berichtgeving begint saai te worden, hehe). Sinds deze week zit er wat meer ritme in zijn voedingen en slaapjes, dat is toch wel prettig. Nog geen nachten doorslapen maar wel soms van bijvoorbeeld 11 tot half 6 of zo, dus dat is al heel wat! Dan slaap ik 's middags wel nog even bij. Niet te geloven dat ik eind van deze maand alweer aan het werk ga!!
vrijdag 9 juni 2017 om 22:55
Hallo dames, blijft gezellig door kabbelen dit topic, leuk! Moet zeggen dat ik nu veel minder met het forum bezig ben. Komt ook doordat ik met veel zwangeren in m,n omgeving zit die rond dezelfde datum uitgerekend zijn.
Maar wel superleuk om steeds van jullie te lezen!
Whoops je klinkt als een ontspannen moeder! Leuk hoor! Oei eind vd maand al weer werken? Hoelang heb je dan verlof gehad na de bevalling?
Sfietje, fijn dat die ellendige misselijkheid verdwijnt! Tjongen mag ook wel. Gaat het verder goed met jullie
Knotje en chantilly, leuk hè al die voorbereidingen. Ik loop elke avond even de babykamer op en kan daar al van genieten. Onze oudste gaat s ochtends meestal kijken of er een baby ligt. Of hij kijkt onder de dekens of m,n buik er nog wel zit.
Nog 10 dagen tot de uitgerekende datum. Omdat mijn buik enorm is, denkt iedereen al tijden dat ik moet bevallen. En ook dat het eerder komt. Daar ga ik écht niet van uit. De oudste kwam 9 dagen na uitgerekende datum. Met dit weer is het weer prima te doen. Met dat hete weer was ik niks waard. Aan alle kanten vocht en geen energie. Verder gaan de dagen nog best snel. Heb dan ook nog vanalles te doen. Ben nu geboortebord aan het maken. Zo'n soort houten wegwijzer... maar van mij mag het ook gerust komen hoor!
Maar wel superleuk om steeds van jullie te lezen!
Whoops je klinkt als een ontspannen moeder! Leuk hoor! Oei eind vd maand al weer werken? Hoelang heb je dan verlof gehad na de bevalling?
Sfietje, fijn dat die ellendige misselijkheid verdwijnt! Tjongen mag ook wel. Gaat het verder goed met jullie
Knotje en chantilly, leuk hè al die voorbereidingen. Ik loop elke avond even de babykamer op en kan daar al van genieten. Onze oudste gaat s ochtends meestal kijken of er een baby ligt. Of hij kijkt onder de dekens of m,n buik er nog wel zit.
Nog 10 dagen tot de uitgerekende datum. Omdat mijn buik enorm is, denkt iedereen al tijden dat ik moet bevallen. En ook dat het eerder komt. Daar ga ik écht niet van uit. De oudste kwam 9 dagen na uitgerekende datum. Met dit weer is het weer prima te doen. Met dat hete weer was ik niks waard. Aan alle kanten vocht en geen energie. Verder gaan de dagen nog best snel. Heb dan ook nog vanalles te doen. Ben nu geboortebord aan het maken. Zo'n soort houten wegwijzer... maar van mij mag het ook gerust komen hoor!
maandag 19 juni 2017 om 14:21
Choccolientje, hoe is t? Vandaag je UD, spannend! Hopelijk heb je ofwel een gezond kindje in je armen, of zit je nog even lekker zwanger met je voetjes omhoog en wat kouds te drinken
. Maar goed gezien je post zal de hitte nu wel pittig zijn... succes!!
Knotje is het verven van de kinderkamer klaar? En alles geregeld voor de trouwdag
?
Sfietje, jullie knul is al bijna een maand oud! Hoe gaat 't? Lekker aan 't genieten?
@hier: wat gaat het snel
. Ik start vanaf volgende week weer met werken, maar nog niet de volle 4 dagen, dat is pas vanaf mid-juli. Mini heeft alweer de eerste prikjes gehad, gaat volgende week al wennen op het KDV en we zijn al met 'm gaan zwemmen. Dat was erg leuk, hij vond het wel eventjes spannend maar was daarna fijn aan het rondkijken in het zwembad. De echte kraamtijd is dus wel voorbij, een beetje jammer, maar er komen gelukkig ook nog vele leuke nieuwe dingen
.
Knotje is het verven van de kinderkamer klaar? En alles geregeld voor de trouwdag
Sfietje, jullie knul is al bijna een maand oud! Hoe gaat 't? Lekker aan 't genieten?
@hier: wat gaat het snel
woensdag 21 juni 2017 om 08:07
Choccolientje, ik ben ook benieuwd hoe het er bij jou voor staat! Hopelijk heb je je baby al lekker bij je! 
Wauw Whoops, alweer aan het werk. Dat gaat zeker snel zeg! Fijn dat je zo geniet van je mannetje! En spannend dat hij voor het eerst naar het kdv gaat. Maar dat zal vast goed komen!
Hier gaat het prima! Het verven van het kamertje is klaar en helemaal geworden zoals ik in m'n hoofd had, dus ben blij! Er was alleen een miscommunicatie over het leveren van de meubels, dus die komen nu toch wat later. Jammer, maar helaas. Dan hebben we nu tijd om ons te richten op onze trouwdag!
Nog maar 6 nachtjes slapen. En ondanks dat we het klein houden, ben ik er toch wel veel mee bezig. Maar dat is alleen maar leuk! We zijn ook allebei verrast met een vrijgezellenfeestje. Echt totaal niet verwacht, dus was echt een mega leuke verrassing! 
Chantilly, volgens mij ben jij lekker op vakantie, geniet ervan!!
Wauw Whoops, alweer aan het werk. Dat gaat zeker snel zeg! Fijn dat je zo geniet van je mannetje! En spannend dat hij voor het eerst naar het kdv gaat. Maar dat zal vast goed komen!
Hier gaat het prima! Het verven van het kamertje is klaar en helemaal geworden zoals ik in m'n hoofd had, dus ben blij! Er was alleen een miscommunicatie over het leveren van de meubels, dus die komen nu toch wat later. Jammer, maar helaas. Dan hebben we nu tijd om ons te richten op onze trouwdag!
Chantilly, volgens mij ben jij lekker op vakantie, geniet ervan!!
zondag 25 juni 2017 om 21:41
Ja dames hier is een dag na de uitgerekende datum onze zoon en broertje geboren. op de uitgerekende datum gebroken vliezen, maar een baby die niet ingedaald was. Dus met ambu naar het ziekenhuis gebracht. Daar bedrust moeten houden. S avonds begonnen de weeën. Buik en rug, heftiger dan bij de eerste. Maar doordat hoofdje nog niet ingedaald was, geen druk van het hoofdje. Dus bleef maar op 2,3 cm.hangen. maar ons zoontje dipte wel steeds met z,n hartslag bij een wee. Dus daarom weeënopwekkers eraan. Dit was zo heftig, dat ik toenneem ruggenprik gevraagd heb. Deze zorgde dat de rugweeën niet meer te voelen waren. De buikweeen bleven. Maar dan kan je op een punt richten en was veel beter te doen. Maar door de weeënopwekkers dipte de hartslag van de baby veel te erg die moesten er weer af. Uiteindelijk dipte hij ook zonder weeënopwekkers. En moest hij er gewoon uit. Dus de weeënopwejkers gingen weer aan. En toen ging het snel.. ging toen in korte tijd van 5 naar 10 cm. Helaas geen pers weeën. Dus moest hem op eigen kracht eruit werken. Het hoofdje ging goed, maar toen bleef hij met zijn schouders achter mijn bekken hangen. Moest op handen en knieën gaan liggen en de verloskundige probeerde hem eruit te trekken. Dit lukte niet. Alle noodbellen gingen af en de gynaecoloog heeft zich met voet afgezet tegen het bed en hem er zo uitgetrokken. Onze zoon ademde niet, deed eigenlijk niks. Het hele crashteam stond er al, dus gauw beademd en van alles gedaan. Gelukkig ging hij redelijk snel mee ademen. En na 10 min ook te bewegen. Moest wel naar kinderafdeling en daar aan de monitor om hem in de gaten te houden. Hij heeft zich super hersteld!
Nu zijn we lekker thuis aan het genieten.
Lang verhaal geworden, maar merk wel dat fijn is om zo even op te schrijven..
Wow whoops gewoon alweer werken!! Succes hoor! Heb je er zin in?
Knotje veel plezier dinsdag!
Nu zijn we lekker thuis aan het genieten.
Lang verhaal geworden, maar merk wel dat fijn is om zo even op te schrijven..
Wow whoops gewoon alweer werken!! Succes hoor! Heb je er zin in?
Knotje veel plezier dinsdag!
maandag 26 juni 2017 om 12:51
Gefeliciteerd Choccolientje! Jullie hebben heel wat angsten doorstaan zeg
, maar wat fijn dat jullie nu thuis van elkaar kunnen genieten. Heel veel gezondheid en plezier samen!
Knotje een hele fijne dag gewenst, wordt vast een bijzondere dag
.
Ik heb wel zin om weer te gaan werken, om even wat afwisseling te hebben zeg maar. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat, even wennen met vaker en langer van ons zoontje weg te zijn, en ik ben ook wel vermoeid door gebroken nachten dus hopelijk val ik niet in slaap op het werk
. Gelukkig kan ik rustig aan opbouwen.
Knotje een hele fijne dag gewenst, wordt vast een bijzondere dag
Ik heb wel zin om weer te gaan werken, om even wat afwisseling te hebben zeg maar. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat, even wennen met vaker en langer van ons zoontje weg te zijn, en ik ben ook wel vermoeid door gebroken nachten dus hopelijk val ik niet in slaap op het werk
maandag 26 juni 2017 om 19:56
Gefeliciteerd choccolientje! Wat een heftige bevalling zeg! Gelukkig gaat nu alles goed! Geniet ervan
Whoops, succes met werken! Geef je nog borstvoeding?
Knotje, een fijne dag! Geniet ervan
Hier gaat het goed! Borstvoeding loopt goed, Hij groeit goed! Hij heeft wel moeite om niet op ons te slapen, dat is wel pittig soms. Gelukkig will hij s nachts nu wel in de cosleeper liggen, dus de nachten gaan nu beter gelukkig. Hij zit overdag veel in de draagzak, dat vindt hij heel fijn
Met mij gaat het ook goed, voel me op de vermoeidheid na goed
Whoops, succes met werken! Geef je nog borstvoeding?
Knotje, een fijne dag! Geniet ervan
Hier gaat het goed! Borstvoeding loopt goed, Hij groeit goed! Hij heeft wel moeite om niet op ons te slapen, dat is wel pittig soms. Gelukkig will hij s nachts nu wel in de cosleeper liggen, dus de nachten gaan nu beter gelukkig. Hij zit overdag veel in de draagzak, dat vindt hij heel fijn
Met mij gaat het ook goed, voel me op de vermoeidheid na goed
woensdag 28 juni 2017 om 08:50
Knot, van harte met jullie huwelijk! Een mooie dag gehad?
Hier weer terug uit Zuid-Frankrijk en ik ben daar ietwat ontploft
Voel me verder goed, op heel veel maagzuur na, wat weer zorgt voor veel misselijkheid en soms overgeven..
Nou ja, vandaag medicatie halen en hopelijk is het ergste dan te onderdrukken.
Choco, van harte met jullie zoon! En wat heftig zeg, je bevalling. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig en kun je lekker genieten!
Als ik zo de tabel zie, is het wel echt een jongetjestopic
Hier verder deze week nog vrij, we gaan verder met de babykamer en ik wacht mer smart op het eerste ontwerp van ons geboortekaartje. Was best even apart om de namen door te geven
Maar, nog steeds tevreden over de namen van ons meisje!
Sfiet, wat fijn dat het zo goed met je gaat! Dat mocht ook wel na deze zwangerschap.
En Whoops alweer aan het werk.. jeetje wat gaat dat snel!
Hier nog 7 weken tot mijn verlof. Vanaf maandag ga ik mijn vervangster inwerken en vanaf dan vliegt de tijd helemaal met alle vakanties van anderen tussendoor.
Hier weer terug uit Zuid-Frankrijk en ik ben daar ietwat ontploft
Voel me verder goed, op heel veel maagzuur na, wat weer zorgt voor veel misselijkheid en soms overgeven..
Nou ja, vandaag medicatie halen en hopelijk is het ergste dan te onderdrukken.
Choco, van harte met jullie zoon! En wat heftig zeg, je bevalling. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig en kun je lekker genieten!
Als ik zo de tabel zie, is het wel echt een jongetjestopic
Hier verder deze week nog vrij, we gaan verder met de babykamer en ik wacht mer smart op het eerste ontwerp van ons geboortekaartje. Was best even apart om de namen door te geven
Sfiet, wat fijn dat het zo goed met je gaat! Dat mocht ook wel na deze zwangerschap.
En Whoops alweer aan het werk.. jeetje wat gaat dat snel!
Hier nog 7 weken tot mijn verlof. Vanaf maandag ga ik mijn vervangster inwerken en vanaf dan vliegt de tijd helemaal met alle vakanties van anderen tussendoor.
woensdag 28 juni 2017 om 13:44
Wij hebben zo'n fijne dag gehad gister! Het was echt top, zo genoten. Klein, intiem en warm met onze gezinnen. Heel fijn!
Zelfs het beetje regen tijdens de fotoshoot kon ons geluk niet vervagen. Het was heerlijk!
Vandaag genieten we na van onze fijne dag en vanmorgen hebben we mini weer gezien!
Alles gaat goed, groei ligt netjes rond het gemiddelde (hoofd en buik net iets eronder, beentjes iets erboven). Dus we zijn helemaal gelukkig op dit moment!
Chantilly, wel een fijne vakantie gehad voor de laatste keer met z'n tweeën?
Wel vervelend dat je zo'n last hebt van maagzuur en dus ook weer misselijk bent. Hopelijk helpt de medicatie. En nog maar 7 weken werken, het aftellen is dus bij jou ook begonnen! Ik moet nog 6 weken
Sfietje, fijn dat het zo goed gaat met jullie! Heerlijk!
Vandaag genieten we na van onze fijne dag en vanmorgen hebben we mini weer gezien!
Chantilly, wel een fijne vakantie gehad voor de laatste keer met z'n tweeën?
Sfietje, fijn dat het zo goed gaat met jullie! Heerlijk!
woensdag 28 juni 2017 om 15:50
Gefeliciteerd Knotje! Wat mooi zo'n intieme dag en dan de volgende dag je mini bewonderen.
Chantilly, wat fijn nog een weekje vrij, hopelijk helpt de medicatie voor het maagzuur. Die oprispingen zijn vervelend.
Sfietje wat fijn dat het goed gaat, en dat de nachten beter gaan. Komt hij vaak 's nachts? Zo'n draagzak is inderdaad een uitkomst, maar hopelijk went hij ook eraan om alleen te liggen en slapen.
Hier: ik geef inderdaad nog borstvoeding. Even zien hoe het gaat de komende weken als ik vaker moet gaan kolven. Heb het kolven wel al een paar keer gedaan, maar ik heb het idee dat het minder opbrengt dan rechtstreeks drinken. De kleine is al gaan wennen op het KDV en dat ging goed! Hij keek lekker rond naar de oudere kindjes die aan het spelen waren en heeft er ook eventjes geslapen. Dus we hebben er een goed gevoel bij om 'm daar voor hele dagen heen te brengen.
Chantilly, wat fijn nog een weekje vrij, hopelijk helpt de medicatie voor het maagzuur. Die oprispingen zijn vervelend.
Sfietje wat fijn dat het goed gaat, en dat de nachten beter gaan. Komt hij vaak 's nachts? Zo'n draagzak is inderdaad een uitkomst, maar hopelijk went hij ook eraan om alleen te liggen en slapen.
Hier: ik geef inderdaad nog borstvoeding. Even zien hoe het gaat de komende weken als ik vaker moet gaan kolven. Heb het kolven wel al een paar keer gedaan, maar ik heb het idee dat het minder opbrengt dan rechtstreeks drinken. De kleine is al gaan wennen op het KDV en dat ging goed! Hij keek lekker rond naar de oudere kindjes die aan het spelen waren en heeft er ook eventjes geslapen. Dus we hebben er een goed gevoel bij om 'm daar voor hele dagen heen te brengen.
woensdag 28 juni 2017 om 18:12
Knot, gefeliciteerd met je huwelijk! Klinkt als een geweldige dag! 
Choco, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. En men, wat een heftige bevalling. Gelukkig kun je nu genieten van je gezin.
Sfiet, fijn dat je je beter voelt. Mocht inderdaad ook wel na zo'n zwangerschap.
Chantilly en Knot: nog een paar weken en dan met verlof. Jeetje, de tijd gaat snel.
Ik ga een beknopte update geven van hoe het hier gaat:
Ik zit nu in ronde 5 en ook dit keer hebben ze meerdere samenlevingstesten gedaan, 2 weken geleden alweer. Wederom beiden negatief. De conclusie is dat de werking van Clomid (blokken van oestrogeen zodat het fsh gestimuleerd wordt) ervoor zorgt dat mijn slijmvlies een niet optimale samenstelling heeft en dus is het voor het zaad lastiger om er doorheen te komen. We hadden toen 2 opties: inseminatie + Clomid. Maar omdat k nog steeds niet stabiel ben om Clomid en ze niet met meerdere eitjes willen insemineren zit bij die optie de kans erin dat ik 2 maanden voor Jan Joker aan de slag ben en dat wil ik niet. Andere optie was overstappen op Gonal-F injecties. Dus dat is het geworden. Afgelopen maandag prikinstructie gehad en ik ga beginnen zodra ik in een nieuwe cyclus zit. Morgen is mijn NOD, maar verwacht absoluut geen resultaat. Als ik van het weekend nog niet ongesteld ben dan waag ik er eens een testje aan. Maar ik denk dat ik ergens volgende week aan het spuiten moet beginnen. Alhoewel het prikken zelf meeviel (het is zeker niet fijn en heel tegennatuurlijk), zie ik er toch wel tegenop. Maargoed, ik geen keuze, dus ik ga "vrolijk" verder...
Dat is de stand van zaken hier dus. Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie!
Choco, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. En men, wat een heftige bevalling. Gelukkig kun je nu genieten van je gezin.
Sfiet, fijn dat je je beter voelt. Mocht inderdaad ook wel na zo'n zwangerschap.
Chantilly en Knot: nog een paar weken en dan met verlof. Jeetje, de tijd gaat snel.
Ik ga een beknopte update geven van hoe het hier gaat:
Ik zit nu in ronde 5 en ook dit keer hebben ze meerdere samenlevingstesten gedaan, 2 weken geleden alweer. Wederom beiden negatief. De conclusie is dat de werking van Clomid (blokken van oestrogeen zodat het fsh gestimuleerd wordt) ervoor zorgt dat mijn slijmvlies een niet optimale samenstelling heeft en dus is het voor het zaad lastiger om er doorheen te komen. We hadden toen 2 opties: inseminatie + Clomid. Maar omdat k nog steeds niet stabiel ben om Clomid en ze niet met meerdere eitjes willen insemineren zit bij die optie de kans erin dat ik 2 maanden voor Jan Joker aan de slag ben en dat wil ik niet. Andere optie was overstappen op Gonal-F injecties. Dus dat is het geworden. Afgelopen maandag prikinstructie gehad en ik ga beginnen zodra ik in een nieuwe cyclus zit. Morgen is mijn NOD, maar verwacht absoluut geen resultaat. Als ik van het weekend nog niet ongesteld ben dan waag ik er eens een testje aan. Maar ik denk dat ik ergens volgende week aan het spuiten moet beginnen. Alhoewel het prikken zelf meeviel (het is zeker niet fijn en heel tegennatuurlijk), zie ik er toch wel tegenop. Maargoed, ik geen keuze, dus ik ga "vrolijk" verder...
Dat is de stand van zaken hier dus. Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie!
zaterdag 8 juli 2017 om 09:01
Nog bedankt voor de felicitaties! 
Swirls, ik heb veel aan je gedacht en dat doe ik nog steeds. Hoop zo dat deze ronde met Gonal F voor een goed resultaat zorgt voor jullie! Sterkte!
Ik blijf voor je duimen!!
Whoops, hoe bevalt het werken? En ging het goed met de kleine man op het kdv?
Sfietje, gaat met jullie ook alles goed? Hoe voel jij je?
Chantilly, ben je ook al aan het aftellen naar je verlof? Of scheelt het dat je net vakantie hebt gehad? En hoe gaat het met je maagzuur en misselijkheid?
Gister voor het eerst echte harde buiken gehad op het werk, wat een rot gevoel! Even rustig aan gedaan en m'n collega heeft de zwaardere dingen overgenomen. Nu gaat het weer prima!
We hebben ook eindelijk de babykamer binnen! Dus manlief gaat dit weekend aan de slag om alles in elkaar te zetten. Het wiegje en de kinderstoel heeft hij gister al gedaan. Zo leuk!!
Swirls, ik heb veel aan je gedacht en dat doe ik nog steeds. Hoop zo dat deze ronde met Gonal F voor een goed resultaat zorgt voor jullie! Sterkte!
Whoops, hoe bevalt het werken? En ging het goed met de kleine man op het kdv?
Sfietje, gaat met jullie ook alles goed? Hoe voel jij je?
Chantilly, ben je ook al aan het aftellen naar je verlof? Of scheelt het dat je net vakantie hebt gehad? En hoe gaat het met je maagzuur en misselijkheid?
Gister voor het eerst echte harde buiken gehad op het werk, wat een rot gevoel! Even rustig aan gedaan en m'n collega heeft de zwaardere dingen overgenomen. Nu gaat het weer prima!
We hebben ook eindelijk de babykamer binnen! Dus manlief gaat dit weekend aan de slag om alles in elkaar te zetten. Het wiegje en de kinderstoel heeft hij gister al gedaan. Zo leuk!!
dinsdag 11 juli 2017 om 11:32
hoi dames! Het werken gaat op zich wel, leuk om weer wat meer 'onder de mensen' te zijn, haha. Maar het is nog wel een vermoeiende combi, weer beginnen met werken en de korte nachten, al slaapt ons zoontje al best goed door. En je bent steeds aan het opletten of je alles wel bij je hebt voordat je de deur uit gaat (kolf en koelelementen mee naar werk, borstvoeding mee naar kdv, schriftje mee naar kdv, oh ja en de baby zelf
).
Knot, hoe gaat 't met de harde buiken? En hebben jullie de babykamer bij elkaar?
Swirls, hoe gaat 't met de gonal F? Ik hoop voor jullie dat het niet nodig is, of dat het anders snel raak is met deze injecties!
Chantilly, hoe gaat 't met het maagzuur? En is jullie geboortekaartje klaar?
Knot, hoe gaat 't met de harde buiken? En hebben jullie de babykamer bij elkaar?
Swirls, hoe gaat 't met de gonal F? Ik hoop voor jullie dat het niet nodig is, of dat het anders snel raak is met deze injecties!
Chantilly, hoe gaat 't met het maagzuur? En is jullie geboortekaartje klaar?
dinsdag 11 juli 2017 om 11:38
Ik ben heeeel erg aan het aftellen naar mijn verlof. Ben het zo zat dat werk! Na de vakantie heb ik echt veel zaken los kunnen laten merk ik en ik ben een stuk makkelijker geworden.
Merk dat ik het lichamelijk ook gewoon een stuk minder trek, veel last van harde buiken, echt hele dikke, opgezwollen voeten, de hele dag door.
Gelukkig gaat het met onze dame goed, wel aan de grote kant. Afgelopen vrijdag een groeiecho gehad, want de baarmoeder leek 3 weken voor te lopen. Uiteindelijk loopt onze dame 1,5-2 weken voor. Wel in proporties en ze neemt het er kennelijk goed van.
Zelf heb ik het gevoel dat ik de 40 weken niet ga halen op deze manier, maar ik stel me maar in op 42 weken
Maagzuur is volop aanwezig, met de nodige medicatie kom ik de nachten gelukkig redelijk door, al is uitslapen en doorslapen echt helemaal voorbij! En dan denk je dat je nog even kunt genieten van je nachtrust en doorslapen
De laatste hand legt man nu aan onze babykamer, de gordijnen moeten nog opgehangen worden en wat plankjes waar we e.e.a. op kunne leggen.
Maar verder is ie af en ik ben er zo blij mee!
Voorlichting gehad bij de VK en we gaan absoluut naar dat ziekenhuis. Nog wel even e.e.a. op papier zetten, want er zijn wat zaken die ik belangrijk vind tijdens de bevalling. Plannen kan natuurlijk niet, maar mocht ik roepen om pijnstilling, dan wil ik dat ook gewoon, zonder gezeur. Dus, opnemen in een klein bevalplan!
Het kaartje wordt nu ontworpen en ik verwacht ergens deze maand de proefdruk. Namen zijn nu ook echt definitief, al spreken we de namen nooit hardop uit. Ik pols geregeld bij man of hij ze nog steeds mooi vind. Voor de zekerheid wel een jongensnaam achter de hand, maar ik be er vrij zeker van dat het een meisje is, nu vastgesteld door 3 verschillende vk's
Knot, nog een paar weken en je hebt gewoon verlof! We hebben wat dat betreft wel echt een geweldige periode uitgekozen om met verlof te gaan
Whoops, wat gaat dat toch snel, alweer aan het werk..Kan me voorstellen dat het ergens fijn is om weer onder de mensen te zijn, maar dat het wel zwaar vermoeiend is. Hoe doet jullie knul het tijdens de nachten?
Merk dat ik het lichamelijk ook gewoon een stuk minder trek, veel last van harde buiken, echt hele dikke, opgezwollen voeten, de hele dag door.
Gelukkig gaat het met onze dame goed, wel aan de grote kant. Afgelopen vrijdag een groeiecho gehad, want de baarmoeder leek 3 weken voor te lopen. Uiteindelijk loopt onze dame 1,5-2 weken voor. Wel in proporties en ze neemt het er kennelijk goed van.
Zelf heb ik het gevoel dat ik de 40 weken niet ga halen op deze manier, maar ik stel me maar in op 42 weken
Maagzuur is volop aanwezig, met de nodige medicatie kom ik de nachten gelukkig redelijk door, al is uitslapen en doorslapen echt helemaal voorbij! En dan denk je dat je nog even kunt genieten van je nachtrust en doorslapen
De laatste hand legt man nu aan onze babykamer, de gordijnen moeten nog opgehangen worden en wat plankjes waar we e.e.a. op kunne leggen.
Maar verder is ie af en ik ben er zo blij mee!
Voorlichting gehad bij de VK en we gaan absoluut naar dat ziekenhuis. Nog wel even e.e.a. op papier zetten, want er zijn wat zaken die ik belangrijk vind tijdens de bevalling. Plannen kan natuurlijk niet, maar mocht ik roepen om pijnstilling, dan wil ik dat ook gewoon, zonder gezeur. Dus, opnemen in een klein bevalplan!
Het kaartje wordt nu ontworpen en ik verwacht ergens deze maand de proefdruk. Namen zijn nu ook echt definitief, al spreken we de namen nooit hardop uit. Ik pols geregeld bij man of hij ze nog steeds mooi vind. Voor de zekerheid wel een jongensnaam achter de hand, maar ik be er vrij zeker van dat het een meisje is, nu vastgesteld door 3 verschillende vk's
Knot, nog een paar weken en je hebt gewoon verlof! We hebben wat dat betreft wel echt een geweldige periode uitgekozen om met verlof te gaan
Whoops, wat gaat dat toch snel, alweer aan het werk..Kan me voorstellen dat het ergens fijn is om weer onder de mensen te zijn, maar dat het wel zwaar vermoeiend is. Hoe doet jullie knul het tijdens de nachten?
vrijdag 14 juli 2017 om 15:54
@Chantilly: leuk dat de babykamer (bijna) klaar is! Hopelijk hoef je niet tot 42 weken te wachten. Al is het wel slim om je daarop in te stellen, dan kan het alleen maar meevallen
.
De nachten gaan gelukkig meestal best goed, hij slaapt soms al zo'n 8 a 9 uur aan een stuk! Soms nog even wat mopperen rond een uur of 3, 4 en dan weer een voeding tegen 5 of 6 uur. Dus dat is wel fijn! Ik ben wel nog moe want na de laatste voeding lig ik zelf niet meteen in bed dus ik kom niet aan m'n 8 uurtjes slaap, en heb natuurlijk ook lange tijd te weinig slaap gehad. Ook borstvoeding geven en weer gaan werken kosten inderdaad denk ik wel wat extra energie. Maar het is ook wel weer fijn om op het werk te zijn, even onder de volwassenen
. En naast 2 dagen KDV passen ook de oma's en opa's op, op zo'n dag is het net wat relaxter. Zij komen bij ons thuis dus geen stress over wat er allemaal aan (baby-)spul mee moet. Ideaal. En ze genieten ook zo erg van hun kleinzoon, erg mooi om te zien.
Fijn weekend alvast allemaal!
De nachten gaan gelukkig meestal best goed, hij slaapt soms al zo'n 8 a 9 uur aan een stuk! Soms nog even wat mopperen rond een uur of 3, 4 en dan weer een voeding tegen 5 of 6 uur. Dus dat is wel fijn! Ik ben wel nog moe want na de laatste voeding lig ik zelf niet meteen in bed dus ik kom niet aan m'n 8 uurtjes slaap, en heb natuurlijk ook lange tijd te weinig slaap gehad. Ook borstvoeding geven en weer gaan werken kosten inderdaad denk ik wel wat extra energie. Maar het is ook wel weer fijn om op het werk te zijn, even onder de volwassenen
Fijn weekend alvast allemaal!