Wachten tot zomer 2016 3.0

28-03-2017 10:06 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Swirls 27/29 Eerste 7 april 2018 PCOS
Zegeens 28/35 Eerste februari 2019 -
Sfietje 29/33 tweede 02-04-2019 -
Chantilly 30/30 tweede 24-07-2019 -
Juffert22 28/27 Eerste 14-09-2019 2,5 jaar geoefend; in traject gezeten, maar op natuurlijke wijze zwanger



Bevallen! :flirting:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bijzonderheden
Fleurdelis 27/27 Eerste :heart: ??-12-2016 bevallen van een zoon! :love:
MiAnoo 24/32 Eerste :heart: 01-02-2017 bevallen van een zoon! :love:
Huisjebeestjekindje 25/27 Eerste :heart: 14-02-2017 bevallen van een zoon! :love:
Whoopsadaisies 30/30 Eerste :heart: 15-04-2017 bevallen van een zoon! :love:
Gecko 30/30 Eerste :heart: 25-04-2017 bevallen van een zoon! :love:
Maisie 30/33 Eerste :heart: 13-05-2017 bevallen van een dochter! :love:
Sfietje89 27/31 Eerste :heart: 21-05-2017 bevallen van een zoon! :love:
Chocolientje 25/27 Tweede :heart: 20-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Knotje 27/26 Eerste :heart: 30-08-2017 bevallen van een dochter! :love:
Dekentje 24 Eerste :heart: 20-09-2017 bevallen van een dochter! :love:
Chantilly 28/29 Eerste :heart: 24-09-2017 bevallen van een dochter! :love:


Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:33
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh wat naar, Sfietje, dat je weer zo ziek bent! Je weet nu dat het eindig is en wat je ervoor terug krijgt. Maar het lijkt me echt heftig hoor. Sterkte!

Huizenjacht, we wonen nu in een huurhuis. Heel leuk huisje, maar man wil graag terug naar zijn oude woonplaats en we willen graag groter. We komen nu al opbergruimte tekort. Laat staan als er nog een baby bij moet :p We hebben al wel een paar keer een bod gedaan, maar tot nu toe zonder resultaat. Maar ik heb er nog alle vertrouwen in dat het huis nog wel op ons pad komt. :)
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden, lief van jullie :-]

Chantilly, dat mobieler gaat best snel vind ik! Zoon liep met 14 maanden en 2 maanden later loopt/kruipt hij zelf de trap op en af. Dat scheelt al zo veel vind ik.
Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent, en dat je je beter voelt dan de vorige keer!

Knotje, leuk hoor. Gaan jullie ver weg verhuizen, of is de geboorteplaats van je mam vlakbij waar jullie nu wonen? Lijkt me wel spannend, weer in een nieuwe plaats gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend allemaal, en wat vervelend dat het weer raak is met de HG Sfietje :-? . Fijn dat jullie familie kan helpen, hopelijk straks een fijne bevalling en kraamtijd! Snapt je oudste een beetje wat er aan de hand is?

Chantilly wat fijn dat jullie er wat relaxter in staan nu. Hopelijk een fijnere zwangerschap binnenkort :)!

Succes met de huizenjacht Knotje! De huizenmarkt is echt niet leuk op sommige plekken... We gaan volgend jaar verhuizen als het goed is, hadden mazzel dat we een mooi nieuwbouwproject tegenkwamen (en ingeloot werden, haha). Verder ben ik nu wel gewend aan mijn nieuwe werk, bevalt goed, maar nu is man ander werk aan 't zoeken. Dat + verhuisplannen is toch allemaal wel vermoeiend soms, dus we hebben de plannen voor een 2e zwangerschap op de plank gelegd. Al droomde ik vannacht wel van de 2e bevalling :$ .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Oh, Sfietje. Wat naar dat je weer zoveel last hebt van HG. Fijn dat je zo'n goed vangnet hebt. Ik hoop dat je straks ook een (relatief) goede periode krijgt.

Fijn dat je cyclus zo snel weer op orde is Chantilly! Ik hoop dat je je dit keer beter gaat voelen.

Spannend Knotje! Dit is ook een lastige periode voor kopen, maar je klinkt geduldig, dus dan komt het echt wel goed.

Klinkt als een drukke periode Woops. Wanneer is de verwachting dat jullie huis opgeleverd wordt?
Alle reacties Link kopieren
Ja, we hebben geen haast en willen ook geen overhaaste beslissingen nemen ondanks een overspannen huizenmarkt. Maar dat komt wel goed. Woonplaats is maar 10/15 minuten van waar we nu wonen. Vriendinnen van mij wonen er ook. Het is ook vlakbij jullie, Sfietje. (als ik het me goed herinner ;) )

Whoops, wat leuk dat jullie ook gaan verhuizen! En fijn dat je het naar je zin hebt op je nieuwe werk. Toch altijd spannend hoe dat uit pakt. :)
Alle reacties Link kopieren
Waaah Chantilly, ik heb je even geloept omdat ik benieuwd was naar het resultaat van de eerste ronde en ik zie dat het meteen raak is!! Gefeliciteerd :cheer2:
Zal wel even schrikken zijn geweest, aangezien het vorige keer wat langer duurde.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dank je Zegeens! Echt een shock hoor.. Nieuws is gelukkig nu geland, maar waar ik bij dochter echt een gat in de lucht sprng, was het nu vooral ongeloof en 'what the f*ck, hoe gaan we dit doen?! '.

Gelukkig is dat idee nu al grotendeels verdwenen, ik denk dat ik dat gevoel altijd zou hebben, ook als ik over 4-5 maanden pas zwanger zou worden.
Het is gewoon heel anders merk ik ;-)

13 december weten we in ieder geval of het er goed uitziet!

Hoe gaat het met jou Zegeens? Schiet al op!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Chantilly! Kan me ergens wel voorstellen dat je het nog niet verwacht had :$ . Goede zwangerschap gewenst!

@huis: de fundering zit net in de grond, geen idee eigenlijk hoe lang het nog gaat duren, haha. Het zal op z'n vroegst zomer zijn denk ik. Wel een raar idee dat je pas vrij laat echt zeker weet wanneer we de sleutel krijgen!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Spannend Chantilly. Ga je nog wel op een vroege wintersport?

Leuk dat ze begonnen zijn aan de bouw Whoops :) Hoe gaat de banenjacht van je man?

Hier bijna 28 weken alweer. De tijd gaat heel hard, maar alles gaat gelukkig goed! Over 2 weken een extra groeiecho, omdat ze nogal dik was bij de 20-weken echo, dus dan weet ik meer :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, we gaan zeker op wintersport! Mag zelf niet skien, maar ik kan mijn moeder wel gezelschap houden in het dal.

Wel de zomervakantie moeten annuleren. Met 35 weken nog richting Frankrijk lijkt me geen goed plan ;-) Denk dat we half mei nog een weekje de zon opzoeken.

Oh, dat schiet lekker op Zegeens! Hier had ik ook een grote dikke baby en dat bleek ze ook te zijn bij de geboorte ;-) Geregeld groeiecho's gehad en daar bleef ze 3-4 weken voorlopen. Nou ja, ook dat is goedgekomen!
Alle reacties Link kopieren
Hmm, met 35 weken zou ik ook wat dichter bij huis willen blijven Chantilly! En vind je het spannend Zegeens? Rond de 20 weken gaan baby's al hun eigen lijntje volgen toch?

Mijn man heeft deze week een arbeidsvoorwaardengesprek, dus zo-goed-als een baan! Jeej! Hij vindt het nog wel spannend om de overstap te maken maar hij is wel enthousiast over de nieuwe baan, ik hoop echt voor 'm dat het goed bevalt. Maar ja da's altijd even spannend! Als 't allemaal goed gaat is hij daar ook een paar maanden aan de slag, en dus hopelijk gewend, tegen de tijd dat we gaan verhuizen.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Je vakantieplannen klinken goed Chantilly!
Hier is ze vooral dik, niet speciaal groot, maar dat was ik als baby ook :P Ik vind het niet echt spannend, eigenlijk wel fijn zo'n extra controle. Ik denk dat ik we gestresst zou zijn als ze zou achterlopen in groei/gewicht.

Hoe is het arbeidsvoorwaardengesprek gegaan Whoops?
Alle reacties Link kopieren
@zegeens: ging best goed, ze boden wel wat weinig salaris dus hij heeft een tegenbod gedaan. Nu weer wachten!

En ja beter iets te dik dan te klein of mager (zegt ze met zoontje van ~82 cm en bijna 13 kg :hihi: ).
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Hoe was de echo Chantilly? Ik hoop dat alles goed gaat en je je goed voelt!

Zijn de onderhandelingen nog gelukt Whoops?

De groeiecho was prima, nog steeds lekker dik, maar niet meer zo erg als bij de 20 weken echo :P Over 2 weken nog een groeiecho, maar als het zo door gaat gaan ze niet eerder inleiden o.i.d.

Hoe gaat het met je Sfietje? De 20 weken echo inmiddels gehad zeker?

Fijne kerst allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de echo prima was, zegeens!

Het onderhandelen is gelukt, over een maand begint man met een nieuwe baan! Hij heeft er zin in maar vindt het ook wel spannend.

Hoe gaat 't verder met jullie? Chantilly, heb je de eerste echo(s) gehad?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de groeiecho goed was Zegeens!

Hier vorige week een mooie echo gehad, vandaag 9+1 weken zwanger.
In vergelijkking met mijn vorige zwangerschap gaat het nu veel beter. Wel misselijk en overgeven 's ochtends ( erg fijn op een lege maag), maar met Emesafene is het prima te doen!

4 januari termijnecho en dan vertel ik het ook aan mijn leidinggevende. Die zal wel een halve rolberoerte krijgen, maar dan kan ie vast wennen aan het feit dat hij het zonder mij moet doen, de jaren hierna.

Manlief heeft per 1-1 een nieuwe baan, dus ook dat is een heuse verandering!
Alle reacties Link kopieren
Fijn zegeens dat de groeiecho goed was! Hoever ben je nu?

Wat fijn Chantilly, een goede echo! En fijn dat je je beter voelt dan de vorige keer. Hopelijk ben je snel van de misselijkheid af.

Hier ben ik nu ruim 25 weken. Heb nog een ziekenhuis opname gehad en 6 weken sondevoeding, omdat ik te weinig binnen hield.
20 weken echo al even geleden gehad, en was allemaal goed gelukkig. Ik voel de baby goed en vaak bewegen, en hij of zij doet het helemaal goed tot nu toe. Ze houden de groei wel in de gaten omdat ik nauwelijks aankom na in het begin veel af gevallen te zijn, maar tot nu toe pakt de baby gewoon goed alles wat hij nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Whoops! Logisch dat hij het spannend vindt, dat zijn alle veranderingen :P

Gefeliciteerd met de goede echo Chantilly! Ook leuk dat je man een nieuwe baan heeft gevonden, tegen de tijd dat de baby er is zal hij goed gewend zijn.
Heb je zo'n vervelende leidinggevende? Stom dat ze zo doen, want als straks alles weer normaal is zou je hierdoor misschien wel een andere baan willen gaan zoeken.
Ik heb het op mijn werk verteld met 7 weken vanwege het vele overgeven, maar gelukkig reageren ze bij mij heel positief. Een aantal maanden geleden zelfs een flinke salarisverhoging gekregen :yes:

Fijn dat het met de baby zo goed gaat Sfietje! Wat heftig dat je weer zo'n last hebt van HG, Knap dat je je er zo doorheen slaat :hug:
Alle reacties Link kopieren
Chantilly, succes bij de echo vandaag! Hopelijk is alles weer goed :heart:
En laat je blijdschap niet verpesten door de reactie van de leidinggevende!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Zegeens! Net de echo en intake gehad, alles zag er weer goed uit.
Uitgerekende datum staat nu vast op 24 juli.

Zometeen, als leidinggevende uit zijn meeting komt, ga ik het 'm vertellen en maandag de overige collega's ( die het nog niet wisten of hadden geraden).
Alle reacties Link kopieren
Mooi Chantilly dat de echo weer goed was :). Hoe ging het met je leidinggevende? En heeft je man de eerste dag / dagen op zijn nieuwe werk al gehad?

Zegeens, hoe ver ben jij nu ook alweer?

Alle goeds voor 2019!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de goed echo Chantilly!
Hoe reageerden ze op je werk?

Ik ben alweer bijna 35 weken :O Eind volgende week met verlof :)

Jou man begint ook bijna aan zijn nieuwe baan toch Whoops? Spannend!
Alle reacties Link kopieren
OMG er is hier gewoon nog activiteit joh! Dan zou ik me heeeeel graag weer bij jullie aansluiten, want het wonder wil dat ik afgelopen weekend positief heb getest!!!! :hello: (2,5 jaar na dato... haha). Ik lees eventjes terug, maar ben echt super exited dat jullie nog “bestaan” haha.
Alle reacties Link kopieren
Even een reactie op jullie updates:

@teemo/zegeens: wat geweldig dat wij nu ook zwanger zijn als laatste van het groepje uit 2016 > 2019 wordt dus ons jaar! Ik heb je trouwens even aan de tabel met zwanger toegevoegd (was zelf heel erg blij dat ik mezelf kon verplaatsen haha)!

@sfietje gefeliciteerd met je tweede zwangerschap! Ook best ver al eigenlijk, spannend hoor!

@chantilly: ik vind het echt wonderbaarlijk om weer een aantal dingen van je te lezen waarvan ik soms denk dat onze levens een klein beetje synchroon lopen aan elkaar haha. Jij nu dus ook net zwanger, super zeg! En las dat je man een nieuwe baan heeft (de mijne ook, die start 1 maart).

@whoops: jij ook al een man met een nieuwe baan, hoop dat het bevalt!

@iedereen: ik las dat er ergens een FB groep was aangemaakt, zou me daar graag ook bij aansluiten als jullie dat goed vinden!

En dan na 1,5 jaar afwezigheid (tis wat...) even een update van mij:
Een jaar na de “zomer 2016” zijn we de MMM ingegaan waar uit een jaar van onderzoeken kwam dat er “niets aan de hand” was en we in juni 2018 te horen kregen dat we het nog een half jaar zelf moesten proberen. Dit lukte ook niet en in november ben ik dan ook voor het eerst gestart met hormonen (clomid+pregnyl) en hebben we in november een eerste (mislukte) IUI poging gehad met 3 grote en 1 kleine follikel. In december opnieuw hormonen geslikt en toen werd bij de follikelmeting verteld dat IUI niet door kon gaan wegens 3 grote follikels en 1 medium. Dat was nogal vervelend om te horen... En in principe hadden we toen ook een seksverbod opgelegd gekregen van de gynaecoloog maar hier hebben we ons (sorry...) niet aan gehouden. En afgelopen zondag testte ik dus positief :D. Dus nu zijn we helemaal blij, maar hebben nog wel in het achterhoofd dat het er ook eventueel 2 (of meer :o ) kunnen zijn. De vroege echo staat nu met 7 weken gepland op 25 januari, dus dat is best snel al. Een tweeling zouden we heel tof vinden, maar 3 of meer... dat zou best nogal slikken worden. Als enige weet mijn beste vriendin het en die zit me ook de hele tijd te plagen met foto’s van drie of vierlingen haha. Zij is trouwens op dit moment ook zwanger, dus vind het helemaal leuk dat we straks (als alles goed blijkt te zijn) samen zwanger zijn.

De relatie tussen mijn man en ik is ook erg sterk weer de laatste tijd dus dat is heel fijn. Hij heeft nu ook per 1 maart een nieuwe baan, dus dat zal ook wel heel veel rust geven voor hem. Verder hebben we nog in de planning dat we in februari op wintersport gaan met z’n tweetjes. Heb bedacht dat ik wel ga skien, daar is weinig risico nog met 8 weken. En in het voorjaar hebben we nog een weekje Vegas geboekt, dus dat komt ook wel mooi uit qua tijd.

Zou het leuk vinden om hier weer water vaker te gaan schrijven!

Groetjes, Juffert
Alle reacties Link kopieren
Zo fijn dat het gelukt is Juffert! En wat spannend dat het er meer kunnen zijn!
Hier zagen ze bij de echo half december wel twee vruchtzakken, maar eentje was niet doorontwikkeld. Heel eerlijk gezegd was ik daar niet echt rouwig om ;-)
Eentje erbij vond ik al wel genoeg!

Hier de 12 weken gepasseerd en hoewel ik 's ochtends misselijk blijf, is het een stuk beter te doen dan bij zwangerschap van dochter.
Gisteren bloed laten prikken voor de NIPT en vrijdag hadden we onze termijnecho. 24 juli is nu de uitgerekende datum, precies 2 maanden voor de 2e verjaardag van dochterlief.

Man heeft het heel erg naar zijn zin bij het nieuwe werk, werkt nu ook een stuk dichterbij, dus we hebben de taken wat herverdeeld :-) Hij brengt en haalt dochter nu naar en van het KDV en ik kan daardoor wat eerder weg. Erg fijn!

Zelf ook het nieuws verteld op mijn werk en alleen maar erg leuke reacties gehad. Leidinggevende heeft me 2x pltgedrukt, zo blij was hij dat ik maar 16 weken ( of wat langer) eruit zou zijn. Nou ja, kans is groot dat ik eind volgend jaar toch naar wat anders op zoek ga, maar dat hoeft hij nog niet te weten ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven