Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
De hoge sterftecijfers schijnen o.a. te maken te hebben met de hoge leeftijd waarop NL vrouwen nog moeder worden en (maar dat weet ik niet meer zeker) met het feit dat ze je in NL vaak tot 42 weken door laten lopen (wat ik absoluut niet wil trouwens).
Hier beval je in het ziekenhuis en blijf je ook een paar dagen. Er zijn wel collegas die een poliklienische bevalling doen, maar daarna moet je dus een prive vk hebben en daar moet je maar net geld voor hebben. En thuisbevallen kan wel, maar dat zou ik niet bij de eerste willen.

Er zijn ook wel geboortehuizen, maar die zijn ook neit gratis.

Dus als je van de normale gang van zaken wil afwijken, moet je een zak met geld hebben. En dat is natuurlijk best jammer.
.
Ik wil eigenlijk ook liever niet ingeleid worden ivm die risico's…maar die risico's van te lang doorlopen wil ik nog minder :( (misschien dus ook ivm die placenta sterfte van mezelf)
.
Dank je Flora! Ik heb het nog niet op papier, maar wie weet komt dat nog!

@sterftecijfer, dacht dat dat juist laag was in Nl. maar dan zal ik dat wel mis hebben

@inleiden, zou ik denk ik liever hebben dan met 42 weken doorlopen. Hier laatst een kindje dat volgroeid was, maar in de 42e week uiteindelijk is overleden. Weet de oorzaak niet precies.

Placenta sterfte lijkt me ook eng Mat!
Paddle, waarom ben je huiverig voor vliezen breken?
De babysterfte is in NL ivm de rest van de wereld idd laag, maar in vergelijking met andere west Europese landen (zeker Scandinavie) is het behoorlijk hoog.
weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 10-07-2014 09:39
Reden: anonimiseren
% gewijzigd
Ik ga gewoon duimen voor bevallen op de uitgerekende datum
dat zou best knap zijn! Precies op de uitgerekende datum bevallen
Ik ben over het algemeen trouwens wel voor zo min mogelijk "ingrepen" bij bevallingen. Ik wil bijv liever ook geen ruggenprik (zeg ik nu heel stoer).. Maar tot 42 weken doorlopen vind ik gewoon eng. Ivm die placenta maar ook omdat ik zelf 2 gevallen ken waarbij achteraf bleek dat die 42 weken eigenlijk te lang was en ze van geluk mogen spreken dat er gezonde kinderen uit zijn geboren.
Ik ben ook van de zo min mogelijk ingrepen. Maar mocht het zo uitkomen ga ik mezelf geen pijnbestrijding onthouden uit stoerheid.

Uiteindelijk zou ik kiezen voor inleiden ipv lang doorlopen tot 42 weken. Ken uit mn omgeving ook een geval waarbij het kindje te lang in de baarmoeder is gebleven en uiteindelijk is overleden, vermoedelijk door uitval van de placenta..dramatisch natuurlijk!

Wist niet dat dat de reden was van de relatief hoge baby sterfte in NL...

Als ik lees: omdat vrouwen steeds ouder kinderen krijgen denk ik: oooo ik moet NU starten. Ik wil er graag 2 of 3 en liefst 3 jaar ertussen bij elk... (nu weet ik dat je dit niet kan plannen). Maar dan ben ik bij nummer 3 ruim boven de 35.. En dan verloopt alles volgens "plan".
Ik vraag me zo vaak af hoe het voelt om te bevallen en hoe het voelt om een kindje in je te hebben, als het schopt etcetera. Hebben jullie dat ook?
Ja choco dat heb ik ook.

En ik zit vandaag helemaal niet lekker in mn vel en heb ontzettende last van de zielige vorm van rammeleritus...
Matroes!

@Choco

Ik heb vannacht gedroomd dat ik 9 mnd zwanger was, dikke buik and all.. En dat ik aan het wachten was op de bevalling en me, toen ik in het ziekenhuis liep, ineens herinnerde dat ik 8, en niet 9 zwanger was. Herpederp .

Dat gevoel uit mijn droom blijft me altijd de hele dag bij. Wat een heerlijk, héérlijk gevoel.

Ik vind het zo belangrijk om niet ongepland zwanger te raken. Ik wil niet dat mijn zwangerschap bezoedeld word door zorgen die ik bij een geplande niet zou hebben. Ik wil er naar uit kunnen kijken niet en niet bang zijn voor het moment dat de baby er is. Ten minste, zo niet bang mogelijk :P .
Ik denk dat je al die zorgen evengoed hebt als je wel gepland zwanger wordt
Oh bah mat, wat rot!!!

En ja choco dat heb ik super vaak! Ben gewoon nieuwsgierig: hoe zal te gaan, wat zal ik voelen. Schrikt me niet af... Lijkt me zo bijzonder om een zwangerschap mee te maken! Ik ben ergens ook een beetje bang dat ik een gestreste zwangere ga zijn: ben nogal op de hoogte van alle gevaren en er altijd op gericht geweest: dus ken ook alle verhalen uit m'n kennissen kring waarbij t mis/niet zo goed is gegaan. Maak mezelf maar wijs dat dit mijn algehele beeld wat verpest en dat het meestal gewoon goed gaat. Hebben meer mensen dat ook?
Jahoor flora dat herken ik wel een beetje. Maar bij mij komt dat ook door het forum waar de negatieve verhalen toch sneller worden gedeeld dan de positieve verhalen.
Oja dat speelt ook nog een rol. Heb ook veel mensen (nichtje, collega, vriendin, kennisjes) bij wie het ook echt mis is gegaan. Te vroeg geboren en wel goed gekomen, te vroeg geboren: niet goed gekomen, (late) miskramen. En mijn moeder heeft een kindje verloren na een gecompliceerde bevalling. Dus ik wéét wel dat dit mijn gevoel erover beïnvloed..maar ja dat gevoel he
quote:matroesjka_ schreef op 12 december 2013 @ 21:13:

Ik denk dat je al die zorgen evengoed hebt als je wel gepland zwanger wordt

Nah, niet dezelfde zorgen.

Kijk zorgen over de baby zijn er altijd. Zorgen over het veranderende leven zullen er ook zijn. Maar als ik nu zwanger zou zijn, met de coschappen voor de boeg terwijl ik een kind in mijn buik draag? Geen mogelijkheden om salaris te ontvangen tijdens verlof, een verlengde studietijd, het niet halen van de 10jaren termijn waardoor mijn hele stufi een lening wordt, mijn leven zoals het nu is onvrijwillig opgeven zonder er klaar voor te zijn? Wow, dat zou echt een overload zijn.
Herkenbaar Flora. Vooral vanuit mijn studie. Maar dat heb ik eigenlijk met álles.Helaas ligt mijn interesse voornamelijk bij zwangerschap, neonaat, peuter periode. Dus ik onthoud daar ook nog eens alles van haha.
Ohh ja bij jouw studie zal t helemaal erg zijn! Staat een co-schap kindergeneeskunde (noem je dat zo) op je lijstje?
Ik ben heel blij dat ik nu op een punt in mijn leven ben dat ik makkelijk kan doen of een ongeplande zwangerschap gepland was. Dan maak ik snel mijn promotie af(lukt net vor het verlof) en dan zoek ik daarna wel een baan. Maar ik besef me wel dat ik daarmee in een onwijze luxe positie zit.

mat: dikke knuffel.
Volgens mij geen specifieke kindergeneeskunde. Maar wel trauma en SEH, dus daar zal ik ongetwijfeld kinderen zien . Ik ben wel van plan mijn wetenschapsstage te doen op verloskunde. Dus dat wordt flink rammelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven