Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
@Chantilly; kan het me helemaal voorstellen ! Hier ook nog steeds niet zo heel veel rammels omdat we zo druk zijn met klussen in mijn oude huis. Het schiet gelukkig wel op nu en we hebben afgesproken dat we het nu ook even wat rustiger aan gaan doen, zodat we ook nog aan elkaar toe komen. Het was even wat teveel, vandaar dat ik ook weinig op het topic ben geweest.
Fijn chantilly, dat het nu op begint te schieten.

Hier rammel ik weer flink de pan uit... Vandaag stond ik in een winkel bij de kassa met drie mensen voor mij die allemaal babykleertjes kochten Het was allemaal zo schattig! Ik wil ook!!

Gelukkig wordt het vanaf komende week erg druk op het werk, hoop dat ik daarin wat afleiding kan vinden. Ook sociaal is de agenda weer goed vol, dus weinig tijd om te piekeren en peinzen.
Zo, ik moest even zoeken naar dit topic, we waren een beetje ver weggezakt .

@rozenstruiken, ohh lastig is dat hè, als je al die kleertjes ziet! Kan me voorstellen dat je dan weer flink begint te rammelen. Succes met je volle agenda .

Mijn vriend en ik hebben bericht gekregen van het ziekenhuis dat de mutatie van het gen bij mijn vriend niet gevonden is. Dus super fijn nieuws voor ons, hoeven we ons daar in ieder geval niet meer druk om te maken! Mijn ouders zijn ook heel blij voor ons en mijn zusje vroeg al of dit betekent dat er minimensjes van ons komen. Ja, misschien wel, maar voorlopig dus nog maar even niet :P. Ze wil wel tante worden en dan gaat ze teletubbies kijken, hihi. Ik weet nog dat ze dat zelf vroeger héél graag keek, dus dat verbaasd me helemaal niks .

Morgen heb ik het intakegesprek op het mbo voor de opleiding tot verzorgende ig. Ik vind het toch best een beetje spannend, stiekem. Ben heel benieuwd naar het gesprek en ik heb al allerlei vragen opgeschreven natuurlijk. Maar af en toe denk ik 'straks mag ik helemaal niet beginnen met de opleiding!'. Dat is waarschijnlijk een onzingedachte, maar ik vind het dus best een beetje spannend :P.

Wat mijn werk betreft: ik zit daar nog steeds op te wachten, echt héél vervelend en ik word er soms ook echt verdrietig van :(. Ik wil zo graag werken en blijkbaar is er nog geen werk ofzo. Ik ga volgende week weer bellen, want dan hebben ze weer 2 weken de tijd gehad om 'het rooster te maken' (want dat hebben ze gezegd, dat ze het rooster nog aan het maken zijn). Nja, balen dus en hopen maar dat ik in juni gewoon aan de slag kan, want ik heb wél een contract ondertekent dus dan moeten ze toch ook werk kunnen aanbieden, zou je denken?

Verder hebben we de afgelopen dagen vooral genoten van het heerlijke weer . Jullie zullen dat vast ook wel gedaan hebben denk ik?

Ik ben in de zon trouwens ook de lijst afgegaan van de kindernamen die in 2013 zijn gegeven (van de sociale verzekeringsbank, die lijst). Heel veel opgeschreven en mijn vriend heeft er ook héél veel weer doorgestreept. Ik zei: streep maar door als je het echt niks vindt, nou dat heb ik geweten, haha :P. Maar er zijn wel 62 meisjesnamen en 30 jongensnamen die wel leuk genoeg waren voor nu. Hebben jullie al eens nagedacht over namen die je mooi vind? Of misschien zelfs al namen in je hoofd die je graag zou willen gebruiken?
@aliceanna Whaha wat grappig dat je een lijst namen hebt gemaakt en aan je vriend hebt gegeven. Daar hoef ik bij mijn man helaas niet mee aan te komen. Ik probeer wel eens te praten/speculeren over babynamen maar dan zegt hij altijd al heel gauw: doe normaal joh, daar gaan we het nu toch nog niet over hebben?! ;)

Zo te horen komen jullie er wel uit, als er maar liefst 60/30 namen zijn die jullie allebei leuk vinden .

Succes met je intake gesprek en nieuwe baan.... wat vervelend nou dat ze zo vaag zijn over wanneer je kunt beginnen. Raar hoor. Blijf er maar achteraan bellen inderdaad!

Goed nieuws van het ziekenhuis van je vriend .

@rozenstruiken Herkenbaar, die rammels bij babykleertjes. Ik heb nu maar liefst 3 recent bevallen vriendinnen/kennissen om me heen dus dat is helemáál erg haha. Heel leuk voor ze hoor, echt zo mooi om te zien hoe gelukkig ze zijn. Maar het steekt me ook wel, helaas.

@deb Voel je al iets pre-menstrueels? ;)

@chantilly Sterkte met je verbouwingstress.

@paddle Hoe lang nog tot de 12 weken en je het iedereen mag vertellen?

@tara Wat een domme opmerking van die kennis tegen je vriend zeg. Soms zeggen mensen maar wat joh...
Oh dan was het topic aardig weggezakt zeg!

Rozenstruiken, daar ga je van rammelen he? Dat had ik ook toen ik een maandje geleden een kraamcadeau voor kennissen moest kopen.

Aliceanna, wat super fijn dat het gen niet is gevonden! Opluchting zeg!

Wel balen dat je nog niet ingepland bent! Succes bij het kennismaken van de opleiding! Is vast leuk joh!

Poeh en dan vinden jullie veel namen leuk! Daar hoef ik nog niet mee aan te komen bij vriend. Maar dat komt over een paar maanden wel denk ik.

Want, voor diegene die het nog niet weten. Zal ik maar vertellen dat ik zwanger ben.

Maar ik blijf wel meeschrijven en zal verder niks over de zwangerschap zeuren ofzo;-)
Sealight, wat leuk!!! :D Gefeliciteerd! En je mag af en toe wel iets zeggen, bijvoorbeeld dat je keimisselijk bent :P kunnen wij nog even blij zijn, omdat we daar nog geen last van hebben. Maar wat een super leuk nieuws joh, geniet ervan! :D
Sealight: Van harte gefeliciteerd! Ook vlug gegaan dan, is wel fijn niet te lang moeten wachten.

@Eva: We hebben iedereen die dicht bij ons staat al verteld na de eerste echo. Wel gevraagd stil te houden tot na de 12 weken echo, dan mag het in de verdere familie ook worden geweten. Maar dat zal wel langzaam via via gebeuren, we doen geen facebook aankondiging ofzo .
@paddle Oh ja dat nieuws zal dan vast wel langzaam door sijpelen. Is het een principiële keuze om niks op Facebook te zetten over je zwangerschap? Heb ik laatst ook over gepraat met mijn man toevallig. Hij zou absoluut niets online willen over een eventuele zwangerschap. Mij lijkt het wel leuk maar het maakt me niet zo veel uit.

Hoeveel weken ben je nu zwanger dan?

@sealight Wat lees ik nu? ! Ook jij zwanger, wat geweldig! En jij hoeveel weken? Fijn dat het ook bij jou zo snel raak was zeg! !!*feest*

Volgens mij heb jij een beetje zo'n vriend als de mijne. Niet te veel willen praten over dingen in de toekomst of mogelijke scenario's. Zoals het onzin vinden om nu al over baby namen te denken .

Ik word er soms wel eens gek van want ik heb wel veel behoefte om te praten en fantaseren over onze toekomst als gezin (hopelijk). Soms gaat hij er in mee maar vaak ook niet. Vandaag riep hij opeens weer dat hij het toch wel eng vindt en dichtbij, zucht. Laatst verklaarde hij nog dat hij echt klaar is voor een baby. Zo veranderlijk als vrouwen, die mannen. ..?

Ik word er niet vrolijk van in ieder geval :(.
Dank jullie wel! Ik ben nu vijf weken.

Leuk Paddle dat familie die dicht bij jullie staat al weet over de zwangerschap! Al bijna de 12 weken echo dus!

Eva, oh zo herkenbaar hoor, dat gedrag van je man.. Zo was de mijne ook en opeens was ie om;-) maar echt fantaseren over de toekomst, nee. Maar voor mannen is het nog niet zo realistisch.
@Eva: Nee, niet principieel, ik heb geen eens facebook en vriend is er niet acht actief op, dus voelt raar om zo iets bijzonders wel op facebook te delen. Bovendien weet iedereen waarvan ik er waarde aan hecht het al persoonlijk van ons, alleen mijn oma ga ik nog na de 12 weken echo persoonlijk gaan vertellen.

Ik ben nu 10+4, mijn 12 weken echo is op 12+5. Nog twee weken wachten. Vind het wel spannend ivm de nekplooi enzo, en de uitslag van de combinatietest.

Jij moet ook niet meer zo lang wachten om te beginnen zeker? Nog enkele maandjes?

@Sealight: Hoe heeft je vriend gereageerd?
@paddle Ik mag nog tot september wachten, dus een paar maandjes inderdaad nog. Lijkt nog heel lang, maar die zomer is vast zo voorbij.

Ik begrijp wat je zegt over dat het vreemd is om zoiets persoonlijks op Facebook te zetten. Ik zelf ben echter best actief op Fb dus ik zou het dan weer vreemd vinden helemaal niets over een eventuele zwangerschap hierop te zetten. Maar goed, als mijn man het niet wil, dan niet. Het wordt ONS kind hè haha.

Spannend die 2 weekjes wachten nog, op je 12-weken echo. Heel veel succes! Laat je nog even weten hoe de echo was? Voel je trouwens al wat? Nog geen klachten ofzo?

@sealight En jij? Al bepaalde lichamelijke aanwijzingen/klachten? Hopelijk niet natuurlijk .

Wanneer gaan jullie het iedereen vertellen?

Fijn te horen dat meer mannen dat gedrag vertonen ;). Ik dacht dus ook dat mijn man het punt had bereikt dat hij "helemaal om" was maar af en toe komt er dus nog een paniek/twijfel momentje bij hem boven!
@Eva: September is al om de hoek, nog even de zomer door en dan is het al zover! Ik vind het verder niet raar als mensen iets zetten op facebook. Ah, als je man geen aankondiging wilt heb je een extra excuus om trots rond te bellen naar iedereen .

Ik heb ongeveer 4 helse weken achter de rug. Wil niemand bang maken door erover uit te weiden maar het is bepaald geen feestje geweest. Gelukkig lijkt het nu wat beter te gaan. Ik kijk halsreikend uit naar de tijd dat de hormonen gaan liggen en ik me weer een mens voel.
Oh jee paddle dat is niet best :(. Erg misselijk geweest zeker? Vervelend voor je zeg. Hopelijk gaan de ongemakken snel voorbij :(.
@Rozen, erg he al die leuke kleertjes. Ik zag ook dat je op de website van prenatal een soort verlanglijstje kunt maken, ik moet gewoon niet kijken naar babyspullen.

@Alice, wat een geruststelling voor jullie! Is je intake goed gegaan? De banen liggen niet voor het oprapen helaas, ik merk het ook. Dan denk dat we beter nu in de kleine kinderen kunnen zitten en straks als de economie beter wordt meer werken.

@Namen, ik heb een baby name app. Dan kan je favoriete namen bewaren en de betekenis staat erbij. Man voegt zich redelijk naar de namen die ik leuk vind haha. Alice, ik kan die lijst niet meer vinden alleen de top 20.

@Sealight, van harte meid!

@Facebook, ik kan me soms nogal storen aan mensen die overdreven veel op Facebook posten maar een aankondiging zullen we zeker doen na 12 weken.

@Eva, ik heb ook zo'n vent. Kwijlen dat hij doet bij kindjes, steeds willen oppassen maar altijd bang om zelf te stap te wagen en zo staat hij in alles eigenlijk. Ik ben een enorme denker en wil altijd een stabiel leven dus als ik denk dat ik ergens klaar voor ben zit het altijd wel goed.

Ik ben ongesteld geworden, precies 14 dagen na mijn gevoelde eisprong en mijn cyclus is in totaal 25 dagen geweest. Het is me heel erg mee gevallen dat ik meteen ongesteld ben geworden het stoppen met de pil. Heb weinig last van de menstruatie maar wel iets meer bloed verlies. Het wachten begint me wel op te breken omdat we er warmpjes bij zitten en allebei kinderen willen. Het voelt vrij nutteloos omdat er geen dingen zijn waarvan ik vind dat er nog op gewacht moet worden.
Fijn dat je lichaam het goed oppakt na de pil Chocolate, hopelijk duurt het nu niet meer lang!

Eva: Misselijk en lusteloos in het kwadraat, inmiddels ruim vier kilo lichter dan de start.

Heb jij nog erg last van lange cyclussen?
@sealight & paddle: Beide onwijs gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

@chocolatechip: wat onwijs goed dat je zo snel na de pil ongesteld bent geworden. Ik helaas nog niet, zit nu op dag 34. Dus moet geduld hebben al vind ik dat niet echt makkelijk.

@eva: nog helemaal geen ongesteldheidsklachten (helaas) dacht eerst van wel, bollere buik en lage rugpijn maar dat is nu gewoon weer verdwenen.

@fb: Van mijn vriend hoeft het niet perse op fb maar ik vind het op zich wel leuk, niet alles ofzo maar indd wel een aankondiging dat we een kindje verwachten.
@ EvaViva: Mijn vriend is ook het ene moment er helemaal klaar voor en het volgende moment weer niet. Vooral als hij die reclame van die bank met dat kleine roodharige meisje ziet dan is hij helemaal klaar voor zijn eigen roodharige dochtertje. Grote kans dat onze kinderen toch blond worden zoals hij, maar we hopen stiekem op rood en hij hoopt stiekem op een meisje, maar een jongen is ook goed .

@ Paddle: Ik hoop dat je jezelf snel weer wat beter voeld. Knuffel!

Hier vooral bezig met werk. Vriend heeft nu een aantal dingen lopen, maar ik durf nog niet echt te hopen dat er ook echt een baan uit gaat komen. Verder langzaam steeds meer bezig met de bruiloft. Volgende maand gaan we in ondertrouw en de kaarten liggen klaar om verstuurt te worden.
Dank jullie wel allemaal! Hier nog niet misselijk, alleen zere borsten en af en toe lage rugpijn en lichte buikkrampjes. Maar ik besef wat me te wachten staat Paddle;-) hopelijk voel jij je snel beter! Mijn vriend reageerde vol ongeloof,maar is erg blij.

Choco fijn dat je een mooie cyclus hebt na de pil! Wel frustrerend zeg! Dat wachten terwijl je voor je gevoel alles voor elkaar hebt!

Deb, wat rot. Wacht jij of je cyclus op gang komt?

Tara, leuk jullie kaarten en leuk om met de bruiloft bezig te zijn! Lijkt mij tenminste! Spannend allemaal!
@Sealight: Was je trouwens snel zwanger?

Ja ik wacht indd nog op mijn eerste ongesteldheid sinds ik gestopt ben met de pil, zit nu op dag 35 maar heb niet echt het gevoel dat het snel gaat komen, totaal geen kwaaltjes of iets helaas.

@ tara: Wanneer is jullie bruiloft?
@chocoladechip: Meisjesnamen op alfabet: http://apache.svbvod.pmed ... 3-meisjes-alfabetisch.pdf

Jongensnamen op alfabet: http://apache.svbvod.pmed ... 3-jongens-alfabetisch.pdf

Intakegesprek ging wel... Was met nog 4 andere meiden. Kraamzorg is geen werk in te vinden maar ik wilde sowieso al geen kraamzorg, dus dat scheelt! Ik wil de ouderenzorg in . Ik ben nog steeds ontzettend enthousiast, maar er is dus een wachtlijst :( en iedereen hoort voor de zomervakantie of je mag beginnen aan de opleiding. Ohhh, ik hoop het zo errug! Mijn ouders gaan ook helemaal duimen voor me enzo. Pfft! Spannend dus nog steeds! Ik laat het jullie weten als ik iets hoor .

@Paddle, wat naar voor je dat je je zo slecht hebt gevoeld. Voor het goede doel weliswaar, maar ik kan me voorstellen dat je er niets erg gelukkig van werd. Ik hoop voor je dat je je snel weer een beetje goed voelt!
Thanks Chocolatechip en Tara.

Heel fijn te horen dat meer mannen het wisselvallige gedrag van mijn man vertonen (het dan weer enthousiast dan weer bang/terughoudend t.o.v. kinderen). Het maakt me echt onzeker, ik hoor het liefst alleen maar dat hij het helemaal ziet zitten natuurlijk. Maar goed, ik houd me maar vast aan de momenten dat hij echt heel graag wilt...

@chocolatechip Wat een ideale cyclus heb je . Perfect zeg, zo 14 dagen na de eisprong die je ook nog zelf hebt gevoeld. (Ben een beetje jaloers haha.) Houd dit vast zou ik zeggen haha!

Je zegt dat het nutteloos voelt om nog te wachten. Waar wachten jullie ook weer precies op?

@paddle Jeetje zeg, heftig voor je die misselijkheid. Hopelijk heb je het ergste al achter de rug nu.

Ik heb nog steeds last van onregelmatige cylcussen maar *fingers crossed* ze zijn de afgelopen 3 keer wel korter geweest (tussen de 30 en 36 dagen). Toeval of zou het zo blijven? Ik hoop het laatste natuurlijk!

@deb Vervelend he dat wachten! Succes :(.

@tara Wat leuk die huwelijksvoorbereidingen. We blijven duimen voor je vriend (qua werk)

@aliceanna Jeetje ik dacht dat er zoveel mensen nodig zijn in de zorg. Had ik niet verwacht, dat er een wachtlijst is! Hopelijk hoor jij bij de gelukkigen, succes met wachten! Kun je je niet ook nog op een andere plek opgeven (voor een soortgelijke opleiding) ofzo?
@alice: pfff dat jij door die lijsten heenkomt... Ik heb meisjes met een A nog niet eens gehad en ik was er al klaar mee. Wat een namen staan er ook tussen.

@eva: vriend heeft ook dat wisselende gedrag. Één van de redenen waarom ik nog niet helemaal durf te hopen dat we over een half jaar echt gaan beginnen.

@hier: ontzettend heftig ongesteld, flinke buikpijn, hoofdpijn, voel me echt ellendig. En de hooikoorts helpt ook niet bepaald mee. Voel me ontzettend zielig
Wat een fijn topic zeg! Ik lees al een tijdje mee en zou graag willen meepraten.

Eerst gefeliciteerd aan alle zwangere schrijfsters :D

Wij wachten omdat wij een huis willen kopen. We wonen nu in een appartement, Opzich zou het nu ook wel kunnen maar we willen graag een tuin en wat meer kamers.

Het appartement staat te koop en we hebben volgende week kijkers dus spannend allemaal!
@lizzy Welkom! Leuk als je wilt meepraten.

Mag ik vragen hoe oud jij en je vriend zijn? En zijn jullie er al lang over aan het denken?

Aha, dus als jullie appartement verkocht is gaan jullie voor een eigen huis kijken? En dan mag de gezinsuitbreiding ook komen?! Spannend . Wie weet gaat dat allemaal wel heel snel gebeuren dan!

@rozenstruiken Ik vind je terecht zielig hoor. Hooikoorts én hevig ongesteld is echt niet fijn. Ik heb hooikoorts en ben flink verkouden (ja, ik merk het verschil!). Ook best balen...

Ik kom ook niet door die gigantische namenlijsten heen haha! Dat gaat toch echt te ver.

Ah, dus nog een man met wisselvallig gedrag. Wat geeft hij aan, dat hij nog tijd nodig heeft? Jullie hebben dus wel een soort startdatum afgesproken?
@eva: wij willen in december beginnen. Vriend geeft geen signalen dat hij dan toch niet wil beginnen, maar hij kan zich nogal ergeren aan kinderen en vindt het volgens mij nogal een enge stap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven