Wanhopig: al wekenlang ziek 10 weken zwanger
donderdag 4 mei 2017 om 01:04
Ik ben echt wanhopig nu, ik ben al 4 weken alleen maar aan het overgeven en ben constant ziek. Ik hou niks binnen en ben al meer dan 5 kilo afgevallen. Ik zit inmiddels al 2 weken thuis van werk omdat het gewoon echt niet meer ging. Mijn lichaam is op, ik heb geen energie meer en ik kots zo'n 5 keer per dag alles wat ik eet en drink er uit. Maakt niet uit wat ik eet of drink. Ik probeer van alles, acupuctuur, gember pillen, gember thee, 2 soorten pillen van de dokter (maar daar werd ik enorm slaperig van, niet fijn) DUS: heeft iemand DE tip voor mij of hebben mensen dit ook gehad? En wanneer trok het weg? Ik zie het op dit moment allemaal niet meer zo zitten. Zit al weken binnen nu en mijn wereldje is wordt zo wel heel klein..
donderdag 4 mei 2017 om 09:09
quote:Suykerspin schreef op 04 mei 2017 @ 08:52:
[...]
Poeh heftig hoor! Lijkt me enorm zwaar dat je niet voor je kind kunt zorgen, hoewel die er waarschijnlijk weinig last van heeft. Gefeliciteerd met je zwangerschap overigens! Realiseer me dat ik dat nog niet had gedaan :s. Hopelijk kun je wel een beetje genieten van het idee dat er een 2e aankomt? Kan me zo voorstellen dat je op deze manier niet van het zwanger zijn kunt genieten. Voelde me tijdens de 1e zwangerschap al zo schuldig, denk dat t met zo'n kleintje erbij nog erger wordt. En dan al die mensen om je heen die vertellen dat hun zwangerschap de mooiste tijd van hun leven was. Ik vond er geen zak aan!
Merkte na de bevalling vooral dat ik heeeeeel veel energie verloren had in de maanden ervoor. Heeft een tijd geduurd voordat ik er weer helemaal was. Was wel lekker snel weer op gewicht
Inmiddels net een heftige miskraam achter de rug, dus wel bezig met een 2e maar vind t wel erg spannend!
Wat verdrietig om te horen dat je zon heftige miskraam hebt gehad. Was je al ver in de zwangerschap?
Heb je voor de start van een 2e gesproken over een plan? Wat te doen als het weer zo erg word? Mag je bijv al meteen preventief medicatie vanaf dag 1? Ik hoop dat je snel blijvend zwanger mag zijn, maar dan is het je meer dan gegund om ervan te genieten en zonder deze rotziekte de zwangerschap door te feesten!
Hier is dat niet gebeurd, maar had denk ik wel gescheeld.. ja ik word vooral gek van al die mensen om me vragen: is het nog steeds niet over dan? Dat is toch wel over met 3 maanden... uh nee niet dus. Zit ook in de ziektewet met werk.. maar vanuit de arbo daar is gelukkig wel begrip.
@to : sorry voor het inbreken even in jou topic. Ik hoop dat je wat kunt met al onze tips en dat je snel de juiste zorg krijgt om het voor jou in ieder geval dragelijk te maken! Liefs
[...]
Poeh heftig hoor! Lijkt me enorm zwaar dat je niet voor je kind kunt zorgen, hoewel die er waarschijnlijk weinig last van heeft. Gefeliciteerd met je zwangerschap overigens! Realiseer me dat ik dat nog niet had gedaan :s. Hopelijk kun je wel een beetje genieten van het idee dat er een 2e aankomt? Kan me zo voorstellen dat je op deze manier niet van het zwanger zijn kunt genieten. Voelde me tijdens de 1e zwangerschap al zo schuldig, denk dat t met zo'n kleintje erbij nog erger wordt. En dan al die mensen om je heen die vertellen dat hun zwangerschap de mooiste tijd van hun leven was. Ik vond er geen zak aan!
Merkte na de bevalling vooral dat ik heeeeeel veel energie verloren had in de maanden ervoor. Heeft een tijd geduurd voordat ik er weer helemaal was. Was wel lekker snel weer op gewicht
Inmiddels net een heftige miskraam achter de rug, dus wel bezig met een 2e maar vind t wel erg spannend!
Wat verdrietig om te horen dat je zon heftige miskraam hebt gehad. Was je al ver in de zwangerschap?
Heb je voor de start van een 2e gesproken over een plan? Wat te doen als het weer zo erg word? Mag je bijv al meteen preventief medicatie vanaf dag 1? Ik hoop dat je snel blijvend zwanger mag zijn, maar dan is het je meer dan gegund om ervan te genieten en zonder deze rotziekte de zwangerschap door te feesten!
Hier is dat niet gebeurd, maar had denk ik wel gescheeld.. ja ik word vooral gek van al die mensen om me vragen: is het nog steeds niet over dan? Dat is toch wel over met 3 maanden... uh nee niet dus. Zit ook in de ziektewet met werk.. maar vanuit de arbo daar is gelukkig wel begrip.
@to : sorry voor het inbreken even in jou topic. Ik hoop dat je wat kunt met al onze tips en dat je snel de juiste zorg krijgt om het voor jou in ieder geval dragelijk te maken! Liefs
donderdag 4 mei 2017 om 09:10
quote:mycupoftea schreef op 04 mei 2017 @ 08:23:
dankjewel allemaal.. ga vanmiddag toch de VK is bellen, heb net de herkenningspunten van HG gelezen en er zijn er toch veel op mij van toepassing..
En die medicijnen maken mij niet zo maar slaperig, maar in een hele rare staat tussen wakker en slapen in. Iets waar ik zelf angstig van word omdat ik totaal niet mezelf ben dan en mezelf heel 'vaag' voel.. En rust neem ik alleen maar, lig al 2 weken alleen op bed en verder niks. Ik kan ook verder niks dus wat dat betreft weinig keuze..Had je primperan?
dankjewel allemaal.. ga vanmiddag toch de VK is bellen, heb net de herkenningspunten van HG gelezen en er zijn er toch veel op mij van toepassing..
En die medicijnen maken mij niet zo maar slaperig, maar in een hele rare staat tussen wakker en slapen in. Iets waar ik zelf angstig van word omdat ik totaal niet mezelf ben dan en mezelf heel 'vaag' voel.. En rust neem ik alleen maar, lig al 2 weken alleen op bed en verder niks. Ik kan ook verder niks dus wat dat betreft weinig keuze..Had je primperan?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
donderdag 4 mei 2017 om 09:14
quote:april88 schreef op 04 mei 2017 @ 09:09:
[...]
Blegh wat naar is dat onbegrip toch! Fijn dat er vanuit de arbo wel begrip voor is. Mijn leidinggevende is daar gelukkig ook heel meelevend in.
Toen ik positief testte heb ik direct de ha gebeld en om medicatie gevraagd, dat mocht gelukkig, scheelt een stuk!
Hoop voor je dat t deze keer wat eerder over is dan de vorige keer en dat je er nog even van mag genieten!
@to ik zal ook stoppen met deze inbraak in je topic. Wens je heel veel sterkte en hoop dat t snel overgaat!
[...]
Blegh wat naar is dat onbegrip toch! Fijn dat er vanuit de arbo wel begrip voor is. Mijn leidinggevende is daar gelukkig ook heel meelevend in.
Toen ik positief testte heb ik direct de ha gebeld en om medicatie gevraagd, dat mocht gelukkig, scheelt een stuk!
Hoop voor je dat t deze keer wat eerder over is dan de vorige keer en dat je er nog even van mag genieten!
@to ik zal ook stoppen met deze inbraak in je topic. Wens je heel veel sterkte en hoop dat t snel overgaat!
donderdag 4 mei 2017 om 09:30
Hier verzachtten de volgende dingen de misselijkheid iets, waardoor ik opname in het ziekenhuis kon voorkomen tijdens 2 zwangerschappen (het ene hielp bij de ene en andere weer bij de ander dus gewoon proberen)
Emasafene maar alleen bij de oudste, bij de tweede durfde ik dat niet te gebruiken omdat ik er ook zo stoned van werd en ik mezelf dan niet vertrouwde met de zorg voor een kind.
Gember. Stukjes gember in kokend water en dit de hele dag door drinken. Heb het zoveel gedronken dat ik nu al misselijk word van de gedachte het nog eens te moeten drinken.
Gemberpillen van de natuurwinkel
Tweewekelijkse sessies bij de osteopaat
Naturelchips en cola. Kilo's en liters.
Sterkte. Ik werd vooral gestoord van de opmerkingen van anderen. De ergste "je bent misselijk omdat je in je hart de zwangerschap niet accepteert". Of "Oh ja s ochtends was ik ook altijd wat misselijk". Niet leuk als je om 19u s avonds nog steeds gal staat te kotsen.
Emasafene maar alleen bij de oudste, bij de tweede durfde ik dat niet te gebruiken omdat ik er ook zo stoned van werd en ik mezelf dan niet vertrouwde met de zorg voor een kind.
Gember. Stukjes gember in kokend water en dit de hele dag door drinken. Heb het zoveel gedronken dat ik nu al misselijk word van de gedachte het nog eens te moeten drinken.
Gemberpillen van de natuurwinkel
Tweewekelijkse sessies bij de osteopaat
Naturelchips en cola. Kilo's en liters.
Sterkte. Ik werd vooral gestoord van de opmerkingen van anderen. De ergste "je bent misselijk omdat je in je hart de zwangerschap niet accepteert". Of "Oh ja s ochtends was ik ook altijd wat misselijk". Niet leuk als je om 19u s avonds nog steeds gal staat te kotsen.
donderdag 4 mei 2017 om 11:45
dankjewel allemaal, ben net toch naar het ziekenhuis geweest en gelukkig niet uitgedroogd! Daar wel aangeraden om toch de medicijnen nog een kans te geven.. Bedankt voor de tips, chips moet ik echt niet aan denken maar die Okugest ga ik maar eens proberen denk ik. Suykerspin en April: maakt niet uit hoor!! Grappig dat jullie elkaar hier weer vinden.
dinsdag 13 november 2018 om 10:43
Ik 'up' dit topic even!
Ben nu 17 weken zwanger en blijf iedere ochtend misselijk en braken. Emesafene 3 rondes gehad en helpt iets, maar niet super.
Het is bij mij lang niet zo heftig als wat sommigen hier hebben ervaren, maar toch wel vervelend.
Mijn vraag is: heeft iemand acupunctuur geprobeerd? Ik sta hier nogal sceptisch tegenover maar wil ondertussen alles wel proberen als er maar een kleine kans is dat het helpt...
Mycupoftea en anderen ik hoop dat jullie ondertussen heel erg aan het genieten zijn van jullie kindjes!!
Ben nu 17 weken zwanger en blijf iedere ochtend misselijk en braken. Emesafene 3 rondes gehad en helpt iets, maar niet super.
Het is bij mij lang niet zo heftig als wat sommigen hier hebben ervaren, maar toch wel vervelend.
Mijn vraag is: heeft iemand acupunctuur geprobeerd? Ik sta hier nogal sceptisch tegenover maar wil ondertussen alles wel proberen als er maar een kleine kans is dat het helpt...
Mycupoftea en anderen ik hoop dat jullie ondertussen heel erg aan het genieten zijn van jullie kindjes!!
dinsdag 13 november 2018 om 12:54
roover schreef: ↑13-11-2018 10:43Ik 'up' dit topic even!
Houd moed! Hier was het met 20 weken ineens over.
Acupunctuur niet geprobeerd, wel ostheopathie en pilletjes van de natuurwinkel.
Ik denk baadt het niet dan schaadt het niet! Weet hoe frustrerend het kan zijn dus je hebt niks te verliezen.
dinsdag 13 november 2018 om 14:43
Niet zwanger, maar altijd 2 weken misselijk en overgeven laatste 2 welen van cyclus.
Emfesane helpt enigszin, maar niet genoeg. Gewoon eten waar je trek in hebt, die 2 weken overleef ik op chips/cola en friet.
Voor jou nog maar een paar weken en je bent zwanger dus geldt ook een beetje: je weet wanneer het ophoudt!
Emfesane helpt enigszin, maar niet genoeg. Gewoon eten waar je trek in hebt, die 2 weken overleef ik op chips/cola en friet.
Voor jou nog maar een paar weken en je bent zwanger dus geldt ook een beetje: je weet wanneer het ophoudt!
dinsdag 13 november 2018 om 15:52
@kinderwens2018: je hebt natuurlijk gelijk dat je weet dat het nooit langer dan 42 weken gaat duren. Maar dat is heel lang als je je rot voelt. Ik ben vanaf week 6 tot nu week 17 aan het braken, en hoewel ik weet dat ik heel gelukkig mag zijn dat het zwanger worden gelukt is: nog 23 weken doorgaan met deze misselijkheid en braken maakt me moedeloos. Omdat alle medicamenteuze opties bij mij klaar of onvoldoende werkend zijn heb ik daarom dit oude topic heropend om te kijken of er anderen zijn die er met andere middelen vanaf zijn gekomen.
Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn zonder complicaties.
@damas: hielp osteopathie en natuurpilletjes bij jou? En wat heb je precies gehad?
@damas: hielp osteopathie en natuurpilletjes bij jou? En wat heb je precies gehad?
dinsdag 13 november 2018 om 21:16
Ik ken het gevoel, hier ook van week 4 tot 24 aan een stuk door vreselijk misselijk al het eten was een gevecht. Ik kon iedereen die zei: ‘hoort erbij’ of ‘je weet waar je het voor doet’ echt wel neerslaan. Ga jij even lekker vier maanden buikgriep hebben, dan praten we verder!
Maar goed, het ‘goede nieuws’: het kan dus tot elk moment nog overgaan, het is niet zo dat als het tot 20 weken duurt, het bij definitie blijft. Wat ik heel erg merkte is dat zeker na een aantal weken je reserves gewoon op zijn, en je dus ook heel beroerd wordt omdat je te weinig binnenkrijgt. Het is geen magische oplossing, maar voor mij zorgde een een halve Dextro er voor dat ik een uurtje of zo daarna een klein beetje kon eten. Geen idee of het jou helpt, maar wie weet!
Maar goed, het ‘goede nieuws’: het kan dus tot elk moment nog overgaan, het is niet zo dat als het tot 20 weken duurt, het bij definitie blijft. Wat ik heel erg merkte is dat zeker na een aantal weken je reserves gewoon op zijn, en je dus ook heel beroerd wordt omdat je te weinig binnenkrijgt. Het is geen magische oplossing, maar voor mij zorgde een een halve Dextro er voor dat ik een uurtje of zo daarna een klein beetje kon eten. Geen idee of het jou helpt, maar wie weet!
dinsdag 13 november 2018 om 23:01
Ik heb echt allerlei pillen geprobeerd hahaha was echt wanhopig. Niks werkte. Soms een dag placebo of geluk.roover schreef: ↑13-11-2018 15:52@kinderwens2018: je hebt natuurlijk gelijk dat je weet dat het nooit langer dan 42 weken gaat duren. Maar dat is heel lang als je je rot voelt. Ik ben vanaf week 6 tot nu week 17 aan het braken, en hoewel ik weet dat ik heel gelukkig mag zijn dat het zwanger worden gelukt is: nog 23 weken doorgaan met deze misselijkheid en braken maakt me moedeloos. Omdat alle medicamenteuze opties bij mij klaar of onvoldoende werkend zijn heb ik daarom dit oude topic heropend om te kijken of er anderen zijn die er met andere middelen vanaf zijn gekomen.
Ostheopathie leek wel enigszins te verlichtten maar of dat daardoor kwam of doordat de weken vorderden dat zal ik nooit weten.
Ik zou het gewoon een kans geven. Zowel acupunctuur als ostheopathie. Je hebt niks te verliezen.
Het is echt verschrikkelijk zwaar als je zoveel ziek bent. Vooral mentaal. Mezelf beheersen andere mensen die ‘ook wel eens wat misselijk waren geweest maar nee overgeven heb ik nooit gedaan’ niet neer te slaan van woede en onmacht.
dinsdag 13 november 2018 om 23:49
Je zult het vast goed bedoelen, maar deze opmerking helpt geen biet als je 9 maanden lang een soort buikgriep lijkt te hebben.Kinderwens2018 schreef: ↑13-11-2018 14:43Voor jou nog maar een paar weken en je bent zwanger dus geldt ook een beetje: je weet wanneer het ophoudt!
dinsdag 13 november 2018 om 23:57
Beste Roover, als je op FB zit kan ik je aanraden lid te worden van de groep: Praatgroep Stg ZEHG (Zwangerschapsmisselijkheid En Hyperemesis Gravidarum) Daar kun je vragen stellen en ervaringen uitwisselen. Heeft mij enorm geholpen.
Verder durf ik er geen zinnig woord over te zeggen. Het verloopt bij iedereen anders. Bij mijn eerste stopte het braken met 22 weken. Bij de tweede stopte het wat eerder, maar kwam het in de laatste maanden terug. Uiteindelijk meermaals in het ziekenhuis gelegen door uitdroging en niet meer kunnen eten.
Verder durf ik er geen zinnig woord over te zeggen. Het verloopt bij iedereen anders. Bij mijn eerste stopte het braken met 22 weken. Bij de tweede stopte het wat eerder, maar kwam het in de laatste maanden terug. Uiteindelijk meermaals in het ziekenhuis gelegen door uitdroging en niet meer kunnen eten.