Wanneer 'merk' je dat je zwanger bent?

11-04-2012 19:06 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zullen vast al wel 341 topics over dit onderwerp zijn, dus bij deze:

Sorry voor nr 342.



Ik ben niet uit op gekijk in glazen bollen.

Ben gewoon benieuwd.

Mijn vraag is , vanaf welk moment merkte je aan je lichaam dat je zwanger was?



Je hoort van vrouwen die er na 9 maanden een keer toevallig achterkomen (de tante van mijn moeder, op de voetbaltribune.. ) en sommige dames zijn nog niet klaar met 'de daad' of ze weten het al.



Hoe zat dat bij de moeders hier, wanneer begon je dingen te merken aan je lichaam?

En was dat voor of na een positieve test?



Thanks
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde het gelijk, pijnlijke innesteling ( kroop over de grond ongeveer) toen ik ongesteld moest worden, kreeg ik al grotere tieten, buikpijn en lichter in mijn hoofd, al wou ik het nog niet geloven hoor, stak mijn hoofd in het zand.
Alle reacties Link kopieren
Weekend!!!

Ik wist t wel al voor ik ongesteld moest worden. Niet dat ik het voelde, maar dacht gewoon. 4 kruidvat testen gaven me gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Na de test en toch wel vrij snel, pijnlijke borsten, prikkende tepels, vreemd gevoel.



Herkende dit gevoel de tweede keer al voor de test en ja hoor: bingo!
In de 21 ronde was het raak en het enige dat mij opviel was dat ik nergens last van had. Meestal krijg ik gevoelige borsten vlak voor de menstruatie en ook wat buikkramp, maar nu dus niet. Ik merkte het toen ik de trap op rende "Hey, mijn tieten doen niet zeer". Maar pas na de test drong het tot me door dat ik echt zwanger was, ik had me de 20 ronden ervoor alle kwaaltjes al eens ingebeeld namelijk.
Hetzelfde als Vl43inder. Had juist nergens last van en voelde me kiplekker op mijn NOD.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het er heel erg aan ligt hoe graag je zwanger wilt worden. Bij onze oudste heeft het lang geduurd en ik had toch elke maand zwangerschapsverschijnselen . Kortom, ik kon er bij mezelf geen peil op trekken. Toen ik uiteindelijk zwanger was, merkte ik dat alleen doordat ik niet ongesteld werd, verder veranderde er niets. De eerste maanden uberhaupt niet veel klachten gehad (op bloedverlies na, maar daar zit je dan weer niet op te wachten). Volgens mij hebben meer vrouwen dit hoor, dat ze denken zwanger te zijn en allemaal kwaaltjes langs voelen komen, maar of dat echt iets betekend betwijfel ik. Ik ben bang dat je toch zult moeten wachten op een test als je overtijd bent.
Elke maand voelde ik me zwanger. Of bijna elke maand. Vier jaar lang. En toen een ICSI poging. Ik voelde niets bijzonders maar was wel zwanger. Al snel na de test kwamen er allerlei symptomen. Misselijkheid was de duidelijkste, die begon met een week of 6 en duurde tot 16 weken geloof ik. Ik kon op het laatst niet meer werken, zo ziek was ik er van. Zeven maanden na de bevalling van dit kindje voelde ik niks bijzonders. Maar ik bleek wel al 2 maanden zwanger te zijn! Nooit iets van gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer nergens last van gehad.

Pas een test gedaan toen ik me afvroeg of ik niet weer eens ongesteld moest worden.



Deze keer een vaag voorgevoel.

Ik was zooo moe, buikpijn maar geen ongestelde actie en kramp in mijn benen. Daarom maar even getest.
de eerste keer merkte ik het omdat ik niet ongesteld werd. De tweede keer 'wist' ik het gewoon. Test was gewoon een formaliteit.
Mijn moeder wist het als ze in de kerk was. Dan werd ze beroerd van de (wierook)lucht die er hing. En dan wist ze: het is weer prijs (tot 7 keer toe, dus dan ga je het op den duur wel herkennen).



Zelf wist ik het intuïtief, verder nergens aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_acy, 24 minuten geleden

Weekend!!!

Ik wist t wel al voor ik ongesteld moest worden. Niet dat ik het voelde, maar dacht gewoon. 4 kruidvat testen gaven me gelijk.



Haha ik dacht ik dat nooooit zwanger kon worden, dus had zoiets van: nee ben vast niet zwanger.. Heb er zelfs 10 euro mee verloren ( weddenschapje met man, en 10 euro verloren omdat ik heilig overtuigd was dat t een jochie werd, ik wed ds niet meer voor geld)



Maar t was echt zo ;)
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer werd ik na 2 maanden een keer een beetje duizelig en misselijk. Toen ik ook maar niet ongesteld werd (maar dat gebeurde wel vaker) toch maar een test gedaan; positief. Verder helemaal geen kwaaltjes.



Nu daarentegen merkte ik het al een week voordat ik ongesteld moest worden. Net als weekend een zeer pijnlijke innesteling die een aantal dagen aanhield. Kort daarna al pijnlijke borsten en weer kort daarna extreme misselijkheid die nu godzijdank over is.



Heel anders dus beide keren!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu voor het eerst en pas net zwanger (ongeveer 4,5 week) en ik heb al een paar dagen zere borsten. Tien jaar geleden heb ik een borstverkleining gehad, en ik moest als eerste denken aan de tijd daarvóór, toen mijn borsten altijd zo pijnlijk waren als ik 's avonds mijn bh uitdeed.



Ook is mijn hongergevoel sterker (terwijl ik normaal al een vreetzak ben) maar zit ik ook meteen ramvol als ik iets kleins eet, maar dat kan ook de spanning zijn van het voor me houden van dit (voor ons) grote nieuws
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een week na de bevruchting, ik was erg snel emotioneel, moe, had een vreemde eetlust. De eerste keer zocht ik daar nog niet meteen iets achter, de tweede keer wist ik min of meer al wel dat ik weer zwanger was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eergisteren bij de dokter te horen gekregen dat ik waarschijnlijk in verwachting was. Vandaag echo gehad JA IK BEN ZWANGER! 21 weken.



Ben naar de dokter gegaan omdat ik een constant opgeblazen gevoel had, net of ik te veel had gegeten. Ook was mijn buik opgezwollen. Heb helemaal open gelegen , ik was dus bang dat er iets verkeerd was.



Eigenlijk heb ik pas een afspraak gemaakt nadat mijn pak niet dicht paste.
Ik was moe, zo vreselijk moe zonder aanwijsbare reden..

Toen maar een testje gedaan (meer om mezelf gerust te stellen, ik was nl niet aan het proberen zwanger te worden) en die was dus positief.

De andere symptomen kwamen pas een week of 2 later.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 7 weken zwanger en toen ik een week overtijd was voelde ik mij opeens wat misselijk 's morgens.

Toen 2 dagen later getest en sindsdien misselijk, pijnlijke steken in mijn borsten en heel heel moe.



Voel mij nu wel anders dan tijdens mij eerste zwangerschap. Heb ook trek in de raarste dingen en kan bijv. heel erg misselijk worden van broodlucht.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ha ja, Chanel, lees net ook je andere topic. Zwanger zijn is altijd een wonder maar jouw verhaal is wel heel mooi!



Gefeliciteerd en ik hoop dat het grote genieten gaat lukken als je alles hebt kunnen regelen (ik vind je echt heel stoer)
Bij mijn jongste die totaal ongepland was merkte ik er zelf niets van. Het is dat mijn moeder vroeg of ik misschien zwanger was. Ik was heel erg moe en dat was ik bij mijn vier zwangerschappen daarvoor ook. Alleen waren die zwangerschappen gepland en waren we er ook op bedacht dat ik zwanger kon zijn. Bij de jongste dus niet.
Alle reacties Link kopieren
De ene keer smaakte mijn cola zo raar. Mijn man dacht dat ik gek was, die proefde niks afwijkends aan mijn cola. Twee dagen later had ik een knaltest. Verder geen kwaaltjes gehad tot ik met 10 weken bruin bloed verloor en een missed abortion bleek te hebben. Toen een aantal maanden later de cola weer niet smaakte wist ik genoeg...
Alle reacties Link kopieren
Wat kaetje zegt...



Hier ook heel vaak gedacht, en ook heel vaak zeker geweten dat ik zwanger was. Maar dat was nooit het geval.

Tot de derde terugplaatsing na ICSI de embryo bleef zitten.

Ik voelde niks. Want ik had me al zo lang druk gemaakt over dat ik zeker wist dat het bleef zitten. En ik had Pregnyl gehad, en daardoor had ik zere borsten en was ik misselijk.



Maar ik werd niet ongesteld (en door de pregnyl wist ik precies wanneer dat moest gebeuren), daarna had ik een positieve test, en vervolgens heb ik tot een week of 8 het gevoel gehad dat ik ieder moment ongesteld zou gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste had ik heel pijnlijke borsten, wat voor mij nieuw was. Bij de tweede werd ik misselijk van de koffielucht. Allebei aanleiding om eens te testen.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 3 weken zwanger was werd ik héél erg misselijk en draaierig. Dat ging weer over. Twee weken later was het hek van de dam en heb ik 3 maanden overgegeven, kon niets meer eten of drinken en kreeg uiteindelijk sondevoeding.



Maar ik behoor (gelukkig voor jullie) tot een minderheid die last heeft van Hyperemesis Gravidarum.
Alle reacties Link kopieren
Ik slikte de pil en had dus geen enkele reden om te gaan testen. Maar al een week misselijk zijn en het idee hebben dat mijn bh niet goed meer zat en mijn vriend die vroeg of ik iets met mijn gezicht had uitgehaald omdat het zo zacht aanvoelde, deden ergens in mijn achterhoofs alarmbellen rinkelen. Tien ik in mijn stopweek niet menstrueerde probeerde ik dit eerst nog weg te schrijven op stress, maar toch voor de zekerheid maar even getest. Meer als geruststelling voor mezelf. Haha, dat werd een schok!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven