Wat is nou echt een leuk kraamcadeau?
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:00
Een vriendin van mij moet binnenkort bevallen en ik weet niets van babies. Wat is nou echt leuk om als kraamcadeau te krijgen? Volgens mij heeft ze al een hele bende kleertjes, en veel verder kom ik niet. Want tja speelgoed, een baby speelt niet echt toch?
Of iets dat voor haar zelf handig is? Liefst niet veel duurder dan zo'n 30 euro. Wie heeft een briljant idee of wat vond jij heel leuk om te krijgen?
Of iets dat voor haar zelf handig is? Liefst niet veel duurder dan zo'n 30 euro. Wie heeft een briljant idee of wat vond jij heel leuk om te krijgen?
vrijdag 26 oktober 2018 om 21:08
Dat klinkt als iets voor het gierige acties topic, op kraamvisite aankomen met een zo'n gratis meuk doos.
Ik zou trouwens boos worden als iemand 'em op mijn naam zou vragen. Als ik 'em zou willen had ik 'em zelf al aangevraagd en ik wil 'em dus niet want ik zit niet te wachten op nog jaren reclame.
De waterbal is super leuk! Die ga ik als kraamcadeautje voor mezelf kopen denk ik!
Ik ga voor kraamcadeautjes altijd naar de houtenspeelgoedwinkel voor mooi duurzaam speelgoed. Het meest succesvolle kraamcadeautje dat ik gekocht heb was een knuffel die tevens muziekdoosje is van Happy House. Is nu (kind is bijna 4) nog altijd lievelingsknuffel. Maar da's geluk hebben.
vrijdag 26 oktober 2018 om 21:09
Hier ook niet zo blij met kleertjes inderdaad, heb hem dingen die absoluut mijn smaak niet waren ook echt niet aangedaan. Dat is dan gewoon zonde van het geld en de moeite. Wel blij met kleertjes die in overleg waren gekocht (mijn schoonmoeder had een hele mooie set die ik graag wilde gegeven) en de foute kersttrui, maar die had ik dan ook expliciet gevraagd.
Ook kregen wij al meerdere loopfietsjes/auto's. Veel te veel en eigenlijk ook niet onze smaak... Daarbij willen we er liever zelf een cadeau doen voor z'n 2e verjaardag, maar lang leven marktplaats
Wel heel erg leuk:
Zilveren muziekdoosje
Gegraveerde bestekjes (worden hier ook gewoon gebruikt)
Een zelf geborduurde handdoek met zijn naam en afbeelding van het geboortekaartje
Stoeltje met afbeelding van het geboortekaartje
Geboorteposter
Zelf gehaakte plaid
Ook kregen wij al meerdere loopfietsjes/auto's. Veel te veel en eigenlijk ook niet onze smaak... Daarbij willen we er liever zelf een cadeau doen voor z'n 2e verjaardag, maar lang leven marktplaats
Wel heel erg leuk:
Zilveren muziekdoosje
Gegraveerde bestekjes (worden hier ook gewoon gebruikt)
Een zelf geborduurde handdoek met zijn naam en afbeelding van het geboortekaartje
Stoeltje met afbeelding van het geboortekaartje
Geboorteposter
Zelf gehaakte plaid
vrijdag 26 oktober 2018 om 21:13
Ja sorry, ik zag het. De blije doos is zo blij niet meer. Toen ik hem kreeg was het een hele grote doos met allemaal prachtige spulletjes erin waar ik nog lang veel aan heb gehad, maar nu is het een taartdoosje gevuld met meest reclame.Mik* schreef: ↑26-10-2018 21:08Dat klinkt als iets voor het gierige acties topic, op kraamvisite aankomen met een zo'n gratis meuk doos.
Ik zou trouwens boos worden als iemand 'em op mijn naam zou vragen. Als ik 'em zou willen had ik 'em zelf al aangevraagd en ik wil 'em dus niet want ik zit niet te wachten op nog jaren reclame.
De waterbal is super leuk! Die ga ik als kraamcadeautje voor mezelf kopen denk ik!![]()
Ik ga voor kraamcadeautjes altijd naar de houtenspeelgoedwinkel voor mooi duurzaam speelgoed. Het meest succesvolle kraamcadeautje dat ik gekocht heb was een knuffel die tevens muziekdoosje is van Happy House. Is nu (kind is bijna 4) nog altijd lievelingsknuffel. Maar da's geluk hebben.
zaterdag 27 oktober 2018 om 06:23
zaterdag 27 oktober 2018 om 06:24
awwwhannasofie schreef: ↑26-10-2018 21:18Ik vond zelf de eerste regenlaarsjes het leukste cadeautje om te krijgen. Nog veel te groot uiteraard maar keischattig!
zaterdag 27 oktober 2018 om 06:52
zaterdag 27 oktober 2018 om 07:07
zaterdag 27 oktober 2018 om 07:18
Mooi boek idd.jip en janneke, grote liselotje voorleesboek, raad eens hoeveel ik van je hou met handpop.
Verder kregen wij een nametag (zo'n legerplaatje met naam kind en tel nr ouders), hebben we heel vaak gebruikt.
Eerdte zwempakje/broekje, ook te schattig evt met babyfloat (zwemband speciaal voor babys) erbij.
Verder kregen wij een nametag (zo'n legerplaatje met naam kind en tel nr ouders), hebben we heel vaak gebruikt.
Eerdte zwempakje/broekje, ook te schattig evt met babyfloat (zwemband speciaal voor babys) erbij.
zaterdag 27 oktober 2018 om 07:55
Zelf koop ik vaak iets van Fisher Price of een rugzakje met naam voor naar het kdv.
Wat ik zelf leuk vond was een ‘Nijntje leert tellen knuffel’. Dochter is nu 6 en die Nijntje mag nog steeds niet weg. De naamtrein en de loopwagen vond ik ook leuk. Dochter is nog steeds fan van een paar badspeeltjes die ik van collega’s heb gekregen toen ik met verlof ging.
Sommige kleertjes waren mijn smaak niet (of voor het verkeerde seizoen) en heeft ze nooit aangehad. Een badcape heb ik ook nooit gebruikt.
De luiertaart van Pampers was ik blij mee. De luiertaart van een ander merk luiers niet, die luiers waren in een vrij grote maat en tegen de tijd dat dochter daar in paste bleek dat ze er niet tegen kon. Voor niks ruim een jaar bewaard.
Wat ik zelf leuk vond was een ‘Nijntje leert tellen knuffel’. Dochter is nu 6 en die Nijntje mag nog steeds niet weg. De naamtrein en de loopwagen vond ik ook leuk. Dochter is nog steeds fan van een paar badspeeltjes die ik van collega’s heb gekregen toen ik met verlof ging.
Sommige kleertjes waren mijn smaak niet (of voor het verkeerde seizoen) en heeft ze nooit aangehad. Een badcape heb ik ook nooit gebruikt.
De luiertaart van Pampers was ik blij mee. De luiertaart van een ander merk luiers niet, die luiers waren in een vrij grote maat en tegen de tijd dat dochter daar in paste bleek dat ze er niet tegen kon. Voor niks ruim een jaar bewaard.
maandag 29 oktober 2018 om 12:13
Ik weet niet of dit al genoemd is; maar een trein van little dutch met de naam en geboortegegevens. Vond ik zo leuk om te krijgen dat ik deze nu ook zelf vaak geef als kraamkado. Kost €30 geloof ik. Er zijn ook goedkopere alternatieven, zoals een stapeltoren huisjes. Weet niet of ik de site mag noemen maar als je googled dan vindt je het vast. Anders stuur maar een pb als het je wat lijkt.
maandag 29 oktober 2018 om 12:53
maandag 29 oktober 2018 om 13:08
Ik was achteraf gezien het meest verrast door de Loopy Links van playgro. Ik hoop dat ik ze deze keer weer krijg voor de tweede, anders koop ik ze zelf.
(En een waterbal
die had ik vroeger ook)
Handig om speelgoedjes aan de kinderwagen vast te maken, klein en licht voor babyhandjes en blijkbaar lekker om in je mond te stoppen xD later werd het een ketting of een slang, of...
Het was ook een succes bij mijn neef van toen 18
Ik kan geen plaatje plakken, maar deze dus:
https://www.prenatal.nl/speelgoed-en-ca ... LIQAvD_BwE
(En een waterbal
Handig om speelgoedjes aan de kinderwagen vast te maken, klein en licht voor babyhandjes en blijkbaar lekker om in je mond te stoppen xD later werd het een ketting of een slang, of...
Het was ook een succes bij mijn neef van toen 18
Ik kan geen plaatje plakken, maar deze dus:
https://www.prenatal.nl/speelgoed-en-ca ... LIQAvD_BwE