Wat niemand je van tevoren vertelt..

04-05-2021 19:25 201 berichten
Hoi allemaal,

Mijn partner en ik willen dit jaar de anticonceptie de deur uit doen en ik neus regelmatig even rond op deze pijler voor alle informatie. Nu ben ik erg benieuwd naar dingen die jullie van tevoren niet wisten over zwanger worden/zijn.

Ik merk dat ik het best spannend vind, het is nogal wat wat je lijf aan het doen is, als het eenmaal zo ver is..
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht van te voren ha fijn 9 maanden niet ongesteld .

Viel dat even tegen.

In het begin van de zwangerschap last van bloedverlies. Te vroeg bevallen.Na de bevalling wekenlang vloeien ook al had ik een keizersnee gehad en toen dat ophield vrijwel meteen weer normaal ongesteld.
lilalinda schreef:
04-05-2021 19:44
Dat je je kapot zweet, dagenlang na de bevalling

Oh, en...dat je de placenta er ook nog uit moet persen.
En vergeet de eerste keer poepen niet.
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
04-05-2021 19:49
En vergeet de eerste keer poepen niet.
Totaal geen moeite mee gehad. Plassen wel. Wat brandde dat zeg!
Alle reacties Link kopieren
Dat je als je zwanger bent zo enorm veel aandacht krijgt van mannen, echt dat vond ik zo raar! Ik bedoel, veel meer bezet dan zwanger kan toch niet...toch geloof ik dat Doutzen in hotpants minder aandacht krijgt :D
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
04-05-2021 19:49
En vergeet de eerste keer poepen niet.
En de rare kleur
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
04-05-2021 19:49
En vergeet de eerste keer poepen niet.
Oh ja, dat ook. Ik heb een half uur op het toilet gezeten, omdat ik niet durfde.
Alle reacties Link kopieren
Dat je niet per se meteen verliefd hoeft te zijn als je je kind in je armen krijgt. Sommigen hebben dat, bij anderen duurt het even.
Wat ik van te voren echt niet wist... dat die vermoeidheid de eerste weken als een soort “man met de hamer” was. Elke middag viel ik gewoon bijna (of soms helemaal) in slaap achter m’n laptopje. En de vele afscheiding. Dat je spataderen bij je vagina kunt krijgen. Dat je bekken pijn kunnen doen - dat wist ik wel, maar niet dat je vanaf week 18 het gevoel kunt hebben dat het “in je bil schiet” en dat dit al bekkenklachten zijn. Dat je niet alleen enorm emotioneel kunt zijn bij iets zieligs, maar ook bij iets grappigs - nog nooit zo vaak gehuild van het lachen.
Alle reacties Link kopieren
BabyGroot schreef:
04-05-2021 19:48
Ja ik vind zwangere vrouwen dus totaal niet mooi haha. Ik train veel, houd van mijn strakke buik en ik vond het echt heel lastig om dat los te laten.

Dus dat is ook nog iets wat ik niet wist van tevoren. Dat ik het heel moeilijk kon accepteren dat mijn lichaam zo erg veranderde. Terwijl ik wel heel blij was met mijn zwangerschap. Daarom raad ik aan om er echt (als het kan) 9 maanden van te genieten.
Ik was voor mijn zwangerschap ook mooi afgetraind. Door sluiting van de sportscholen heb ik echt veeeel minder gesport (thuis sporten vind ik gewoon niet fijn/een uitlaatklep) en natuurlijk de zwangerschap ben ik wel een beetje bang hoe ik uit de bevalling ga rollen haha. Zeker omdat ik na 4,5 maand in een loeistrakke trouwjurk moet :rofl:
Ach, komt vast wel goed.
-
Salopette schreef:
04-05-2021 19:51
Totaal geen moeite mee gehad. Plassen wel. Wat brandde dat zeg!
Dat was ik al helemaal vergeten!
M'n clitoris deed ook zo zeer. Gelukkig was dat na een paar weken over.
Bij de eerste is dat nog niet zo heel erg van toepassing volgens mij. Maar bij volgende zwangerschappen kun je ontzettende naweeën krijgen. Soms zo erg dat je nog hier en daar wat weeën aan het weg puffen bent terwijl je alweer thuis bent. Appeltje eitje vergeleken met de bevalling zelf hoor, maar goed dat was iets wat ik nog niet wist van te voren.

En buikpijn/ een samentrekkende buik na een orgasme, schijnt ook redelijk normaal voor sommige vrouwen en onschuldig te zijn. Maar wel heel vreemd als je het de eerste keer meemaakt.

Verder heb je geen flauw idee hoe jouw lichaam op een zwangerschap gaat reageren. En zelfs eerdere zwangerschappen zeggen weinig over volgende zwangerschappen. Het blijft een verassing. Ook heb je geen idee hoe je het groeiende kindje in je buik gaat ervaren. De één is in extase vanaf de positieve test, bij de ander moet het gevoel groeien en de ander voelt pas wat bij het kindje zodra het eruit is of zelfs later.
Als je het niet treft kots je jezelf het ziekenhuis in.

Halverwege de zwangerschap kreeg ik ook ineens pluizig haar op m'n buik.

Achterover geleund moeten eten omdat je buik je maag verdrukt.

Zeer bekken.

De laatste weken maakte me het geen mallemoer meer uit hoe ik erbij liep. Veel fashion crimes dus.
Al mijn zwangerschappen waren easy. Bevallingen idem. Nauwelijks kwaaltjes.
Alle reacties Link kopieren
Brelle87 schreef:
04-05-2021 19:42
Dat je 9 maanden lang het niet meer koud hebt, en vanaf moment dat je bevallen bent weer koukleum bent
Dit! Bij beide zwangerschappen, ik was net een heerlijk kacheltje...
PienterePookje schreef:
04-05-2021 20:00
Al mijn zwangerschappen waren easy. Bevallingen idem. Nauwelijks kwaaltjes.
Ik vind het oneerlijk verdeeld!
Alle reacties Link kopieren
Dat het woord ochtendmisselijkheid nergens op slaat omdat je de hele dag door misselijk bent.
Dat bekkenpijn al rond de twintig weken echo kan beginnen.
En dat er rond die tijd nog geen buik te bekennen kan zijn.
Dat ‘geniet ervan!’ een hele stomme wens is omdat niet sommige mensen er gewoon geen klap aan vinden (loep me maar).

En vooral dat het voor iedereen anders is dus waarschijnlijk ervaar je de jouwe heel anders!

Overigens is er precies zon topic voor de bevalling/kraamtijd, als je googlet vind je m vast zo.
Bij allebei de zwangerschappen was ik zeer angstig. Bang om het kindje te verliezen. Omdat ik het zelf aanstelleritis vond heb ik dat tegen niemand verteld. Beter was geweest dit wel te doen.
Na de 2e zwangerschap hield ik een post-natale depressie eraan over.

Lichamelijk had ik weinig klachten alleen jeuk en brandend maagzuur de laatste maanden maar dat was peanuts vergeleken met m’n angst.
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
04-05-2021 20:00
Als je het niet treft kots je jezelf het ziekenhuis in.

Halverwege de zwangerschap kreeg ik ook ineens pluizig haar op m'n buik.

Achterover geleund moeten eten omdat je buik je maag verdrukt.

Zeer bekken.

De laatste weken maakte me het geen mallemoer meer uit hoe ik erbij liep. Veel fashion crimes dus.
Hahaha! Was ik helemaal kwijt weer, maar inderdaad! Voelde me net een teddybeer met zo'n pluizige dikke buik.
Phloxx schreef:
04-05-2021 19:54
Ik was voor mijn zwangerschap ook mooi afgetraind. Door sluiting van de sportscholen heb ik echt veeeel minder gesport (thuis sporten vind ik gewoon niet fijn/een uitlaatklep) en natuurlijk de zwangerschap ben ik wel een beetje bang hoe ik uit de bevalling ga rollen haha. Zeker omdat ik na 4,5 maand in een loeistrakke trouwjurk moet :rofl:
Ach, komt vast wel goed.
6 Weken na de bevalling mag je weer trainen. Na de bevalling ben ik veel gaan wandelen. 7 Weken na de bevalling kon ik m’n kleren weer aan en was bijna net zo strak als voor de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Dat hormonen een flinke invloed kunnen hebben op je humeur. Zowel in de dagen na mijn bevalling (met complicaties waardoor die dagen niet leuk waren), als na miskramen, merkte ik dat mijn humeur opeens weer opklaarde, ondanks het verdriet dat ik had. Om vervolgens keihard over te gaan in de kraamtranen.
Alle reacties Link kopieren
Nou wat ik echt niet wist, en waar ik dus niet op voorbereid was, dat het pijn lijden niet over hoeft te zijn na de bevalling en de placenta. Bij mijn tweede bevalling was ik niet uitgescheurd en ik was dus helemaal opgelucht dat het allemaal voorbij was. Natuurlijk wist ik van mijn eerste bevalling dat je daarna naweeen hebt, vooral bij het geven van borstvoeding.

Maar ik had echt een horror ervaring toen bleek dat mijn baarmoeder niet wilde sluiten en ik te veel bloed bleef verliezen. Ze kwamen een paar keer aan mijn bed om op mijn buik te drukken wat ongelofelijk pijnlijk was. Echter had dit blijkbaar niet het gewenste effect, dus de gynaecoloog kwam erbij en ze zei dat ik me schrap moest zetten. De verpleegkundige hielden me vast, terwijl ze met al haar kracht meerdere malen in mijn buik drukte. Ik was zo geschrokken van de pijn dat ik heb geprobeerd ze van me af te duwen, en daarna was ik echt uren in shock en angstig. Ik vond dit serieus erger dan de bevalling!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
blueroosje wijzigde dit bericht op 04-05-2021 20:17
99.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-05-2021 19:44
Dat je je kapot zweet, dagenlang na de bevalling

Oh, en...dat je de placenta er ook nog uit moet persen.
Oh en naweeën. Echt de hel.
Alle reacties Link kopieren
Dat je 8 maanden zwanger niet meer omhoog komt uit een squat. Maar je dus ook zo fit voelt dat je tot 8 maanden kunt sporten.
Dat je in het tweede trimester energie voor drie hebt.
Dat je ook zwanger kunt zijn zonder misselijk te zijn en overgeven.
Dat niet iedereen waggelt.
Dat je nog meer dan een jaar na de bevalling met babyhaartjes in je nek loopt.
Dat je nooit meer een strakke buik krijgt, al beweert iedere fitgitl van wel.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
slekire schreef:
04-05-2021 19:51
Dat je als je zwanger bent zo enorm veel aandacht krijgt van mannen, echt dat vond ik zo raar! Ik bedoel, veel meer bezet dan zwanger kan toch niet...toch geloof ik dat Doutzen in hotpants minder aandacht krijgt :D
Dit
En dat je libido ineens skyhigh kan zijn.
En dat dat van je partner niet perse mee stijgt :facepalm:
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven