wat niemand je vertelt over zwanger zijn

13-02-2016 17:17 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek mij leuk hier de rare, onverwachte kanten van zwanger zijn met elkaar te delen. Zoiets als het topic "Bevallen, de taboes!", hopelijk met dezelfde hilarische inslag



Alle reacties Link kopieren
De heftigheid van emoties. Dat het gewoon niet meer in verhouding staat tot wat er voorvalt, of heel verdrietig worden van wereldleed waar ik me daarvoor veel makkelijker overheen kon zetten. Of het andere uiterste; een intens geluksgevoel op de fiets op een route die ik al 1000 had gereden en opeens alles om me heen zo mooi vond. Het zonlicht, bloemen, de schosne straat, mooie gordijnen van huizen.



Trouwens, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Dat je helemaal gek wordt omdat je niet geniet. Iedereen wil maar dat je geniet van zwanger zijn, maar ik wist niet hoe dat moest omdat de wereld gewoon doordraait ondanks mijn zwangerschap. En oh wat voelde ik me schuldig dat ik niet kon genieten.
Alle reacties Link kopieren
huilen omdat er op tv een lijkje van n kitten was gevonden... of omdat je geen restaurant kan vinden met een menu wat je lekker lijkt.



dat je katten opeens allemaal de hele dag bij je op schoot willen liggen...



Dat borstvoeding geven ongeveer 40 min duurt per keer... en dat dus om de 3 uur ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Dat mensen non stop gaan raden hoe hij of zij gaat heten. En je dan ook aankijken als een soort human-leugendetectortest om af te lezen of ze goed gegokt hebben........... Ik vond dat echt het ergste. Zelfs als ik zei dat ik dat moeilijk vond en niet zo leuk kwam er geen einde aan.
Dat je hele dagen slaapt en als je dan eens wakker bent je of geil bent of chagrijnig of allebei.
quote:mjdlh schreef op 13 februari 2016 @ 17:24:

[...]





Oja, die was ik vergeten! Dat er soms niet eens een zwangerschapstest voor nodig is, want je kunt opeens niet meer poepen na de bevalling is er een orkaan aan ontlasting
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdlh schreef op 13 februari 2016 @ 17:37:

[...]





Hier lees ik even overheen hoor, iedereen houdt mij ook voor dat het nog max. 8 weken duurt

Maar 8 maanden

Dolle pret elke ochtend eerst kotsen op mijn werk
Alle reacties Link kopieren
dit zegt mijn vriend: Ze eet niet voor 2, ze slaapt voor 2.
Alle reacties Link kopieren
Dat je nooit meer goed zal slapen.
Alle reacties Link kopieren
Het janken. Echt, ik jankte om alles. Zelfs suffige tv reclames.

Maar het ergste was toch wel toen ik eendjes aan het voeren was. Het was winter, het was koud en in de rivier aan onze tuin zaten een stuk of 10 eenden die ik voorzag van brood. Er was 1 prachtig wit eendje bij die steeds net te laat bij een stukje brood aankwam. Dus die had niks. Echt, tranen met tuiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:meral schreef op 13 februari 2016 @ 17:41:

Dat mensen non stop gaan raden hoe hij of zij gaat heten. En je dan ook aankijken als een soort human-leugendetectortest om af te lezen of ze goed gegokt hebben........... Ik vond dat echt het ergste. Zelfs als ik zei dat ik dat moeilijk vond en niet zo leuk kwam er geen einde aan.Serieus? Dat is toch niet normaal, heb ik echt geen een keer gehad!
Alle reacties Link kopieren
Dat je niet meer zonder te hijgen een trap op kan lopen. En dat die conditie weer opbouwen na de zwangerschap ook niet vanzelf gaat vind ik ook een beetje jammer.
Alle reacties Link kopieren
Dat je alle jonge diertjes schattig gaat vinden. Ook salamandertjes die op tv uit hun ei kropen vond ik 'schattig'.
Alle reacties Link kopieren
Dat ook JIJ, stoere actieve vrouw, gewoon kan veranderen in een vreselijke theemuts.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad die kortademigheid direct vanaf het begin! Bizar vond ik dat.
HAMERHAAI SCHREEF:

dat "iedereen" zich er mee bemoeid en ongevraagd aan je buik gaat zitten. "oh, ik mag toch wel even voelen", en voordat ik nee kon zeggen lag de hand al op de buik. ik had totaal geen behoeft om alles te delen en ik was toch echt heel veel meer dan alleen die zwangere miep



MJDLH SCHREEF:

Een vriendin van mij was hier zo verbaasd over, dat dit zo schijnt te zijn. Zij heeft hier namelijk totaal geen last van gehad. Gelukkig had ze genoeg zelfkennis om te weten dat haar ontspannen gezicht niet zo gastvrij is voor mensen om dichtbij te komen haha!





Ik heb dat ook niet gehad. Ook ik straalde vermoedelijk uit dat hun handen zouden worden afgehakt bij een poging!
Alle reacties Link kopieren
Dat het ook kan zijn dat je juist géén behoefte hebt aan seks tijdens de zwangerschap om 1, of alle, van onderstaande redenen;

- Misselijk bent

- Moe bent

- Je lijf voelt als een huisje voor de baby ipv dat je je sexy kunt voelen

- De baby de hele tijd beweegt en dat teveel afleidt

- Je buik zo groot is dat je je een walvis voelt en die buik bij elk standje in de weg zit
Dat je soms niet enkel in je voeten vocht vasthoudt, maar ook in je gezicht en je er dan plots uitziet alsof je de hele zwangerschap lang je elke dag liet gaan in de taartjes, koekjes, chips, mc donalds etc.



Dat mensen zich ook niet schamen om opmerkingen te maken over de omvang van je buik of erger: je dikke kop. En je dan telkens heel erg verontschuldigend moet zeggen "nou, volgens de metingen vk is die buik erg gemiddeld, hoor" of "ik ga 2x/week gaan zwemmen en naar de sportschool, dus ik ben vrij zeker dat het vocht is" of "nee, ik eet echt niet voor twee"



Dat je door hormonen bij dat soort opmerkingen soms in huilen uitbarst.



Dat je tegen het einde van je zwangerschap niet alleen positiekleding nodig hebt, maar ook nieuwe schoenen. En dat je stiekem hoopt om schoenen met klittenband te vinden.



Dat je zweet als een rund en zelfs hoogzwanger bij -20°C nog gewoon in gympen en een legging rondloopt (ook omdat je eigenlijk niks anders meer hebt om aan te doen).



Dat je mensen die zeggen dat je er stralend uitziet een klap in hun gezicht wil verkopen. Ik straal niet, ik zweet!



Dat er op de meest onverwachte momenten en door de meest onverwachte mensen plots aan je buik gezeten wordt. En je je telkens voorneemt om de volgende keer ook gewoon aan zijn buik te komen.



Dat je op sommige momenten niet wil dat mensen weer enkel en alleen maar met je over je zwangerschap praten want je bent meer dan een wandelend (of waggelend) vat vol baby. Op andere momenten is die zwangerschap dan weer een gemakkelijk gespreksonderwerp.
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetFirefly schreef op 13 februari 2016 @ 17:21:

Dat je libido tot ongekende hoogten stijgt.... Of tot ongekende diepten daalt....
Alle reacties Link kopieren
Ein-de-lijk borsten!
Dat je denkt "even snel" ergens tussendoor te kunnen lopen en je (buik) klem zit
Alle reacties Link kopieren
Ik las inderdaad ergens een moeder die tegen haar 8-weken zwangere dochter zei: "gut kind, je krijgt nu al een dikke plofkop. Dat wordt nog wat"



Oh en dat huilen inderdaad. Gisteren liet ik mijn man een liedje luisteren wat ik zo mooi vind. Ik heb de hele 5 minuten gejankt. Gejánkt, met uithalen en al. Oh oh oh.
Dat je bekkenbodemspier er de brui aan kan geven en je blij bent dat je de wc haalt.
Alle reacties Link kopieren
Janken om alles en niks



dat mijn sleutels weg zijn,en ik vind ze in de koelkast



dat ik van lachen naar woedend kan in 3 seconden



dat ik 9 maanden misselijk ben
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 februari 2016 @ 17:42:

[...]



na de bevalling is er een orkaan aan ontlastingOf tijdens de bevalling 😔

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven