Wat zou jij doen als je ongepland zwanger wordt?

19-01-2021 10:16 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben hier even benieuwd naar.
Hier op het forum komen regelmatig topics voorbij van vrouwen die onverwacht/ongepland/ongewenst zwanger zijn. En heel vaak staan zij en hun partner er dan verschillend tegenover, waardoor er op dat moment allerlei vervelende situaties ontstaan.

Mijn partner en ik willen allebei geen kinderen meer om allerlei praktische redenen en hebben ook gezorgd voor goede anticonceptie. Maar ja, geen enkel middel geeft 100% garantie, dus we hebben ook gesproken over wat we zouden doen als het tóch zou gebeuren dat ik zwanger raak, hoe klein die kans ook is.

Maar in mijn omgeving merk ik dat heel veel mensen daar helemaal niet over nagedacht hebben, laat staan over gesproken met hun partner. Toevallig was er zo'n onverwacht geval in mijn vriendenkring, vandaar dat het nu een onderwerp van gesprek is bij velen.
Ik vind het zelf heel belangrijk om dit soort dingen van te voren te bespreken, maar misschien is dat een beetje té voorbarig?

Weten jullie al wat je zou doen in zo'n geval? En weet wat je partner zou willen?
Interessante vraag. Wij hebben het daar weleens over thuis maar zitten niet volledig op één lijn.
Ik denk dat we het pas echt weten als het aan de orde komt, maar ik hoop dat dat nooit gebeurt. En daar doen we dan ook ons uiterste best voor.
Om zelf antwoord te geven op mijn eigen vraag: in het geval dat ik toch zwanger zou worden, zouden we het kindje laten komen. Ideaal is het niet, maar er is genoeg ruimte in mijn huis / hart en financieel om het dan te doen.
Mijn partner en ik willen allebei geen kinderen meer
Lijkt me lekker duidelijk in dit geval: gewoon weg laten halen dus.
En gelijk een afspraak maken voor sterilisatie.
Fridaynight2020 schreef:
19-01-2021 10:18
Om zelf antwoord te geven op mijn eigen vraag: in het geval dat ik toch zwanger zou worden, zouden we het kindje laten komen. Ideaal is het niet, maar er is genoeg ruimte in mijn huis / hart en financieel om het dan te doen.
In dit geval zou ik je partner adviseren als de sodemieter een sterilisatie te laten doen.
Toen wij niet meer kinderen wilden, heb ik mij ( man ) gelijk laten steriliseren. Wilde absoluut geen risico lopen.
Als de beslissing helder is dan neem je toch de juiste maatregelen lijkt mij.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
redbulletje schreef:
19-01-2021 10:19
In dit geval zou ik je partner adviseren als de sodemieter een sterilisatie te laten doen.
Waarom de partner en niet TO zelf?
Beth1985 schreef:
19-01-2021 10:20
Waarom de partner en niet TO zelf?
Omdat TO een ongelukje niet zou willen afbreken, dus dat lijkt me een zwaar risico voor de partner die geen kinderen meer wil.
Vrouwen die bewust geen problemen zien in een extra kind, zou ik niet vertrouwen met de anticonceptie.
Ik zou het niet houden. Maar ik ga er vanuit dat ik het wel op tijd door heb. Want bijvoorbeeld niet ongesteld worden, zou een teken zijn dat er iets niet klopt. Dus qua escalatie: MAP, overtijdsbehandeling, abortus en mocht het ooit zover komen dat het voorbij die 22 (24?) weken is, dan zie ik dan wel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Abortus ( mits in zeer vroege termijn ) en verder zorgen dat het risico er niet is ofwel sterilisatie .
redbulletje schreef:
19-01-2021 10:22
Omdat TO een ongelukje niet zou willen afbreken, dus dat lijkt me een zwaar risico voor de partner die geen kinderen meer wil.
Vrouwen die bewust geen problemen zien in een extra kind, zou ik niet vertrouwen met de anticonceptie.
Maar ze willen allebei geen kinderen, in het geval van TO. Dus dan is er geen sprake van bewust geen problemen zien in een extra kind.
redbulletje schreef:
19-01-2021 10:19
Volgens mij schrijf ik "we". We zijn het hier dus over eens.
Fridaynight2020 schreef:
19-01-2021 10:18
En je man heeft ook nog iets te kiezen dan?
Als ik zwanger zou raken, zou ik als de wiedeweerga mijn spiraal eruit laten trekken in de hoop dat dat ‘het probleem’ oplost. We hebben het er nooit echt concreet over gehad. Beide hebben we geen kinderwens meer, maar we zijn ook niet echt voor abortus. Ik moet er niet aan denken om weer het hele traject van baby tot volwassen kind door te moeten, maar zomaar een zwangerschap laten afbreken zou me ook erg tegenstaan. Hopelijk blijft dat spiraal dus gewoon zijn werk doen.
Poezenman schreef:
19-01-2021 10:24
Ja, en hij is het daar mee eens.
Poezenman schreef:
Ze zegt we...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Fridaynight2020 schreef:
Volgens mij schrijf ik "we". We zijn het hier dus over eens.
Maar waarom neem je dan geen betere maatregelen waardoor ongelukjes sowieso uitgesloten zijn?
Volgens mij schrijf ik letterlijk dat we gezorgd hebben voor goede anticonceptie, maar dat we het "wat als" scenario besproken hebben. Niks is 100% veilig namelijk..
fridaynight2020 wijzigde dit bericht op 19-01-2021 11:10
0.00% gewijzigd
Mijn ervaring is dat vooraf dingen bespreken heel wat anders is dat daadwerkelijk in een situatie zitten.
Maar als je je prettig voelt bij vooraf bespreken uiteraard gewoon lekker doen, maar wees gewaarschuwd: het moeilijke juist bij dit soort dingen is dat het uiteindelijk soms heel anders gaat.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Vroeger zou ik ogenblikkelijk een afspraak hebben gemaakt bij een abortuskliniek. Daar hoefde ik zelf niet over na te denken en daar was mijn partner van op de hoogte en mee akkoord.

Nu zou ik de krant bellen. ;-)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Hier denken we dat onze kinderwens vervuld is, maar mocht ik onverhoeds door de spiraal heen, zwanger worden, dan is de afspraak dat we het kindje houden.

We zijn nog niet overgegaan op een sterilisatie ( man wil dit doen in de toekomst), omdat we beiden nog jong zijn ( begin 30) en ergens de deur nog op een kier laten voor het geval we toch nog wel een wens voor een 3e ontwikkelen ( ik schat de kans minimaal in). Een spiraal werkt op dit moment prima, we kennen de risico's en als we beiden vinden dat we de leeftijd hebben waarop het echt zeker is dat we geen wens voor een 3e krijgen, dan laat man zich sterilseren.
redbulletje schreef:
19-01-2021 10:27
Maar waarom neem je dan geen betere maatregelen waardoor ongelukjes sowieso uitgesloten zijn?
Dat zit ik me ook net af te vragen, je wil allebei geen kinderen meer maar mocht er toch een onderweg zijn laat je het maar gewoon komen ondanks dat je eigenlijk geen kinderen meer wil.
merano schreef:
19-01-2021 10:29
Vroeger zou ik ogenblikkelijk een afspraak hebben gemaakt bij een abortuskliniek. Daar hoefde ik zelf niet over na te denken en daar was mijn partner van op de hoogte en mee akkoord.

Nu zou ik de krant bellen. ;-)
Haha, qua leeftijd onmogelijk?
Man vindt 2 echt genoeg, ik had de wens voor 3 maar heb me erbij neergelegd (en inmiddels ook echt vrede mee). Na de 2e mirena laten plaatsen, maar tegen man gezegd dat als ik toch zwanger zou worden, ik het niet kan laten weghalen. Daarvoor was de wens voor een 3e te groot.

Inmiddels echt vrede met 2 en zelf op een leeftijd dat ik geen zwangerschap meer zou willen, dus man heeft zich laten steriliseren.
Wij willen geen kinderen meer en daarom heeft mijn partner zich laten steriliseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven