Wat zou jij doen als je ongepland zwanger wordt?

19-01-2021 10:16 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben hier even benieuwd naar.
Hier op het forum komen regelmatig topics voorbij van vrouwen die onverwacht/ongepland/ongewenst zwanger zijn. En heel vaak staan zij en hun partner er dan verschillend tegenover, waardoor er op dat moment allerlei vervelende situaties ontstaan.

Mijn partner en ik willen allebei geen kinderen meer om allerlei praktische redenen en hebben ook gezorgd voor goede anticonceptie. Maar ja, geen enkel middel geeft 100% garantie, dus we hebben ook gesproken over wat we zouden doen als het tóch zou gebeuren dat ik zwanger raak, hoe klein die kans ook is.

Maar in mijn omgeving merk ik dat heel veel mensen daar helemaal niet over nagedacht hebben, laat staan over gesproken met hun partner. Toevallig was er zo'n onverwacht geval in mijn vriendenkring, vandaar dat het nu een onderwerp van gesprek is bij velen.
Ik vind het zelf heel belangrijk om dit soort dingen van te voren te bespreken, maar misschien is dat een beetje té voorbarig?

Weten jullie al wat je zou doen in zo'n geval? En weet wat je partner zou willen?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk op mijn 42e met spiraal en gesteriliseerde man. Maar in dat geval zou er een nakomertje geboren worden.
redbulletje schreef:
19-01-2021 10:27
Maar waarom neem je dan geen betere maatregelen waardoor ongelukjes sowieso uitgesloten zijn?

Dit onderwerp is echt jouw rode vlag.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
19-01-2021 10:29
Mijn ervaring is dat vooraf dingen bespreken heel wat anders is dat daadwerkelijk in een situatie zitten.
Maar als je je prettig voelt bij vooraf bespreken uiteraard gewoon lekker doen, maar wees gewaarschuwd: het moeilijke juist bij dit soort dingen is dat het uiteindelijk soms heel anders gaat.
Ja, dat geloof ik. Ik heb ook een hormoonspiraal die prima z'n werk doet en op tijd vervangen wordt, dus de kans is zeeeeeer minimaal gelukkig dat dit zou gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben besloten dat we in voorkomend geval bekijken hoe de vlag erbij hangt. In mijn ervaring is het zo’n groot iets voor mij dat ik niet vooraf daar iets over kan zeggen. En na sterilisatie (man en vrouw) lijkt het mij erg sterk dat ik net tot die ene 0,5% zou horen. Gewenst zwanger worden ging ook niet echt soepel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Abortus. Meteen. Ik heb geeneens de 5 dagen bedenktijd nodig.
Ik zou de zwangerschap afbreken omdat we echt te oud zijn. Maar aangezien man gesteriliseerd is, is de kans gelukkig heel klein dat deze situatie zich voor zou doen.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
19-01-2021 10:32
Dit onderwerp is echt jouw rode vlag.
Het lijkt wel of er een melding binnenkomt zodra een dergelijk topic gepost wordt! :whip:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het er wel vaak over. Ik ben nu 34 weken zwanger van de 2e en hoewel we eerst vaak dachten dat we misschien wel 3 kinderen zouden willen denken we nu dat 2 genoeg is. Na de zwangerschap wil ik een spiraal nemen, mocht ik dan toch onverhoopt zwanger worden dan denk ik dat het ons beide tegen staat om het weg te laten halen maar gezien deze zwangerschap vrij pittig is staan we er op zo'n moment wellicht anders in (dus eigenlijk is het antwoord op je vraag, dat weten we pas als we ons in zo'n situatie bevinden). Als we echt zeker zijn dat we geen 3e willen (als jongste +/- 2 jaar is) dan laat man zich steriliseren.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
19-01-2021 10:34
Ik zou de zwangerschap afbreken omdat we echt te oud zijn. Maar aangezien man gesteriliseerd is, is de kans gelukkig heel klein dat deze situatie zich voor zou doen.
Wat vind je te oud? Ik zag van de week Sharon Dijksma in een programma. 48 en een kindje van 1. Ik ken best veel mannen die na hun 50e nog een kind kregen, en moeders van 40-45. Voor mezelf zou ik er niet aan moeten denken. Ben je straks 60 als je naar open dagen voor de middelbare school moet.
Omdat ik al zwanger raak als mijn man niest laat hij zich binnenkort steriliseren. Ik wilde het bij mijn keizersnee laten doen 4 weken geleden maar de gynaecoloog adviseerde om te wachten. Om vervolgens na de bevalling aan mijn bed te melden dat het onverstandig is om nogmaals zwanger te worden O_o

Als ik nu zwanger zou raken zou ik accuut een abortus laten plegen. Absoluut niet dat ik mij nog een keer zo beroerd ga voelen voor 9 maanden+.
Fridaynight2020 schreef:
19-01-2021 10:37
Het lijkt wel of er een melding binnenkomt zodra een dergelijk topic gepost wordt! :whip:

:lol:

Een Google alert!
KamilleT schreef:
19-01-2021 10:38
Wat vind je te oud? Ik zag van de week Sharon Dijksma in een programma. 48 en een kindje van 1. Ik ken best veel mannen die na hun 50e nog een kind kregen, en moeders van 40-45. Voor mezelf zou ik er niet aan moeten denken. Ben je straks 60 als je naar open dagen voor de middelbare school moet.
Ik ben de 45 gepasseerd, man is een paar jaar ouder. Te oud dus, maar waarschijnlijk nog wel vruchtbaar want niet in de overgang.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik even moeten slikken want in principe kan ik niet zwanger worden.
Ik heb geen eicellen meer en word dit jaar 37.
Alle reacties Link kopieren
Fridaynight2020 schreef:
19-01-2021 10:33
Ja, dat geloof ik. Ik heb ook een hormoonspiraal die prima z'n werk doet en op tijd vervangen wordt, dus de kans is zeeeeeer minimaal gelukkig dat dit zou gebeuren
Alleen spiraal is niet 100%. Gebruik dan ook condooms of je man laat zich steriliseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik word heel makkelijk zwanger, maar ook veel miskramen. Mijn laatste zwangerschap was ook een drama en ik weet niet of ik bewust voor een derde wil gaan. Vriend zou het wel willen.

Als ik nu zwanger blijk zou ik iig keihard huilen want ik ben 9 weken geleden pas bevallen. O_O
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs nog dit gesprek gehad met man. Ik gaf hem aan dat ik absoluut geen kinderen meer wil, maar dat als ik ondanks de Mirena toch zwanger zou worden, ik hem niet kan garanderen dat ik voor een abortus zou kiezen, omdat ik van te voren niet kan inschatten hoe dat dan voelt. Dus dat hij zich daar bewust van moest zijn en misschien een afspraak voor een sterilisatie moest maken.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij was het voor sharon dijksma ook een verrassing,
op die leeftijd gaat er geen alarmbel af als je onregelmatig menstrueert vermoed ik zo


als je dan al meer dan 20 weken zwanger bent dan heb je weinig keus
Alle reacties Link kopieren
Abortus. Ik ben 40 jaar, relatie nog maar kort, heb al 2 kinderen. Nee hoor, moet er niet aan denken.
MarijeMarije schreef:
19-01-2021 10:31
Man vindt 2 echt genoeg, ik had de wens voor 3 maar heb me erbij neergelegd (en inmiddels ook echt vrede mee). Na de 2e mirena laten plaatsen, maar tegen man gezegd dat als ik toch zwanger zou worden, ik het niet kan laten weghalen. Daarvoor was de wens voor een 3e te groot.

Inmiddels echt vrede met 2 en zelf op een leeftijd dat ik geen zwangerschap meer zou willen, dus man heeft zich laten steriliseren.
Waarom heeft je man zich dan niet gelijk laten steriliseren na die 2e ipv jouw hoop te voeden tot je deadline gepasseerd was?
Alle reacties Link kopieren
Bij de aankomende keizersnee word ik meteen gesterliseerd.

Ik lig dan toch al open en ik mag van de artsen ook niet meer zwanger worden.

@Dasilva waarom werd het bij jouw afgeraden want als jouw leeftijd van 86 is ben je van de zelfde leeftijd als mij ?

Want bij mij waren ze er echt voor om het gelijk met de keizersnee te doen. ( bespaard veel geld en ongemak volgens mijn artsen )
KamilleT schreef:
19-01-2021 10:38
Wat vind je te oud? Ik zag van de week Sharon Dijksma in een programma. 48 en een kindje van 1. Ik ken best veel mannen die na hun 50e nog een kind kregen, en moeders van 40-45. Voor mezelf zou ik er niet aan moeten denken. Ben je straks 60 als je naar open dagen voor de middelbare school moet.
Ik las dat ook. Vind dat zielig voor dat kind zo'n enorme generatiekloof en de kans dat ze al op jonge leeftijd haar ouders verliest.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen over een tijdje nog wel voor een tweede gaan (nu nog niet vanwege wat nog niet helemaal opgeloste medische omstandigheden) dus als ik nu zwanger zou worden zou eventjes zoeken zijn maar op zich geen enorm probleem.

Beide hebben we geen wens voor een derde dus na die tweede ga ik wel het gesprek aan over sterilisatie. Ondanks dat mijn spiraal tot nu toe altijd prima z'n werk heeft gedaan en ik die er ook in hou (nooit meer ongesteld - ge-wel-dig!).
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
redbulletje schreef:
19-01-2021 10:58
Ik las dat ook. Vind dat zielig voor dat kind zo'n enorme generatiekloof en de kans dat ze al op jonge leeftijd haar ouders verliest.
Ik ben het hier deels mee eens. Maar bekijk het eens van de andere kant: Een vrouw met enorme kinderwens die misschien wel niet eerder de kans heeft gehad op een kind. Er zijn genoeg redenen waarom het misschien wel niet eerder is gelukt.
Ik ben verbaasd dat mensen dit niet bespreken in een relatie. Net als uitvaartwensen en wat te doen bij ernstige ziekte/zeerte. Niet dat er voor alles een stappenplan klaar ligt, maar we weten wel wat elkaars wensen en ideeën zijn. Wat betreft de vraag over ongeplande zwangerschap, de mening is wel veranderd in de loop der tijd. Ik had na de jongste (nu 9) nog een wens voor een derde, man absoluut niet. Veel gesprekken later samen besloten tot sterilisatie bij hem. Nu zou ik me te pletter schrikken als ik zwanger zou zijn. Ik weet niet of ik "opnieuw" beginnen weer zou willen.
Sasja90 schreef:
19-01-2021 11:07
Ik ben het hier deels mee eens. Maar bekijk het eens van de andere kant: Een vrouw met enorme kinderwens die misschien wel niet eerder de kans heeft gehad op een kind. Er zijn genoeg redenen waarom het misschien wel niet eerder is gelukt.
Vind het behoorlijk egoistisch. Iedereen heeft wel enorme wensen die nooit in vervulling zullen gaan, dan richt je je op andere dingen die wel binnen je bereik liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven