We durven het toch aan!

13-08-2018 12:43 1214 berichten
WieGeschiedeniskinderen?Zwanger?
zininzomer3 miskramen3 kinderen JA ud 15 juni 2019
honing2 miskramen, 1 zwangerschapsafbrekingnog geen kinderenja, van een MEISJE! ud 6 maart 2019
Lente18zwangerschapsafbreking, 3 miskramen2 kinderen, jongensja, van een JONGEN ud 13 april 2019 d
Thisisme2 miskramen 2 kinderen, jongensja van een JONGEN! ud 21 maart 2019
Angel4 miskramen1 kindja van een JONGEN ! ud 27 februari 2019
Deedee19891 miskraam1 dochterja van een JONGEN ! ud 11 maart 2019
Na veel te hebben meegemaakt gaan we er voor, ons 1e, 2e, 3e, of 4e kindje.
Spanning, angst, onzekerheid, ongeduld en een blij gevoel wisselen elkaar voortdurend af..

susie :heart: :hug:
anoniem_344815 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 13:20
31.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik steek een kaarsje je voor je op lente ! En zal een gebedje doen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lief, Honing :heart:
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, Lente het is ook spannend voor je. Ik snap je negeermodus wel. Je probeert eigenlijk jezelf te beschermen tegen de pijn en het verdriet. Ik zal voor je duimen en aan je denken. Het komt vast goed :hug:

En lief van jullie, gedeelde smart is halve smart he?
Alle reacties Link kopieren
Oh en susie, stom dat je angst en een ‘voorgevoel’ helemaal niet meer kunt scheiden he? Dat maakt het echt lastig, deze periode.
Voor jou ook even een virtuele hug :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lief, zininzomer :heart:

En dat is zeker zo, van die gedeelde smart!
Alle reacties Link kopieren
Lente ik duim voor je vandaag. Ik snap je angst goed had ik bij mijn eerste echo ook. Toen ik hartje zag ben ik in tranen uitgebarsten

Honing heel veel succes woensdag.

Zininzomer hopelijk heb je deze maand een super ei.

Susie hier blijft de angst ook. Ben nu als bij a 14w maar vertrouwen is nog ver te zoeken. We kunnen nu helaas weinig anders dan wachten en duimen dat het goed gaat.

Hier vandaag dan toch maar ziek gemeld. Ik ben dood moe even wat extra uit rusten. Woensdag opnieuw bloed prikken voor zika en meteen de suikertest doen.
Alle reacties Link kopieren
Hey Angel
Heb je al uitslag van de nipt?
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet. Zal deze week komen ga ik vanuit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook voor jou een gebedje doen en een kaarsje opsteken Angel !

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Nou hij heeft snel gewerkt honing. Ik keek even op de persoonlijke site van de vk en daar stond mijn uitslag al bij. Jammer dat ze niet even gebeld hebben maar geen aanwijzing voor trisomi 21 18 13 of nevenbevindingen.
kaarsjes staan aan Lente!! Hoe laat mag je?

De kinderen weten het inmiddels ook.. Ouders hadden het niet verwacht maar zijn ontzettend blij. De kinderen waren eerst in lichte shock, "ja maar een baby in je buik, echt??" Maar ontzettend blij.
Ik had alleen even niet nagedacht over het schoolplein momentje enzo. Dus hopelijk zijn ze niet dermate enthousiast dat straks iedereen het weet. Na het lezen van jullie MK ook na de 10 weken knijp ik hem best. Ik hoop zo erg dat het goed gaat en de uitslag van de NIPT goed is. Ik wilde/kon ook echt niet meer wachten tot na de NIPT, dat zou 14 september zijn (incl uitslag) en dan ben ik al 13 weken, gevoelsmatig vind ik dat zo laat om het familie etc te vertellen. Familie wil ik het ook graag vertellen als de NIPT slecht zou zijn. Dat lijkt me zo zwaar.
Nu al denkende, zou ik dat voor de kinderen wel heel rot vinden. Ook al hoort het bij het leven .

Pff wat duurt het toch lang... Voel me nu ineens best gespannen. Gelukkig morgen weer een echo. Dit keer de termijn echo.
83angel schreef:
27-08-2018 10:15
Nou hij heeft snel gewerkt honing. Ik keek even op de persoonlijke site van de vk en daar stond mijn uitslag al bij. Jammer dat ze niet even gebeld hebben maar geen aanwijzing voor trisomi 21 18 13 of nevenbevindingen.
:hello: yesss
Alle reacties Link kopieren
Yay Angel !!!!! :cheer2:
Heerlijk Jij ook weer een stap dichterbij
We komen er wel met zijn allen , over een aantal maanden een gezonde kleine voor ons allemaal !
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Angel! Goed dat je even keek zeg :)

Heel veel succes Lente! Ik duim hoor!

Thisisme, leuk dat de kinderen het nu ook weten. :heart:
Mocht het mis gaan, en daar ga ik echt niet vanuit: kinderen zijn best flexibel, ook in hun emoties. Ik had het eerder niet verteld van zwangerschappen en de miskramen. Bij de laatste miskraam vertelden we het wel omdat ik me niet meer groot wilde houden voor ze. Want ze voelen toch dat er iets speelt. Ze reageerden allemaal heel lief. Ze vonden het erg jammer en verdrietig maar tegelijk waren ze er ook rustig onder. En erg lief voor mij wat ook echt hielp bij het verdriet.

Leuk idee hoor: jullie hebben straks allemaal bijna lente kindjes :heart:
ahh lief zininzomer.. Dat is denk ik ook helemaal waar. Geeft mij weer een beetje hoop en gemoedrust.

Jij sluit de rij gewoon met ook een lente baby! Zelf heb ik 2 zomerbabys, geweldig ook hoor!
Alle reacties Link kopieren
Even kort; een zenuwslopende echo...want vk kon baarmoeder niet goed in beeld brengen en zag dus weinig in de baarmoeder zitten. Wat wel hoort natuurlijk. Het scenario van een bbz passeerde gelijk de revue. Gyn er maar bijgehaald. En die lukte het wel. Mijn baarmoeder ligt gekanteld scheef en dus moeilijk in beeld te brengen. Er was een vruchtje met hartactie te zien. Maar nog wel heul klein. Dus duur moeilijk vast te stellen, maar vermoedelijk rond 6.2/6.5. Ik heb zelf 7 berekend. Over anderhalve week terug.

Ben eigenlijk helemaal niet opgelucht of blij. Maar nog steeds heel bang voor een slechte afloop...
Alle reacties Link kopieren
Lente bij mijn eerste echo dachten ze 6.1 terwijl ik 6.4 dacht. De volgende echo dachten ze 8.6 en ik 8.5. Uiteindelijk bij de termijnecho was ik 11.6 terwijl ik zelf 11.4 dacht. Bij de eerste echo was ik dus al 6.6. De baby is zo klein dat het lastig meten is en als de innesteling iets langer duurt kan je ook een paar dagen minder ver zijn. Er is een vruchtje met hartslag en dat is hartstikke positief.
83angel wijzigde dit bericht op 27-08-2018 19:07
1.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klopt Angel. En jouw verhaal geeft weer wat vertrouwen. Poeh, ik vind het zo lastig allemaal :cry: . Man is positief. Waarom lukt het mij niet... :@@:

Gefeliciteerd met de goede nipt!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gevoel lente
Maar het belangrijkste : er is een hartslag !!
Ik dacht ook dat ik 10 wkn was en het werd 9+4
Ik snap je angst maar echt “ kop op “ ! :hug:
:there: lieve lente :hug: Klote! die ongerustheid is waardeloos en zo zenuwslopend. Maaarrrrr wel een kloppend hartje! Ik hou de kaarsjes maar gewoon aan en hoop dat ook jou vertrouwen mag gaan groeien.

Die anderhalve week kruipen vast voorbij, ik hoop dat je afleiding kan vinden. Ik werd gek van mezelf.

Ik weet niet meer hoe mijn echos waren, qua weken etc. Verbannen door onzekerheid ofzo. wel hier geschreven ha ha..

Volgens mij komt t vertrouwen bij ons allen pas later :"-(
Alle reacties Link kopieren
Ach Lente, zo herkenbaar. Je weegt al die informatie maar af en af op zoek naar bevestiging. Ik sluit me aan bij de andere dames. Je hebt gewoon een hartje gezien vandaag :heart: Stap voor stap, het komt vast goed :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk! Dat er hartactie is, is ook positief. Ik merk dat ik uit zelfbescherming niet positief durf te zijn. Vannacht werd ik wakker en opeens geen pijnlijke gespannen borsten meer. En ik hoorde de vk nog zeggen; heb je gespannen borsten, dat is positief.
Nu niet meer...is dat dan negatief..? Alles leg je op een weegschaal. Vreselijk irritant.

Wat ook niet hielp is dat ik zelf de echo niet goed heb gezien. Zowel vruchtje als hartactie was niet (goed) zichtbaar voor mij, omdat ik niet voor het scherm lag.

Buik is vandaag weeïg. Maar of dat darmen zijn of baarmoeder weet ik niet. Ik ben aan het zoeken naar de beste modus tot volgende week. Die dagen zullen inderdaad lang duren...
Moest denken aan het spreekwoord; “ een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden wat hij vreest”
Ahh lente wat een rot dagen nu.. Ik herken het echt behoorlijk. Ik was ook zo bang en zenuwachtig. Wat je zegt, iedere dag aan je borsten zitten, zijn ze nog gevoelig of niet.. Ben ik nog wel misselijk, moe etc genoeg? Om gek van te worden.
Een niet duidelijke echo helpt zeker niet, ik kon de mijne met 8.5 week ook niet duidelijk zien maar de gyn liet mij nog wel extra het hartje zien.
Ik hoop dat de dagen voorbij vliegen, al weet ik dat dit niet zo zal zijn. Hopelijk kan je wat afleiding zoeken en lekker veel slapen. Ik ben even vergeten hoe oud je kindjes zijn? Maar het hielp mij om met de kinderen lekker in de relax modes te gaan, akkefietjes vermijden en er maar t beste van maken met zn allen.

Even weer over mijzelf... Ik heb mijn termijn echo gehad. Mijn uitgerekende datum is 21 maart! Alles lijkt vooralsnog goed en ze zei zelfs voorzichtig dat de nekplooi er erg goed uit zag.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Thisisme! Na al die goede echo’s moet er toch een mooie baby komen in maart :heart: .

Klopt hoor, alles wordt over geanalyseerd en op een weegschaal gelegd. In mijn geval is er niet eens een meting gedaan. Terwijl ik dat bij andere wel lees. Heb eens op YouTube een filmpje gekeken van een 6/7 wk echo. Dat was wel een zelfde soort (ondefinieerbaar achtig) beeld.
De kinderen zorgen wel voor afleiding hoor. Dagelijkse dingen gaan gewoon door natuurlijk ( en gelukkig). Het komt vast goed ⬅️ Huidig mantra :)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een goede echo
Nu 12+5
Nog steeds durf ik niet volop blij te zijn
Over 3 wkn weer een controle , dan 16 wkn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven