Wel of niet kindje houden (Geen OP)

20-11-2019 14:15 66 berichten
...
anoniem_392757 wijzigde dit bericht op 21-11-2019 10:50
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt heel duidelijk alsof je dit niet wil. Heb je gesprekken bij het FIOM overwogen? Die kan je ook samen met je vriend voeren, zodat jullie samen een weloverwogen beslissing kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Bizar dit, had je dit niet van te voren kunnen bedenken voordat je onveilig ging sexen?
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Ik zou direct professionele hulp zoeken.
Neem contact op met het FIOM.

Hier op het VIVA-forum zijn er altijd twee kampen.
Kamp 1. Je hebt liggen wippen zonder kinderwens. Het is nog maar een vlokje.
Kamp 2. Dat vlokje is een wondertje. Je bent verplicht om het te houden. Gevolgd door eigen juichende ervaringen.

Repeat. Repeat. Repeat.
We hebben het de laatste tijd wat onvoorzichtiger gedaan en ik dacht altijd als het eenmaal zo ver is vind ik het vast leuk.


Treurig.
Alle reacties Link kopieren
als je het zelf echt niet wil, niet doen en zeker niet uit angst dat je vriend gaat vertrekken als je nee zegt voor kinderen.
kun je het financieel aan? kun je het emotioneel aan?
dat zijn de belangrijke vragen en dan de vraag voor wie doe je het, als het niet voor jezelf is, niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
maar als je al zwanger bent sorry dat is een moeilijk, dat kunnen wij niet voor jou beslissen, praten is de oplossing of uitzitten en adoptie is ook mogelijk? ofja uitzitten dan scheiden en dan kind bij de vader laten.
icequeen2000 schreef:
20-11-2019 14:46
maar als je al zwanger bent sorry dat is een moeilijk, dat kunnen wij niet voor jou beslissen, praten is de oplossing of uitzitten en adoptie is ook mogelijk? ofja uitzitten dan scheiden en dan kind bij de vader laten.
Dat is wel het domste advies dat ik ooit heb gehoord. Scheiden en het kind bij de vader laten :facepalm:

En bovendien ben je abortus/overtijdbehandeling vergeten in je rijtje.
Star² schreef:
20-11-2019 14:42
We hebben het de laatste tijd wat onvoorzichtiger gedaan en ik dacht altijd als het eenmaal zo ver is vind ik het vast leuk.


Treurig.
Idd.. Treurig. Nogal een onoverwogen, nonchalante manier van doen.

Zou zeggen, gesprekken met FIOM, misschien kom je er dan uit.

Als je het kindje echt NIET wilt, dan ook niet doen. Doe je het kindje namelijk echt geen plezier mee op de lange termijn.
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving 2x meegemaakt dat een vrouw ook dezelfde gevoelens had als jij. 2x toevallig beide in de eerste ronde zwanger geraakt, dus ze hadden ook geen ronde de tijd om bij een menstruatie te voelen: ben ik opgelucht of juist teleurgesteld.

Beide hebben het gehouden en zijn enorm blije en trotse moeders, maar ze hebben het wel enorm moeilijk gehad de eerste maanden van de zwangerschap.

Sterkte met jouw keuze!
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook doet, je relatie gaat er onder lijden.
a. je houdt het wel, je krijgt je leven lang, of de komende 20 jaar tenminste dat gevoel van: ik wilde het eigenlijk niet maar jij wilde zo graag... en nu zit ik met alle zorgen en drukte
b. Je houdt het niet, je vriend zal altijd blijven verlangen naar een kind, dat gaat wringen en hij kiest toch voor iemand met kinderwens (daar zijn er natuurlijk genoeg van)

Heel radicaal zou ik zeggen: zwangerschap afbreken en met je vriend om de tafel of je relatie nog wel kans heeft , hoe groot is die kinderwens van hem?

Of relatie verbreken, kind houden en door hem laten opvoeden, zoals dit ook zo vaak andersom gebeurd.
Twijfelzwanger schreef:
20-11-2019 14:15
We hebben het de laatste tijd wat onvoorzichtiger gedaan en ik dacht altijd als het eenmaal zo ver is vind ik het vast leuk.

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
20-11-2019 14:48
Dat is wel het domste advies dat ik ooit heb gehoord. Scheiden en het kind bij de vader laten :facepalm:

En bovendien ben je abortus/overtijdbehandeling vergeten in je rijtje.
sinds wanneer heb jij te bepalen of iemand al dan niet abortus wilt doen?
abortus is geen hobby ze
maar zij is wel dom geweest van onvoorzichtig te vrijen als ze toch zelf geen kinderen wou
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
20-11-2019 14:42
We hebben het de laatste tijd wat onvoorzichtiger gedaan en ik dacht altijd als het eenmaal zo ver is vind ik het vast leuk.


Treurig.
Nou dat dus. Zo ga je toch niet met een zwangerschap om? Het eerst maar onveilig doen, er niet echt op letten, 'ach wie weet vind ik het straks toch wel leuk' en nu ben je zwanger en dan moet 'het' maar weggehaald worden? Erg treurig inderdaad om daar zo mee om te gaan. Alsof het niks is, een abortus.
yogayup schreef:
20-11-2019 14:55
In mijn omgeving 2x meegemaakt dat een vrouw ook dezelfde gevoelens had als jij. 2x toevallig beide in de eerste ronde zwanger geraakt, dus ze hadden ook geen ronde de tijd om bij een menstruatie te voelen: ben ik opgelucht of juist teleurgesteld.

Beide hebben het gehouden en zijn enorm blije en trotse moeders, maar ze hebben het wel enorm moeilijk gehad de eerste maanden van de zwangerschap.

Sterkte met jouw keuze!
In mijn omgeving juist twee vrouwen die hun ongelukje hebben gehouden en daar spijt van kregen. Maar dat durfden ze natuurlijk tegen bijna niemand te zeggen, uit angst om uitgekotst te worden.

Een vriendin van me was zo'n ongelukje en liep op jonge leeftijd al bij hulpverleners, om het 'ongewenst zijn' te verwerken.

"Ach, je gaat er vanzelf van houden en dan ben je er dolblij mee." gaat voor sommigen op, en voor anderen niet.
Alle reacties Link kopieren
nu ben je met twee dus ik denk als je abortus wilt doen je ook rekening moet houden met je vriend.
had het van een verkrachting geweest of de vader is niet meer in beeld had dat anders geweest, maar dit is echt gewoon dom geweest.
Alle reacties Link kopieren
Zwanger schap afbreken en uitmaken met je vriend
.
We hebben het de laatste tijd wat onvoorzichtiger gedaan en ik dacht altijd als het eenmaal zo ver is vind ik het vast leuk.

Ik ben absoluut niet tegen abortus maar ik vind dit echt heel triest.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
20-11-2019 15:08
We hebben het de laatste tijd wat onvoorzichtiger gedaan en ik dacht altijd als het eenmaal zo ver is vind ik het vast leuk.

Ik ben absoluut niet tegen abortus maar ik vind dit echt heel triest.
of zwangerschap uitzitten en laten adopteren en idd relatie uitmaken
Alle reacties Link kopieren
Je wil geen kind op de wereld zetten bladiebladiebla maar bent wel onvoorzichtig met anticonceptie .. sorry. Maar daar snap ik niets van.
Rosalind schreef:
20-11-2019 15:08
We hebben het de laatste tijd wat onvoorzichtiger gedaan en ik dacht altijd als het eenmaal zo ver is vind ik het vast leuk.

Ik ben absoluut niet tegen abortus maar ik vind dit echt heel triest.
Precies dit. Echt kansloos
Alle reacties Link kopieren
We hebben het de laatste tijd wat onvoorzichtiger gedaan en ik dacht altijd als het eenmaal zo ver is vind ik het vast leuk.

Wat moet dit ongelofelijk pijnlijk en verdrietig zijn voor mensen die al jaren wanhopig bezig zijn voor een kindje.
Echt weer zo'n "oepsie" moment.....
Laat je steriliseren als je geen kind wil. Je moet niet voor je vriend de zwangerschap doorzetten. Veel vrouwen die het voor hun vriend deden blijven er mee zitten terwijl de (ex)vriend er bij nader inzien toch niet zoveel trek in heeft.
Alle reacties Link kopieren
voor mannen is dit makkelijk van te zeggen ze willen kinderen en achteraf blijkt er niks van aan te zijn .
vooral omdat zij niet al het werk moeten doen van zwanger zijn en arbeid achteraf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven