Wel zwanger?? Wat kan ik het beste doen?

24-05-2018 07:02 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Een week of 2 geleden heb ik hier een topic geplaatst namelijk:

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.
30 april ben ik ongesteld geworden en 5 mei was de laatste dag van mijn menstriatie. Het was een heftige menstruatie qua pijn. Ik had zoveel pijn dat ik er zelfs duizelig van ben geworden. Het bloeden was wel veel, maar niet extreem veel.
Nu heb ik op 9 mei een zwangerschaps test gedaan en deze was positief. Het was wel een heeeeeeele lichte streep (bijna niet te zien), maar wel een streep. 10 mei heb ik nog een test gedaan in de ochtend en deze was ook heel erg licht, maar wel een streep.
Zou ik nu zwanger kunnen zijn?
Ik vind het vaag, omdat ik dus ongesteld ben geweest.
Ik heb de laatate tijd wel veel.last van duizeligheid en hartkloppingen. Verder ook vage buikpijn in mijn zij.
Omdat ik zo enorm emotioneel reageerde op een normale vraag van iemand, dacht ik laat ik eens een test doen. Anders had ik nooit eens test gedaan.
....................................

Gisteren dacht ik laat ik maar even weer testen en kijken of de streep inmiddels al weg is.
Dit is dus niet het geval. Mijn streep is duidelijker geworden :?: ..
Ik snap er niks van. Kan je streep na een miskraam duidelijker worden?
Ik ga uit van een miskraam, omdat ik dus ongesteld ben geworden en een week na de menstruatie een enorm lichte streep had .. de weken voor de menstruatie teste ik ook en had ik geen streep.
Wat kan ik nu het beste doen? Want ben zo in de war ..
Verder voel ik me totaal niet zwanger .. los van de piinlijke borsten, maae dat krijg ik ook als ik ongesteld moet worden .. en dat zou wel kunnen kloppen, want volgende week moet ik dus weer ongesteld worden als mijn cyclus normaal is (heb een onregelmatige cyclus) ..
Wat denken jullie?
huisarts bellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me je topic.

Kun je een foto plaatsen van je test toen en nu?

Als je uitgaat van een vroege miskraam begin mei, kan daarna je cyclus weer op gang zijn gekomen. Wellicht ben je (pril) opnieuw zwanger en loopt daarom je zwangerschapstest nu weer op.

Een andere verklaring die ik kan verzinnen is dat je zwanger was van een tweeling, er een hebt verloren en nog wel zwanger bent van van 1 kindje.

Als je hcg heel langzaam opbouwt en je bloedingen hebt gehad kan dit ook duiden op een bbz (Al zijn hier forummers bij wie het hcg juist piekte bij een bbz)

https://www.24baby.nl/zwanger/gezondhei ... ngerschap/

Al met al zit je sowieso in onzekerheid ik zou je huisarts even bellen. Wellicht kan er een bloedtest worden gedaan en/of kan je voor een echo worden verwezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja gewoon huisarts bellen ?! Bloed laten nemen om zeker te zijn ..
Alle reacties Link kopieren
Overleggen met huisarts, want alles is nu giswerk.
Ik denk dat je gewoon zwanger bent! Ik heb dit ook gehad, zelfs 2 x een menstruatie.. (maar dan dus achteraf geen echte menstruatie.. maar “gewoon” bloedverlies.. )zoon is nu bijna 20 jaar😉
anoniem_648f5431f1ed8 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 07:24
Reden: Toevoeging
26.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch even langs de huisarts? Je test niet voor niks positief. Je zou ook een clearblue test kunnen doen. Die geeft wat duidelijker aan of je wel of niet zwanger bent en ook hoe lang.
Succes er mee.
Was je bezig met zwanger worden?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als wel zwanger hoor.
Wellicht was je zwanger van een tweeling, en is er eentje mis gegaan?
Of 'gewoon' veel bloedverlies?
Spannend.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts of verlos bellen met je uitleg.
Je kan een ma hebben gehad..of wellicht een innestelingsbloeding.
Wij kunnen hier weinig over zeggen aangezien hcg ook nog in je urine zit na een miskraam.
Alle reacties Link kopieren
Ik snao dat veel het raar vinden dat ik nog niet mijn huisarts heb gebeld.
Maar het zit namelijk zo, ik werk in dezelfde gezondheidscentrum als mijn eigen huisarts. Dus mijn andere collega's (doktersass.) zien dan gelijk wat ik heb .. en mijn eigen huisarts is momenteel ziek, dus krijg dan een vervangende arts die ik dus ook elke x op de werkvloer zie .. vandaar dat ik die stap zo ontzettend moeilijk vind ..

Verder lijkt een nieuwe zwangerschap (dus miskraam en in tussentijd weer zwanger) heel klein.

Ik stuur even foto's op.
Zal ik een volgende menstruatie afwachten? Of anders evt verloskundige bellen?

En mijn man en ik waren niet echt met kinderen bezig. We hadden meer de olanning als onze kleine bijna 2 is dan te beginnen. Denk dat ik door de pil (in mij 2e steipweek 1x vergeten) zwanger ben geraakt? Maar zou niet moeten, want in de 2e stripweek mag je een tabl missen.

Vind het evht een rot situatie .. puur vanwege dat mijn andere collega's het ook gelijk weten. Ben trouwens zelf apothekersass.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan je foto toevoegen?
Alle reacties Link kopieren
Als je een positieve test hebt, kan je de verloskundige bellen.

Ik had ook gebeld na positieve test icm bloedverlies en zij verwees me naar de poli verloskunde in het ziekenhuis om eea uit te sluiten. Zij had zelf een afspraak voor me geregeld in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
l0velly schreef:
24-05-2018 07:54
Hoe kan je foto toevoegen?
http://nl.tinypic.com

Daar kun je een foto uploaden en de link hier delen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je nou zo situatie hebben dat je met privacy gevoelige dingen niet naar je huisarts kunt. Ga vandaag overstappen naar een dokter los van je werk!
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
24-05-2018 07:58
Hoe kun je nou zo situatie hebben dat je met privacy gevoelige dingen niet naar je huisarts kunt. Ga vandaag overstappen naar een dokter los van je werk!
En dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een verloskundige bellen en je verhaal uitleggen. Ik denk dat ze je wel even willen zien.

Hoe kan je cyclus trouwens onregelmatig zijn als je de pil slikt? Dat kan toch niet?
Alle reacties Link kopieren
l0velly schreef:
24-05-2018 07:53
Ik snao dat veel het raar vinden dat ik nog niet mijn huisarts heb gebeld.
Maar het zit namelijk zo, ik werk in dezelfde gezondheidscentrum als mijn eigen huisarts. Dus mijn andere collega's (doktersass.) zien dan gelijk wat ik heb .. en mijn eigen huisarts is momenteel ziek, dus krijg dan een vervangende arts die ik dus ook elke x op de werkvloer zie .. vandaar dat ik die stap zo ontzettend moeilijk vind ..

Verder lijkt een nieuwe zwangerschap (dus miskraam en in tussentijd weer zwanger) heel klein.

Ik stuur even foto's op.
Zal ik een volgende menstruatie afwachten? Of anders evt verloskundige bellen?

En mijn man en ik waren niet echt met kinderen bezig. We hadden meer de olanning als onze kleine bijna 2 is dan te beginnen. Denk dat ik door de pil (in mij 2e steipweek 1x vergeten) zwanger ben geraakt? Maar zou niet moeten, want in de 2e stripweek mag je een tabl missen.

Vind het evht een rot situatie .. puur vanwege dat mijn andere collega's het ook gelijk weten. Ben trouwens zelf apothekersass.
Je collega's mogen niet zomaar in jouw dossier lezen hoor... dus maak gewoon een afspraak en zet je over je gêne of wat dan ook heen. Echt wat een onzin dit. Liever je vanalles afvragen en druk maken dan dat je collega (met beroepsgeheim!) weet dat je mogelijk zwanger bent. Werkelijk wat een vertrouwen in de arts.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Als jij doktersassistente bent dan zou je moeten weten dat een zwangerschapstest alleen maar positief kan reageren als het hcg hormoon in je urine zit.

En dat zit er alleen in als je zwanger bent of net een miskraam hebt gehad.
Bij een miskraam neemt het hormoon niet meer toe dus kan he streepje niet donkerder worden. Logische conclusie is dus dat je gewoon zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jullie reactie wat betreft huisarts. Ik vertrouw er 100% op dat de doktersass. heel goed om zullen gaan met privacy gevoelige informatie.
Ik vind alleen de drempel zo hoog, omdat ik zelf enorm ben geschrokken want had dit niet verwacht (zwanger zijn), mijn vrouwelijke huisarts er niet is ivm ziekte en ik dus een mannelijke vervanger krijg (mannelijke huisartsen zijn allemaal 1 voor 1 topartsen, maar ik werk met ze en vind het denk ik om deze reden zwaar om erheen te gaan. Heb btw niks tegen mannelijke artsen, want in het zh heb ik ook gewoon mamnelijke artsen en zelfs studenten die meekijken bij inwendige onderzoeken. Maar die artsen werk ik niet mee en ben ik dus makkelijker).
En de situatie op mijn werk is zo erg. Mijn zoontje is net 1 jaar geworden en op het werk is de 1 na de andere collega in de ziektewet .. werkdruk is zo enorm hoog .. heb zo erg te doen met mijn baas .. en dan kom ik nog aankakken met hey mensen ik ben onverwacht zwanger geraakt .. pfff .. gisteren werd er nog een grapje over gemaakt .. ik lachte mee als een boer met kiespijn ..
En jeetje is dat uberhaupt te doen 2 jongw kinderen tegelijk??

Owja de vraag over mijn menstruatie, sinds ik de 1e zw.test heb gedaan ben ik gestopt met de pil. Ik dacht ik wacht op de volgende menstruatie om weer te beginnen ermee.

Oke lieve mensen dit is dus wat er in mijn hoofd allemaal rondgaat.
Als ik dit had gelezen van een ander persoon had ik ook gedacht, stel je niet aan en hup naar de huisarts en boeie wat je baas denkt ..
Sorry te lange tekst terwijl ik weet wat se oplossing is. Moet me er gewoon overheen zetten.

Helaaa lukt het me niet om foto te uploaden
Alle reacties Link kopieren
Verlos buiten het gezindheidscentrum bellen. Ik denk dat je gewoon zwanger bent.
Ik zou naar een verloskundige gaan. Dat is toch sowieso de gangbare weg als je positief getest hebt? Ik vind je wel een beetje neurotisch overkomen met alles (zwangerschapstest omdat je emotioneel reageert terwijl je gewoon ongesteld bent geweest-, niet je eigen huisarts durven bellen, medelijden hebben met je baas, je nu al druk maken om 2 kinderen etc..). Gaat verder wel alles (psychisch) goed met je?
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
24-05-2018 09:46
Ik zou naar een verloskundige gaan. Dat is toch sowieso de gangbare weg als je positief getest hebt? Ik vind je wel een beetje neurotisch overkomen met alles (zwangerschapstest omdat je emotioneel reageert terwijl je gewoon ongesteld bent geweest-, niet je eigen huisarts durven bellen, medelijden hebben met je baas, je nu al druk maken om 2 kinderen etc..). Gaat verder wel alles (psychisch) goed met je?
Haha moest even lachen om je reactie, want ik kom ook zo over inderdaad.
Maar alles gaat gewoon goed. Denk dat ik inderdaad ook raar doe. Waarschijnlijk omdat ik gewoon erg ben geschrokken.
Alle reacties Link kopieren
Verder ga ik gewoon mijn oude verloskundige bellen. Bedankt allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Succes. Laat je het nog even weten?
Alle reacties Link kopieren
heytan schreef:
24-05-2018 10:09
Succes. Laat je het nog even weten?
Zodra ik meer weet hou ik jullie op de hooogte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven