Welke leeftijd het liefst voor het eerst zwanger geraakt?

10-06-2019 12:31 464 berichten
Als je geen rekening had hoeven houden met of je al dan geen partner had, je vruchtbaarheid, je carrière en al die andere factoren... op welke leeftijd was jij dan het liefst voor het eerst zwanger geweest?

TO trapt af: ik was zwanger toen ik 30 was en dit is ook mijn ideale leeftijd om voor het eerst zwanger te raken. Genoeg tijd gehad om volwassen te worden, om een carrière op te bouwen, om te reizen en me persoonlijk te ontwikkelen om te experimenteren en uit te razen en om mijn relatie stevig op te bouwen.

Maar nog jong genoeg om geen verhoogde risico's te hebben. Om mijn ouders en schoonouders er nog bij te hebben als fitte en betrokken opa's en oma's. En zelf jong en fit te zijn om de tropenjaren door te komen en de zwangerschappen te dragen, ook voor een tweede.

Hoe zie jij dat? Wanneer werd je zwanger? (Of ben je van plan aan kinderen te beginnen) Wat vind jij de ideale leeftijd voor een vrouw om zwanger te raken en waarom?
Baggal schreef:
11-06-2019 16:48
Je bent hier al zo vaak uitgekotst door forummers - de laatste keer toen je nog onder een jaargetijde schreef dat je je zo stoorde aan de Mothercare campagne, daarvoor onder je Japanse nick... :bonk:
Iedere keer lijk je er behoefte aan te hebben topics te openen om vooral te benadrukken hoe goed jij het wel niet hebt en dat wanneer andere mensen iets doen wat niet in jouw visie/straatje past dan is dat een logisch gevolg van eigen keuzes. Wittelamp formuleerde het zo mooi eerder vandaag...

Vertel me eens, TO, wat is dat toch met jou dat je deze behoefte steeds voelt, dat je zo obsessief bezig bent met dit soort dingen, dat je meent dat het leven maakbaar is en dat je vooral bendrukt dat jij het zo ontzettend goed doet? Waar komt die drang toch vandaag...? Zelfs als je er op gewezen wordt lijk je het allemaal niet te begrijpen... :frusty:
ze is los van de lolly,
ze heeft ze niet alle 24 in t kratje staan,
het licht is aan, maar er is niemand thuis

Wie heeft er nog meer?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-06-2019 19:47
Reden: provoceren/offtopic
0.00% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-06-2019 19:48
Reden: provoceren
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
    Maya85 schreef:
    11-06-2019 14:21
    Een bewuste keuze maken om het verwezenlijken van je kinderwens uit te stellen tot na je 35e is toch niet 'in de stroom van het leven gedwongen worden om andere keuzes te nemen'?

    Ik heb het niet over mensen die gedwongen worden, maar over mensen die er zelf voor kiezen om maar te blijven uitstellen, terwijl de omstandigheden allang prima zijn.
    Ja dus? Wie ben jij verdomme om zulke dingen over anderen te roepen?
    Wie denk je verdomme wel niet dat je bent?
    Alle reacties Link kopieren
    tanteslankie schreef:
    11-06-2019 17:49
    Geef eens antwoord op deze vraag Maya, in plaats van als een achterlijke plaat te blijven steken met je onzinnige geblaat.
    Antwoord ga je niet krijgen.
    De zachte krachten zullen zeker winnen.
    H. Roland Holst
    Alle reacties Link kopieren
    Maya85 schreef:
    11-06-2019 16:38
    Dat is precies wat ik zeg. En jij als zwangere vrouw hebt alweer invloed op de vruchtbaarheid van je kind. Daarom is het zo belangrijk om gezond te eten, voldoende te bewegen en geen schadelijke stoffen tot je te nemen.
    Maar jij hebt dus pure mazzel gehad, dat je moeder gezonde keuzes maakte
    100 % Mazzel. Geen enkele invloed van jou
    minnimouse schreef:
    11-06-2019 18:23
      Ja dus? Wie ben jij verdomme om zulke dingen over anderen te roepen?
      Wie denk je verdomme wel niet dat je bent?
      :w :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: orship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
      Alle reacties Link kopieren
      tanteslankie schreef:
      11-06-2019 17:49
      Geef eens antwoord op deze vraag Maya, in plaats van als een achterlijke plaat te blijven steken met je onzinnige geblaat.
      Antwoord krijg je niet van hem/haar. Het is gewoon iemand die er behagen in lijkt te scheppen iedereen op stang te jagen - alle Viva kippetjes weer even te laten schreeuwen oid. En na verloop van tijd wordt de nick weer aangepast en vervangen door een andere nick. Normaliter zou iemand, mits 'genuine', zich wat aantrekken van de kritiek en zijn of haar toon matigen. Dat geldt te meer wanneer je er steeds op gewezen wordt en je theorieen over de maakbaarheid van het leven weerlegd worden.

      Maar niet TO... Die blijft maar vasthouden aan haar/zijn idealen als het hoogst haalbare. Enorm vermoeiend en soms vraag ik mezelf af waarom ik uberhaupt nog reageer. M.i. is dit gewoon iedere keer een nep profiel: iedere keer kijken hoe er op je wordt gereageerd... Ik kan mij nl. amper voorstellen dat mensen zoals TO met dat soort maffe denkbeelden ''echt bestaan.''
      baggal wijzigde dit bericht op 11-06-2019 18:38
      0.05% gewijzigd
      A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
      Alle reacties Link kopieren
      Maya85 schreef:
      11-06-2019 16:38
      Dat is precies wat ik zeg. En jij als zwangere vrouw hebt alweer invloed op de vruchtbaarheid van je kind. Daarom is het zo belangrijk om gezond te eten, voldoende te bewegen en geen schadelijke stoffen tot je te nemen.
      Ja, zo kom je wel op een ideale leeftijd van ca 30 jaar uit. :mrgreen:
      “Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

      "De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
      Geen 11 pagina's gelezen.

      In de ideale wereld was ik ergens tussen mijn 30ste en 32ste eraan begonnen.
      Werk, een eigen huis, spaargeld, volwassener, ... en alles op de rit.



      Ik heb echter rond die leeftijd beslist dat er geen koters komen.
      Alle reacties Link kopieren
      Belg007 schreef:
      11-06-2019 18:41
      Geen 11 pagina's gelezen.

      In de ideale wereld was ik ergens tussen mijn 30ste en 32ste eraan begonnen.
      Werk, een eigen huis, spaargeld, volwassener, ... en alles op de rit.



      Ik heb echter rond die leeftijd beslist dat er geen koters komen.
      Dat had to's moeder ook beter kunnen doen :)
      Wat een bizarre en domme reacties naar TO. Heb TO niet geloept, ook geen behoefte aan, maar de OP en haar reacties in dit topic geven naar mijn idee iig geen enkele aanleiding voor de reacties in dit topic. Eerder spoort viavia2013 naar mijn idee niet helemaal.
      Alle reacties Link kopieren
      Ariellle schreef:
      11-06-2019 18:54
      Wat een bizarre en domme reacties naar TO. Heb TO niet geloept, ook geen behoefte aan, maar de OP en haar reacties in dit topic geven naar mijn idee iig geen enkele aanleiding voor de reacties in dit topic. Eerder spoort viavia2013 naar mijn idee niet helemaal.
      Maya is hier onder diverse nicks al bekend en als je haar zou kennen zou je de reacties heel goed snappen.
      Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
      Alle reacties Link kopieren
      @Duuf: ik heb je een PM teruggestuurd maar kan hem zelf nergens meer vinden dus hoop dat het goed is gegaan. Geef ff een seintje als je geen bericht terug hebt gehad want dat blijft altijd zo de vraag op dit forum :P
      Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
      lux- schreef:
      11-06-2019 19:00
      Maya is hier onder diverse nicks al bekend en als je haar zou kennen zou je de reacties heel goed snappen.
      Niet dus, ik geef al aan dat ik niet geloept heb en daar ook geen behoefte aan heb. In dit topic heb ik geen onvertogen woord van TO gelezen en ook geen enkele aanleiding voor de extreme reacties. Krijg een associatie met een klas vol met pubermeiden die gezamenlijk een klasgenoot op de hak nemen. Als je TO niet serieus neemt, reageer dan gewoon niet.
      Alle reacties Link kopieren
      Ariellle schreef:
      11-06-2019 19:04
      Niet dus, ik geef al aan dat ik niet geloept heb en daar ook geen behoefte aan heb. In dit topic heb ik geen onvertogen woord van TO gelezen en ook geen enkele aanleiding voor de extreme reacties. Krijg een associatie met een klas vol met pubermeiden die gezamenlijk een klasgenoot op de hak nemen. Als je TO niet serieus neemt, reageer dan gewoon niet.
      Nou dan moet je maar staffen hè?
      lilalinda schreef:
      11-06-2019 19:08
      Nou dan moet je maar staffen hè?
      Ja, dit niveau bedoelde ik, dank je wel voor de illustratie.
      Alle reacties Link kopieren
      Ariellle schreef:
      11-06-2019 19:04
      Niet dus, ik geef al aan dat ik niet geloept heb en daar ook geen behoefte aan heb. In dit topic heb ik geen onvertogen woord van TO gelezen en ook geen enkele aanleiding voor de extreme reacties. Krijg een associatie met een klas vol met pubermeiden die gezamenlijk een klasgenoot op de hak nemen. Als je TO niet serieus neemt, reageer dan gewoon niet.
      Nou dan zul je dus ook niet snappen waarom het halve forum bij een bericht van deze forumster direct op de achterste benen staat nee. Dat jij geen zin hebt om je in haar te verdiepen betekent niet dat anderen ongelijk hebben.
      Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
      Alle reacties Link kopieren
      Ariellle schreef:
      11-06-2019 19:04
      Niet dus, ik geef al aan dat ik niet geloept heb en daar ook geen behoefte aan heb. In dit topic heb ik geen onvertogen woord van TO gelezen en ook geen enkele aanleiding voor de extreme reacties. Krijg een associatie met een klas vol met pubermeiden die gezamenlijk een klasgenoot op de hak nemen. Als je TO niet serieus neemt, reageer dan gewoon niet.
      Als to dit forum en haar soms beladen en pijnlijke onderwerpen niet serieus neemt en maar blijft zagen over wat in haar ideale wereld het beste is zonder ook maar even na te denken dat wat je post misschien anderen kwetst dan kan ze beter geen topics meer openen...
      Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
      -Albert Einstein-
      Ariellle schreef:
      11-06-2019 18:54
      Wat een bizarre en domme reacties naar TO. Heb TO niet geloept, ook geen behoefte aan, maar de OP en haar reacties in dit topic geven naar mijn idee iig geen enkele aanleiding voor de reacties in dit topic. Eerder spoort viavia2013 naar mijn idee niet helemaal.
      Je zit toch niet te dubbel nicken hè
      Wat een bizarre wending heeft dit topic genomen. Ik weiger me tot dit niveau te verlagen, dus ik trek me terug uit dit topic.

      Veel sterkte voor iedereen die worstelt met fertiliteitsproblematiek. Ik wens iedereen het beste toe :daisy:
      lux- schreef:
      11-06-2019 19:14
      Nou dan zul je dus ook niet snappen waarom het halve forum bij een bericht van deze forumster direct op de achterste benen staat nee. Dat jij geen zin hebt om je in haar te verdiepen betekent niet dat anderen ongelijk hebben.
      Laatste post die ik er aan wijd, maar op het moment dat iemand in een topic normaal reageert is het gewoon raar om zo extreem te reageren, ongeacht wat er verder voor eerdere posts zijn geweest van TO in andere topics. Lijkt er een beetje op overigens alsof jaloezie op TO een rol speelt, misschien is dat de reden voor de reacties, geen idee, ik vind het van een zielig niveau iig.
      Ariellle schreef:
      11-06-2019 19:21
      Laatste post die ik er aan wijd, maar op het moment dat iemand in een topic normaal reageert is het gewoon raar om zo extreem te reageren, ongeacht wat er verder voor eerdere posts zijn geweest van TO in andere topics. Lijkt er een beetje op overigens alsof jaloezie op TO een rol speelt, misschien is dat de reden voor de reacties, geen idee, ik vind het van een zielig niveau iig.
      :rofl:
      Alle reacties Link kopieren
      Maya85 schreef:
      11-06-2019 19:21
      Wat een bizarre wending heeft dit topic genomen. Ik weiger me tot dit niveau te verlagen, dus ik trek me terug uit dit topic.

      Veel sterkte voor iedereen die worstelt met fertiliteitsproblematiek. Ik wens iedereen het beste toe :daisy:
      Toch jammer dat je op veel serieuze (en voor jou lastige) vragen niet reageert. Had graag meer willen weten van je succesformule.
      Alle reacties Link kopieren
      Maya85 schreef:
      11-06-2019 19:21
      Wat een bizarre wending heeft dit topic genomen. Ik weiger me tot dit niveau te verlagen, dus ik trek me terug uit dit topic.

      Veel sterkte voor iedereen die worstelt met fertiliteitsproblematiek. Ik wens iedereen het beste toe :daisy:
      je bedoelt: mijn doel is bereikt, ik heb iedereen op de kast gekregen, dus nu ga ik weer in andere topics verder

      Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
      Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

      Terug naar boven