Welke leeftijd het liefst voor het eerst zwanger geraakt?

10-06-2019 12:31 464 berichten
Als je geen rekening had hoeven houden met of je al dan geen partner had, je vruchtbaarheid, je carrière en al die andere factoren... op welke leeftijd was jij dan het liefst voor het eerst zwanger geweest?

TO trapt af: ik was zwanger toen ik 30 was en dit is ook mijn ideale leeftijd om voor het eerst zwanger te raken. Genoeg tijd gehad om volwassen te worden, om een carrière op te bouwen, om te reizen en me persoonlijk te ontwikkelen om te experimenteren en uit te razen en om mijn relatie stevig op te bouwen.

Maar nog jong genoeg om geen verhoogde risico's te hebben. Om mijn ouders en schoonouders er nog bij te hebben als fitte en betrokken opa's en oma's. En zelf jong en fit te zijn om de tropenjaren door te komen en de zwangerschappen te dragen, ook voor een tweede.

Hoe zie jij dat? Wanneer werd je zwanger? (Of ben je van plan aan kinderen te beginnen) Wat vind jij de ideale leeftijd voor een vrouw om zwanger te raken en waarom?
DaisyLiz schreef:
11-06-2019 19:24
Toch jammer dat je op veel serieuze (en voor jou lastige) vragen niet reageert. Had graag meer willen weten van je succesformule.
Die bestaat niet en daarom trekt ze zich terug uit dit topic. Nog even en ze gaat weer op anoniem, omdat ze dan weer! door iedereen hier wordt uitgekotst. Net als de vorige keren.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
11-06-2019 16:08
Het heeft allemaal invloed inderdaad: je gewicht, hoe fit je bent, of je rookt/ drinkt, je leeftijd, strak ondergoed bij de man, genen... ook artsen weten nog zoveel niet.

Dit maak ik nu ook van dichtbij mee met vrienden van me die in een traject zitten. Echt heftig om te zien. Ik hoop dat iedereen snel zwanger raakt.

Voor een deel heb je er invloed op en voor een ander deel is het inderdaad puur pech/geluk.
Ik heb het advies gekregen om maar te stoppen met alle gezonde dingen. Mijn weerstand moet omlaag, aangezien embryo’s geen kans krijgen. Daar zit ik dan met mijn prachtige BMI van 20, geen alcohol, 400 gram groente, geen suikers en 5x sporten per week. Helaas heeft allemaal totaal geen invloed, misschien helpt prednison, maar mijn lichaam stoot de embryo’s af. En dat zou mijn eigen schuld zijn :bonk: ?
Pinda-Kaas schreef:
11-06-2019 19:26
je bedoelt: mijn doel is bereikt, ik heb iedereen op de kast gekregen, dus nu ga ik weer in andere topics verder
:lol:

Ze krijgt het toch iedere keer weer voor elkaar hè. Als we nu eens massaal niet zouden reageren op haar topics is de lol er snel af.
Maya85 schreef:
11-06-2019 19:21
Wat een bizarre wending heeft dit topic genomen. Ik weiger me tot dit niveau te verlagen, dus ik trek me terug uit dit topic.

Veel sterkte voor iedereen die worstelt met fertiliteitsproblematiek. Ik wens iedereen het beste toe :daisy:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
11-06-2019 19:21
Laatste post die ik er aan wijd, maar op het moment dat iemand in een topic normaal reageert is het gewoon raar om zo extreem te reageren, ongeacht wat er verder voor eerdere posts zijn geweest van TO in andere topics. Lijkt er een beetje op overigens alsof jaloezie op TO een rol speelt, misschien is dat de reden voor de reacties, geen idee, ik vind het van een zielig niveau iig.
Oh dat is het. We zijn allemaal jaloers. :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
ReginaMills schreef:
10-06-2019 12:45
TO wilde gewoon nog even een keer vertellen hoe goed ze het heeft gedaan en dat ze het weer net zo zou doen. Hartverwarmend hoe geweldig TO is, toch? :heart:

Ik heb twee kinderen die ik gekregen heb op mijn 25e en 27e. Vroeger wilde ik voor mijn dertigste kinderen, later wilde ik helemaal geen kinderen meer. Nu ben ik 36 en willen mijn man en ik nog een kindje.

Ik kan niet zeggen wat ideaal zou zijn geweest of dat ik alles weer zou doen als dat ik nu gedaan heb. Ik heb nergens spijt van en sta achter onze beslissing om voor een derde te gaan. Lukt het wel, top! Lukt het niet, jammer dan.
:HA:
viavia2013 schreef:
11-06-2019 19:19
Je zit toch niet te dubbel nicken hè
Dat dacht ik ook, zo diagonaal dit topic door te bladeren... :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
11-06-2019 19:04
Niet dus, ik geef al aan dat ik niet geloept heb en daar ook geen behoefte aan heb. In dit topic heb ik geen onvertogen woord van TO gelezen en ook geen enkele aanleiding voor de extreme reacties. Krijg een associatie met een klas vol met pubermeiden die gezamenlijk een klasgenoot op de hak nemen. Als je TO niet serieus neemt, reageer dan gewoon niet.
Er komt nooit een 'onvertogen woord' van deze TO, maar ook zonder onvertogen woorden kun je verschrikkelijk irritant en kwetsend zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
11-06-2019 21:06
Er komt nooit een 'onvertogen woord' van deze TO, maar ook zonder onvertogen woorden kun je verschrikkelijk irritant en kwetsend zijn.
Nou idd...
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
11-06-2019 14:55
Deels geluk, deels gezonde levensstijl. Ik denk dat het in heel veel gevallen een combinatie van factoren is.
Nee hoor. Ik ben dronken zwanger geworden. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind levenstijl echt onzin. De eerste keer ben ik zwanger geraakt na een dronken avond en toen rookte in nog. Ik ken mensen die doen alles goed en toch raken ze niet zwanger. Tis gewoon mazzel hebben de een is zwanger in een oogwenk en de ander doet alles goed en toch lukt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
11-06-2019 19:42
Ik heb het advies gekregen om maar te stoppen met alle gezonde dingen. Mijn weerstand moet omlaag, aangezien embryo’s geen kans krijgen. Daar zit ik dan met mijn prachtige BMI van 20, geen alcohol, 400 gram groente, geen suikers en 5x sporten per week. Helaas heeft allemaal totaal geen invloed, misschien helpt prednison, maar mijn lichaam stoot de embryo’s af. En dat zou mijn eigen schuld zijn :bonk: ?
Wat naar zeg! En frustrerend ...
Alle reacties Link kopieren
Hier 26 jaar en nu zwanger van de eerste. Niet echt een top carriere opgebouwd maar ik vind het prima zo. Partner daar in tegen is nu volop bezig met zijn carriere en ik steun hem er volledig in. Ik werk parttime hij fulltime.

Had graag 3 jaar geleden al mijn eerste kind willen hebben nadat ze een zeldzame tumor aan mijn eierstok hadden gevonden en kort erna ik een trombose kreeg. Het hele proces heeft zo’n dik 2,5 jaar geduurd. Zodra ik goedkeuring had gekregen en alles er weer prima uit zag zijn we meteen aan de slag gegaan voordat ik zometeen mijn laatste eierstok ook nog eens moet af staan. Ik had een gezonde levensstijl en sportte 5 dagen per week. Dit is gewoon een kwestie van pech hebben. Ofja pech, misschien juist wel geluk want het had veel erger kunnen aflopen.

Vroeger vond ik carriere maken ontzettend belangrijk totdat ik dat allemaal op mijn pad kreeg. De “ideale leeftijd” vind ik dus ook gewoon een beetje onzin.
lacer wijzigde dit bericht op 11-06-2019 23:43
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
11-06-2019 22:31
Ik vind levenstijl echt onzin. De eerste keer ben ik zwanger geraakt na een dronken avond en toen rookte in nog. Ik ken mensen die doen alles goed en toch raken ze niet zwanger. Tis gewoon mazzel hebben de een is zwanger in een oogwenk en de ander doet alles goed en toch lukt het niet.
Klopt.
En natuurlijk is een gezonde levensstijl goed voor je en het zal ook niet nadelig zijn voor je eventuele zwangerschap en kind, maar een gezonde levensstijl is geen tovermiddel.

Op papier hebben wij veel tegen. Ik ben een jaar of 6 geleden heel veel afgevallen en had toen een gezond gewicht. Inmiddels zitten er wel weer wat kilo's aan (niet allemaal gelukkig), maar er mag wel weer wat vanaf. Wij zijn dus nu beiden aan het afvallen. Kan natuurlijk nooit kwaad. Ja, die kilo's heb ik er zelf aan gegeten, maar we hebben beiden nog wel meer factoren die op papier niet positief zijn.
Ach, ik heb wel meer tegenslagen gehad in het leven en vroeger dacht ik daar nooit zo over na. Ik dacht dat ik iemand tegen zou komen, je trouwt en je krijgt kinderen en leeft nog lang en gelukkig. En dan zie je nu op je 35e dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is; die leuke baan niet, die leuke man niet, je gezondheid niet, je psychische gesteldheid niet en ook het krijgen van kinderen niet.

Ik kom er wel hoor, met of zonder kind. Maar mocht het zo zijn dat ik kinderloos door het leven ga, dan zou dat volgens iemand hier wel te wijten zijn aan mijn eigen keuzes of levensstijl. Gelukkig weet ik beter.
Solomio schreef:
11-06-2019 21:06
Er komt nooit een 'onvertogen woord' van deze TO, maar ook zonder onvertogen woorden kun je verschrikkelijk irritant en kwetsend zijn.
Ze heeft zuigen en bannen aannaaien tot een hogere kunstvorm verheven. Ergens best knap, als je dat jaren vol kan houden.
.
FadeToBlack schreef:
12-06-2019 00:39
Ze heeft zuigen en bannen aannaaien tot een hogere kunstvorm verheven. Ergens best knap, als je dat jaren vol kan houden.
Zou TO juist niet ontzettend ongelukkig zijn, juist omdat ze in haar post zoveel onlust laat zien (waar ze blijkbaar niet adequaat zelf mee kan dealen), zich afreageert op anderen met als doel zichzelf een beter gevoel te geven?


Vind het geheel juist wat treurig aandoen eigenlijk. Dat TO aan dergelijke post (schijnbaar) haar eigenwaarde ontleent.
Alle reacties Link kopieren
Cleidy36 schreef:
12-06-2019 01:50
Zou TO juist niet ontzettend ongelukkig zijn, juist omdat ze in haar post zoveel onlust laat zien (waar ze blijkbaar niet adequaat zelf mee kan dealen), zich afreageert op anderen met als doel zichzelf een beter gevoel te geven?


Vind het geheel juist wat treurig aandoen eigenlijk. Dat TO aan dergelijke post (schijnbaar) haar eigenwaarde ontleent.
Dat idee krijg ik altijd van mensen die vinden dat ze hun leven o zo goed voor elkaar hebben. Mensen die benadrukken dat ze een perfecte partner hebben, een leuke baan en een prachtig huis, daar gaat vaak meer achter schuil dan je denkt. Juist doordat er eigenlijk iets niet goed zit wordt datgene dat dan wél gelukt is benadrukt. Dikke kans dat bij TO haar man vreemdgaat of haar (hun) bedrijf niet lekker loopt, ik noem maar een voorbeeld.
luiwammes schreef:
12-06-2019 15:20
Dat idee krijg ik altijd van mensen die vinden dat ze hun leven o zo goed voor elkaar hebben. Mensen die benadrukken dat ze een perfecte partner hebben, een leuke baan en een prachtig huis, daar gaat vaak meer achter schuil dan je denkt. Juist doordat er eigenlijk iets niet goed zit wordt datgene dat dan wél gelukt is benadrukt. Dikke kans dat bij TO haar man vreemdgaat of haar (hun) bedrijf niet lekker loopt, ik noem maar een voorbeeld.
Eens hoor.
TO is duidelijk ergens gefrustreerd over.
Cleidy36 schreef:
12-06-2019 16:02
Eens hoor.
TO is duidelijk ergens gefrustreerd over.
Die indruk krijg ik van mensen die totaal uit hun plaat gaan in dit topic, zoals de reacties van viavia93, die ook niet voor niets verwijderd zijn. Vond de reactie van minnieminnie (of zoiets) ook behoorlijk over de top.

Vraag me af wat voor mensen forummers die zo reageren in real life zijn, staan ze dan ook iemand uit te vloeken zodra ze het niet met hun mening eens zijn of irritant vinden ? Of doen ze dat hier omdat ze het in het echte leven niet durven ?

Dat gesuggereerd wordt dat ik TO zou zijn is ergens grappig, maar het is ook een beetje zielig als je het van dat soort rare beweringen moet hebben. Forum hier al minstens 10 jaar, met deze nick denk een jaar of 4 a 5, dus een simpel loepje maakt duidelijk dat dat niet bepaald waarschijnlijk is.

Nu ja, gelukkig dat er ook nog normale mensen hier rondwaren zullen we maar zeggen, maakt het forum toch nog leuk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
12-06-2019 18:32
Die indruk krijg ik van mensen die totaal uit hun plaat gaan in dit topic, zoals de reacties van viavia93, die ook niet voor niets verwijderd zijn. Vond de reactie van minnieminnie (of zoiets) ook behoorlijk over de top.

Vraag me af wat voor mensen forummers die zo reageren in real life zijn, staan ze dan ook iemand uit te vloeken zodra ze het niet met hun mening eens zijn of irritant vinden ? Of doen ze dat hier omdat ze het in het echte leven niet durven ?

Dat gesuggereerd wordt dat ik TO zou zijn is ergens grappig, maar het is ook een beetje zielig als je het van dat soort rare beweringen moet hebben. Forum hier al minstens 10 jaar, met deze nick denk een jaar of 4 a 5, dus een simpel loepje maakt duidelijk dat dat niet bepaald waarschijnlijk is.

Nu ja, gelukkig dat er ook nog normale mensen hier rondwaren zullen we maar zeggen, maakt het forum toch nog leuk genoeg.
Wat een badinerende reactie naar ViaVia en Minnie. De meeste mensen voor wie kinderen krijgen niet zo’n vanzelfsprekendheid is zijn daarvoor al door verdrietige momenten gegaan en weten maar al te goed hoe het is wanneer een dergelijke wens niet altijd tot uiting kan komen. Die zitten dientengevolge niet te wachten op TO die steeds maar oreert dat zij zo lekker verstandig op tijd is begonnen, infertiliteit vaak (deels) aan jezelf en life style te wijten is, het leven maakbaar is, overgewicht een keuze is, etc. Overigens geldt dit ook voor mensen die wel gewoon kinderen hebben mogen krijgen - ook die vinden de posts van TO vaak enorm ongepast en helaas voor TO is dat toch een grote groep forummers hier.
baggal wijzigde dit bericht op 12-06-2019 20:05
0.21% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
12-06-2019 20:00
Wat een badinerende reactie naar ViaVia en Minnie. De meeste mensen voor wie kinderen krijgen niet zo’n vanzelfsprekendheid is hebben zijn daarvoor al door verdrietige momenten gegaan en weten maar al te goed hoe het is wanneer een dergelijke wens niet altijd tot uiting kan komen. Die zitten dientengevolge niet te wachten op TO die steeds maar oreert dat zij zo lekker verstandig op tijd is begonnen, infertiliteit vaak (deels) aan jezelf en life style te wijten is, het leven maakbaar is, overgewicht een keuze is, etc. Overigens geldt dit ook voor mensen die wel gewoon kinderen hebben mogen krijgen - ook die vinden de posts van TO vaak enorm ongepast en helaas voor TO is dat toch een grote groep forummers hier.
Dankjewel! En ben het hier mee eens.
Overigens vraag ik me af welke reactie van mij niet zou kunnen? Ik heb in 1 reactie 2 keer verdomme gezegd, klopt. Zat me even hoog. Maar heb niemand uitgescholden ofzo.
Baggal schreef:
12-06-2019 20:00
Wat een badinerende reactie naar ViaVia en Minnie. De meeste mensen voor wie kinderen krijgen niet zo’n vanzelfsprekendheid is zijn daarvoor al door verdrietige momenten gegaan en weten maar al te goed hoe het is wanneer een dergelijke wens niet altijd tot uiting kan komen. Die zitten dientengevolge niet te wachten op TO die steeds maar oreert dat zij zo lekker verstandig op tijd is begonnen, infertiliteit vaak (deels) aan jezelf en life style te wijten is, het leven maakbaar is, overgewicht een keuze is, etc. Overigens geldt dit ook voor mensen die wel gewoon kinderen hebben mogen krijgen - ook die vinden de posts van TO vaak enorm ongepast en helaas voor TO is dat toch een grote groep forummers hier.
Ik ben het hier volledig mee eens.
Mooi gezegd Baggal!
:kneel:
minnimouse schreef:
12-06-2019 20:02
Dankjewel! En ben het hier mee eens.
Overigens vraag ik me af welke reactie van mij niet zou kunnen? Ik heb in 1 reactie 2 keer verdomme gezegd, klopt. Zat me even hoog. Maar heb niemand uitgescholden ofzo.
Ik vond deze reactie niet kunnen, zou er in ieder geval behoorlijk van schrikken als iemand tegenover mij stond en dit zou zeggen, ongeacht de toon waarop en dit 'klinkt' al aardig schreeuwend.

Ja dus? Wie ben jij verdomme om zulke dingen over anderen te roepen?
Wie denk je verdomme wel niet dat je bent?

En ik was geïnteresseerd in dit topic door de topictitel, had waarschijnlijk zelf wat andere keuzes gemaakt in mijn leven, als ik toen had geweten wat ik nu weet, dus ben mee gaan lezen. Dan loop je het risico dat je dingen leest die niet fijn vallen in jouw situatie, maar dat is geen reden om dan maar TO verbaal te onthoofden (niet jij alleen/zozeer, maar een hoop reacties gingen aardig die richting). Vertrek dan gewoon uit een topic, geef je nare forummers ook geen podium en hou je de sfeer een beetje prettig.
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
12-06-2019 20:30
Ik vond deze reactie niet kunnen, zou er in ieder geval behoorlijk van schrikken als iemand tegenover mij stond en dit zou zeggen, ongeacht de toon waarop en dit 'klinkt' al aardig schreeuwend.

Ja dus? Wie ben jij verdomme om zulke dingen over anderen te roepen?
Wie denk je verdomme wel niet dat je bent?

En ik was geïnteresseerd in dit topic door de topictitel, had waarschijnlijk zelf wat andere keuzes gemaakt in mijn leven, als ik toen had geweten wat ik nu weet, dus ben mee gaan lezen. Dan loop je het risico dat je dingen leest die niet fijn vallen in jouw situatie, maar dat is geen reden om dan maar TO verbaal te onthoofden (niet jij alleen/zozeer, maar een hoop reacties gingen aardig die richting). Vertrek dan gewoon uit een topic, geef je nare forummers ook geen podium en hou je de sfeer een beetje prettig.
Deze TO vraagt daar herhaaldelijk om. Ook met al haar eerdere nicks.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven