Welke leeftijd het liefst voor het eerst zwanger geraakt?

10-06-2019 12:31 464 berichten
Als je geen rekening had hoeven houden met of je al dan geen partner had, je vruchtbaarheid, je carrière en al die andere factoren... op welke leeftijd was jij dan het liefst voor het eerst zwanger geweest?

TO trapt af: ik was zwanger toen ik 30 was en dit is ook mijn ideale leeftijd om voor het eerst zwanger te raken. Genoeg tijd gehad om volwassen te worden, om een carrière op te bouwen, om te reizen en me persoonlijk te ontwikkelen om te experimenteren en uit te razen en om mijn relatie stevig op te bouwen.

Maar nog jong genoeg om geen verhoogde risico's te hebben. Om mijn ouders en schoonouders er nog bij te hebben als fitte en betrokken opa's en oma's. En zelf jong en fit te zijn om de tropenjaren door te komen en de zwangerschappen te dragen, ook voor een tweede.

Hoe zie jij dat? Wanneer werd je zwanger? (Of ben je van plan aan kinderen te beginnen) Wat vind jij de ideale leeftijd voor een vrouw om zwanger te raken en waarom?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-06-2019 15:50
Reden: ongepast
99.12% gewijzigd
Maya85 schreef:
10-06-2019 14:51
Hoe kom je hier nou bij? Mijn man en ik werken in een totaal ander vakgebied. We zijn nooit collega's geweest en hebben nooit in elkaars bedrijf gewerkt.
Je liegt dat je barst! Heb je hier medegedeeld, want daarom kun je de hele dag forummen!
Pinda-Kaas schreef:
10-06-2019 14:55
ik ook hoor

wel je verhaal coherent houden maya
Klopt hoor, ze liegt door haar tanden heen. Per topic past ze haar fantasie wereld aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 28, afgestudeerd, carrière gestart, keurig voor elkaar zou je denken. Maar achteraf gezien was het veel slimmer geweest om op mijn 18e aan kinderen te beginnen.
tanteslankie schreef:
10-06-2019 15:05
En nóóit tegenwind, altijd zon , liefde en geluk.
Was het maar zo'n feest :rofl: Nee hoor, genoeg shit meegemaakt. Daarom nu juist erg dankbaar voor wat ik heb.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
10-06-2019 12:56
Mooie leeftijden inderdaad. Ik ben nu 35 en moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik nu nog zou moeten beginnen. Ben zo blij dat ik mijn gezin compleet heb, kan me echt niet meer wensen.
Wat fijn dat je gezin compleet is.
Had ik ook graag gewild. De realiteit is dat ik 35 ben en nog nooit zwanger ben geweest.
Dit hele topic komt op mij over als borstklopperij; vooral jong moeder worden, dan ben je lekker fit en het is geregeld in een piep. Daarnaast nog een leuke baan en dat allemaal voor je 30e. Dan ben je goed bezig.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
10-06-2019 15:21
Wat fijn dat je gezin compleet is.
Had ik ook graag gewild. De realiteit is dat ik 35 ben en nog nooit zwanger ben geweest.
Dit hele topic komt op mij over als borstklopperij; vooral jong moeder worden, dan ben je lekker fit en het is geregeld in een piep. Daarnaast nog een leuke baan en dat allemaal voor je 30e. Dan ben je goed bezig.
en is absoluut geen kwestie van privilige, want 'genoeg shit meegemaakt'
allemaal op eigen kracht bereikt!
Maya85 schreef:
10-06-2019 14:57
Dat lijkt me erg sterk, want het is namelijk niet zo. Ik heb wel eens geschreven over onze bedrijven, maar dat zijn dus verschillende bedrijven.

Misschien is daar het misverstand ontstaan.

Nee hoor, je schrijft regelmatig dat jullie een eigen bedrijf hebben (enkelvoud dus) en hoe makkelijk dat is met flexibile werktijden en vakanties opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
10-06-2019 15:23
en is absoluut geen kwestie van privilige, want 'genoeg shit meegemaakt'
allemaal op eigen kracht bereikt!
Jep.
Ik heb ook shit meegemaakt, maar dat zal vast wel aan mezelf te wijten zijn.
En het is zeker ook mijn eigen schuld dat ik niet meteen aan kinderen begonnen ben toen ik mijn huidige man tegenkwam en ik nog lekker jong en fris was (26)?
minnimouse schreef:
10-06-2019 15:21
Wat fijn dat je gezin compleet is.
Had ik ook graag gewild. De realiteit is dat ik 35 ben en nog nooit zwanger ben geweest.
Dit hele topic komt op mij over als borstklopperij; vooral jong moeder worden, dan ben je lekker fit en het is geregeld in een piep. Daarnaast nog een leuke baan en dat allemaal voor je 30e. Dan ben je goed bezig.
Op je 30ste voor het eerst zwanger zijn van de eerste is toch niet jong moeder worden.
Iets met mand en vallen :high5:
nerdopviva schreef:
10-06-2019 15:24
Nee hoor, je schrijft regelmatig dat jullie een eigen bedrijf hebben (enkelvoud dus) en hoe makkelijk dat is met flexibile werktijden en vakanties opnemen.
Dat is niet waar. Kun je me quoten? Want ik heb dat echt nooit geschreven. Ik denk dat je me verward met een andere forummer.

En uit eerste hand kan ik je vertellen dat het niet zo is. Het lijkt me niks om in het bedrijf van mijn man te werken en daar ben ik niet voor opgeleid.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
10-06-2019 15:25
Op je 30ste voor het eerst zwanger zijn van de eerste is toch niet jong moeder worden.
Dat zeg ik toch ook niet?
Maya85 schreef:
10-06-2019 15:26
Dat is niet waar. Kun je me quoten? Want ik heb dat echt nooit geschreven. Ik denk dat je me verward met een andere forummer.

En uit eerste hand kan ik je vertellen dat het niet zo is. Het lijkt me niks om in het bedrijf van mijn man te werken en daar ben ik niet voor opgeleid.
Maya85 schreef:
07-05-2019 08:46
Jij hebt het altijd over die schoolvakanties, maar ik zie daar de nadelen niet van in. Wij hebben een eigen bedrijf, dus kunnen zelf flexibel vakantie opnemen en voor het geld hoeven we het niet te laten, dus ik vind het prima om in een van de vele schoolvakanties weg te gaan.

Of daarbuiten, dat doen we ook nog wel eens. Afwisselend van elkaar of de kinderen gaan logeren.
'Wij hebben een eigen bedrijf', daarmee bedoel ik dat we allebei een eigen bedrijf hebben. Snap dat het niet duidelijk overkomt, maar zo zit het dus.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
10-06-2019 15:25
Jep.
Ik heb ook shit meegemaakt, maar dat zal vast wel aan mezelf te wijten zijn.
En het is zeker ook mijn eigen schuld dat ik niet meteen aan kinderen begonnen ben toen ik mijn huidige man tegenkwam en ik nog lekker jong en fris was (26)?
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
10-06-2019 15:29
'Wij hebben een eigen bedrijf', daarmee bedoel ik dat we allebei een eigen bedrijf hebben. Snap dat het niet duidelijk overkomt, maar zo zit het dus.
Als je zegt 'wij hebben een eigen bedrijf' dan insinueer je dus dat je samen één bedrijf hebt.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
10-06-2019 15:29
:hug:
:bigkiss:
Maya85 schreef:
10-06-2019 15:29
'Wij hebben een eigen bedrijf', daarmee bedoel ik dat we allebei een eigen bedrijf hebben. Snap dat het niet duidelijk overkomt, maar zo zit het dus.

Eigenlijk moeten we dus al je posts met een korrel zout nemen en bedoel je het anders dan je het opschrijft.
minnimouse schreef:
10-06-2019 15:21
Wat fijn dat je gezin compleet is.
Had ik ook graag gewild. De realiteit is dat ik 35 ben en nog nooit zwanger ben geweest.
Dit hele topic komt op mij over als borstklopperij; vooral jong moeder worden, dan ben je lekker fit en het is geregeld in een piep. Daarnaast nog een leuke baan en dat allemaal voor je 30e. Dan ben je goed bezig.

Dat is het ook. Kijk maar naar het 35+ en zwanger worden topic. Daar moest Maja even komen prediken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Oh God is dit die forumster die we weer in elk topic over 1 of 3 kinderen kunnen verwachten, omdat ze daar moet verkondigen hoe perfect het is om twee kids te hebben? Zeg me alsjeblieft dat zij niet terug is? :frusty:
minnimouse schreef:
10-06-2019 15:32
Als je zegt 'wij hebben een eigen bedrijf' dan insinueer je dus dat je samen één bedrijf hebt.
Ik snap dat je het zo opvat, maar dat is dus niet waar. Ik had ook bedrijven kunnen zeggen, maar ben gewend om niet op te scheppen hier in NL.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
10-06-2019 15:36
Ik snap dat je het zo opvat, maar dat is dus niet waar. Ik had ook bedrijven kunnen zeggen, maar ben gewend om niet op te scheppen hier in NL.
Het boeit me verder niet.
Ik zeg alleen hoe jouw zin op mij overkomt.
En wat een onzin die laatste zin van je. Als je schrijft dat je beiden een bedrijf hebt is het geen 'opscheppen', maar als je zegt dat je samen 1 bedrijf hebt, dan zou het wel 'opscheppen' zijn? Jaja.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
10-06-2019 15:35
Dat is het ook. Kijk maar naar het 35+ en zwanger worden topic. Daar moest Maja even komen prediken hoor.
Oh ken ik niet, zal ik straks eens gaan lezen ;-)
Maya85 schreef:
10-06-2019 15:36
Ik snap dat je het zo opvat, maar dat is dus niet waar. Ik had ook bedrijven kunnen zeggen, maar ben gewend om niet op te scheppen hier in NL.

:HA:

Ik denk niet dat ik jou wil meemaken als je wél opschept...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven