Welke zwangerschapscursus past bij jou?

24-03-2014 21:36 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is er al een topic over maar dat kan ik zo snel niet vinden.



Het is voor mij tijd om na te denken wat voor soort zwangerschapscursus bij mij past. Ik heb me altijd een beetje afzijdig gehouden van zwangeren en jonge moeders dus zit nu met een hoop vragen



Ik ben erg benieuwd wat voor cursus jullie doen/hebben gedaan? Zwangerfit, zwangerschapsgymnastiek, samen bevallen, zwemmen, haptonomie, mensendieck, yoga, een standaard zwangerschapscursus of juist een hippe variant?

Waarom heb je juist die keuze gemaakt? En wat vond je er van?



Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring!



X Kapara
anoniem_69967 wijzigde dit bericht op 24-03-2014 21:37
Reden: Tiepfaut
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga Mom in Balance doen... Lekker sporten in de buitenlucht!
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste een traditionele cursus gedaan. Vreselijk! Toen ze begon over zuchten in het ritme van altijd is Kortjakje Ziek, had ik helemaal niet meer. Heb er verder ook helemaal geen reet aan gehad.



Bij de tweede dus maar helemaal niks
Alle reacties Link kopieren
Ik doe zwanverschapsyoga en vind dat heel erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
@kapara; ik weet niet of het zwangerschapszwemmen overal hetzelfde is, maar hier is het zo dat het geen vaste groep is. Je kunt gewoon komen wanneer je wilt. Ik ben begonnen met 31 weken maar er zwemt ook iemand van 18 weken mee. En als je geen zin hebt kom je een keer niet! Het duurt hier 45 min, het eerste halfuur doe je wat zwemmende/lopende oefeningen (elke week verschillend), de laatste 10/15 min lekker drijven. Erg ontspannend en ondertussen lekker beetje kletsen als je zin hebt. En na de 'les' kun je het zwem/bubbelbad nog in. Ik vind het erg fijn! Maar misschien ook omdat ik tijdens mijn eerste zwangerschap al een leuk groepje contacten heb opgedaan, dat hoeft voor mijn gevoel dus niet meer nu, daar is dit wel minder geschikt voor aangezien het geen vaste groep is. Maar dat is dus maar net wat je belangrijk vind! Ik vond het zelf heerlijk om ervaringen uit te wisselen over de zwangerschap, bevalling, kraamtijd en nu eigenlijk nog steeds over onze peuters
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel gehad aan yoga. Voor houdingen en ademhaling tijdens de bevalling en ook aantal tips gekregen waar ik tijdens mijn bevalling aan terug moest denken... Die hebben me op dat moment echt geholpen. Ook vond ik het heerlijk om 1 uurtje per week echt helemaal bezig te zijn met mijn zwangerschap en het leven in m'n buik succes met kiezen en nog een fijne zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks gedaan, maar mijn bekkenfysio heeft me wel aangeraden, mocht ik opnieuw zwanger raken, dan wel wat te doen
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik ga weer yoga doen. Vond het de vorige keer heel gezellig en ik had toevallig ook nog een fijne bevalling, dus deze keer weer
Ik heb bij beide kindjes geen cursus gedaan. Wel werden er naast de cursussen vanuit mijn verloskundige praktijk losse informatie avonden georganiseerd, die heb ik wel twee gevolgd, eentje over de bevalling en eentje over het geven van borstvoeding. Zo een infoavond vond ik wel prettig, maar ik ben echt niet het type wat in groepsverband gaat zitten puffen (en mijn partner al helemaal niet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven