Werk, reizen en zwanger

22-10-2018 09:19 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doei!!!
anoniem_260433 wijzigde dit bericht op 21-11-2018 11:54
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vraag het je onderbuik, die weet blijkbaar alles
Alle reacties Link kopieren
Heeft het kind geen vader? Ik zie niet in waarom vaders wel kunnen reizen voor het werk, maar moeders niet..
tiswa wijzigde dit bericht op 22-10-2018 09:26
61.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-10-2018 09:20
Vraag het je onderbuik, die weet blijkbaar alles
Ik vraag om ervaringen en geen doeloze comments Lilalinda. Als je niks nuttigs te zeggen hebt hou je mond dan alsjeblieft!
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
22-10-2018 09:25
Heeft het kind geen vader?
Hi Tiswa,
Ja het kind heeft een vader.
Lijkt me niet echt een baan die goed te combineren met kinderen is.
Wat zegt jouw onderbuik?
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn kinderen 0 en 1 waren zat ik elke maand 4 dagen in het buitenland. Eerlijk? Ik had er niet aan moeten denken een kind mee te nemen. Die dagen waren voor mij: dat begon met een boek en een kop thee op het vliegveld en dan de luxe van 4 nachten doorslapen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Mijn man moest het eerste jaar dat we een baby hadden iedere 6 weken een week naar Azië. Niemand die hem ooit gevraagd heeft of ie niet zou gaan. Niemand op zijn werk die verder ook overdreven bezorgd was hoe ik en de baby dat deden. (die nog geen maand oud was toen ie voor het eerst ging)

Het lijkt mij de normale gang van zaken dat je partner dat voor zijn rekening neemt. Babies meenemen op zakenreis dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Belleke007 schreef:
22-10-2018 09:26
Hi Tiswa,
Ja het kind heeft een vader.
nou, dan is dat dus de oplossing
Papa, oma, opa, tante annelies, leuke vriendin, kdv

Ik zou niet met kind gaan slepen naar het buitenland:
- voor kind niet leuk
- voor jou & werk, vreselijk
Belleke007 schreef:
22-10-2018 09:25
Ik vraag om ervaringen en geen doeloze comments Lilalinda. Als je niks nuttigs te zeggen hebt hou je mond dan alsjeblieft!
Nou nou. Als je niks aardigs te zeggen hebt, zwijg dan ook maar.

Tip: ander werk zoeken? Lijkt me lastig te combineren met een kind.
Neem gewoon thuis in je eigen huis een au pair.
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
22-10-2018 09:28
Lijkt me niet echt een baan die goed te combineren met kinderen is.
Wat zegt jouw onderbuik?
tja, dat ik waarschijnlijk dit niet lang zal vol houden inderdaad. Dat ze mij het hier kwalijk gaan nemen, niet blij kunnen zijn, mij het extra moelijk gaan maken en ik binnen de kortse keren daardoor weg zou gaan.. Dat zegt mijn gevoel (dat ik als het ware indirect weg gepest ga worden)
Wat uiteraard niet moet kunnen. En daarom vraag ik om ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
22-10-2018 09:31
Toen mijn kinderen 0 en 1 waren zat ik elke maand 4 dagen in het buitenland. Eerlijk? Ik had er niet aan moeten denken een kind mee te nemen. Die dagen waren voor mij: dat begon met een boek en een kop thee op het vliegveld en dan de luxe van 4 nachten doorslapen.
Anna_C ... Kijk daar kan ik wat mee :) dankjewel voor het delen.
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
22-10-2018 09:33
Nou nou. Als je niks aardigs te zeggen hebt, zwijg dan ook maar.

Tip: ander werk zoeken? Lijkt me lastig te combineren met een kind.
Sorry Bearnasie.. Hormonen :(
Belleke007 schreef:
22-10-2018 09:34
tja, dat ik waarschijnlijk dit niet lang zal vol houden inderdaad. Dat ze mij het hier kwalijk gaan nemen, niet blij kunnen zijn, mij het extra moelijk gaan maken en ik binnen de kortse keren daardoor weg zou gaan.. Dat zegt mijn gevoel (dat ik als het ware indirect weg gepest ga worden)
Wat uiteraard niet moet kunnen. En daarom vraag ik om ervaringen.
Ik zie het niet als wegpesten blijkbaar is je functie afhankelijk van je werk in buitenland.
Belleke007 schreef:
22-10-2018 09:36
Sorry Bearnasie.. Hormonen :(
Ga je nu 8 maanden hormonen roepen?
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
22-10-2018 09:37
Ga je nu 8 maanden hormonen roepen?
Mijn god ik hoop het niet! ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een baan waarbij ik regelmatig reis, meestal 1 of 2 nachten van huis. Mijn man reist ook veel, maar dan vaak een aantal dagen en soms een weekenddag erbij.
Het is niet altijd makkelijk, maar als je het goed op elkaar af stemt vind ik het goed te doen. Ben ik op reis, dan zorgt man voor kind en andersom.

Heb je dit vooraf met je partner besproken? Hoe staat hij erin?

Een baby meenemen lijkt mij persoonlijk geen optie. Kwijl op je mooie kleding in het vliegtuig en wat als de au pair niet komt opdagen. Qua aansprakelijkheid (als jij zakelijk reist is je werkgever aansprakelijk) lijkt het mij ook een lastige.

Overigens hoe jouw functie op te vullen als jij met verlof bent is het probleem van je werkgever. Je kan daarin meedenken maar voel je er niet schuldig of volledig verantwoordelijk voor. Wees duidelijk tot hoever in je zw-schap je kan/ wil reizen.

En ik vind het ook niet handig dat je het ruim voor je eerste echo al gemeld hebt, maar dat terzijde.
selectia wijzigde dit bericht op 22-10-2018 09:43
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zwanger en heb de afgelopen twee uur met mn kop in de wcpot gehangen, maar ik reageer ook gewoon normaal.

Maar on topic, ga met je partner praten. Ik zou niet constant gaan reizen met een baby. Dat lijkt me voor het kind ook niet wenselijk. Regel gewoon goede kinderopvang hier en maak afspraken met je partner en vraag of (schoon)ouders in geval van nood bij kunnen springen.
tiswa wijzigde dit bericht op 22-10-2018 09:42
0.77% gewijzigd
TanteBedelia schreef:
22-10-2018 09:37
Ga je nu 8 maanden hormonen roepen?
1 van de voordelen van zwanger zijn. :applause:
Alle reacties Link kopieren
Belleke007 schreef:
22-10-2018 09:34
tja, dat ik waarschijnlijk dit niet lang zal vol houden inderdaad. Dat ze mij het hier kwalijk gaan nemen, niet blij kunnen zijn, mij het extra moelijk gaan maken en ik binnen de kortse keren daardoor weg zou gaan.. Dat zegt mijn gevoel (dat ik als het ware indirect weg gepest ga worden)
Wat uiteraard niet moet kunnen. En daarom vraag ik om ervaringen.
Dit rijmt niet echt met jouw verhaal dat het moeilijk is vervanging voor jou te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Belleke007 schreef:
22-10-2018 09:34
tja, dat ik waarschijnlijk dit niet lang zal vol houden inderdaad. Dat ze mij het hier kwalijk gaan nemen, niet blij kunnen zijn, mij het extra moelijk gaan maken en ik binnen de kortse keren daardoor weg zou gaan.. Dat zegt mijn gevoel (dat ik als het ware indirect weg gepest ga worden)
Wat uiteraard niet moet kunnen. En daarom vraag ik om ervaringen.
en daar wil jij graag blijven werken?
Alle reacties Link kopieren
Houd je er ook rekening mee dat je in ieder geval vanaf 32 weken zwangerschap niet meer mag vliegen?
Er zijn toch genoeg vrouwen die veel reizen voor hun werk?

Een voorbeeld uit mijn eigen referentiekader: stewardessen. Het is dus te doen. Zeker als de vader zelf nooit moet reizen voor zijn werk.
Alle reacties Link kopieren
k.middleton schreef:
22-10-2018 09:43
Dit rijmt niet echt met jouw verhaal dat het moeilijk is vervanging voor jou te vinden.
Nee klopt.. Daar heb je gelijk in. Maar ik heb het wel meer zien gebeuren hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven