Werk, reizen en zwanger

22-10-2018 09:19 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doei!!!
anoniem_260433 wijzigde dit bericht op 21-11-2018 11:54
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Belleke007 schreef:
22-10-2018 09:34
tja, dat ik waarschijnlijk dit niet lang zal vol houden inderdaad. Dat ze mij het hier kwalijk gaan nemen, niet blij kunnen zijn, mij het extra moelijk gaan maken en ik binnen de kortse keren daardoor weg zou gaan.. Dat zegt mijn gevoel (dat ik als het ware indirect weg gepest ga worden)
Wat uiteraard niet moet kunnen. En daarom vraag ik om ervaringen.
Mogelijk is de uitkomst idd dat dit geen baan is die makkelijk te combineren is met een kind, maar als je het nu al hebt over wegpesten heb je blijkbaar geen vertrouwen in je werkgever en speelt er meer.
Ga de dialoog aan, wat kan/ wil jij en hoe kunnen jullie elkaar hierin vinden en tegemoet komen. Is het echt niet verenigbaar, kijk dan tijdens je verlof uit naar een andere baan.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Tiswa post_id=29157569 time=1540194111 user_id=262145]
Ik ben ook zwanger en heb de afgelopen twee uur met mn kop in de wcpot gehangen, maar ik reageer ook gewoon normaal.

:( Dat is inderdaad minder fijn.
Selectia schreef:
22-10-2018 09:41
En ik vind het ook niet handig dat je het ruim voor je eerste echo al gemeld hebt, maar dat terzijde.
Nou, dat vind ik ook best bizar. Voor de eerste echo aan de baas vertellen dat je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Selectia schreef:
22-10-2018 09:46
Mogelijk is de uitkomst idd dat dit geen baan is die makkelijk te combineren is met een kind, maar als je het nu al hebt over wegpesten heb je blijkbaar geen vertrouwen in je werkgever en speelt er meer.
Ga de dialoog aan, wat kan/ wil jij en hoe kunnen jullie elkaar hierin vinden en tegemoet komen. Is het echt niet verenigbaar, kijk dan tijdens je verlof uit naar een andere baan.
Thanks.. Dat is inderdaad wel een goede optie.. Het is eigenlijk bijna dat ik mezelf schuldig voel tegenover mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Belleke007 schreef:
22-10-2018 09:34
tja, dat ik waarschijnlijk dit niet lang zal vol houden inderdaad. Dat ze mij het hier kwalijk gaan nemen, niet blij kunnen zijn, mij het extra moelijk gaan maken en ik binnen de kortse keren daardoor weg zou gaan.. Dat zegt mijn gevoel (dat ik als het ware indirect weg gepest ga worden)
Wat uiteraard niet moet kunnen. En daarom vraag ik om ervaringen.
Leuke werkplek....

Volgens mij is een kind erbij gebaat dat het thuis wordt verzorgd en niet op zakenreis moet.
Dus met thuis een au pair, goede oppas icm met inzet van je partner moeten jullie volgens mij een heel eind komen.
Alle reacties Link kopieren
Belleke007 schreef:
22-10-2018 09:25
Ik vraag om ervaringen en geen doeloze comments Lilalinda. Als je niks nuttigs te zeggen hebt hou je mond dan alsjeblieft!
Ja daar kom je ver mee in het leven deze instelling TO: OP meltdown in 3,2,1
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Verbaas mij meer over je zekerheid. Je hebt nog niet eens de eerste echo gehad....

Je ziet beren op de weg. Eerst maar eens een hartje zien kloppen.
Neem aan dat je de baby niet alleen laat en dat er een vader is?
Tiswa schreef:
22-10-2018 09:25
Heeft het kind geen vader? Ik zie niet in waarom vaders wel kunnen reizen voor het werk, maar moeders niet..
Borstvoeding. Anders inderdaad geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
22-10-2018 09:52
Verbaas mij meer over je zekerheid. Je hebt nog niet eens de eerste echo gehad....

Je ziet beren op de weg. Eerst maar eens een hartje zien kloppen.
Eens, waarom heb je het je werkgever eigenlijk nu al verteld, er kan nog van alles mis gaan.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
Je man denkt ook mee over opvang van jullie kind? Wat hij zelf kan opvangen, aangeven bij zijn werk?
Of is het weer de vrouw die zich automatisch in allerlei bochten gaat wringen?
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
22-10-2018 09:52
Verbaas mij meer over je zekerheid. Je hebt nog niet eens de eerste echo gehad....

Je ziet beren op de weg. Eerst maar eens een hartje zien kloppen.
Je hebt gelijk.. ik loop vooruit op de zaken.
Alle reacties Link kopieren
Haha. Meenemen :nut: Wij wonen in het buitenland en reizen veel, dat is al een heel gestress als je er NIET bij moet werken. En zo'n kleine baby laat je niet 1,2,3 bij de eerste de beste au pair achter, hoe denk je dat je die steeds gaat vinden op verschillende locaties? Voor je baby zal het ook vreselijk zijn, lange vliegreis, jet lag, hele dag bij iemand die hij niet kent met een hele andere culturele achtergrond en manier van zorgen.

Maar je kan je baby 5 dagen per week bij het KDV inschrijven, als jij dan weg moet hoeft man alleen baby te brengen en halen.

Overigens als jij zo onmisbaar bent, dan zou ik verwachten dat je baas en team wat meer supportive zouden zijn en mee zouden denken over een tijdelijke oplossing.

Al helemaal als je het gevoel hebt dat ze je weg gaan pesten, dan zou ik no way mijn kind full time uitbesteden zodat ik voor ze op reis kan blijven gaan. Maar dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik wil je wel sterkte wensen! Een man zou vanzelfsprekend gewoon verder reizen en werken, dan blijft moeder namelijk gewoon wat meer thuis. Stom is dat. Dus, de oplossing ligt bij jouw partner.. als hij een moderne man is neemt hij een stapje terug ;)
Alle reacties Link kopieren
First things first je bent net zwanger...je bent nog niet eens voor een eerste echo geweest, wacht dat eens rustig af.

Ik snap dat je gaat nadenken over de toekomst e.d. maar jullie zijn met zijn 2tjes en niet jij alleen.
Alle reacties Link kopieren
Alle,

Super bedankt voor jullie reacties!
1: inderdaad ik heb nog een partner thuis. Dus ik weet niet waarom ik mij zo ongerust maak.
2: ik loop op de zaken vooruit. Het is pril, kan nog van alles fout gaan (moeten we niet vanuit gaan maar het gebeurd vaker dan gedacht)
3: Mochten ik inderdaad dan in een " toxic environment" terecht komen, ga ik mij bezwaard/schuldig voelen en gaat het werk zich anders tegenover mij gedragen.. Dan is het inderdaad voor mij " doei, doei Bye bye" ... Stressen is slecht en ik hoef dit dan ook niet te pikken.
Eerst maar de echo afwachten :) we zien daarna wel verder. Dankjullie wel allemaal!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-10-2018 09:32
nou, dan is dat dus de oplossing
Papa, oma, opa, tante annelies, leuke vriendin, kdv

Ik zou niet met kind gaan slepen naar het buitenland:
- voor kind niet leuk
- voor jou & werk, vreselijk
Dit.
Ik heb heel wat collega's die regelmatig reizen voor het werk en dat gaat prima. Wel hebben ze een partner die flexibel is, dus bij ziekte makkelijk thuis kunne werken of sowieso vaak thuis zijn. Zijn allemaal vrouwen trouwens, die collega's.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet zo goed begrijp, je schrijft dat je een ontzettend goede band met je collega's hebt en even later uit je de zorg om weggepest te worden?

Volgens mij moet je even op de rem trappen en eerst met je partner in gesprek hoe jullie eea gaan organiseren straks. Denk dat je veel te voorbarig bent (geweest).
Alle reacties Link kopieren
Hou je er trouwens rekening mee dat er in sommige gebieden nog zika heerst, dus dat die gebieden niet aan te raden zijn om te bezoeken in je zwangerschap, of zelfs al niet als je zwanger probeert te worden! Zo gaat Meghan bijvoorbeeld niet mee op staatsbezoek naar Fiji.
Je hebt het over de textielindustrie, mijn referentiekader is dat je dan vooral naar Azië en Zuid-Amerika reist en dat zal ik dus van tevoren eerst goed uitzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
22-10-2018 10:51
Hou je er trouwens rekening mee dat er in sommige gebieden nog zika heerst, dus dat die gebieden niet aan te raden zijn om te bezoeken in je zwangerschap, of zelfs al niet als je zwanger probeert te worden! Zo gaat Meghan bijvoorbeeld niet mee op staatsbezoek naar Fiji.
Je hebt het over de textielindustrie, mijn referentiekader is dat je dan vooral naar Azië en Zuid-Amerika reist en dat zal ik dus van tevoren eerst goed uitzoeken!
Hey Maartje. Nee ik bezoek geen landen waar dit soort ziektes voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Belleke,

Gefeliciteerd!
Ik lees graag mee, want heb ook een baan waarvoor ik vaak naar het buitenland moet en probeer ondertussen zwanger te worden.

Ik vind dat er nogal kattig wordt gereageerd door sommigen. Tuurlijk, je loopt wat op de zaken vooruit. Maar het is toch ook niet gek dat je hoofd gaat ratelen als er zo iets groots staat te gebeuren als een zwangerschap/kind op komst?

Praten met je vriend lijkt me een goed begin. Ik vind het namelijk ook makkelijk gedacht van mensen dat hij het dan wel op kan vangen. Dan moet hij namelijk wel erg flexibel werk hebben..

Ben benieuwd hoe het gaat lopen! Jullie komen er vast uit :hug:
Alle reacties Link kopieren
CaatjeBlabla schreef:
24-10-2018 10:12
Hoi Belleke,

Gefeliciteerd!
Ik lees graag mee, want heb ook een baan waarvoor ik vaak naar het buitenland moet en probeer ondertussen zwanger te worden.

Ik vind dat er nogal kattig wordt gereageerd door sommigen. Tuurlijk, je loopt wat op de zaken vooruit. Maar het is toch ook niet gek dat je hoofd gaat ratelen als er zo iets groots staat te gebeuren als een zwangerschap/kind op komst?

Praten met je vriend lijkt me een goed begin. Ik vind het namelijk ook makkelijk gedacht van mensen dat hij het dan wel op kan vangen. Dan moet hij namelijk wel erg flexibel werk hebben..

Ben benieuwd hoe het gaat lopen! Jullie komen er vast uit :hug:
Hij hoeft ook niet de hele tijd met een baby thuis te zitten, maar even langs het kdv of een andere oppas rijden zal hij dan wel moeten doen. En dan dus ook thuis zijn in de avond en nacht. Lijkt mij niet teveel gevraagd, je besluit toch samen om voor een kind te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
24-10-2018 10:38
Hij hoeft ook niet de hele tijd met een baby thuis te zitten, maar even langs het kdv of een andere oppas rijden zal hij dan wel moeten doen. En dan dus ook thuis zijn in de avond en nacht. Lijkt mij niet teveel gevraagd, je besluit toch samen om voor een kind te gaan?
Ja zeker, ik zou ook zeker willen dat we evenveel in de opvoeding en verzorging doen.
Maar in ons geval, ik ben soms ook 3 weken weg. Dat lijkt me nogal pittig voor de thuisblijver.
En je moet het ook maar rond krijgen (en willen) al die dagen opvang..
Alle reacties Link kopieren
CaatjeBlabla schreef:
24-10-2018 16:39
Ja zeker, ik zou ook zeker willen dat we evenveel in de opvoeding en verzorging doen.
Maar in ons geval, ik ben soms ook 3 weken weg. Dat lijkt me nogal pittig voor de thuisblijver.
En je moet het ook maar rond krijgen (en willen) al die dagen opvang..
Mijn man is ook geregeld een week weg, dan lukt het mij als achterblijver ook om het allemaal te bolwerken. En dat moet dan ook, omdat je alleen bent en de verantwoording hebt over een kind (of 2 kinderen, in mijn geval). Daar hebben we samen voor gekozen, zodat zowel man als ik er achter staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven