Wie waren er bij jouw bevalling?

19-10-2018 13:40 65 berichten
Gewoon omdat ik benieuwd ben wie jullie erbij hadden.

Las laatst op Facebook verhaal waarbij 3 jarige kind er heel de bevalling bij was. Ziu daar zelf niet aan gedacht hebben en plan is ook niet dat zoon erbij is als broertje geboren wordt.

Bij zoon was man erbij. En uiteindelijk volledige operatieteam aangezien het uitliep op een keizersnede. Volgende keer is man er ook uiteraard weer bij, hopelijk nu zonder operatieteam ;-).
Alle reacties Link kopieren
plan hier is alleen man (en iedereen die medisch noodzakelijk is, verloskundige of arts dus)
Alle reacties Link kopieren
Hier was man erbij en ondertussen kwam geregeld een verpleegkundige of verloskundige even langs om te controleren hoe het ging.

Tijdens het persen waren manlief, verloskundige, verpleegkundige en op de achtergrond een kraamhulp aanwezig.

Medische bevalling ( inleiding) en ik vond het prima. Was heel blij met alle mensen aanwezig op dat moment. Tussen de persweeen door nog behoorlijk kunnen lachen met de verloskundige ( ruggenprik en ik voelde niets van pijn oid), want dochterlief had geen haast om te komen tijdens die laatste fase.
Alle reacties Link kopieren
Het team dat de keizersnee uitvoerde. Man mocht er niet bij zijn. En aangezien ook zelf onder volledige narcose was heb ik eigenlijk ook niet meegekregen wie er in dat team zaten.
Alle reacties Link kopieren
Eerste bevalling een compleet medisch team, mijn man, mijn broer en een vriendin ( die dacht dat ik gewoon opgenomen was dus even langskwam en niet meer wegging gelukkig).

Tweede bevalling mijn broer en een verpleegster ( in de lift van het ziekenhuis bevallen). Man stond boven op de verlosafdeling te wachten 😂.

Derde bevalling mijn man en mijn broer en een verloskundige en een verpleegster.
Alle reacties Link kopieren
Buiten de verloskundig en kraamverzorgster beide keren mijn man en mijn moeder.
anoniem_361879 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 17:30
Reden: Daarom.
52.84% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
En persoonlijk zou ik ook echt geen kinderen bij mijn bevallingen willen hebben hoor, ik wordt echt een duivel als ik aan het baren ben en kan alleen nog maar schelden.
Alle reacties Link kopieren
Wat bijzonder dat je broer erbij was. Zelfs drie keer. Dat hoor je eigenlijk nooit.

Bij mij de eerste keer mijn man en de huisarts enz in het ziekenhuis. De tweede keer heb ik het ziekenhuis niet gehaald en was mijn man en de huisarts erbij. Mijn schoonmoeder had er heel graag bij geweest maar werd naar de weg gestuurd om de kraamverzorgster op te vangen.

Zij had van mij er best bij gemogen. Het ging alleen allemaal zo snel dat we geen tijd hadden om haar terug te halen.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
19-10-2018 13:49
Eerste bevalling een compleet medisch team, mijn man, mijn broer
Best bijzonder dat je zo'n goede band hebt met je broer dat hij ook bij je bevallingen was. Dat hoor je niet vaak.

Hij is de enige die al je 3 bevallingen heeft meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Moet nog bevallen, maar ik hoop een vriendin en noodzakelijk medisch personeel. Man heb ik niet, en helemaal alleen leek me ook wel een beetje eenzaam (mn zolang er nog niet echt heel veel gebeurd).
Ik denk niet dat mijn broer erg vrolijk zou worden van het verzoek om er gezellig bij te komen :-( .
Alle reacties Link kopieren
Bevalling 1 thuis; vriend, verloskundige, verloskundige in opleiding, kraamverzorgster, stagiaire van kraamverzorgster.

Bevalling 2 thuis; vriend, verloskundige, kraamverzorgster (kind 1 was wel in huis, maar die lag te slapen).

Bevalling 3 ziekenhuis; vriend, eigen verloskundige, verloskundige van het ziekenhuis, verpleegster (en ik dacht nog een paar meer mensen van het ziekenhuis, maar als ik beval dan sluit ik mij heel erg af voor de buitenwereld, dus krijg maar weinig mee van wat er om me heen gebeurt, grote roze olifant had ook nog gekund zonder dat ik het door had...)
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-10-2018 14:00
Best bijzonder dat je zo'n goede band hebt met je broer dat hij ook bij je bevallingen was. Dat hoor je niet vaak.

Hij is de enige die al je 3 bevallingen heeft meegemaakt.
Klopt, maar ik heb dan ook alleen maar mannen in mijn leven. Ik heb geen moeder of zussen of tantes. Alleen mijn man, mijn broers en mijn stiefvader. Dus het was geen lastige keuze.

En dat man niet bij de tweede bevalling was dat was niet de bedoeling hoor maar het ging allemaal zo vreselijk snel en die ene minuut de baby ophouden tot ik op de verlosafdeling was lukte mij echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste mijn vriend, mijn moeder, de verloskundige en de kraamhulp.

Bij de tweede een medisch team wegens spoed keizersnede en mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Bij aankomst in het zkh was ik met vriend en vlos en een assistente ofzo. Toen werd ik overgedragen aan de gyn en heb werkelijk geen idee meer wie of hoe veel mensen er bij waren. Vlos was wel lief en bleef er bij omdat er verder niemand aan het bevallen was en heeft hele mooie foto's gemaakt waar ik haar eeuwig dankbaar voor ben! :heart:
Medisch team dat de keizersnede uitvoerde en mijn man
Whatsinaname1988 schreef:
19-10-2018 13:49
Eerste bevalling een compleet medisch team, mijn man, mijn broer en een vriendin ( die dacht dat ik gewoon opgenomen was dus even langskwam en niet meer wegging gelukkig).

Tweede bevalling mijn broer en een verpleegster ( in de lift van het ziekenhuis bevallen). Man stond boven op de verlosafdeling te wachten 😂.

Derde bevalling mijn man en mijn broer en een verloskundige en een verpleegster.
Bijzonder met je broer erbij. Ik denk dat mijn broer flauw zou vallen haha.
Een hele goede vriendin en de verloskundige. Wel een ziekenhuisbevalling maar ondanks dat de aanloop heel lang duurde was dochter er met 1 perswee uit dus de verloskundige kwam net op tijd binnen rennen. Daarna nog een verpleegkundige erbij geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Bij de oudste twee: partner, moeder en schoonmoeder.

Bij de aankomende in elk geval mijn man ivm medisch mag er verder maar nog 1 iemand extra bij..moeder en schoonmoeder wisselen mogelijk af. Maar onze jongste wil er ook graag bij zijn vind het moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij 1e: Man, Verloskundige en stagiair
Bij 2e: Man, Verloskundige
Wat interessant: moeders, schoonmoeders, broer. Echt mensen die ik er ammenooitniet bij zou willen hebben, hoewel we een goede band hebben. Mijn zus, mwah, mogelijk. Een specifieke vriendin zou ik nog wel kunnen verdragen indien noodzakelijk.

Maar mijn bevalling: man, verloskundige en uiteindelijk voltallig medisch team voor een spoedoperatie meteen na de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Bevalling 1 was een ziekenhuisbevalling, geen idee wie er allemaal in en uit gelopen zijn.
Bevalling 2 heel intiem thuis samen met man, ging erg snel. Toen baby er al bijna was kwam de verloskundige binnenlopen. Kraamzorg was bijna een uur te laat. Die kon meteen gaan troep ruimen. :$
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Bij mijn eerste waren man en operatieteam vanwege keizersnede erbij.

Bij mijn tweede ook man, en daarnaast een hele horde aan ziekenhuispersoneel. Het was wisseling van de wacht toen de jongste geboren werd, dus had ruim publiek en aanmoediging ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niemand bij willen hebben behalve mijn man, hoewel mijn (schoon)moeder dat vast graag zou willen. Alleen mijn man was erbij en een hele rits aan medisch personeel. Van begin tot eind heeft het ruim 30 uur geduurd dus we hebben aan gynaecologen en verpleegkundigen 5 ploegen gehad volgens mij. Mijn verloskundige kwam tijdens de persweeën ook nog even binnen maar omdat de bevalling medisch was ging ze vrij snel weer weg.

Komende bevalling wil ik weer alleen mijn man erbij. Ik hoop dat mijn dochter na de bevalling gebracht wordt zodat ze als eerste haar broertje of zusje kan vasthouden.
Alle reacties Link kopieren
Bevalling 1, man, gynaecoloog, gynaecoloog in opleiding, 2 verpleegkundigen

Bevalling 2, man, verloskundige, verpleegkundige

Beide in t ziekenhuis
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste: mijn toen-nog-niet man,
de verloskundige en na een spoedrit een medisch team.

Bij de tweede: mijn man, de verloskundige en na een spoedrit een medisch team.

Bij de derde: mijn man

Bij de vierde: mijn man en de verloskundige

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven