Wie waren er bij jouw bevalling?

19-10-2018 13:40 65 berichten
Gewoon omdat ik benieuwd ben wie jullie erbij hadden.

Las laatst op Facebook verhaal waarbij 3 jarige kind er heel de bevalling bij was. Ziu daar zelf niet aan gedacht hebben en plan is ook niet dat zoon erbij is als broertje geboren wordt.

Bij zoon was man erbij. En uiteindelijk volledige operatieteam aangezien het uitliep op een keizersnede. Volgende keer is man er ook uiteraard weer bij, hopelijk nu zonder operatieteam ;-).
Bij allebei mijn man en een boel medisch personeel.
Alle reacties Link kopieren
Man, vk, stagiaire van de vk en de kraamverzorgster. Ben thuis bevallen.

De bevalling ging heel snel en ik was compleet in paniek. Mijn moeder zei: waarom heb je niet gebeld. Ik had haar er nooit bij willen hebben. Inmiddels is ze overleden en wat had ik het bijzonder gevonden als ze er bij had kunnen zijn.
JonathanStrange schreef:
19-10-2018 14:33
Wat interessant: moeders, schoonmoeders, broer. Echt mensen die ik er ammenooitniet bij zou willen hebben, hoewel we een goede band hebben. Mijn zus, mwah, mogelijk. Een specifieke vriendin zou ik nog wel kunnen verdragen indien noodzakelijk.

Maar mijn bevalling: man, verloskundige en uiteindelijk voltallig medisch team voor een spoedoperatie meteen na de bevalling.
Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn moeder of schoonmoeder erbij is. Mijn beste vriendin kan ik me nog wel voorstellen maar die past tijdens bevalling op zoon.
Alle reacties Link kopieren
Had het trouwens liefst helemaal alleen gedaan. (zegt wellicht iets over mijn persoonlijkheid).
Man zat op een afstandje (hoekje van de kamer) en vk vond ik ook niet erg nodig. Ik bleef het rustigst, op de momenten dat ik alleen en in stilte de bevalling onderging.
Alle reacties Link kopieren
Man, klinisch verloskundige, 2 verpleegkundigen en de anesthesioloog en aios anesthesiologie omdat de ruggenprik achteraf gezien een beetje te laat kwam ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Man, verpleegkundige en gynaecoloog/arts(?).

Wilde er geen stagiaires of (schoon)moeders bij.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
lilalinda schreef:
19-10-2018 15:27
Had het trouwens liefst helemaal alleen gedaan. (zegt wellicht iets over mijn persoonlijkheid).
Man zat op een afstandje (hoekje van de kamer) en vk vond ik ook niet erg nodig. Ik bleef het rustigst, op de momenten dat ik alleen en in stilte de bevalling onderging.


Dat had ik ook. Had ik totaal niet verwacht trouwens want ik ben nogal uitgesproken en had eerder verwacht in een scheldende furie te veranderen.
Ik wilde niet eens dat er iemand tegen me sprak :proud:
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
19-10-2018 15:37
Dat had ik ook. Had ik totaal niet verwacht trouwens want ik ben nogal uitgesproken en had eerder verwacht in een scheldende furie te veranderen.
Ik wilde niet eens dat er iemand tegen me sprak :proud:
Ik heb op bepaald moment tegen mijn man gezegd, dat hij zachter moest bladeren... (hij las een boek) :facepalm:
lilalinda schreef:
19-10-2018 15:27
Had het trouwens liefst helemaal alleen gedaan. (zegt wellicht iets over mijn persoonlijkheid).
Man zat op een afstandje (hoekje van de kamer) en vk vond ik ook niet erg nodig. Ik bleef het rustigst, op de momenten dat ik alleen en in stilte de bevalling onderging.
Ik kan me hier best iets bij voorstellen. Ik moet medisch bevallen dus die verloskundige zal er sowieso zijn en mogelijk meer medisch personeel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en drie verschillende verloskundigen (Eerste wisseling ivm ruggenprik, toen werd het medisch en kreeg ik een medisch verloskundige, tweede wisseling omdat er een spoedgeval was waar de andere vlos bij moest blijven. Ik vond het prima, had mijn hele zwangerschap al geen vaste vlos en zo lang ze vriendelijk en kundig zijn vind ik het best). Wel had ik gedurende de hele bevalling dezelfde hele lieve verpleegkundige.

Omdat mijn vriend in het buitenland woont en pas drie weken voor de uitgerekende datum fulltime in NL zou zijn, had ik mijn zussen gevraagd of zij er in het geval van een vroeggeboorte bij wilden zijn. Was gelukkig niet nodig, onze dochter kwam keurig op tijd.
Mijn man, vk en verpleegkundige (diverse verpleegkundigen, er zat iig een dienstwissel tussen en misschien nog wat wisselingen; ik heb het niet echt meegekregen). Tussendoor ook nog een vk van het ziekenhuis vanwege sterrenkijker, maar zoon draaide weer goed.

Kinderen erbij zou ik niet doen, las laatst ook zoiets. Ik zou echt bang zijn ze een trauma te bezorgen. Moeder of schoonmoeder moet ik écht niet aan denken, die gaan alleen maar paniekeren of “tips” geven. Zus of goede vriendin zou nog kunnen, maar ik was de hele bevalling zo in mezelf gekeerd dat gezelschap of steun niet echt helpend was.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
19-10-2018 15:38
Ik kan me hier best iets bij voorstellen. Ik moet medisch bevallen dus die verloskundige zal er sowieso zijn en mogelijk meer medisch personeel.
ik bleef heel rustig, kom de weeen ook goed dragen, gewoon in stilte in het donker.
Heb daarna ook zonder persen en puffen mijn kinderen gekregen. heel natuurlijk op 1 of andere manier (en ja, ik besef me dat dat groot deel mazzel is, omdat er geen complicaties waren).
Man, verloskundige, kraamverzorgster.
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje33 schreef:
19-10-2018 15:08
Man, vk, stagiaire van de vk en de kraamverzorgster. Ben thuis bevallen.

De bevalling ging heel snel en ik was compleet in paniek. Mijn moeder zei: waarom heb je niet gebeld. Ik had haar er nooit bij willen hebben. Inmiddels is ze overleden en wat had ik het bijzonder gevonden als ze er bij had kunnen zijn.
:hug:

Alle reacties Link kopieren
Bloemenzee schreef:
19-10-2018 15:44

Kinderen erbij zou ik niet doen, las laatst ook zoiets. Ik zou echt bang zijn ze een trauma te bezorgen. Moeder of schoonmoeder moet ik écht niet aan denken, die gaan alleen maar paniekeren of “tips” geven. Zus of goede vriendin zou nog kunnen, maar ik was de hele bevalling zo in mezelf gekeerd dat gezelschap of steun niet echt helpend was.
oudste zoon van beste vriendin (toen al 5) heeft toen zijn moeder lag te bevallen bij ons in bed geslapen. Moeder had een snel opkomende weenstorm en zoon hoorde haar gillen en de paniek. Arme kind had grote ogen van angst. Werd eigenlijk net te laat opgehaald, maar tja, sneller kon ook haast niet en we wonen echt op 5 minuten afstand.
meisje1980 schreef:
19-10-2018 15:40
Mijn vriend en drie verschillende verloskundigen (Eerste wisseling ivm ruggenprik, toen werd het medisch en kreeg ik een medisch verloskundige, tweede wisseling omdat er een spoedgeval was waar de andere vlos bij moest blijven. Ik vond het prima, had mijn hele zwangerschap al geen vaste vlos en zo lang ze vriendelijk en kundig zijn vind ik het best). Wel had ik gedurende de hele bevalling dezelfde hele lieve verpleegkundige.

Omdat mijn vriend in het buitenland woont en pas drie weken voor de uitgerekende datum fulltime in NL zou zijn, had ik mijn zussen gevraagd of zij er in het geval van een vroeggeboorte bij wilden zijn. Was gelukkig niet nodig, onze dochter kwam keurig op tijd.
Ik had tijdens de bevalling precies die ene vk van de praktijk die ik nog nooit gesproken had. De week erna stond er een controle-afspraak met haar gepland, maar daar wilde zoon niet op wachten.
Alle reacties Link kopieren
Eerste ziekenhuis met man en verloskundige.

Tweede met man en slapend kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan af hoe die 3-jarige dat beleefd heeft? Mijn 3-jarige zou dat totaal niet trekken. Als ik een beetje niet lekker ben, komt ze al steeds kijken, fruit brengen (want gezond).

Mijn bevalling was heel rustig, maar alleen al het feit dat ik (emotioneel) onbereikbaar ben voor haar, zou ze moeilijk vinden.

Mijn vriend was erbij, verloskundige, gyn in opleiding en misschien nog meer maar geen idee.
Qua niet medische mensen alleen mijn man. Zou dat ook niet anders doen, het is toch geen moment om gezellig allemaal mensen erbij te hebben?
Alle reacties Link kopieren
1e man en verloskundige
2e man en verloskundige (moeder zat beneden, voor het gebal nummer 1 wakker zou worden.
3e man en 2 verloskundigen. (1 vd was Belgisch en het was haar 1e thuisbevalling)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
19-10-2018 15:53
Ik vraag me dan af hoe die 3-jarige dat beleefd heeft? Mijn 3-jarige zou dat totaal niet trekken. Als ik een beetje niet lekker ben, komt ze al steeds kijken, fruit brengen (want gezond).

Mijn bevalling was heel rustig, maar alleen al het feit dat ik (emotioneel) onbereikbaar ben voor haar, zou ze moeilijk vinden.

Mijn vriend was erbij, verloskundige, gyn in opleiding en misschien nog meer maar geen idee.
anoniem_361879 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 17:26
Reden: Daarom
23.84% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
Bloemenzee schreef:
19-10-2018 15:47
Ik had tijdens de bevalling precies die ene vk van de praktijk die ik nog nooit gesproken had. De week erna stond er een controle-afspraak met haar gepland, maar daar wilde zoon niet op wachten.
Vond je dat vervelend? Ik hoor van vrouwen in mijn omgeving dat ze het heel erg vinden als 'hun' verloskundige de bevalling niet kan doen. Het kon mij eigenlijk niet zoveel schelen wie er aan mij bed stond, maar dat komt misschien omdat ik dus met niemand echt een band had.
Alle reacties Link kopieren
jokesloten schreef:
19-10-2018 15:52
Eerste ziekenhuis met man en verloskundige.

Tweede met man en slapend kind.
Was dat de bedoeling bij je tweede?

Mijn man was ook de enige aanwezige bij onze derde. De oudste twee kinderen sliepen. Hij trouwens ook. Tot ik me vijf minuten voor de geboorte afvroeg of ik misschien aan het bevallen was en hem wakker porde :sarcastic:
meisje1980 schreef:
19-10-2018 16:14
Vond je dat vervelend? Ik hoor van vrouwen in mijn omgeving dat ze het heel erg vinden als 'hun' verloskundige de bevalling niet kan doen. Het kon mij eigenlijk niet zoveel schelen wie er aan mij bed stond, maar dat komt misschien omdat ik dus met niemand echt een band had.
Oh nee, ik vond dat helemaal niet vervelend. Ik geloof dat er 5 vk’s bij de praktijk zaten. Eentje vond ik heel fijn (maar die kende ik ook het beste), eentje vond ik niet fijn, maar voor de rest ben ik niet zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ingeleid dus man, klinisch verloskundige en verpleegkundige.

Als ik er trouwens iemand anders dan mijn man bij zou vragen zou het ook mijn broer zijn! Mijn moeder zou er graag bij zijn geweest maar dat zag ik niet zitten. Ik had denk ik mijn vader er eerder bij willen hebben... Mocht er ooit een tweede komen dan hoop ik thuis te kunnen bevallen en vraag ik mijn broer om hier te zijn en dochter evt. op te vangen (mocht het weer 's nachts gebeuren). Tot die tijd mag hij dan thee zetten en de verloskundige helpen ofzo ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven