Yesssss!! Zwanger!!! Maar oh zo onzeker
vrijdag 22 november 2019 om 21:05
Hoi lieve dames,
Vorige week voor het eerst in ons leven positieve zwangerschapstesten gehad! Morgen 5 weken zwanger!! Ongelooflijk blij en anderzijds ongelooflijk angstig en onzeker!
Gisteren de nogmaals 2 X getest en de streepjes waren nog steeds goed zichtbaar!
We zijn nog vol ongeloof.
Mijn buikje groeit al goed, (althans darmbuikje;) aantal klachtjes, maar niet benoemend waardig.
Wij zijn zwanger geworden dmv IVF en zijn rond 25 juli 2020 uitgerekend.
19 dec is onze 1e echo in het ziekenhuis.
Kunnen wij nu gewoon afwachten of moeten we blijven testen aangezien ik medicatie gebruik die menstruatie zou kunnen tegenhouden.
Of gewoon vertrouwen hebben...
Heel veel liefde!
Vorige week voor het eerst in ons leven positieve zwangerschapstesten gehad! Morgen 5 weken zwanger!! Ongelooflijk blij en anderzijds ongelooflijk angstig en onzeker!
Gisteren de nogmaals 2 X getest en de streepjes waren nog steeds goed zichtbaar!
We zijn nog vol ongeloof.
Mijn buikje groeit al goed, (althans darmbuikje;) aantal klachtjes, maar niet benoemend waardig.
Wij zijn zwanger geworden dmv IVF en zijn rond 25 juli 2020 uitgerekend.
19 dec is onze 1e echo in het ziekenhuis.
Kunnen wij nu gewoon afwachten of moeten we blijven testen aangezien ik medicatie gebruik die menstruatie zou kunnen tegenhouden.
Of gewoon vertrouwen hebben...
Heel veel liefde!
vrijdag 22 november 2019 om 21:18
Edeltje, wat leuk gefeliciteerd! Ik ben er afgelopen woensdag achter gekomen dat ik zwanger ben van de eerste. Kan het nog steeds niet geloven. Vandaag was het streepje al iets dikker. Ik ben ook erg onzeker. Als ik me te druk maak om dingen, ben ik steeds bang dat ik een miskraam krijg. Ik weet niet precies hoe lang ik zwanger ben. Ik denk nu 3 weken. Heb alleen een beetje last van mijn darmen, veel gas en soms krampjes, maar dat is het wel. Ik zou er gewoon vertrouwen in hebben als ik jou was!
Groetjes!
vrijdag 22 november 2019 om 21:20
vrijdag 22 november 2019 om 21:32
Dat kan niet. Met 2 weken een positieve test.libe schreef: ↑22-11-2019 21:18Edeltje, wat leuk gefeliciteerd! Ik ben er afgelopen woensdag achter gekomen dat ik zwanger ben van de eerste. Kan het nog steeds niet geloven. Vandaag was het streepje al iets dikker. Ik ben ook erg onzeker. Als ik me te druk maak om dingen, ben ik steeds bang dat ik een miskraam krijg. Ik weet niet precies hoe lang ik zwanger ben. Ik denk nu 3 weken. Heb alleen een beetje last van mijn darmen, veel gas en soms krampjes, maar dat is het wel. Ik zou er gewoon vertrouwen in hebben als ik jou was!
zaterdag 23 november 2019 om 00:20
Dat verschilt enorm per regio, in de randstad kan het gruwelijk druk zijn maar op veel plekken daarbuiten valt dat nog wel mee.
Het lijkt mij verstandig om wel even de eerste echo af te wachten.
Ik heb mijn kraamhulp pas geregeld toen in 16 weken was. Eerder durfde ik echt niet vanwege eerdere miskramen. Ik moest even zoeken maar heb uiteindelijk nog een prima zzp-kraamzorg kunnen regelen.
flipje2 wijzigde dit bericht op 23-11-2019 11:30
24.29% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zaterdag 23 november 2019 om 04:45
Van harte gefeliciteerd!
Hier nu 11 weken zwanger na ICSI en pas sinds de termijnecho deze week durf ik er echt van uit te gaan dat dit kindje er komen gaat. Denk dat dat vrij normaal is bij vrouwen die via een lange weg zwanger raken. Er is gewoon zoveel gebeurt, het naïeve is er dan gewoon wel af. Ik zag het als weer een stap dichterbij het o zo gewenste resultaat. Het vertrouwen neemt gelukkig al wel toe elke dag dat je zwanger bent.
Hier nu 11 weken zwanger na ICSI en pas sinds de termijnecho deze week durf ik er echt van uit te gaan dat dit kindje er komen gaat. Denk dat dat vrij normaal is bij vrouwen die via een lange weg zwanger raken. Er is gewoon zoveel gebeurt, het naïeve is er dan gewoon wel af. Ik zag het als weer een stap dichterbij het o zo gewenste resultaat. Het vertrouwen neemt gelukkig al wel toe elke dag dat je zwanger bent.
zaterdag 23 november 2019 om 09:57
Dat is wel een hele grote sprong vooruit.Lopervanhiernaardaar schreef: ↑22-11-2019 22:56Gefeliciteerd!!
Van testen wordt je niet zwanger en blijf je niet zwanger.
gewoon afwachten dus.
in plaats van testen kun je straks beter luiers kopen
Test kost € 1,50, daar heb je echt geen luiers voor.
Gefeliciteerd TO!!
zondag 24 november 2019 om 18:06
Gefeliciteerd TO! Sterkte met wachten!!
Blijven testen thuis heeft geen zin. Je hoeveelheid HCG verdubbelt iedere 2 dagen. Met 5+0 was HCG bij mij al 2400 (met 4+5 was het 1100). Als het onverhoopt mis gaat is dat hormoon niet direct verdwenen uit je lichaam. Het bouwt langzaam af, of blijft zelfs groeien als je lichaam nog niet doorheeft dat het mis is gegaan. Zo'n test geeft al een streep aan bij een HCG van 100.
Blijven testen thuis heeft geen zin. Je hoeveelheid HCG verdubbelt iedere 2 dagen. Met 5+0 was HCG bij mij al 2400 (met 4+5 was het 1100). Als het onverhoopt mis gaat is dat hormoon niet direct verdwenen uit je lichaam. Het bouwt langzaam af, of blijft zelfs groeien als je lichaam nog niet doorheeft dat het mis is gegaan. Zo'n test geeft al een streep aan bij een HCG van 100.