Zwanger en baby... MOE

18-06-2018 12:54 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even peptalk nodig :cry: Heb net onze baby van 11 maanden weggebracht naar het kinderdagverblijf zodat ik even kan bijslapen. Terwijl ik vannacht 10 uur geslapen heb... Ik ben 10 weken zwanger en zó moe. En het hele huishouden ligt er nog, ik heb baby vanmorgen al 3 keer een nieuwe oufit moeten aandoen en moet nu eigenlijk werken maar ga me ziek melden. Gelukkig heb ik werk dat ik ook morgen kan doen.

Man is een schat, hij neemt alles van me over maar dat is gisteren even niet gelukt ivm een feestje en ik overzie het nu al niet meer! En dan hebben we nog geluk dat baby een perfecte slaper is en het verder ook super goed doet.

Zeg me dat dit over gaat. Pleaaaaseeeee
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je best wel zeurt terwijl er bar weinig aan de hand is in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Je zit in je eerstr trimester, logisch dat je moe bent. Het gaat over! Je mag je baby soms best in vieze kleding laten lopen. Tenzij er een ongelukje is gebeurd met een poepluier! Misschien meeslapen als je baby overdag slaapt op dagen dat hij/zij niet naar het kdv is.
Alle reacties Link kopieren
coolingdown. schreef:
18-06-2018 12:55
Ik vind dat je best wel zeurt terwijl er bar weinig aan de hand is in mijn ogen.
he gezellig type ben jij
Alle reacties Link kopieren
ik was zonder baby om me heen al ondraaglijk MOE tijdens mijn zwangerschappen.
is je ijzer oke??
lilalinda wijzigde dit bericht op 18-06-2018 13:02
1.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
coolingdown. schreef:
18-06-2018 12:55
Ik vind dat je best wel zeurt terwijl er bar weinig aan de hand is in mijn ogen.
Nooit zwanger geweest zeker?
Alle reacties Link kopieren
T lijkt me ook heftig om zwanger te zijn terwijl je nog zo een jong kindje hebt en straks na de geboorte ook met twee kleintjes oef maar alles gaat over t duurt alleen even
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
18-06-2018 12:56
Je zit in je eerstr trimester, logisch dat je moe bent. Het gaat over! Je mag je baby soms best in vieze kleding laten lopen. Tenzij er een ongelukje is gebeurd met een poepluier! Misschien meeslapen als je baby overdag slaapt op dagen dat hij/zij niet naar het kdv is.
Check. Ja, ik wilde hem niet met vieze kleren naar het kdv doen ;-) Meeslapen doe ik, maar ik werk ook nog gewoon.

Mèèèn ik ken mezelf niet terug! Tot een paar weken geleden was ik de meest relaxte alles-onder-controle moeder. En nu ben ik een wrak :-| Ik gooi het maar op de hormonen. Nog een paar weken tot het tweede trimester :worship:
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
18-06-2018 13:01
T lijkt me ook heftig om zwanger te zijn terwijl je nog zo een jong kindje hebt en straks na de geboorte ook met twee kleintjes oef maar alles gaat over t duurt alleen even
Ja dat heb ik een beetje onderschat misschien. Wel superblij en inderdaad het komt goed, na wat tropenjaren!
Alle reacties Link kopieren
Ff doorbijten, je kunt het!
Alle reacties Link kopieren
Zwanger zijn is supervermoeiend. Ik sliep tijdens mijn eerste zwangerschap 12 tot 14 uur per dag. Dat was volgens de verloskundige inderdaad wat veel, maar het is wat het is. Dus of nu een paar dagen ziekmelden en bijslapen of halve dagen ziekmelden en slapen.

Het is wat het is.

En gefeliciteerd!
Hier ook een baby van 11 maanden en zelf 24 weken zwanger... en dan rent er ook nog eentje rond van bijna 3. Ik snap je gevoel helemaal! Een baby kan zonder zwangerschap al vermoeiend zijn (die van ons heeft het ook gepresteerd om in die 11 maanden pas 2 keer een ruk van 5-6 uur te maken en dat alleen al is zo vermoeiend) en een zwangerschap zonder rondkruipende baby is ook al vermoeiend.

Hopelijk voel je je in het 2e trimester een stuk beter, meestal neemt de vermoeidheid dan af.

Stof blijft stof als je het een dag later op ruimt, een keer eten afhalen kan geen kwaad en de was loopt over het algemeen ook niet weg als je het laat liggen tot het weekend. Zolang je de baby schone luiers en eten/drinken geeft heeft die ook geen last als je een keer een slechte dag hebt en niet gezellig de deur uit gaat. Het komt goed!

En je kan altijd even bloed laten prikken om te kijken of er niet tekorten zijn waardoor je je extra moe voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook sommige dagen echt zooo doodop en nu ook nog een fikse verkoudheid erbij.
En zelfs met oudere kids erbij maakt het weinig verschil (9+3 weken zwanger)

Er is licht aan het eind van de tunnel het hoort er nu even bij :heart:
Komt goed! ik voelde me het 1e trimester zwaar waardeloos (alleen maar moe en misselijk.. als ik niet aan het slapen was, was ik wel aan het gapen)
Inmiddels voel ik me een stuk beter :) Mijn grootste tip is om je erbij neer te leggen dat het in huis dan nu even niet zo netjes is, misschien kan je man vandaag/morgen nog het e.e.a. oppakken. Is allemaal geen ramp en komt echt goed :)
Alle reacties Link kopieren
Wij waren op vakantie toen ik rond de10/11 weken was en ik hield iedere dag siesta van 13-17 uur. Was erg gezellig voor vriend maar ik trok het gewoon echt niet. Op werkdagen sliep ik van 19-7, klokje rond. 2e en 3e trimester was er niks aan de hand, voelde me topfit.
Bij de tweede ben ik na een week of 23 halve dagen gaan werken, maar eigenlijk was het al vanaf het begin amper te doen. Sommige mensen huppelen nu eenmaal niet door hun zwangerschap, en daar is weinig aan te doen. Mijn ijzer e.d. was prima maar ik voelde me gewoon constant uitgeput, ondanks dat ik heel graag wilde blijven werken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2018 12:57
he gezellig type ben jij
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Lonkaa schreef:
18-06-2018 13:00
Nooit zwanger geweest zeker?
Nee dat klopt. Maar als ik dat gemiep om me heen hoor van al die zwangere vrouwen dan denk ik weleens: je kiest er zelf voor en dat het met de nodige kwaaltjes gepaard kan gaan weet iedereen.
Alle reacties Link kopieren
coolingdown. schreef:
18-06-2018 15:05
Nee dat klopt. Maar als ik dat gemiep om me heen hoor van al die zwangere vrouwen dan denk ik weleens: je kiest er zelf voor en dat het met de nodige kwaaltjes gepaard kan gaan weet iedereen.

Jij gaat vast ook niet 100% fluitend het leven door, baalt vast ook van normale dingen in het leven
Alle reacties Link kopieren
coolingdown. schreef:
18-06-2018 15:05
Nee dat klopt. Maar als ik dat gemiep om me heen hoor van al die zwangere vrouwen dan denk ik weleens: je kiest er zelf voor en dat het met de nodige kwaaltjes gepaard kan gaan weet iedereen.
Je hoeft te niet reageren hoor als je het gevoel niet snapt. Wat jij gemiep vind en nodige kwaaltjes wil niet zeggen dat het altijd even fijn is.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
18-06-2018 15:35
Je hoeft te niet reageren hoor als je het gevoel niet snapt. Wat jij gemiep vind en nodige kwaaltjes wil niet zeggen dat het altijd even fijn is.
Dit is een openbaar forum waar iedereen mag reageren.

Ik zeg ook niet dat ik denk dat het fijn is, ik geef alleen aan dat je zo vaak gezeur hoort om dingen waarvan iedereen weet (ook mensen zonder kinderen) dat het er nou eenmaal bij hoort.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2018 15:16
Jij gaat vast ook niet 100% fluitend het leven door, baalt vast ook van normale dingen in het leven
Uiteraard. Maar daar hoor je me niet over. :)
Alle reacties Link kopieren
coolingdown. schreef:
18-06-2018 16:27
Uiteraard. Maar daar hoor je me niet over. :)
waarom niet?
af & toe fijn hoor, met een vriendin zeuren over je vriendje oid.
Alle reacties Link kopieren
coolingdown. schreef:
18-06-2018 16:27
Dit is een openbaar forum waar iedereen mag reageren.

Ik zeg ook niet dat ik denk dat het fijn is, ik geef alleen aan dat je zo vaak gezeur hoort om dingen waarvan iedereen weet (ook mensen zonder kinderen) dat het er nou eenmaal bij hoort.
Ik heb er bij mijn eerste twee nul last van gehad...nu val ik ook vaak tussendoor in slaap...dus je houdt er echt niet altijd rekening mee.

Daarnaast vind ik dat je best mag zeuren hoor is even goed om je emotie kwijt te raken...of je gesterkt te voelen omdat je er niet alleen zo in staat.
yourlocalhero wijzigde dit bericht op 18-06-2018 16:38
5.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
coolingdown. schreef:
18-06-2018 16:27
Dit is een openbaar forum waar iedereen mag reageren.

Ik zeg ook niet dat ik denk dat het fijn is, ik geef alleen aan dat je zo vaak gezeur hoort om dingen waarvan iedereen weet (ook mensen zonder kinderen) dat het er nou eenmaal bij hoort.
Maar je zit wel op de zwangerpijler, misschien handig om daar niet te komen als je je toch niet kunt inleven in mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven