Zwanger en biefstuk

17-05-2016 23:52 47 berichten
Sinds drie dagen is mijn misselijkheid voorbij en daar geniet ik na 11 weken echt enorm van.. Het is heerlijk om weer alles te kunnen eten, drinken, ruiken enz, enz...



Nu hier mijn grote dilemma..

Mijn vriend en ik willen erg graag uit eten, nu ben ik ooit in een overheerlijk restaurant geweest.. Daar hebben ze als hoofdgerechten alleen verschillende soorten biefstukken. Nu neem ik al de hele zwangerschap echt nul risico, ik neem echt niks wat niet mag..

Nu wil ik heeeeellll graaaaag een biefstuk dit weekend, medium gebakken.. het is een duur restaurant, waar het vlees echt van goede kwaliteit is.. Ik zou het nooit doen bij de plaatselijke al you can eat..

Neem ik nu heel veel risico als ik een keer medium gebakken biefstuk eet? Ik ben 16 weken zwanger, en normaal eet ik rare gebakken, maar zal sowieso medium doen.. Wat denken jullie?



O ja.. Verder staat er niks lekkers voor mij bij, dus dan wordt het helaas een ander restaurant of gewoon thuis met zak chips..

Zal ik medium vlees eten?

Totaal aantal stemmen: 99

Ja (18%)
Nee (82%)
Bij Loetje hebben ze ook andere dingen hoor (bijvoorbeeld de hamburger)



Even serieus, ik zou het risico gewoon niet nemen. Toxoplasmose kan zelfs blindheid veroorzaken bij het ongeboren kind, in de ergste variant. En je hebt vaak niet eens door dat je het hebt. Het zuigt, maar over paar maanden kan je zoveel biefstukken eten als je zelf wil.
Ik heb biefstuk als een malle gegeten, maar wel doorgebakken.
En in de meest dure restaurants kan je ook voedselvergiftiging oplopen, dat is echt geen garantie. Maar als jij het wil doen (want dat blijkt uit alles), gerust doen. Alleen ikzelf zou daar dus maanden in de rats over zitten
Je wilt horen dat je het moet doen.

Ik zou het niet doen. Zeker niet medium zo'n biefstuk.

Er is zoveel lekkers te eten, kies een ander restaurant.
quote:Lovely1987 schreef op 17 mei 2016 @ 23:59:

Ik heb biefstuk als een malle gegeten, maar wel doorgebakken.Is doorbakken lekker als het goede biefstuk is? Ben bang dat het dan taai wordt..
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je met een well done biefstuk het minste risico, dus áls je het echt wil zou ik dat doen i.p.v. medium. Maar als je dat vies vindt is het ook weer zonde, dus zou lekker een ander restaurant uitkiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Na de tijd zou ik me zorgen maken en spijt krijgen.



Dan liever een lekkere schnitzel in een ander restaurant.
quote:Lief__ schreef op 17 mei 2016 @ 23:59:

[...]



Is doorbakken lekker als het goede biefstuk is? Ben bang dat het dan taai wordt..Nee zo lekker als rare is het zeker niet maar ik moest en zou Perse ook biefstuk egen
Alle reacties Link kopieren
Goed doorbakken biefstuk geen optie?

Ik zou geen risico's nemen met medium doorbakken biefstuk.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Haha ja ik wilde inderdaad heel graag horen, nee joh geen probleem..



Maar misschien dat ik dit wel nodig had om het niet te doen inderdaad.. Ben gewoon een klein kind, ik wil wat ik wil en wel nu..

Ik had dit duwtje even nodig om hem lekker door te laten bakken..



Thans al voor de tips..
anoniem_286319 wijzigde dit bericht op 18-05-2016 00:12
Reden: Sarcasme..
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Ik heb de gevolgen van toxoplasmose tijdens de zwangerschap bij een familielid gezien. Het kind is voor de rest van zijn leven ernstig beperkt. Het is het risico echt niet waard.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
quote:Lovely1987 schreef op 18 mei 2016 @ 00:01:

[...]



Nee zo lekker als rare is het zeker niet maar ik moest en zou Perse ook biefstuk egenMijn vriend had laatst al thuis inderdaad een biefstukje doorbakken, maar had het in plakjes laten snijden.. Het was inderdaad gewoon lekker vlees, ik denk dat ze in een restaurant het nog wel malser krijgen, ook al is het doorbakken..
quote:Blue_Yoshi schreef op 18 mei 2016 @ 00:02:

Niet doen. Ik heb de gevolgen van toxoplasmose tijdens de zwangerschap bij een familielid gezien. Het kind is voor de rest van zijn leven ernstig beperkt. Het is het risico echt niet waard.Jeetje wat erg, hopelijk niet door een biefstukje? Je kan het van meer dingen krijgen toch?
quote:xster schreef op 18 mei 2016 @ 00:00:

Ik zou het niet doen. Na de tijd zou ik me zorgen maken en spijt krijgen.



Dan liever een lekkere schnitzel in een ander restaurant.



Een biefstuk vervangen door een schnitzel?! sorry maar dat is echt geen vergelijk.



Verder wel eens TO, waarom ga je niet lekker naar iets zwangervriendelijks? In een steakrestaurant ga je alleen maar jaloers naar je vriend's bord staren.
quote:Lief__ schreef op 18 mei 2016 @ 00:04:

[...]



Jeetje wat erg, hopelijk niet door een biefstukje? Je kan het van meer dingen krijgen toch?



Het is precies die houding... Niet van een wijntje / sigaretje / biefstukje toch...? Het gaat inderdaad vaak goed, maar soms ook niet. Ik snap niet dat je als zwangere dat risico zou willen nemen. Echt, collega van mij heeft ook tijdens zwangerschap gerookt. Je ziet bij vier-handen-op-een-buik ook veel rokende zwangeren bij wie het kindje niks heeft.



Maar kind van mijn collega is dus wel zwaar astmatisch en allergisch, vanwege een rokende moeder. Dat het vaak goed gaat, wil niet zeggen dat het bij iedereen goed gaat. Collega wordt al sinds geboorte verteerd door enorm schuldgevoel, ook omdat ze haar kind dit op een dag nog eens uit moet gaan leggen. Je zal het maar moeten doen... De richtlijnen en adviezen zijn er echt niet om zwangeren te pesten, ze zijn er omdat het ongeboren kind een verhoogd risico loopt.
Verkeerd begrepen.
Als het echt een goed restaurant is, dus niet een gewoon restaurant waar de kok toevallig erg goed biefstukken kan bakken, dan zou ik wel gaan maar van te voren bellen en zeggen dat je zwanger bent en geen rauw vlees wil maar wél de ervaring. Bij een sterrenrestaurant bijvoorbeeld heb je wel kans op iets bijzonders.



En dan neemt je vriend een biefstuk en dan neem jij een stukje van de doorgebakken zijkant van zijn bord.



Toen ik net zwanger was van nr 1 (15 dec getest) gingen wij met kerst uit eten met mijn ouders in een goed restaurant (niet eens met ster hoor) en ik had van te voren gebeld om te informeren naar de mogelijkheden wb menu. Ze leken het zelfs leuk te vinden om er rekening mee te houden (maar ik lust verder alles, wilde alleen niet de typische mag-ik-niet-want-ben-zwanger-dingen). Het was heerlijk! Mijn tafelgasten wisten uiteraard waarom ik geen rauwmelkse kazen ed wilde.
quote:Libra1990 schreef op 18 mei 2016 @ 00:10:

"Ik drink zelfs wijntje, rook pakje sigaretten, en de baby is/ was gezond hahah.."



Joh, niks geen dilemma! Jij maakt je overduidelijk totaal geen zorgen om de gezondheid van je baby dus die rare biefstuk kan er dan ook echt nog wel bij "hahaha".. Yolo!Je kan niet echt begrijpend lezen he? Probeer het nog eens..
quote:Libra1990 schreef op 18 mei 2016 @ 00:10:

"Ik drink zelfs wijntje, rook pakje sigaretten, en de baby is/ was gezond hahah.."



Joh, niks geen dilemma! Jij maakt je overduidelijk totaal geen zorgen om de gezondheid van je baby dus die rare biefstuk kan er dan ook echt nog wel bij "hahaha"..

Sorry verkeerd geformuleerd sarcasme, ik doe echt niks om men kindje in gevaar te brengen. Mijn eerlijkst is normaal de lijst die je niet mag als je zwanger bent, en ik eet er echt niks van..

Ik had vandaag gewoon een zwak moment, ik ben al echt genezen..

Nu het dilemma of het een ander restaurant wordt, of gewoon doorbakken biefstuk kiezen..
quote:Libra1990 schreef op 18 mei 2016 @ 00:10:

"Ik drink zelfs wijntje, rook pakje sigaretten, en de baby is/ was gezond hahah.."



Joh, niks geen dilemma! Jij maakt je overduidelijk totaal geen zorgen om de gezondheid van je baby dus die rare biefstuk kan er dan ook echt nog wel bij "hahaha".. Yolo!joh ze zegt helemaal niet dat ze dat doet, alleen maar dat ze zulke verhalen haf verwacht.



En een zwangerschap doet je soms nu eenmaal naar slechte dingen hunkeren. Bij de eerste moest en zou ik een wijntje drinken. Hele dag trek in gehad en bij de appie zo'n klein flesje gehaald ( zo'n flesje waar 1 glas in zit), en och wat had ik er toch een trek in. Draaide het flesje open, rook de alchohol lucht, ging spontaan over mijn nek en gooide het weg. Betekend niet dat ik niks om mijn toen nog ongeboren kind gaf maar dat ik gewoon geen zelfbeheersing heb.
quote:Lief__ schreef op 18 mei 2016 @ 00:13:

[...]



Sorry verkeerd geformuleerd sarcasme, ik doe echt niks om men kindje in gevaar te brengen. Mijn eerlijkst is normaal de lijst die je niet mag als je zwanger bent, en ik eet er echt niks van..

Ik had vandaag gewoon een zwak moment, ik ben al echt genezen..

Nu het dilemma of het een ander restaurant wordt, of gewoon doorbakken biefstuk kiezen.. verstandig
quote:Vl43inder schreef op 18 mei 2016 @ 00:12:

Als het echt een goed restaurant is, dus niet een gewoon restaurant waar de kok toevallig erg goed biefstukken kan bakken, dan zou ik wel gaan maar van te voren bellen en zeggen dat je zwanger bent en geen rauw vlees wil maar wél de ervaring. Bij een sterrenrestaurant bijvoorbeeld heb je wel kans op iets bijzonders.



En dan neemt je vriend een biefstuk en dan neem jij een stukje van de doorgebakken zijkant van zijn bord.



Toen ik net zwanger was van nr 1 (15 dec getest) gingen wij met kerst uit eten met mijn ouders in een goed restaurant (niet eens met ster hoor) en ik had van te voren gebeld om te informeren naar de mogelijkheden wb menu. Ze leken het zelfs leuk te vinden om er rekening mee te houden (maar ik lust verder alles, wilde alleen niet de typische mag-ik-niet-want-ben-zwanger-dingen). Het was heerlijk! Mijn tafelgasten wisten uiteraard waarom ik geen rauwmelkse kazen ed wilde.Wat een goede tip, ik had al gebeld en het aangegeven, maar mss dat zij wel een goed alternatief hebben..
Oh sorry verkeerd begrepen lees ik al.
quote:Libra1990 schreef op 18 mei 2016 @ 00:19:

Oh sorry verkeerd begrepen lees ik al. De intro is al heftig, gelukkig drinken wij nooit alcohol, en roken we niet.. Ken inderdaad een jongen met het fas syndroom en dat is idd geen pretje voor die jongen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven