Zwanger en vervelende schoonmoeder!

18-02-2019 10:15 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
. Is opgelost hebben gepraat.
anoniem_350155 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 08:56
Reden: Is opgelost
98.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:50
Als persoon zelf snap je toch wel dat als je weet dat het vaginaal is dat je schoondochter dat miss niet prettig zou vinden. Of ben ik nou debiel... Dan kan zij toch denken van He ik weet hoe ze is miss moet ik vragen of ze het oke vind als ik mee naar binnen ga..
ze snapt het overduidelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
18-02-2019 11:39
Als je iets op een bepaalde manier wil of niet wil moet je dat communiceren je schoonmoeder kan geen gedachten lezen. De een voelt zaken beter aan dan de ander, je schoonmoeder voelt het niet aan. Aan jou en jullie de taak duidelijk te zijn.

Verder kun je altijd op beslissingen terugkomen natuurlijk. Eerlijk en duidelijk zijn.
Misschien moeg ik nog duidelijker zijn en zeggen:” ik heb al nee gezegd dus ik weet niet wat daar niet duidelijk aan is”. Blijkbaar begrijpt ze geen Nee dankje..
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
18-02-2019 11:52
ze snapt het overduidelijk niet.
Super irritant
Alle reacties Link kopieren
voor iemand die zo vaak 'mijn vrouw' typt weet je haar maar slecht te vinden als het gaat over dingen die haar ook aan gaan...
Lorem Ipsum
Subnautica schreef:
18-02-2019 11:50
Mag je überhaupt nog 2 extra mensen meenemen naar de 20 weken echo? Dat mag hier niet. Het is geen pretecho maar een medische echo. Je hebt dus best kans dat ze niet mee naar binnen mogen

Daar zeg je wat, hier was het ook alleen de aanstaande ouders.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:54
Misschien moeg ik nog duidelijker zijn en zeggen:” ik heb al nee gezegd dus ik weet niet wat daar niet duidelijk aan is”. Blijkbaar begrijpt ze geen Nee dankje..
Dat is gewoon onaardig. En onaardig zijn omdat mensen je overladen met aardigheid is nooit goed.

Je kunt ook je grenzen aangeven, zonder onaardig te worden.

Als het je lukt om beter je grenzen aan te geven heb je daar de rest van je leven wat aan. En je kind ook.

Ik stel voor om nu een assertiviteitscursus te volgen. Straks met de baby heb je daar geen tijd voor, maar tijdens de kraamtijd is vriendelijk doch assertief kunnen zijn wel erg handig.
dropdrop wijzigde dit bericht op 18-02-2019 12:01
0.36% gewijzigd
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:51
Ik weet dat eigenlijk niet.. En als het niet mag blijven ze lekker in de wachtkamer

Daar ga je weer, nee ze blijft sowieso in de wachtkamer omdat jullie dat haar gaan melden. Je laat dat toch niet afhangen
van een echoscopist?
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:54
Misschien moeg ik nog duidelijker zijn en zeggen:” ik heb al nee gezegd dus ik weet niet wat daar niet duidelijk aan is”. Blijkbaar begrijpt ze geen Nee dankje..
Wat is er duidelijker dan 'nee' en wachten totdat ze terug naar de wachtkamer gaat? Je gaat gewoon niet binnen met haar, klaar.

'Schoonmoeder, ik wil nu dat je in de wachtkamer wacht, ik ga alleen naar binnen.'
Life is short. Eat dessert first.
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:50
Ik snap gewoon niet dat als ik vaak heb gezegd dat ik naakt zijn bij andere mensen niet fijn vind en al helemaal niet bij bv zo’n onderzoek dat je dan toch mee naar binnen gaat. Waarom zou ik in godsnaam mijn schoonmoeder “nodig” hebben bij een vaginaal onderzoek?! Als persoon zelf snap je toch wel dat als je weet dat het vaginaal is dat je schoondochter dat miss niet prettig zou vinden. Of ben ik nou debiel... Dan kan zij toch denken van He ik weet hoe ze is miss moet ik vragen of ze het oke vind als ik mee naar binnen ga..
Flikker haar er dan ook potdomme uit mens!

En die bevalling, zeg je tegen de verloskundige dat iedereen onwelkom is behalve je vrouw.
Tegen schoonma app je nu vast dat je haar NA de bevalling zal bellen, en dat ze tijdens de bevalling niet welkom is.

Doe dat maar direct nadat je hebt gemeld dat de plannen voor de 20 weken echo gewijzigd zijn, je gaat alleen.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:50
Ik snap gewoon niet dat als ik vaak heb gezegd dat ik naakt zijn bij andere mensen niet fijn vind en al helemaal niet bij bv zo’n onderzoek dat je dan toch mee naar binnen gaat. Waarom zou ik in godsnaam mijn schoonmoeder “nodig” hebben bij een vaginaal onderzoek?! Als persoon zelf snap je toch wel dat als je weet dat het vaginaal is dat je schoondochter dat miss niet prettig zou vinden. Of ben ik nou debiel... Dan kan zij toch denken van He ik weet hoe ze is miss moet ik vragen of ze het oke vind als ik mee naar binnen ga..
Tsja...je kan het heel moeilijk maken en vinden dat zij maar van alles moet snappen en er boos om zijn als het zo niet werkt. Of je zegt op het moment zelf "wacht maar even buiten".

Ik vond mijn schoonmoeder tijdens mijn eerste zwangerschap ook nogal opdringerig, zo bleef ze maar aandringen om mij te helpen tijdens de bevalling en om daarna een paar weken bij ons in huis te komen om te helpen. Dat wilde ik echt niet en is dus ook niet gebeurd, uiteraard. Ik begreep ook heel goed dat ze gewoon heel enthousiast was, bijna 70 en de hoop op kleinkinderen al opgegeven en er dan toch eentje krijgen. En toen was hij geboren en hormonaal als ik toen was heb ik me enorm geërgerd aan hoe trots mijn schoonouders waren. Nu kan ik er om lachen, maar echt, ik heb nog nooit mensen zo zien gloeien van trots, het straalde er langs alle kanten vanaf. En ik was een soort van jaloers, alsof zij trotser waren dan ik. In ieder geval, mijn punt is eigenlijk dat je schoonmoeder gewoon heel enthousiast is, en dat is uiteindelijk alleen maar fijn. Stel gewoon duidelijk je grenzen en laat het voor de rest gaan.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:50
Ik snap gewoon niet dat als ik vaak heb gezegd dat ik naakt zijn bij andere mensen niet fijn vind en al helemaal niet bij bv zo’n onderzoek dat je dan toch mee naar binnen gaat. Waarom zou ik in godsnaam mijn schoonmoeder “nodig” hebben bij een vaginaal onderzoek?! Als persoon zelf snap je toch wel dat als je weet dat het vaginaal is dat je schoondochter dat miss niet prettig zou vinden. Of ben ik nou debiel... Dan kan zij toch denken van He ik weet hoe ze is miss moet ik vragen of ze het oke vind als ik mee naar binnen ga..

Ja maar je hebt gezegd dat je 'andere mensen' erbij niet prettig vindt. Zij is geen 'andere mensen', zij is familie, een soort moederfiguur. Zo ziet zij dat denk ik. Die zal 'andere mensen' totaal niet op zichzelf betrokken hebben.Misschien dacht ze juist te helpen door mee te gaan, omdat jij het zo onprettig vindt. Dat zij als 'eigen' er als morele steun bij is.
honingbijtje schreef:
18-02-2019 12:06
Flikker haar er dan ook potdomme uit mens!

En die bevalling, zeg je tegen de verloskundige dat iedereen onwelkom is behalve je vrouw.
Tegen schoonma app je nu vast dat je haar NA de bevalling zal bellen, en dat ze tijdens de bevalling niet welkom is.


Doe dat maar direct nadat je hebt gemeld dat de plannen voor de 20 weken echo gewijzigd zijn, je gaat alleen.

Ik denk dat TO beter duidelijk kan zijn naar haar vrouw dat zij niemand moet bellen als de bevalling is begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je schoonmoeder echt niet heel vervelend klinken.

Mijn schoonmoeder houdt er ook van om de controle te houden op dingen, en komt vaak met allerlei voorstellen. Bijvoorbeeld laatst nog:

Ze wonen 2 uur van ons vandaan met de trein. We gaan weg terug naar huis.
Schoonmoeder: Willen jullie boterhammen mee voor in de trein?
Ik: nee dank je, we gaan als we terug zijn direct lunchen dus dat is niet nodig
Schoonmoeder: We hebben ook cake? Wil je dat anders mee?
Ik: nee hoor, echt niet nodig
10 Minuten later. Schoonmoeder: Ik heb 2 bananen in je tas gestopt voor onderweg

Die heb ik vlak voor we weg gingen er maar uit gehaald en terug in de keuken gelegd. Ik kan me hier helemaal om gaan opwinden, maar ik moet er eigenlijk heel erg om lachen. Ze wil zo graag voor ons zorgen, dat het nogal opdringerig wordt.

Ze koopt ook altijd allemaal dingen voor me die ik niet wil, bijvoorbeeld oorbellen die niet mijn smaak zijn. Ik doe dat braaf aan als we naar hun toe gaan en gebruik het verder nooit.

Laatst heb ik er trouwens wel de keuken uitgezet toen ze haar hulp bleef opdringen terwijl ik aan het koken was. Na een aantal keer aangeven (Ik hou niet van hulp in de keuken) heb ik een glas wijn ingeschonken, dat naast de bank gezet en gezet "Zo schoonmoeder, nu ga jij hier zitten en mij niet langer lastig vallen in de keuken". Dan lachen we er met z'n allen om, in plaats van dat het zo beladen wordt.

Echt, probeer er in te zien dat zij dit goed bedoeld. En lach er een beetje om.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
18-02-2019 11:57
voor iemand die zo vaak 'mijn vrouw' typt weet je haar maar slecht te vinden als het gaat over dingen die haar ook aan gaan...
Mijn vrouw weet ervan en die heeft haar moeder ook al wel eens aangesproken, maar blijkbaar snapt ze het niet...
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-02-2019 11:12
Oh ja ik zie mezelf al doldriest meerennen
'ach dat arme schaap, gelukkig heeft ze mij mee, kijk hoe ongemakkelijk ze is, ik knijp haar nog even extra in haar hand'.
En dan achteraf tegen al mijn vriendinnen jubelen hoe fantastisch het was dat ik mee was, zo'n mooi moment en ik was een echte steun :facepalm:
Echt ik had zo die schoonmoeder kunnen zijn.

To, echt, duidelijk zijn.
En als je dat niet lukt probeer te relativeren. Die vrouw was ws zo geobsedeerd door de echo en wat er te zien was, je had daar naakt kunnen twerken en het was haar nog niet opgevallen.
Ik moest hier zo om lachen! Ben bang dat dat mij ook zou kunnen overkomen. Ik heb geen dochters, die kinderen gaan krijgen, dus ik hoop eerlijk gezegd dat een toekomstige schoondochters mij ook wat mee laten leven.

Verder Maya, denk ik dat je het meer naar je vrouw af moest schuiven. Zij reageert niet en dan krijg jij de appjes van je schoonmoeder. Dat is dus (ook) omdat je vrouw niet reageert. Als zij de zaken met haar moeder regelt, dan komt schoonmoeder minder snel bij jou.
En dan kan ze ook gewoon aangeven "en als ik Nee gezegd heb, níet meer naar Maya gaan met hetzelfde verhaal!"

Ik denk eigenlijk dat je vrouw het zo wel handig vindt. Die is haar overenthousiaste moeder gewend te negeren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
18-02-2019 12:10
Ja maar je hebt gezegd dat je 'andere mensen' erbij niet prettig vindt. Zij is geen 'andere mensen', zij is familie, een soort moederfiguur. Zo ziet zij dat denk ik. Die zal 'andere mensen' totaal niet op zichzelf betrokken hebben.Misschien dacht ze juist te helpen door mee te gaan, omdat jij het zo onprettig vindt. Dat zij als 'eigen' er als morele steun bij is.
Naa weet je dat is het. Ik ging met mijn moeder niet eens zo om dat ze mee ging naar afspraken dat kan ik prima alleen. Dus als ze dan per woordje gaat kijken van ja “andere mensen” daar val ik niet onder. Vind ik echt onzin. Ik denk niet dat er veel personen zijn die zich daar wel prettig bij voelen als je schoonmoeder je naakt ziet. En misschien is het ook mijn opvoeding dat het raar vind als mensen dat niet snappen. Ik vind dat we gewoon een bepaalde scheiding moet zijn met prive dingen. Dat dat iets is tussen jou en je partner en niet voor moeder, schoonmoeder vader etc..
Alle reacties Link kopieren
Het is ook wat die schoonmoeders.. de mijne denkt het ook altijd beter te weten. Dus wat ik dan doe ik negeer haar opmerkingen in persoon of op de app. Ook als ze voor de zoveelste keer via een bepaalde app probeert te communiceren. Ik reageer gewoon niet. Leert ze er van? Natuurlijk niet, maar he niet mijn probleem.

Ook met eten. I.v.m. allergie mag ik dingen niet. En dan toch voor me neerzetten of aanbieden en erbij zeggen: dat mag je zeker niet. Bij het eerste voorbeeld laat ik het onaangeroerd staan en bij het tweede zeg ik inderdaad, zoals je goed weet mag ik dat niet. Leert ze het? Nog steeds niets. Dat mens heeft een enorme plaat voor haar hoofd.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 12:58
Naa weet je dat is het. Ik ging met mijn moeder niet eens zo om dat ze mee ging naar afspraken dat kan ik prima alleen. Dus als ze dan per woordje gaat kijken van ja “andere mensen” daar val ik niet onder. Vind ik echt onzin. Ik denk niet dat er veel personen zijn die zich daar wel prettig bij voelen als je schoonmoeder je naakt ziet. En misschien is het ook mijn opvoeding dat het raar vind als mensen dat niet snappen. Ik vind dat we gewoon een bepaalde scheiding moet zijn met prive dingen. Dat dat iets is tussen jou en je partner en niet voor moeder, schoonmoeder vader etc..
ik zie je heel veel zeggen dat 'je dat zelf wel snapt' of dat het 'raar' is dat iemand dat niet zelf snapt. Maar het lijkt me toch echt overduidelijk dat je schoonmoeder het toch echt niet snapt. Dat kun je raar of ongebruikelijk vinden (en dat is het misschien ook) maar daardoor gaat ze het echt niet wel snappen. Jij of je vrouw zal het toch echt moeten uitleggen.
Maya89 schreef:
18-02-2019 12:58
Naa weet je dat is het. Ik ging met mijn moeder niet eens zo om dat ze mee ging naar afspraken dat kan ik prima alleen. Dus als ze dan per woordje gaat kijken van ja “andere mensen” daar val ik niet onder. Vind ik echt onzin. Ik denk niet dat er veel personen zijn die zich daar wel prettig bij voelen als je schoonmoeder je naakt ziet. En misschien is het ook mijn opvoeding dat het raar vind als mensen dat niet snappen. Ik vind dat we gewoon een bepaalde scheiding moet zijn met prive dingen. Dat dat iets is tussen jou en je partner en niet voor moeder, schoonmoeder vader etc..

Dat vind jij. Snap je echt niet dat ieder mens verschillend is en anders over dingen denkt?
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 12:58
Naa weet je dat is het. Ik ging met mijn moeder niet eens zo om dat ze mee ging naar afspraken dat kan ik prima alleen. Dus als ze dan per woordje gaat kijken van ja “andere mensen” daar val ik niet onder. Vind ik echt onzin. Ik denk niet dat er veel personen zijn die zich daar wel prettig bij voelen als je schoonmoeder je naakt ziet. En misschien is het ook mijn opvoeding dat het raar vind als mensen dat niet snappen. Ik vind dat we gewoon een bepaalde scheiding moet zijn met prive dingen. Dat dat iets is tussen jou en je partner en niet voor moeder, schoonmoeder vader etc..
Dat vind jij. Dat vind JIJ.

Dus is het aan jou om dat heel erg duidelijk te maken aan je schoonmoeder.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 12:58
Dus als ze dan per woordje gaat kijken van ja “andere mensen” daar val ik niet onder. Vind ik echt onzin. Ik denk niet dat er veel personen zijn die zich daar wel prettig bij voelen als je schoonmoeder je naakt ziet. En misschien is het ook mijn opvoeding dat het raar vind als mensen dat niet snappen. Ik vind dat we gewoon een bepaalde scheiding moet zijn met prive dingen. Dat dat iets is tussen jou en je partner en niet voor moeder, schoonmoeder vader etc..
Mijn schoonmoeder heeft me al regelmatig naakt gezien. Vind ik niet perse super, maar kan er ook niet echt mee zitten.

Mijn schoonmoeder zou zich ook totaaal niet aangesproken voelen als ik het over "andere mensen" heb. Mijn eigen moeder overigens ook niet. Zowel mijn schoonmoeder als eigen moeder hadden zich waarschijnlijk exact hetzelfde gedragen in het voorbeeld van de echo. Niet omdat ze wensen van anderen niet respecteren (hoewel ze soms ietwat dominant zijn), maar vooral omdat ze écht niet zouden beseffen dat met "dat vind ik privé" ook hen bedoeld zou worden.

Kijk, dat jij dat privé vindt is jouw goed recht. Alleen, jouw mening is niet de standaard der dingen. Andere mensen vinden dat niet privé, omdat familie daar bijvoorbeeld een uitzondering op is volgens hen.

Daar kan je je mega aan storen. Je kan het ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
18-02-2019 13:02
Dat vind jij. Snap je echt niet dat ieder mens verschillend is en anders over dingen denkt?
Jaa dat is inderdaad voor ieder persoon verschillend. En ik heb haar vaker gezegd dat ik dat soort dingen liever alleen met mijn vrouw doe of alleen en niet met een ander persoon erbij. Dat is toch duidelijk. Moet ik dan bij elk iets aangeven van Ooh ik heb het al 3 keer eerder gezegd, maar ook nu wil ik liever niet dat je mee gaat..
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 13:08
Jaa dat is inderdaad voor ieder persoon verschillend. En ik heb haar vaker gezegd dat ik dat soort dingen liever alleen met mijn vrouw doe of alleen en niet met een ander persoon erbij. Dat is toch duidelijk. Moet ik dan bij elk iets aangeven van Ooh ik heb het al 3 keer eerder gezegd, maar ook nu wil ik liever niet dat je mee gaat..
Yep.
Life is short. Eat dessert first.
Maya89 schreef:
18-02-2019 13:08
Jaa dat is inderdaad voor ieder persoon verschillend. En ik heb haar vaker gezegd dat ik dat soort dingen liever alleen met mijn vrouw doe of alleen en niet met een ander persoon erbij. Dat is toch duidelijk. Moet ik dan bij elk iets aangeven van Ooh ik heb het al 3 keer eerder gezegd, maar ook nu wil ik liever niet dat je mee gaat..

Je doet dat soort dingen liever alleen met je vrouw. En dan nodig je haar zelf uit voor de 20 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jou minder leuk klinken dan je schoonmoeder eigenlijk. Haar dochter wordt moeder. Jullie hadden er ook voor kunnen kiezen om haar het kind te laten krijgen natuurlijk, maar dat hebben jullie niet gedaan. Snap best dat ze zich plaatsvervangend jouw moeder voelt nu ze oma wordt. Van een zoon weet je dat als die vader wordt dat zijn partner het kind baart. Van een dochter die moeder wordt is het toch anders dat diens partner het kind baart.

Ik vind jou een beetje vreemd staan in relaties met familie. Accepteer nou gewoon dat jij wat dat betreft niet volgens de standaard bent en dat niet iedereen zich aan jou hoeft aan te passen. Op een normale manier vragen of ze in de wachtkamer wacht tijdens het onderzoek lijkt me een mooie compromis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven