Zwanger geworden na IVF/ICSI (club '20/'21)

03-04-2019 11:06 254 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:23
55.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kasteelbewoner schreef:
24-11-2020 21:53
Helaas is het misgegaan want verloor vanavond grijzig wit slijmvlies en nog steeds bloed, morgen maar weer bellen. Wij zijn behoorlijk aangeslagen. We hebben nog twee embryo's in de vriezer.
Oh nee Kasteel. Wat een ellende. Weet je heel zeker dat het misgegaan is? Ik wil je geen valse hoop geven, maar bloedverlies betekent niet altijd einde oefening. Snap wel dat je van het ergste uitgaat. Dikke knuffel en als het inderdaad mis is, heel veel sterkte. :hug: En dat na alle euforie...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal, dank voor je reactie, bloed zou nog kunnen maar er zat ook grijs dik slijm bij, en dat hoort, dacht ik echt bij een miskraam.
Alle reacties Link kopieren
kasteelbewoner schreef:
24-11-2020 21:59
Baggal, dank voor je reactie, bloed zou nog kunnen maar er zat ook grijs dik slijm bij, en dat hoort, dacht ik echt bij een miskraam.
Hmmm... Ik heb twee keer een vroege miskraam gehad. De eerste keer kwam er, na een aantal dagen, een groot stuk weefsel uit. Dr Abramov noemde dat toen een decidual cast (Google plaatjes zijn te zien). De tweede keer kwam het echt in stukjes vlezige stolsels.

Kasteel, ik hoop echt met alles dat ik in mij heb dat het geen VMK is voor je. Had zo gehoopt dat je een fijne zwangerschap tegemoet zou gaan... Denk aan je! Hang in there. Dikke knuffel jouw kant op.
baggal wijzigde dit bericht op 24-11-2020 22:27
0.29% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Kasteelbewoner: Hmm, de beschrijving deed mij ook een beetje denken aan een decidual cast. Ik verloor dat toen ik m'n bbz had (gebeurd vaker in combinatie daarmee). Toen had ik ook af en aan bloedverlies (en dat stolsel dus). Wil je goed jezelf in de gaten houden en bij rare klachten (pijn in de schouder, heftige buikpijn) alsjeblieft snel aan de bel trekken? Just to be sure! En ik haat het dat ze in NL altijd zeggen 'het is te vroeg voor een echo', want je kan prima zien of het slijmvlies nog dik is of niet. En hcg-waardes meten om in de gaten te houden of het oploopt of niet. Op die manier waren ze bij mij heel snel erachter dat het een bbz was... Nou ja, ik hoop van harte dat het geen bbz is, en ik wil je ook geen angst aanpraten, maar wees er toch maar alert op. En ik blijf ook heel hard duimen dat het op de één of andere manier toch geen miskraam is, want ik had het zo voor je gehoopt dat het goed zou gaan! Sterkte, meid, die onzekerheid met bloedverlies enzo is ontzettend slopend... :hug:
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Rosalie! Ik was blij die grot uit te zijn. Ging er na de tweeling weer een beetje terug in, maar nu ook meteen direct weer uit. Heb bij sommige mensen met nietmeerzokleine kinderen echt het idee dat ik een hoop in te halen heb. Gelukkig is er veel begrip.

Wat rot maestro, hoe was het in het ziekenhuis? Hoe voel je je nu?

Kasteel, ook ik wil je geen valse hoop geven, maar wilde toch even zeggen dat dit ook bij een doorgaande zwangerschap kan gebeuren. Ik heb het met de zwangerschap van de tweeling gehad (dat werd wel beschouwd als doorgaande zwangerschap, want >12 weken) en ook deze zwangerschap opnieuw (ben nu ruim 14 weken). Beide keren in die periode voor de eerste echo. Zowel bloedverlies (roze tot bruin, af en aan) als veranderde afscheiding (heel waterig of juist dikker slijm zoals jij beschrijft). Het is gigantisch spannend, ondanks dat ik het eerder al had meegemaakt was ik ook deze zwangerschap weer onwijs ongerust. Ik hoop dat je net als ik aan de goede kant zult zitten. Wanneer staat je eerste echo ook alweer gepland?

Hier lukt vertrouwen de ene dag beter dan de andere. Gisteren weer het hartje gehoord bij de verloskundige. Dat was een opluchting, ik heb best veel buikpijn en 's avonds voelt het alsof ik ga ontploffen, m'n buik staat zo strak gespannen dat diep ademhalen lastig gaat. Gelukkig is dat 's ochtends weer weggetrokken. Met de tweeling had ik dit ook en daarom belde ik die ene dag het ziekenhuis, dus ik relateer het aan 'de baby gaat/is dood'. Nu ik dit zo schrijf bedenk ik me dat al deze stress misschien precies de reden is van die buikpijn en dat het overgeven 's ochtends weer terug is :facepalm: ik ga het nog even aankijken en anders toch maar eens hulp zoeken hierbij. Hoe bevalt dat jou Theepoes?

M'n man mag hierna niet meer mee naar de controles en daar zie ik ongelofelijk tegenop. Wat als het hartje net als die ene verschrikkelijke dag ineens niet meer klopt? Wat moet ik hem dan zeggen? We hebben nu bedacht dat hij steeds buiten de praktijk zal wachten en direct komt als ik bel, of we videobellen.. Kut corona.

Leuker nieuws: met Black Friday als excuus hebben we gisteren een Joolz day+ besteld (gekregen van mijn ouders, superlief!). Ik droom al jaren van zo'n kinderwagen en nu gaat het misschien wel echt gebeuren :cheer2:
Ik had een lange levertijd verwacht, maar hij komt dus vandaag al :hyper:
Hij mag retour als de zwangerschap mis gaat (ook na de retourtermijn). We hopen dat zoiets tastbaars ons wat meer vertrouwen zal geven in een goede afloop.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom mezelf hier heel voorzichtig melden. Ik heb niet heel lang meegeschreven in het IVF/ICSI-topic, maar al wel een lange weg achter de rug. Daarom lijkt het me fijn om hier mee te schrijven, omdat ik veel herkenbare angsten lees.

Ik heb één IVF gehad, daarna een ICSI met een terugplaatsing en het lijkt erop dat dit tot nu toe een plakker is. Er zitten er nog twee in de vriezer als dit niet zo mocht zijn. Ik ben één keer tot 9 weken zwangerschap gekomen en daarnaast heb ik een bbz en meerdere miskramen gehad. Het blijft dus heel spannend, maar vanochtend had ik voor het eerst een oplopende (knal)test en nog geen bloedverlies, waardoor het vertrouwen wat toe neemt.
Alle reacties Link kopieren
Maeve, kan me voorstellen dat het heel fijn is om alvast de wagen te hebben, lijkt me heel tastbaar. In jouw geval zou ik het ook vreselijk vinden als man niet mag. Voor mij is het soms helemaal absurd, ik zit hele dagen in volle klassen pubers, maar man mag niet mee met de terugplaatsing etc. Fijn nu stapje voor stapje om toch te genieten.

Baggal en Windmolen, dank ik had er nog nooit van gehoord. Ik zal toch maar even bellen, het bloeden is wel gestopt maar dat kan zo terugkomen. Heb toch wat buikpijn. Ik hou me nu maar even vast aan de andere twee cryo's.
Alle reacties Link kopieren
Het blijft spannend, volgens het ziekenhuis komt dit vaker voor bij het lang gebruiken van Utrogestan, na een week of 6 komt er dan een grijzige slijmerige massa naar buiten, het is de ophoping van prut. Door het opsteken kan het van binnen toch wat irriteren en dat kan licht bloedverlies geven. Krijg ik krampen dan moet ik direct bellen.
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn dat er ook een andere verklaring is voor dat grijze spul! Geeft toch weer hoop! En ik had trouwens wel flinke krampen bij mijn bbz, dus als jij dat niet hebt lijkt me dat een goed teken! Ik duim verder!
Alle reacties Link kopieren
@kasteel: ik hoop dat het goed gaat, wat een spanning! Ik duim voor je :hug:

@Nerdella: gefeliciteerd en welkom! Succes met de verlengde wachtweken :)

@Maeves, heel begrijpelijk toch dat het vertrouwen op en neer gaat. Lijkt me een goede oplossing zo, dat je man buiten wacht. Fijn dat de controle goed was en leuk dat jullie de Joolz Day+ krijgen! Ga je vast veel plezier van hebben (wij hebben de Day 2 en het blijft een mooie wagen, maar ik draag bijna altijd :A: :P de buggy inzet hebben we wel veel gebruikt voor onze oudste, die zit toch een stuk beter dan een paraplu buggy en hij vond het heerlijk om rond te kunnen kijken :) ).

@Rosalie: dat had ik zelfs al hoor, toen ik zwanger was van mijn oudste. Dus na zo’n lang traject kan ik me dat al helemaal voorstellen. Hopelijk over 8 maanden prachtig gezonde baby in je armen en mentaal herstellen van het traject.

@Hier: alles prima. Zoon lacht! Zo bijzonder weer en wat een prachtig lachje :love: ook enorm bijzonder om de band tussen die jongens te zien ontstaan. De oudste kan nergens heen zonder eerst de jongste een kusje gegeven te hebben en de jongste kijkt vol bewondering naar de oudste. Zo mega benieuwd hoe ze straks samen gaan spelen :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@kasteelbewoner: Ik brand een kaarsje voor je en hoop dat alles goed blijft gaan. Ikzelf heb nooit bloedverlies gehad met deze zwangerschap, maar met mijn miskraam van januari, wel bruinverlies op voorhand, geen krampen, geen pijn. Maar mijn beste vriendin heeft wel bloedverlies gehad en haar kleintje is nu 6 maand. Het kan dus alle kanten op en je moet jezelf gewoon voorhouden: op rustigaan doen en jezelf goed verzorgen na, kan je helemaal niets doen dan afwachten ... En positief denken kan geen kwaad, integendeel !

@Nerdella: Welkommmm !!! Die eerste weken zijn zoooo vreselijk ! Ik denk dat we allemaal pas geruster zijn vanaf die goede 12 weken echo. En zelfs dan, gaat de angst blijven. Wat ben ik jaloers soms op alle vrouwen die een zorgeloze zwangerschap hebben.

Volgende week komt voor mij heel dichtbij. Zonet naar het ziekenhuis gebeld, maar het ziet ernaar uit dat hubby niet mee mag naar de consultatie. Ik denk effectief dat we samen tot aan het ziekenhuis gaan en ik dan alleen binnen ga, zodat hij vlakbij is, moesten we slecht nieuws krijgen. Ook al voel ik me goed en begint er een buikje te komen, ik blijf me voorhouden dat we nog niet uit de gevarenzone zijn. Volgende week wordt "D-week" voor ons ...
Alle reacties Link kopieren
Kasteelbewoner, jakkes, wat een stress! Ik had bij ruim 5 weken kramp en veel bloedverlies (daarvoor ook 2 keer bruinverlies gehad) en toen heb ik wel een echo gehad. Misschien kun je toch nog vragen.
De verklaring over de Utro klinkt wel logisch. Ik duim voor jullie dat het goed zit!! 🤞

Nerdella, gefeliciteerd!!

MaeveS, fijn! Het hartje weer gehoord! En whoeei, een vèt mooie wagen on the way! Wij hebben ook een Joolz; erg blij mee! Vooral de 'buggy-inzet' hebben we en nog heel lang gebruikt. Daarvoor droeg ik, net als lux, met name ook veel. En op een gegeven moment gingen de jongens draaien in die wandelwagen. Ik zie nog J's koppie er boven uit komen, 'koekoek!' (de kap was naar beneden, dus het zag er heel grappig uit).
Wat rot dat je man niet mee mag naar de controles. Facetime en voor de deur wachten is het beste alternatief denk ik idd, maar jemig, wat een kakzooi.
Je onzekerheid is zo logisch. Ik zou ook echt daarvoor hulp vragen hoor. Dat ging bij mij erg makkelijk via de verloskundige. Ik heb nog geen afspraak gehad. De eerste staat over ruim 2 weken. Geen idee of ik er iets mee kan, maar het idee om handvatten te krijgen of eens je verhaal kwijt te kunnen, helpt me al.

Narkomeid, spannend joh, volgende week! En jij dus ook zonder je partner. Stom!

Hier nog een paar dagen tot de 20 weken echo! Ik voel het kindje nog steeds niet zoveel. In mijn beleving minder dan de vorige keren. Dus ik heb de bevestiging dat er echt wat zit (en hopelijk dat het goed zit!) wel weer even nodig! Man mag volgens mij gewoon mee. Zo verschillend overal!
Alle reacties Link kopieren
Nerdella, voor jou is het nu dus ook heel erg spannend. Lukt het om afleiding te vinden? Oplopende tests zijn in ieder geval een goede start. Krijg jij nu ook extra ondersteuning om je beginnende zwangerschap te monitoren? Ik hoop dat de infusen helpen ter ondersteuning. Heel veel succes.

Narkomeid,, zo rot hè dat je door dat stomme covid-19 zoveel alleen moet doen. Je bent nu al wel echt een stuk verder dus ik hoop voor jou gaandeweg meer vertrouwen.

Theepoes, volgens mij verschilt het echt per zwangerschap het wel en niet voelen van de baby, maar wel fijn dat je snel de 20 weken echo krijgt.

Lux, ik vind het altijd erg interessant om te zien hoe broertjes of zusjes reageren op hun nieuw broertje of zusje. Zoveel liefde maar soms ook keiharde jaloezie. Ook zo vertederend om te zien wat een kleine baby allemaal meekrijgt. Ze zitten de rest van hun leven aan elkaar vast.

Hier een dag ziek gemeld, er is nu niet veel aan de hand. Ik vind het slopend en dan de hele dag die drukte om me heen, trek ik even niet. Mijn klassen zijn evht leuk dus dat is het niet, Ik meld me echt heel zelden ziek, wel een paar keer rond een punctie. Gelukkig kan ik thuis wel veel doen. Volgens mij heb ik geen bloedverlies meer gehad, maar mijn darmen zijn nog wel erg actief, of eerder wisselend. Ik durf bijna niet naar de wc. en heb wel wat steekjes en dus 's nachts last van mijn darmen. Ik heb werkelijk geen idee wat ik kan verwachten. Ik vond de verklaring gisteren heel aannemelijk klinken, maar ik had er nog nooit van gehoord. Borsten zijn opgezet en pijnlijk, zit nog steeds heel snel vol. Snel honger maar geen eetlust. De stress zal een grote rol spelen.

Gisteren zei ik tegen man, morgen ga ik bellen met het pretechobureau voor een echo, maar nu durf ik weer niet omdat ik bang ben voor nog meer onzekerheid, Je kan wel zien dat er wat zit maar ik ben vandaag 6w1d dus de kans ik groot dat er nog geen harte klopt. Tegelijkertijd geniet ik ook van het feit dat ik kan zeggen dat ik heel pril zwanger ben, zo ver ben k nog nooit gekomen. Ben ook wel licht vermijdend dus stel graag het slechte nieuws uit. Heb nog een paar uur om me te bedenken. Denk dat het ziekenhuis nu ook geen echo aanbiedt vanwege covid-19. Ze zijn onderbezet.
Alle reacties Link kopieren
@Kasteelbewoner: ik ben morgen 12 weken ver. Zonder echte problemen ... Mijn eerste bloedtest was supergoed en de week erna waren mijn waardes de pan uitgerezen. Toen dacht ik dat ik me geruster zou voelen eens ik het hartje hoorde. 10 dagen later het hartje gehoord (6+3), maar me dan dadelijk ongerust beginnen voelen omtrent de opvolgingsecho 2 weken later. Toen die goed was, is de ongerustheid omgeslagen naar de 12 weken echo ... En ik denk dat dit ritueel zich blijvend zal herhalen tot we op het punt komen dat de baby ter wereld kan komen en op eigen houtje kan overleven. ;-) Ach, ons traject is niet het makkelijkste. Maar we komen er wel hoor !

Dat mijn wederhelft niet meemag volgende week, zit ons allebei echt dwars! We hebben nog 1 hoop: morgenavond is er weer een veiligheidsvergadering die misschien enige versoepeling zal aanbieden. Dat zal onze laatste kans zijn, denk ik. KUT-Corona >:-( (sorry voor mijn taalgebruik :-? )

Anyway, ik hoop dat voor jullie allemaal alles goed blijft gaan !!!

@Saartje: hoe gaat het met jou? We hebben je al een tijdje niet meer gehoord? Alles ok met de baby en met jou?

@Nerdella: wanneer is jouw echo gepland?

Voor de andere dames: keep writing ! :heart: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
BTW; heeft iemand van jullie een Doppler aangeschaft om de hartslag te monitoren? Lijkt me leuk voor mijn wederhelft, als hij toch niet meekan naar de gynae ... Dan kan hij thuis "live" de hartslag horen, ipv videocall. Wat denken jullie daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid lief dat je het vraagt, ik had afgelopen zaterdag nog een bericht gepost maar die heeft niet iedereen gelezen denk ik.
Het gaat opzich goed, was gisteren precies 15 weken! Ik heb alleen een hele lage bloeddruk waardoor ik snel (bijna) flauwval en sterretjes zie. Dat is wel heel vervelend maargoed dat hebben we ervoor over natuurlijk! Ze zeggen dat het geen kwaad van voor de baby!
Jij ook alweer 12 weken! Super fijn!!
En wij hebben allebei 1 december een echo!! Hopelijk kunnen jij en je partner videobellen.
Een doppler heb ik wel over getwijfeld maar durf het zelf niet aan. Bang dat ik het hartje niet kan vinden en dan in paniek raak.🙈
Alle reacties Link kopieren
Ach Kasteel: ik herken je gevoel, de angst iedere keer naar de plee gaan en vrezen voor het ergste. En ook steken in mijn baarmoeder - waarvan ik natuurlijk meteen dacht aan een miskraam. Deze weken zijn slopend. Wel adviseer ik je tijdig aan de bel te trekken en hulp te zoeken. Ik heb 8 maanden doodsangsten uitgestaan (en af en toe wel genoten) en dat wens je niemand toe.

Saartje/Narkom: ik heb nooit een Doppler aangeschaft, juist om wat Saartje net schreef. Ik zou obsessief gaan zitten luisteren. Ik snap Natkom dat je het jammer vindt dat je partner er niet bij kan zijn.

Theepoes: veel succes met de 20 weken echo!

Lux. Wat een heerlijke foto’s zie ik af en toe voorbij komen op social media!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd Nerdella!

@lux zo fijn dat het goed gaat bij jullie, het lijkt me heel bijzonder zo met twee kindjes en om de oudste als grote broer te zien :heart:

@kasteel, dat klinkt als een logische verklaring! Ik duim en hoop heel hard met je mee. Die angsten zijn zo herkenbaar.. Heb je het pretecho bureau nog gebeld? Check wel even of ze ook een probe hebben voor een inwendige echo, ik begreep laatst van iemand dat dat niet overal zo is en met deze termijn kijk je het liefst inwendig. Ik had met 6+3 een echo vanwege bloedverlies en toen een duidelijk kloppend hartje. Dat hielp me wel een beetje.

@narkomeid: herkenbaar wat je schrijft, over het verschuiven van die grenzen. Eerst tot de eerste echo komen. Dan tot de 12 weken. Dan, voor mij, binnenkort de termijn waarop de tweeling overleed, de termijn waarop ik ben bevallen. De 20 weken echo, dan 24 weken, etc. Dat blijft denk ik wel zo. Is er nog iets uit die veiligheidsvergadering gekomen? Ik mag met 16+4 hartje luisteren (de termijn dat we hoorden dat de tweeling was overleden) en ik wil ECHT NIET alleen. Ik ga nog liever niet, eigenlijk. Ik heb met 16+3 een echo gepland bij een collega, dan mag hij gelukkig wel gewoon mee.

@theepoes: ben benieuwd of je er wat aan hebt, laat het even weten tegen die tijd! Ik ga inderdaad ook nog een (tweedehands) draakzak/doek kopen, ik denk nu aan de tula halfbuckle. Heeft iemand daar al ervaring mee? Overigens mag mijn man gelukkig wel mee naar echo's, maar niet naar de controles waarbij ze alleen luisteren naar het hartje. Terwijl ik dat dus net zo eng vind. Bij de verloskundige krijgen we voorlopig geen echo's, dus ben blij met m'n collega's die voor ons klaar staan.

Fijn dat het goed gaat Saar!

Wat betreft die Doppler, ik ben dus eigenlijk onwijs tegen die thuisapparaten, verloskundigen en gynaecologen raden het ook af. Het lijkt weinig kwaad te kunnen, maar 100% zeker is het niet en je hebt zelf niet de expertise om te horen of de hartslag echt goed is, is de gedachte. Dus het kan (vaak onnodig) veel angst geven als je het hartje niet vindt, maar ook onterechte geruststelling als je het hartje wel hoort kloppen en daardoor niet aan de bel trekt, terwijl het bijvoorbeeld niet regelmatig genoeg klopt of te snel of te langzaam.

Dat terzijde: ik heb nu zo'n ding in de kast liggen. Afgelopen weekend was ik ervan overtuigd dat de baby dood was en omdat het weekend was wilde ik de verloskundige niet bellen. Toen zijn we naar een vriendinnetje gereden met zo'n apparaat, gelukkig klopte het hartje, dat was zo'n opluchting. Dat apparaatje mag ik nu lenen. Heb hem verder nog niet gebruikt omdat ik dus eigenlijk erop tegen ben :facepalm: verloskundige gaf me (terecht) op m'n kop en zei dat ik volgende keer gewoon moet bellen. En ik mag voortaan wekelijks langskomen omdat 1x per 2 weken dus nog te lastig was. Heel lief. Al blijft het inderdaad kut dat m'n man er dan niet bij zal zijn als het mis blijkt te zijn... Ingewikkeld hoor. Kut corona inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Theepoes, heb je al je 20-weken echo gehad? Lastig om mee te gaan die onzekerheid. Het voelen van de baby verschilt zoveel van persoon tot persoon en baby en baby. Door de lange voorgeschiedenis zijn wij natuurlijk enorm bewust met alles bezeig. Ben benieuwd naar je echo.

Maeves, wat lijkt me dat beangstigend als je denkt dat de baby overleden is. Fijn dat je vaker mag langskomen, maar het gekke is natuurlijk dat in geval van angst geruststelling van kort duur is. Het is wel elke keer fijn om te zien dat het goed gaat. Mag man wel mee naar de wachtkamer? Ook voor jou hoop ik dat je ook geniet van de mooie dingen zoals de spullen die komen, het fantaseren over een kindje in je arm.

Narkomeid, sterkte met je echo, hopelijk wel man heel dichtbij. Met mijn nuchtere zelf zou ik nooit een Doppler aanschaffen, ook omdat het juist voor onzekerheid kan zorgen. Nu ik ervaar hoe onzeker ik ben, lijkt het me juist heel fijn mocht het zover komen. Toch wil ik die onzekerheid ook niet versterken alhoewel het voor man wel heel leuk is.

Saartje, jij ook succes met je echo! heb je normaal ook last van een lage bloeddruk? Ik wel drink dan heel veel karnemelk, of neem salmiak snoepjes of eet iets zout Dat laatste mag natuurlijk niet tijdens de zwangerschap. Collega van mij kreeg wel het advies om dan even een dropje te eten tijdens de zwangerschap.

Baggal, ja ik vind mij zelf ook te overbezorgd, het is zoals anderen ook schrijven, een soort van glijdende schaal. Woensdag de echo, en dan weet ik meer. Mocht er een hartje kloppen dan zoek ik denk ik wel hulp.

HIer heb ik geen echo laten maken, ook om mezelf rust te geven. Mijn symptomen nemen wel toe dus weinig eetlust, erg moe en vieze smaak in de mond. Fruit verdraag ik goed, noten zo af en toe, heb vandaag zelfs Rivella gekocht, veel geuren vind ik te intens. De symptomen kunnen even weg zijn. Deze week is een vriendin die ons helpt met het schilderwerk en afronden verbouwing in nieuwe huis, erg gezellig maar merk ook dat ik minder aandacht heb. Ze is een heel goede vakvrouw. Normaal werk ik hard maar nu dus niet. Zij vroeg zich af of ik moe was van de indrukken van de aanstaande verhuizing, ik heb maar ja gezegd. Af en toe dus ietsje bloed maar vooral bij de restanten van de utro, geen los verlies. Ik heb ook een poliep aan de buitenkant van mijn cervix die kan ook bloeden. Nu aftellen tot woensdag. Mocht het goed zijn dan vraag ik om iets vervangend voor de utro.

Hoe gaat het met de anderen? Meastro wanneer heb jij je echo?
Alle reacties Link kopieren
ik mag morgen! Ik voel me echt belabberd slecht door de nieuwe medicatie en dus nauwelijks puf om te schrijven. Lezen ook maar zo af en toe....vooral nu druk met onze bruiloft die eraan komt en morgen hopelijk goed nieuws.
Vandaag eindelijk een wat betere dag tov afgelopen dagen.
Ik hoop dat we het gaan rooien en allemaal prachtige echo's hebben.

een dikke :hug: voor wie het nodig heeft. Hou vol dames!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Kasteel, ik heb normaal juist altijd een wat hogere bloeddruk dus ik ken dit helemaal niet. Vind het zelf wel een beetje eng met werken, maar merk dat het me steeds beter lukt om ermee om te gaan!
Ik moest inderdaad ook dropjes eten en tussen de middag wat bouillon. De karnemelk dat ken ik niet, maar vrees dat ik dat echt niet weg zal krijgen🤣
Ohhh je hebt bijna de echo!! Wat spannend zeg! Hopelijk een mooi kloppend hartje, ik duim voor je hoor!
En hopelijk kan je iets anders krijgen voor de utro, ik vond dat sowieso ook echt heel vies spul!
Hoelaat mag je woensdag?

Maestro, heeeeel veel succes vandaag! Hoelaat ben je aan de beurt? Duim ook voor jou dat je een prachtig hartje mag zien kloppen!
Wat naar dat je je zo belabberd voelt zeg, rustig aan doen, en goed op jezelf passen.

Narkomeid, hoelaat heb jij morgen de echo?
Ik in de avond pas om 19.15.

Maeve klinkt als een hele lieve betrokken verloskundige zeg, super fijn dat je zovaak mag langskomen. Gewoon voor je eigen geruststelling steeds.
Ik vind het knap dat je die doppler pas 1x hebt gebruikt. Denk als ik hem hier had liggen dat ik hem wel regelmatig zou gebruiken 🙈
Wanneer heb jij eigenlijk weer een echo?

Theepoes, heb jij inmiddels de 20 weken echo gehad? Hopelijk was alles helemaal goed!

Ik ben ineens weer enorm zenuwachtig voor de echo morgen. Hoop zo dat alles goed is. Had continu gewoon echt vertrouwen, maar nu richting de echo bouwt de spanning zich echt weer op.
Hoop ook dat ik de baby snel kan voelen.
Alle reacties Link kopieren
@Saartje: ik heb mijn echo morgen net na de middag. Ben OP van de zenuwen, maar probeer het te verbergen voor mijn wederhelft, want deze is klaar om op oorlogspad te vertrekken. HIj wil zo graag mee ... Ik denk dat ik straks toch nog even bel om te vragen of er niets veranderd is. KLinkt stom, want ik ben echt een vrijgevochten, zelfstandige vrouw, maar sinds ik zwanger ben, zo vreselijk emotioneel en ik wil gewoon dat hij mijn hand kan vasthouden. Hoe klef klink ik, zeg !!! Verdraaide zwangerschapshormonen ... !!!!!

Iedereen, die Doppler laat ik dan maar voor wat hij is. We hebben er idd geen verstand van, dus zouden maar wat lopen aanklungelen en onszelf misschien zelfs stress aanpraten...

Ik heb vanaf morgen elke 3 weken een echo, gezien mijn leeftijd en de voorgeschiedenis, maar ik moet zeggen dat ik me echt heel goed voel. Momenteel geen symptomen buiten de gevoelige borsten en de rugpijn. De bloeddruk gaat weer goed, denk ik. Ik zie in elk geval geen sterretjes !

@Nerdella: alles goed met jou? Al een aantal daagjes niet meer gehoord ....

@maestro: succes vandaag !! Ik moet eerlijk toegeven dat ik me de eerste weken (voornamelijk week 6-7-8) echt moe voelde en soms gewoon zin in niks. Ik denk dat ik DAGEN geslapen heb, maar dat is normaal en dat betert ook. Echt waar. Ik duim voor een goede echo! Laat ons iets weten, ok?

@MaeveS: niet evident, jouw positie. Maar wel tof dat je zo goed opgevangen wordt. Empathie en begrip is zo belangrijk tijdens een zwangerschap, ZEKER als het niet allemaal onbezorgd en gemakkelijk gebeurt.

Lieve dames, ik hoop dat het met jullie allemaal heel goed gaat ! En dat er binnenkort mooie nieuwe baby's bijkomen ... Ik wens jullie allemaal een onbezorgde zwangerschap toe !!
Ha Dames,

Een tijdje stil geweest van deze kant.
Hier helaas geen goed nieuws. 1,5 week geleden een bloeding en steken dus de kliniek gebeld. Ik mocht meteen langskomen voor een echo en gelukkig was alles goed. De kleine vruchtzak was niet leeg en het frummeltje was al goed aan het groeien. Het was nog te vroeg om een hart-actie te kunnen zien. Vanochtend dus met positief gevoel naar de kliniek voor de echo. Het bleef stil, te lang....
Ze konden geen hartje vinden en dat moest toch echt wel met 7 weken en 4 dagen.
We zijn kapot. We hadden zo'n goede hoop en nu moeten we alweer afscheid nemen van die droom. Het is nu afwachten of de miskraam vanzelf op gang komt of dat we geholpen moeten worden. :"-(:"-(
Alle reacties Link kopieren
Ach Suezele, wat heftig om te lezen!! Ik vroeg mij al of hoe het met je ging.
Sterkte komende tijd, dit moet zo pijnlijk zijn! :hug:

Nu voelt mijn berichtje misplaatst, want wij hadden vandaag de echo en alles was goed....
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de felicitaties! Ik vind het nog heel spannend om hier te schrijven, ik heb me zo vaak eer af moeten melden voor dit soort dingen dat meelezen minder eng voelt.

Gelukkig gaat het nog steeds goed, ik kreeg vanmiddag toch weer stress, ondanks dat alles wijst op een zwangerschap (zere borsten, soms misselijk/weeïg, obstipatie, geen bloedverlies) blijft het eng. Ik deed dus toch maar een test en zag voor het eerst eerder een teststreep dan een controlestreep. Voor nu gaat het nog steeds goed in elk geval.

Ik zie dat ik niet de enige ben met veel angst en ook dat het steeds verschuift naar de volgende mijlpaal.

@saartje Succes morgen met de echo!

@Narkomide ik snap wel dat je emotioneel wordt als je alleen moet hoor, het is samen al zo spannend, alleen lijkt me nog enger. En als het wel goed is wil je dat ook delen. Succes morgen!



@ Suezele wat shit zeg, zeker als je na de eerste echo denkt dat het goed zit! Heel veel sterkte :hug:

@Maestro ik kan me voorstellen dat het even dubbel voelt, wat fijn van de goede echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven